Planeta lui Marius

De la Adler la Zundapp, cu (par)fum de Jawă. Mură-n gură: vorbim numai despre motociclete comuniste / clasice.
Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 29
Contact:

Planeta lui Marius

Mesaj necititde AdrianS » 26 Feb 2013, 01:02

[align=center]Imagine[/align]

Bag de seamă cu bucurie că încep să intru tot mai mult în pâinea noastră cea de toate zilele pe măsură ce iarna dă să-şi iasă din drepturi, măcar calendaristic. Mi-am promis un an de proiecte personale, majoritatea fiind un soi de clăci pentru repunerea pe picioare a unor motociclete vechi, aparţinând fiecare câte vreunui prieten bun. Uite că am şi început un astfel de proiect luni, odată cu zorii unei noi săptămâni.

Îl salut pe calea asta pe Marius, care a devenit de ieri membru al site-ului (mai mult forţat-încolţit de mine şi Ovidiu, dar absolut cu zâmbetul pe buze). Marius este un bărbos simpatic, înalt dar mai sărac la kile, purtător de ochelari şi cap de familie cu doi ţânci şi o simpatică nevastă. L-am cunoscut în urmă cu vreo doi ani prin Ovidiu, ei doi fiind prieteni - zic eu - încă dinainte să ies eu din burta maică-mii. Şi este firesc că orice bun prieten de-al lui Ovidiu este - automat - un personaj demn de toată lauda :).

Marius este totodată şi proprietarul unei motociclete Izh Planeta 5 de mai bine de douăzeci de ani, fier cumpărat cam de nou la vremea respectivă şi plimbat de-atunci prin toată ţara. De vreo doi ani însă, motocicleta stă adăpostită într-un garaj la locul de muncă al celui amintit, unde-şi aşteaptă cuminte mica renaştere şi repunere în funcţiune. Astă-toamnă i-am dat târcoale tustrei cei amintiţi până acum în povestea asta, hotărând cum-necum că soarta unui Izh este să meargă, nu să zacă în garaj. Bube diverse au tot amânat însă Ziua Z, care a picat pe neaşteptate ieri, în zi de luni.

L-am sunat pe proprietar, am stabilit ora de întâlnire, m-a cules de la poarta întreprinderii, am dat buzna în garaj şi am făcut repede cale întoarsă până acasă-n Tineretului, că uitasem să-mi aduc Dacia şi sculele din ea. La cel mult un ceas mai târziu am dat din nou buzna în garajul încălzit (vârând şi Dacia în el) şi - înşirând cele două scaune de pescuit pe podeaua coşmeliei - ne-am apucat să tragem de fire.

[align=center]Imagine Imagine Imagine Imagine[/align]

Principala bubă a motocicletei este instalaţia electrică. Aşa cum e moda la motocicletele vechi, şi Planeta lui Marius avea o varză murată pe post de instalaţie, pesemne pigulată de-a lungul timpului de diverşi maeştri auto-proclamaţi. S-a nimerit să-mi cam placă să creez instalaţii electrice pentru motocicletele vechi, aşa că - având în vedere şi succesul cu instalaţia Jupiterului lui mihă.Escu - m-am oferit să refac de la cap la coadă sistemul nervos al Planetei negre.

Urmează să mai stau treaz o vreme ca să reproiectez parţial schema folosită pentru Jupiterul amintit, fiindcă Marius îşi doreşte o instalaţie relativ simplificată, mai fără martori de bord sau briz-brizuri asemănătoare. De altfel, motocicleta a văzut cu ocazia acestei recondiţionări şi câteva schimbări mai de substanţă, precum furca faţă de MZ ETZ (cu frână pe disc), şaua banchetă înlocuită cu două şei individuale de Izh '56, rezervorul pătrăţos înlocuit cu unul tip "lacrimă" şi aşa mai departe.

[align=center]Imagine[/align]

Vă voi ţine la curent cu lucrările, eu sper să termin instalaţia electrică până la sfârşitul săptămânii. Dis-de-dimineaţă urmează să umblu prin tot oraşul după cele necesare, precum blocul electric de pe partea dreaptă a ghidonului, contact principal tip Jawa / tractor, tuburi termocontractante... uof. Noroc că l-am primit pe Alioşa drept cal de povară pentru treaba asta, că altminteri aş fi îmbătrânit cu mâna pe barele din autobuze.

