Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

De la Adler la Zundapp, cu (par)fum de Jawă. Mură-n gură: vorbim numai despre motociclete comuniste / clasice.
Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Şurub M12
Şurub M12
Mesaje: 1203
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
A mulţumit: 1 dată
I-a fost mulţumit: 4 ori
Zodiac:
Vârsta: 41

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#81

Mesaj necitit de luca.stere » 13 Aug 2019, 06:34

Emblemele de pe rezervor:

Imagine

Tratate cu Feruginol:

Imagine

Filler:

Imagine

Si mai departe e opera vopsitorului:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Abia astept sa le vad montate pe rezervor!

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Şurub M12
Şurub M12
Mesaje: 1203
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
A mulţumit: 1 dată
I-a fost mulţumit: 4 ori
Zodiac:
Vârsta: 41

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#82

Mesaj necitit de luca.stere » 08 Sep 2019, 19:12

Am ramas dator cu niste poze despre ceea ce am mai lucrat inainte de concediu, din pacate lipsa de timp nu mi-a dat voie sa sortez imaginile si sa le postez. Dupa ce am testat etanseitatea rezervorului am facut cateva reparatii cu cositor si am lipit si cutia de scule pe care am luat-o de pe celalalt rezervor. Mai inatai am pregatit cu cositor suprafata de contact a cutiei:

Imagine

Dupa ce am marcat pozitia cu un marker am asezat cutia:

Imagine

Imagine

Imagine

Dupa aceea am cositorit:

Imagine

Ceea ce vedeti cu maro nu este rugina, decapantul folosit se transforma in aceasta culoare dupa incalzire:

Imagine

Am eliminat surplusul prin slefuire:

Imagine

Imagine

Imagine

Am dat filete de 3mm pentru prinderea emblemelor, original erau niste nituri subtiri de bronz care se bateau direct in material, nu mi-a placut solutia:

Imagine

Primul strat de filler:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Dupa diverse prelucrari, mici chituri, fonduri, slefuiri, samd am ajuns la ultimul filler, cel dinaintea vopsirii:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Şurub M12
Şurub M12
Mesaje: 1203
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
A mulţumit: 1 dată
I-a fost mulţumit: 4 ori
Zodiac:
Vârsta: 41

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#83

Mesaj necitit de luca.stere » 21 Sep 2019, 08:41

Mai am niste lucruri facute inainte de concediu. Ceva electrica, fire noi, totul cositorit:

Imagine

Imagine

Probarea garniturilor de cauciuc, le-am comandat la Ural Zentrale si cand au venit mi s-au parut prea mici, din fericire s-au potrivit perfect:

Imagine

Acesta este schimbatorul de faze al farului, este actionat prin cablu. Este original ( chiar si surubul de prindere) si in perfecta stare, a trebuit sa schomb doar firele:

Imagine

Imagine

Organizarea firelor, garniturile de cauciuc si schimbatorul de faze montate:

Imagine

Contactul cu becurile montate, am gasit becuri de 12V care se potrivesc perfect:

Imagine

Cheia de contact Hella, modelul original pt aceasta motocicleta, scumpa dupa spusele proprietarului... Designul art deco este magnific:

Imagine

Primele probe electrice:

Imagine

Imagine

Farul montat:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Lampile spate, nu am inteles de ce sunt doua in conditiile in care aceasta motocicleta nu este prevazuta cu stop pe frana. Singura explicatie logica ar fi ca sunt redundante, adica daca se arde un bec pe spate mai ramane celalalt dar asa ceva nu era o chestie obisnuita in acei ani. Lampile sunt Bosch amandoua, una dintre ele am mai prezentat-o mai in urma:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Lampile au fost sablate, tratate cu Feruginol, cositorit unde a fost nevoie, asigurat zonele de contact tot cu puncte de cositor si vopsite:

Imagine

Geamul pt iluminarea numarulkui de inmatriculare este original, nu stiu cum a scapat vremurilor pt ca acestea de regula dispar primele:

Imagine

Imagine

Lampile spate montate:

Imagine

Imagine

La ceas de seara:

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Şurub M12
Şurub M12
Mesaje: 1203
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
A mulţumit: 1 dată
I-a fost mulţumit: 4 ori
Zodiac:
Vârsta: 41

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#84

Mesaj necitit de luca.stere » 22 Sep 2019, 09:53

Lampile spate aprinse, au o lumna difuza, de vechi:

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Şurub M12
Şurub M12
Mesaje: 1203
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
A mulţumit: 1 dată
I-a fost mulţumit: 4 ori
Zodiac:
Vârsta: 41

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#85

Mesaj necitit de luca.stere » 29 Sep 2019, 19:49

Saua motocicletei, piesele care o compun au mai fost prezentate dar acum aratam montajul:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Cateva cuvinte despre sa si aici ma refer la guma Pagusa. Este incredibil de confortabila, chiar voiam sa cumpar una pentru M72-ul meu dar am zis sa mai astept pt ca mai am pana ajung sa am nevoie de sa. Dupa ce am testat-o si a intrecut toate asteptarile nu mai am nici o indoiala ca pe M72 voi punea sa Pagusa. Pe nici o ruseasca nu am stat asa de bine cum stau pe Pagusa.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Şurub M12
Şurub M12
Mesaje: 1203
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
A mulţumit: 1 dată
I-a fost mulţumit: 4 ori
Zodiac:
Vârsta: 41

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#86

Mesaj necitit de luca.stere » 05 Oct 2019, 07:34

Claxonul Noris model HN6V, a fost prezentat mai in urma in starea in care a fost cumparat. Dupa sablare si curatare la interior l-am vopsit negru, culoarea originala:

Imagine

Vopsirea la interior a fost un pic dificila pt ca nu am putut sa demontez unele elemente ale claxonului acestea fiind ambutisate:

Imagine

Imagine

Sigla originala Noris pe care este scris marca si modelul: Noris Zund-Licht AG, Nurnberg, Typ - HN6V.

Imagine

Imagine

Imagine

Pozitia lui pe motocicleta:

Imagine

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Şurub M12
Şurub M12
Mesaje: 1203
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
A mulţumit: 1 dată
I-a fost mulţumit: 4 ori
Zodiac:
Vârsta: 41

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#87

Mesaj necitit de luca.stere » 09 Oct 2019, 21:18

Acesta este blocul de comenzi pt claxon si schimbatorul de faza lunga care este actionat prin cablu. Am avut norocul sa fie complet si functional, a trebuit doar curatat si vopsit.

Imagine

Imagine

Imagine

Cele trei poze de mai jos sunt facute cu blitz, practic le-a anulat culoarea. Piese blocului de comenzi vopsite:

Imagine

Imagine

Comanda de soc vopsita:

Imagine

Mansoane noi:

Imagine

Comanda de acceleratie:

Imagine

Si montajele:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Butonul claxonului este din alama:

Imagine

Imagine

Imagine

Aveam niste dileme legate de comenzile de ghidon, am fi vrut sa le zincam aceasta fiind in principiu cea mai buna solutie. Am ales pana la urma sa vopsim... si nu-mi pare rau chiar daca aceasta solutie nu rezista in timp asa cum rezista zincul. Vopsirea comenzilor a accentuat enorm imaginea retro a motocicletei, nu stim cum erau din fabrica cele militare dar arata asa de bine incat am putea crede ca le vopseau.

Cu aceasta ocazie am montat definitiv si comutatorul de faza lunga caruia a trebuit sa-i facem o piesa din teflon care sa izoleze cablul fata de lamela comutatorului care are curent pe ea (plus) in timp ce cablul are minusul.

Imagine

Imagine

Scrie răspuns