Motocicleta mea - Ural M72 Solo

De la Adler la Zundapp, cu (par)fum de Jawă. Mură-n gură: vorbim numai despre motociclete comuniste / clasice.
Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Şurub M12
Şurub M12
Mesaje: 1284
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
A mulţumit: 1 dată
I-a fost mulţumit: 6 ori
Zodiac:
Vârsta: 42

Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo

#61

Mesaj necitit de luca.stere »

Am terminat lucrul cu aripa fata, am cositorit gaurile originale care nu-mi erau de folos, am finalizat forma suportilor de aripa si am dat aripa cu Feruginol:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Dupa ce am montat aripa am dat gaurile pentru suportul de numar:

Imagine

Suportii de prindere ai numarului fata ii aveam de ceva timp (vreo trei ani) si nu am apucat sa-i probez. Au fost facuti din inox iar asta mi-a creat probleme, o data pentru ca strungarul nu a dat corect o gaura fiind inclinata si totodata fiind din inox este prea dur si nu strange numarul. Astfel ca a trebuit sa tai o laterala pentru a putea strange numarul cu un surub dar va trebui sa le reduc si inaltimea, deci mai am de lucru:

Imagine

Imagine

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Şurub M12
Şurub M12
Mesaje: 1284
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
A mulţumit: 1 dată
I-a fost mulţumit: 6 ori
Zodiac:
Vârsta: 42

Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo

#62

Mesaj necitit de luca.stere »

La rezervor am avut un pic de lucru in zona suprafetelor unde se monteaza ornamentele laterale din cauciuc (knee pads), este o problema specifica rezervoarelor vechi cu astfel de ornamente care retin praf care la randul lui retine apa si astfel zona respectiva corodeaza. Cand am preluat eu rezervorul nu prezenta acele ornamente dar proprietarul anterior nu a reparat suprafata respectiva deoarece nu curgea. Astfel ca a trebuit sa extrag suruburile rupte, sa dau alte filete si sa repar toata zona cu cositor pe ambele fete ale rezervorului:

Imagine

Imagine

Imagine

A trebuit sa elimin si o tabla alamita in lacasul prin care trece suportul de sa:

Imagine

Imagine

Cositorirea a mers mai greu fata de ce m-am lovit la alte rezervoare dar pana la urma am reusit, o sa va faceti o idee in clipul de mai jos:

[bbvideo]https://youtu.be/n5ahsdleghU[/bbvideo]

Iar acesta este rezultatul:

Imagine

Dupa ce am terminat partea de cositorire am aplicat din nou un strat de Feruginol iar acum rezervorul este gata de vopsire. La aceasta motocicleta nu voi aplica pe table chit si filler ci doar Feruginol si direct vopsea (nu explic acum de ce).

Imagine

Imagine

Imagine

Rezervorul este intr-o stare foarte buna, nu prezinta nici o indoitura iar coroziuni au existat doar in locurile specifice. Fiind un rezervor original de M72 este un mister pentru mine cum s-a putut pastra intr-o stare atat de buna la exterior dar si in interior...

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Şurub M12
Şurub M12
Mesaje: 1284
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
A mulţumit: 1 dată
I-a fost mulţumit: 6 ori
Zodiac:
Vârsta: 42

Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo

#63

Mesaj necitit de luca.stere »

Am cumparat de la Ural-Zentrale placile suport si ornamentele de cauciuc ale rezervorului. A trebuit sa dau alte gauri pentru ca se pare ca CJ750 (varianta chinezeasca de M72) are alte dimensiuni la prinderea placilor pe rezervor:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Am probat si rezervorul pentru eventuale pierderi de benzina, din fericire nu pierde benzina si cu ocazia aceasta am terminat lucrul la rezervor.

Imagine

Am mai facut o rectificare mica la suportul cotului de esapament pe dreapta dupa care le-am dat un nou strat de Feruginol:

Imagine

Imagine

Imagine

La fel am procedat si cu aripa spate care desi era nou avea un strat superficial de rugina in anumite locuri pe interior din cauza depozitarii. Am curatat bine cu smirghel si am aplicat doua straturi de Feruginol la interval de doua ore:

Imagine

Imagine

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Şurub M12
Şurub M12
Mesaje: 1284
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
A mulţumit: 1 dată
I-a fost mulţumit: 6 ori
Zodiac:
Vârsta: 42

Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo

#64

Mesaj necitit de luca.stere »

Intram in linie dreapta si cu cutia de viteze, am inceput deja lucrul la ea de 2-3 saptamani dar nu am avut timp sa o termin, poate in urmatoarele zile reusesc acest lucru. Mai jos, carterul cutiei de viteze:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Rulment nou marca URB model NJ206, este rulmentul care vine pe axul primar in spate unde este si sistemul de actionare al ambreiajului:

Imagine

L-am presat in palier:

Imagine

Dupa care am presat palierul in lacasul lui din cutia de viteze, palierul a fost scos din cutie pentru a fi rectificat si bucsat la interior unde lucreaza rulmentul de ambreiaj (voi explica si acest lucru):