Ovidiu ştie mai bine povestea motocicletei şi a motociclistului în cauză, poate se-apucă să vă povestească niţel despre fier şi om când o avea timp şi chef. :)

Link către albumul cu poze.

[align=center]Imagine[/align]

Avatar utilizator

schumydan
Postac
Postac
Mesaje: 43
Membru din: 31 Ian 2013, 18:29

Planeta lui Marius

Mesaj necititde schumydan » 26 Feb 2013, 17:21

pana acum arata bine, un mic sfat, zii sa scape de panarama aia de filtru chinezesc ca nu e bun si nici nu o sa stea prea mult acolo
vinde nimen drum dincolo filtru original de planeta
La Vita e Bella!


Paul

Planeta lui Marius

Mesaj necititde Paul » 26 Feb 2013, 19:30

AdrianS » 26 Feb 2013, 01:02 scrie:contact principal tip Jawa / tractor,

Am zis io că am să fac sex odată cîndva, cu tine :angry:

Avatar utilizator

schumydan
Postac
Postac
Mesaje: 43
Membru din: 31 Ian 2013, 18:29

Planeta lui Marius

Mesaj necititde schumydan » 26 Feb 2013, 19:39

sa nu uiti sa ii faci o pozitie la contact numai pentru luminile de pozitie cum are planeta pe original :P
ar fi fost bun si contactul de ij, daca era facut cu simt de raspundere, rahaturile astea de se gasesc de cumparat, daca ai bafta poti sa arzi 5 intr-o vara,
eu unul cu instalatia la planeta n-am avut probleme,ce-i drept ca nici nu a fost umblata la ea, era tot original cand a ajuns la mine fara nici un fel de improvizatie, nici cu comenzile sa imi faca figuri sa se decaleasca arculetele sau altceva, singura modificare a fost trecerea pe punte si releu de dacie, in rest merg pe original fara probleme
La Vita e Bella!


Paul

Planeta lui Marius

Mesaj necititde Paul » 26 Feb 2013, 20:09

Bă să vă trag palme, să-mi trimită cineva un contact "meidinceaina" şi vă pun un tutorial cum să-l faceţi indestructibil cu muncă de 5 minute şi investiţie de 50 de bani.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 29
Contact:

Planeta lui Marius

Mesaj necititde AdrianS » 26 Feb 2013, 21:32

Mie nu-mi aduce cine ştie ce bucurii contactul de Izh. De acord, are chei "unice" şi blochează cheia ca să nu sară când este pe "pornit". Prefer însă versatilitatea contactului de Jawă şi uşurinţa cu care pot aduce modificări instalaţiei folosindu-mă de bornele tip regletă. M-am obişnuit să aprind luminile din contactul principal, în ciuda faptului că aranjamentul modern al comenzilor moto nu vrea să mă vadă luând mâinile de pe ghidon după ce m-am suit în şa.

Astăzi am umblat toată ziua prin Bucureşti, călare pe Alioşa, după mărunţişurile necesare muncitorilor români. Când în Ferentari, când în Vitan, când pe Lizeanu lângă Obor, când în Tineretului, când pe Giurgiului. Noroc cu motocicleta, că altfel nu terminam perindarea nici până mâine seară. Promit să fac nişte poze pieselor mâine dimineaţă, înainte să mă apuc de treabă.

Stei tiund! :P


Paul

Planeta lui Marius

Mesaj necititde Paul » 26 Feb 2013, 22:05

borne tip regletă... papuci.... iaca fleoşc.

Şi vezi că nu toată lumea e învăţată ca tine. Ia şi fă IJ-ul original, cu piese adaptate/upgradate, iar dacă nu i-o plăcea proprietarului nu are decît să-şi ia Jawă.

Avatar utilizator

cicloburu
Moderator general
Moderator general
Mesaje: 196
Membru din: 28 Ian 2013, 12:09
Localitate: București
Vârsta: 46
Contact:

Planeta lui Marius

Mesaj necititde cicloburu » 27 Feb 2013, 20:44

Nea Paule, lasă proprietaru să aleagă cum își ciopîrțește IJ-ul... Tu vezi cum îl faci p-al tău! Ca să nu aduc vorba de Nipră (apropo, e la tine?)... :P

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 29
Contact:

Planeta lui Marius

Mesaj necititde AdrianS » 27 Feb 2013, 21:29

Link către acelaşi album, acum cu poze noi. (rezoluţii mult mai mari decât ce se vede pe forum)

[align=center]Imagine[/align]

Cu ocazia lucrului la motocicleta asta îmi dau seama cât de mult îmi lipseau şurubăreala şi oboseala fizică ce-i urmează la sfârşit de zi. Deşi zilele trecute - când m-am înhămat la treabă - am crezut că voi lucra numai la instalaţia electrică, astăzi ne-am axat mai mult pe lăcătuşerie şi tinichigerie. Să vă povestesc de ce.

Odată cu montarea furcii de MZ ETZ, Marius a renunţat la farul, bordul şi pantalonaşii originali de Izh. A montat în schimb un proiector de tractor, ceva mai mic în dimensiuni atât ca diametru cât şi ca volum general al oalei. De ambele părţi ale acestui nou far a montat - aşa cum reiese din pozele de le-am postat până acum - două proiectoare.

[align=center]Imagine[/align]

Toate aceste trei corpuri erau susţinute de două bucăţi de platband din inox, adaptate de Marius ca să devină suporţi. Astăzi am hotărât să folosim totuşi pantalonii originali ai telescoapelor din câteva motive importante: în primul rând, urechile ce prind farul sunt mult mai solide la pantalonii originali şi, astfel, vibraţiile sunt mult reduse. În al doilea, lucru foarte important, urechile astea au mult mai multă suprafață decât cele două bucăţi de platband: ne putem folosi de ele ca să montăm contactul principal în pantalonul stâng şi o priză de brichetă în partea cealaltă. Ori eu nu mă pot apuca de instalaţia electrică până nu am fixat toate componentele majore pe cadru.

Iată, spre exemplu, cum am făcut la Jupiterul lui mihă.Escu:

[align=center]Imagine[/align]

În ultimul rând - adecătelea motivul estetic -, pantalonii originali se potrivesc mult mai bine cu forma generală a motocicletei. Însă telescoapele de ETZ ne-au obligat să scurtăm pantalonaşii până imediat sub jugul inferior, treabă executată cu un flex mult prea mare ca să-ţi poată inspira vreun sentiment liniştitor. Rezultatul este mulţumitor, rămâne să iau mâine cu mine o carcasă de far de Izh / Nipru MT-11 (modelul scurt în oală) ca să vedem dacă totuşi nu s-ar potrivi mai bine decât proiectorul de tractor (ceva mai mititel, parcă subdimensionat pentru proporţiile motocicletei). Ne-am luptat oleacă până să dăm jos telescoapele de ETZ, mai ales că am fost nevoiţi să flexuim niţel jugul superior în zona piuliţelor de strângere a celor două ochiuri de telescoape. Buba fusese că - folosindu-ne de chei fixe - nu puteam desface cele două piuliţe înţepenite. Tubulara n-a putut intra pe niciuna din piuliţe până n-a venit Marius cu flexozaurul (la îndemnul meu mai neortodox) să polizeze niţel în zonele respective.

[align=center]Imagine ImagineImagine Imagine[/align]

Enfin, avem deja ambele comenzi electrice de ghidon (ştiu, cea din dreapta are butonul albastru, pur şi simplu n-am mai găsit cu buton gri), mufe, termocontractant, papuci (mai trebuie nişte papuci rotunzi), releul regulator, puntea de diode, contactul principal, zeci de metri de fire şi martorii de bord. Ieri am umblat ca un căpiat pe la toate magazinele de electrice / electronice de pe Maica Domnului în căutare de ceva luminiţe care să-mi servească drept martori de bord. Am găsit până la urmă nişte beculeţe mici (ca să-ncapă în carcasa proiectorului), relativ strălucitoare. Buba este că beculeţul roşu, cel care va prelua rolul martorului de încărcare, consumă doar 0,36W. Nu ştiu dacă e suficient ca să-şi joace rolul cum trebuie, aşa că fie voi căuta ceva bec mai puternic, fie va trebui să găsesc şi o rezistenţă pe care să i-o leg în paralel. Vom vedea.

[align=center]Imagine Imagine[/align]

Mai trebuie să umblu mâine dimineaţă după o priză de brichetă, cele trei diode necesare pentru a face martorul de încărcare să funcţioneze (ieri am uitat complet de ele), nişte mufe, câteva mărunţişuri şi eventual un releu de putere pentru cele două proiectoare. Am o idee simpatică în legătură cu "lipirea" lor la întrerupătorul de lumini al comenzii din dreapta, dar nu ştiu dacă mă ţin firişoarele cu care a echipat-o chinezul. Vedem. Povestim în consecinţă :).