Imagine

Pentru axul secundar a trebuit sa refac penele, cele vechi erau uzate dar am avut norocul sa am doua pene aproape noi pe care a trebuit sa le prelucrez un pic cu pila ca sa le fac sa intre in lacas, astfel le-am putut face sa nu aiba joc si sa intre fest:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Am scos de pe axul primar rulmentul, odata cu scoaterea rulmentului iese si bucsa pe care etanseaza simeringul si am constatat ca nu prezinta uzura specifica:

Imagine

Imagine

Asamblarea pinioanelor, rulmenti noi:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine


drobu
Şurub M6
Şurub M6
Mesaje: 94
Membru din: 20 Mai 2013, 08:01

Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo

#65

Mesaj necitit de drobu »

undeva acolo la bucsa pe care etanseaza simeringul de la axul primar trebuie sa fie un "O" ring subtirel...in lipsa poate ajuge ulei pe discuri!


drobu
Şurub M6
Şurub M6
Mesaje: 94
Membru din: 20 Mai 2013, 08:01

Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo

#66

Mesaj necitit de drobu »

...si capacul prin care iese axul schimbatorului , de regula este futut...Etansarea originala este cu pasla....merge si acolo bucsat si un "o"ring mic...se transforma intr-o cutie cu fix patru viteze....

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Şurub M12
Şurub M12
Mesaje: 1284
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
A mulţumit: 1 dată
I-a fost mulţumit: 6 ori
Zodiac:
Vârsta: 42

Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo

#67

Mesaj necitit de luca.stere »

drobu scrie:
03 Iun 2020, 20:48
undeva acolo la bucsa pe care etanseaza simeringul de la axul primar trebuie sa fie un "O" ring subtirel...in lipsa poate ajuge ulei pe discuri!
L-am pus, inca nu am pus restul de poze dar cutia este gata.
Ultima oară modificat 04 Iun 2020, 10:22 de către luca.stere, modificat 1 dată în total.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Şurub M12
Şurub M12
Mesaje: 1284
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
A mulţumit: 1 dată
I-a fost mulţumit: 6 ori
Zodiac:
Vârsta: 42

Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo

#68

Mesaj necitit de luca.stere »

drobu scrie:
03 Iun 2020, 20:50
...si capacul prin care iese axul schimbatorului , de regula este futut...Etansarea originala este cu pasla....merge si acolo bucsat si un "o"ring mic...se transforma intr-o cutie cu fix patru viteze....
Acolo eu pun simering.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Şurub M12
Şurub M12
Mesaje: 1284
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
A mulţumit: 1 dată
I-a fost mulţumit: 6 ori
Zodiac:
Vârsta: 42

Re: Motocicleta mea - Ural M72 Solo

#69

Mesaj necitit de luca.stere »

Finalizarea cutiei de viteze, mai jos lustruirea bucsei pe care etanseaza simeringul de priza:

Imagine

Dupa cum se vede mi-am cumparat un strung mic chinezesc, desi experienta mea este foarte limitata in ceea ce priveste utilizarea unui strung pana acum s-a dovedit foarte util. Mai jos rulmentul de priza si bucsa montata care trebuie etansata fata de restul cutiei cu un oring subtirel sau daca nu exista se poate folosi silicon:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Furcile selectoare:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Cutia de viteze de M72 are o timonerie care este la exterior si care este astfel expusa umiditatii si prafului, daca nu este intretinuta corect (curatare si gresare periodica) se uzeaza repede. Nu am gasit nici o cutie de M72 care sa aiba timoneria buna, toate erau uzate si au trebuit reparate cu ajutorul strungarilor. La fel am procedat si acum cu diferenta ca aceasta a fost reparata de mine cu ajutorul strungului mentionat mai sus. A fost destul de dificil din cauza lipsei de experienta dar am reusit pana la urma. Scuzati engleza mea ruginita si nefolosita de mult timp dar clipul nu este editat si este facut fara repetitii, nu cum fac actorii aia de Hollywood :D :

[bbvideo]https://youtu.be/Zyg2GjkK1hQ[/bbvideo]

Si niste poze extrase din aceleasi operatiuni:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Pedala de schimbator vopsita:

Imagine

Alta operatiune sensibila dar care nu a fost facuta de mine desi ideea imi apartine a fost bucsarea lagarului de aluminiu in care lucreaza rulmentul de ambreiaj si unde se produc uzuri severe ce au ca rezultat pierderi de ulei, actionare greoaie a ambreiajului si uzura prematura a rulmentului de ambreiaj din cauza inclinarii. Am dus lagarul de aluminiu la un strungar care a bucsat lagarul cu o bucsa din otel si am modificat si rulmentul de ambreiaj, practic l-am inlocuit cu un rulment modern care are camasi din otel cimentat, muuuult mai rezistent fata de mizeria ucraineana de cooperativa care se gaseste acum pe piata si care nu rezista nici 3000km.

[bbvideo]https://youtu.be/3UvTNFTQWL4[/bbvideo]

Astfel problema rulmentului de ambreiaj este rezolvata iar daca voi avea grija sa gresez rulmentul nu va mai trebui sa-l schimb niciodata si nu vor mai exista nici pierderi de ulei.

Scrie răspuns