Cât despre blocul de siguranţe, releul regulator şi puntea de diode, aş vrea să le montez pe toate trei pe contra-aripă (aşa îi zic eu bucăţii individuale de aripă dintre roata spate şi motor), aşa cum le-am aşezat şi pe Izh-ul lui mihă.Escu.

Cum e la mihă.Escu:

[align=center]Imagine[/align]

Locul liber la motocicleta lui Marius, adică aceeaşi mâncare de peşte:

[align=center]Imagine[/align]

Şi gata. Închei postarea fiindcă se face târziu, iar eu trebuie să ajung în seara asta până la Ovidiu ca să iau nişte scule. Mai ales de o bormaşină vom avea mare nevoie, fiindcă mâine trebuie nu numai să fixăm componentele amintite pe contra-aripă (găuri normale de 6 mm), ci să dăm şi găuri mai mari pentru montarea contactului şi principal şi a prizei de brichetă în pantalonaşii furcii faţă. Sper să încep să-ntind fire cel târziu vineri dimineaţă. Dar vedem. Deocamdată mă distrez şi nici nu-mi trece prin cap să schimb ritmul ăsta :).

[align=center]Imagine[/align]


retromotor
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 174
Membru din: 02 Feb 2013, 16:15

Planeta lui Marius

Mesaj necititde retromotor » 27 Feb 2013, 22:39

Asta e, in sfarsit, posturi cu inteligenta.


Paul

Planeta lui Marius

Mesaj necititde Paul » 27 Feb 2013, 22:43

AdrianS » 27 Feb 2013, 21:29 scrie:şi o priză de brichetă în partea cealaltă...

Iată, spre exemplu, cum am făcut la Jupiterul lui mihă.Escu:

Chiar că fac sex cu tine.
Măcar leagă cheia aia cu o bucată de aţă, să nu o piardă noaptea în iarbă şi să-şi bage un dejet în cur şi o bucată de sîrmă din gard în contact ca să poată să plece mai departe.
Mie-mi sărea cheia din contactul lui Alioşa la fiecare denivelare, şi e pe verticală şi în jos!
D-apoi aia aşa cum e!!!!

AdrianS » 27 Feb 2013, 21:29 scrie:Buba este că beculeţul roşu, cel care va prelua rolul martorului de încărcare, consumă doar 0,36W.

Dă-mi domne diaree, că maţe am.
Foarte bine că consumă puţin, este pe 12 Volţi şi luminează satisfăcător? Salut !

AdrianS » 27 Feb 2013, 21:29 scrie:cele trei diode necesare pentru a face martorul de încărcare să funcţioneze

Un banal releu de putere legat la contact, apoi la generator. În ideea că atît timp cît circuitul lui primar e alimentat din baterie becul înseriat stă aprins, apoi cînd primeşte curent prin ălălalt circuit becul nu mai luminează.
Cel mai simplu şi mai rapid, aşa era pe instalaţia originală de Jawa 638.

AdrianS » 27 Feb 2013, 21:29 scrie:un releu de putere pentru cele două proiectoare. Am o idee simpatică în legătură cu "lipirea" lor la întrerupătorul de lumini al comenzii din dreapta,

...pe firul de fază lungă, sau cu întrerupător separat.

Bună puntea de diode - e de-aia bună (e nouă, ai măsurat-o? Cît a costat?), bun releul de încărcare că e cu fir comparator, bun aparatul de măsură că e ieftin şi are toate operaţiile de care ai nevoie ba chiar mai mult , are buzzer pe continuitate? NU BUN contactul NU BUN cablul, trebuia să iei mai multe culori .
Roşu pe plusuri subţire gros după tipul circuitului (putere sau alimentare), maro sau negru la masă, albastru la comenzi, alb la auxiliare, galben la martori, verde la iluminat. legenda mea, dacă inventezi alta să fii sănătos, da' pune-o pe hîrtie.

Succese nebănuite. O să ai, dar eu mă enervez deja că nu lucru eu. Of...
A, şi ce culoare au scaunele, fix culoarea (şi forma) preferată de chiloţei de madamă... of of....

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 29
Contact:

Planeta lui Marius

Mesaj necititde AdrianS » 02 Mar 2013, 14:29

Din nou link către albumul cu poze, pe care-l tot umflu de la o zi la alta.

Azi-noapte mi-am bătut recordul la somn! Sau măcar recordul de când sunt mai adult, aşa. Cică am dormit paişpe ore, picând lat la 20:00 şi trezindu-mă azi-dimineaţă pe la 10:00. Am fost obosit crunt, pesemne au efect (pozitiv, zic eu) asupră-mi activităţile astea.

Tot din aceeaşi cauză a zilelor pline de activitate n-am mai avut vlagă să mai şi notez zilnic, în scris, progresul la motocicletă. De altfel, am apucat să facem cam puţine joi, când am ajuns la garaj târziu, în jurul prânzului. Başca faptul că am plecat repede, după numai două ore. Totuşi, lăsat de capul meu stăpân pe întregul garaj, am apucat să dau găuri de montare pentru toate componentele ce trebuie montate pe contra-aripă, respectiv blocul de siguranţe, releul regulator şi puntea de diode:

[align=center]Imagine[/align]

Puntea de diode se montează pe "panou" cu două şuruburi, un M6 şi un M5 (parcă). Şurubul mai mic în diametru se prinde direct la masă, pe câtă vreme celălalt trebuie prins în aşa fel încât să nu atingă masa. Acesta din urmă, M6-le adică, este borna + (plus) şi ne legăm pe el cu firul care duce la baterie, cu firul ce alimentează contactul principal şi tot aşa. De aceea, fabricantul punţii echipează acest şurub cu o bucşuliţă din plastic care previne, la montarea punţii pe şasiu, atingerea şurubului + de masă.

În ideea asta (eu, mare şi tenace prevăzător) cumpărasem în aceeaşi dimineaţă de joi câteva bucşe de cauciuc de la magazinul de electronice. Ştiţi voi, genul ăla de coliere din cauciuc făcute special pentru a fi montate de jur împrejurul buzei unei găuri, tocmai ca să poţi trece fire prin ea fără să rişti tăierea izolatorilor. Planul era să măresc una din găuri, să-i montez de jur împrejur o asemenea garnitură, iar pe această garnitură să strâng şurubul + al punţii cu ajutorul bucşuliţei de plastic din dotare. Ei bine, mare mândrie a fost pe capul meu când m-am văzut executând cu măiestrie această gaură mai mare: cu piatra pe bormaşină am ajuns la diametrul dorit şi, montând gingaş garnitura - care s-a potrivit ca o mănuşă! -, am făcut o grimasă demnă de "Infernul" lui Dante: încurcasem găurile între ele şi o mărisem pe cea care nu trebuia.

Am montat deci puntea de diode aşa, de-a-ndoaselea, cu toate că preferam să fie cu susul în partea de... sus! Prin "susul" punţii de diode înţeleg faptul că alea trei şurubele mai mici pe care vin legate cele trei fire de la alternator sunt cu hexagonul în "jos" şi cu filetul în "sus", adică eu vin de "sus" cu papucul firului, apoi tot de sus în jos vin cu şaiba şi cu piuliţa ca să strâng papucul pe şurubel. Faptul că am încurcat găurile între ele (deh, eu centram şi tot eu dădeam cu capul... burghiului) m-a obligat să prind puntea invers şi a făcut să am acum aceste trei şurubele cu piuliţele în jos, înspre asfalt, anti-gravitaţionaliceşte :P, ceea ce îmi va da probabil una-două dureri de cap la montarea instalaţiei. Dar nu-i problemă, totul arată profi :P.

Totodată am apucat să execut una bucată găuroi în pantalonul stâng al furcii faţă, pentru montarea contactului principal:

[align=center]Imagine[/align]

Şi aici am sughiţat un pic fiindcă pantalonul de Planeta 5 nu are o suprafaţă plană la urechea farului, ci există un ambutisaj suplimentar pe care se prind probabil semnalele faţă. Eu am dat (cu destule chinuri) gaura pentru contact fix în inima acestui ambutisaj, fapt pentru care nu am putut - într-o primă fază - strânge piuliţa pe contact mai mult de 1-2 ganguri. Frustrat de treaba asta, am luat întreg pantalonul acasă şi i-am tinichigerizat urechea până am convins contactul să stea cum trebuie:

[align=center]Imagine Imagine[/align]

Vinerea m-a prins la garaj mult mai devreme, aşa că am profitat de soarele dimineţii ca să execut un găuroi şi în pantalonul vecin, de data asta pentru o simpatică priză de brichetă:

[align=center]Imagine Imagine[/align]

De altfel, în garajul din incinta CET Sudului răzbate sonor o ambienţă interesantă: de-afară răsună în surdină zgomot de cascadă, cu toate că înăuntru duduie căldura din nişte ţevoaie mari ce îndeplinesc vrând-nevrând rolul de calorifere. Dacă ieşi pe uşa din tablă a garajului, îţi vin în faţă chiar şi nişte stropi fini de apă, parcă mai abitir convingându-te că eşti pe la Cascada Urlătoarea. De fapt, te afli la nu mai mult de câţiva metri distanţă de baza unui uriaş coş de răcire, la rândul său frate cu alţi câţiva mamuţi de soiul ăsta:

[align=center]Imagine[/align]

Sub acest gigant circulă apa în şuvoaie şi torente, el având rolul de a răci isprava pe care o face restul uzinei. În continuare ne-a sărit în ajutor şi Georgică, lăcătuş priceput, la treburi diverse: Marius măsura inginereşte viitoarele bride de prindere pentru diversele piese (de genul ţevii care va ţine proiectoarele pe jugul inferior), iar Georgică se conforma entuziasmat cu flexul buclucaş împrumutat de la Ovidiu. Zic buclucaş fiindcă periile-i colectoare fac fiţe şi nu prea stau cum trebuie pe colectorul motorului electric, aşa că flexul merge într-o poziţie, dar se răzgândeşte repede când îl răsuceşti niţel. Oricum, Georgică s-a descurcat:

[align=center]Imagine Imagine Imagine[/align]

Un pic de reclamă la trusa de scule pe care am primit-o cadou de la mihă.Escu anul trecut, de ziua mea :):

[align=center]Imagine[/align]

Şi, evident, totul presărat cu umor de toate felurile:

[align=center]Imagine Imagine Imagine Imagine[/align]

De dragul varietăţii, eu montam la răstimpuri câte un alt far din cele trei disponibile, ca să aleagă Marius unul şi să ne-apucăm să-i dăm găuri pentru martorii de bord. Reclamă la priza de brichetă şi farul de (zic ei) MZ ETZ:

[align=center]Imagine[/align]

Georgică, la înălţime, a ţinut aripa ca să vă arăt cam care-i va fi poziţia finală. Aripa este făcută din trei aripi de MZ şi, spre surprinderea mea, a ieşit nesperat de bine:

[align=center]Imagine Imagine[/align]

Eu am trecut la chestii mai serioase şi le-am arătat amatorilor cum se dă cu ciocanu-n körner:

[align=center]Imagine[/align]

Rezultatul? Patru găuri de ø7mm, dispuse aproape simetric faţă de jumătatea imaginară a farului, pentru patru martori mititei de bord:

[align=center]Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine[/align]

Am verificat martorii când i-am cumpărat şi, deşi aş fi preferat să fie un pic mai luminoşi de-atât, au fost cea mai bună variantă din tot ce am găsit pe la magazinele de electronice. Poate, cu timpul, vom găsi ceva mai potrivit, dar deocamdată Marius este mulţumit. Deoarece martorul de încărcare are un consum de numai 0,36W - şi în ciuda a ce spui tu, Paul -, am cumpărat o rezistenţă echivalentă a 3W pe care să i-o leg ca să funcţioneze corespunzător.

Nu am apucat să fac prea multe la instalația electrică fiindcă au fost foarte multe bibileli de rezolvat, bibileli fără de care nu aş fi putut trasa corect firele. În plus, îmi lipsesc câteva tipuri de papuci (mai ales din cei rotunzi), dar ajung duminica asta pe la ţară şi voi lua cu mine câţiva din rezervele de stat :P. Mai jos, unul se preface, iar celălalt pozează:

[align=center]Imagine[/align]

Şi o temporară însăilare a diverselor bucăţi, ca să vedem cam cum va arăta motocicleta la final. Lipsesc din peisaj şaua spate şi alte câteva repere:

[align=center]Imagine[/align]

Abia aştept să revin luni la garaj. Instalaţia electrică îmi va lua vreo două zile. Eu zic că motocicleta va fi gata până la finele săptămânii ce urmează. Şi ghici cine dă prima tură! :P


retromotor
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 174
Membru din: 02 Feb 2013, 16:15

Planeta lui Marius

Mesaj necititde retromotor » 02 Mar 2013, 17:21

Daca ai nevoie de papuci si nu vrei sa te mai duci pana la Comana, am eu prin garaj, am cumparat mai multi cand mi-a facut nea Cristi instalatia electrica la Bmwnipra.

Si in alta ordine de idei, de unde ai luat priza de bricheta, cat te-a costat si daca e buna sau e vreo varianta mai ieftina?


retromotor
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 174
Membru din: 02 Feb 2013, 16:15

Planeta lui Marius

Mesaj necititde retromotor » 02 Mar 2013, 17:22

PS. Sa inteleg ca nici voi nu mai postati pe motociclism.ro si asa crestem forumul asta?


Cristi 57
Postac
Postac
Mesaje: 47
Membru din: 02 Feb 2013, 16:05
Vehicule deţinute: MZ-125; JAWA-350; SIMSON-250; DNEPR-650; VIRAGO-535
auto multe
Localitate: Bucuresti

Planeta lui Marius

Mesaj necititde Cristi 57 » 02 Mar 2013, 17:48

Toate bune si frumoase, dar eu as fi pus martorii mai apropiati si in linie, pozitia celui rosu strica "fasonul". Apoi cred ca daca erau fixati din interior catre exterior cu niste inele distantiere, dadea mai bine(sa stea mai la fata cu carcasa farului - cam 1 milimetru peste)... dar nu conteaza fiecare cu gusturile lui.

Valoarea rezistentei este 144 ohmi pentru 1W sau 48 ohmi pentru 3W, evident trebuie sa respecti valoarea de putere pentru a nu se incalzi. Totusi in cazul tau nu este atat de important deoarece ea este alimentata doar perioada cand ledul este aprins, adica de cand pui contactul pana ce pornesti motorul.


Iuli-Voshod
Postac
Postac
Mesaje: 67
Membru din: 02 Feb 2013, 18:54

Planeta lui Marius

Mesaj necititde Iuli-Voshod » 02 Mar 2013, 18:48

Iese o măiestrie pe măsură! Mult spor la şurubăreală şi abia aştept să văd cine dă primul tura cu ea! :)

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 29
Contact:

Planeta lui Marius

Mesaj necititde AdrianS » 02 Mar 2013, 21:30

retromotor » 02 Mar 2013, 17:21 scrie:Daca ai nevoie de papuci si nu vrei sa te mai duci pana la Comana, am eu prin garaj, am cumparat mai multi cand mi-a facut nea Cristi instalatia electrica la Bmwnipra.

Si in alta ordine de idei, de unde ai luat priza de bricheta, cat te-a costat si daca e buna sau e vreo varianta mai ieftina?

Mulţumesc frumos, dar mâine tot trebuie să ajung la ţară, ba chiar poate şi la târg de dimineaţă. Să ştii că ai fost primul om la care m-am gândit în privinţa asta :P, dacă nu aveam de făcut drumurile astea ţi-aş fi plănuit sigur o vizită.

Cât despre priza de brichetă, am cumpărat-o cu 21 lei de la Vector Electronic, ultimul magazin de componente electrice / electronice de pe partea dreaptă a străzii Maica Domnului, cum vii dinspre Obor / Colentina / Ştefan cel Mare şi mergi înspre bulevardul Lacul Tei. Este chiar înaintea Şcolii nr. 31, trebuie să urci trei trepte ca să intri în magazin.

De vreo doi ani umblu destul de des prin zona aia, iar în ultimele câteva zile am luat toate magazinele la rând. Mai sunt vreo două-trei variante de prize disponibile pe-acolo, inclusiv una care are prindere prin două şurubele. Varianta pe care am cumpărat-o pentru Marius mi-a părut să fie cea mai convenabilă ca raport funcţionalitate / calitate / preţ, cu toate că existau şi variante la 3,5 lei, precum cea din poza următoare:

[align=center]Imagine[/align]

Ca fapt divers, pentru motocicleta d-lui mihă.Escu am cumpărat aşa ceva de pe eBay, dar - prin comparaţie - a fost scumpă, iar căpăcelul din cauciuc nu închidea bine. A trebuit să încălzim căpăcelul cu bricheta / pistolul de căldură, apoi să folosim un lemn ceva mai mare în diametru decât buza interioară a căpăcelului ca să-i facem acea buză mai festă pe priză. Însă această variantă este din două bucăţi separate, ambele din tablă, fapt care te ajută să prinzi uşor întreaga priză de panou prin înfiletarea părţii inferioare în cea cu priza propriu-zisă. Poţi găsi aşa ceva şi prin Carrefour / Real (dar fără bocancul de cauciuc şi fără căpăcel) la vreo 7 - 9 lei.

retromotor » 02 Mar 2013, 17:22 scrie:PS. Sa inteleg ca nici voi nu mai postati pe motociclism.ro si asa crestem forumul asta?

Mie nu prea îmi mai place acolo :).

Cristi 57 » 02 Mar 2013, 17:48 scrie:[...] eu as fi pus martorii mai apropiati si in linie [...]

Ştiu, Cristi, cred că şi eu aş fi făcut la fel :). Marius are o estetică mai specială :D! Văzută de-aproape carcasa farului, n-arată rău. O să caut nişte şăibuleţe micuţe şi cromate, într-adevăr ar da bine dacă le-am pune ca "postament" sub fiecare martor. Iar rezistenţa cred că are vreo 100 ohmi, nu mai ţin minte.

Iuli-Voshod » 02 Mar 2013, 18:48 scrie:Mult spor la şurubăreală şi abia aştept să văd cine dă primul tura cu ea!

Eu ştiu sigur cine-o dă :P! De luni începem iarăşi cursa!


Iuli-Voshod
Postac
Postac
Mesaje: 67
Membru din: 02 Feb 2013, 18:54

Planeta lui Marius

Mesaj necititde Iuli-Voshod » 02 Mar 2013, 22:16

Să te audă Cel de Sus! Abia aştept sezonul, poate mă luaţi şi pe mine cu Voşcodu'!

Avatar utilizator

cicloburu
Moderator general
Moderator general
Mesaje: 196
Membru din: 28 Ian 2013, 12:09
Localitate: București
Vârsta: 46
Contact:

Planeta lui Marius

Mesaj necititde cicloburu » 04 Mar 2013, 16:29

Noutăți? Ceva? Poze noi?

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 29
Contact:

Planeta lui Marius

Mesaj necititde AdrianS » 05 Mar 2013, 21:35

Da, noutăţi. Scrise cu întârziere, dar totuşi proaspete :).

Ieri ne-am zorit unii pe ceilalţi să terminăm cât mai multe elemente de caroserie, motiv pentru care l-am adus în garaj pe un nene sudor-alămitor ca să rezolve atât piesa de prindere a proiectoarelor şi semnalizatoarelor faţă, cât şi prinderea aripii spate pe cadru.

Buba a fost că alama nu prea dădea semne să facă priză pe piesele noastre, având câte ceva de împărţit când cu tablele din inox, când cu celelalte fiare mai puţin nobile şi mai ruginitoare din fire. Pân' la urmă am descoperit că flexul este răspunsul universal la orice soi de problemă, aşa că am polizat cu piatra lată zonele de alămire. Alama s-a prins de metal în cele din urmă, cu viteza şi tenacitatea cu care super glue-ul ajunge - de pe piesă - pe vârfurile degetelor.

[align=center]Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine[/align]

Mai toată ziua de luni a fost o alternare fugară între bormaşină, flex, autogen, chei și șurubelnițe. Gluma cu "piesa grea" a fost în mare vogă, fiindcă uitam adesea care piesă fusese sudată unde şi nimeream să o apucăm tocmai de partea care frigea mai tare, aruncând-o imediat cât colo.

Marţea de azi a început pe acelaşi ton optimist, Marius venind degrabă cu bucşele conice pe care i le-a croit un nene strungar ca să prindă înălţătoarele de ghidon pe jugul superior al furcii faţă.

[align=center]Imagine Imagine[/align]

Am trudit vreo două ore la ultimele munci rămase mai de amploare, precum executarea celor două găuri de 12 mm în capetele piesei ce susţine proiectoarele, ca să montăm semnalizatoarele faţă. Rezultatul e chiar mişto:

[align=center]Imagine Imagine[/align]

O altă migală a fost polizarea bucşelor care susţin aripa spate - de altfel o soluţie temporară, însă zorită tocmai fiindcă vrem să terminăm mai repede totul. Cât jucam eu cu flexul pe bucşe, Marius a găsit răgaz să-şi monteze scăriţele avansate şi arată grozav!

Câteva cadre cu mândrul posesor de rusoaică :P:

[align=center]Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine[/align]

În puţinul timp rămas până-n finele zilei de lucru m-am apucat de papuceală şi cositoreală pe câteva fire din ceea ce va fi instalaţia electrică. Din perspectiva lucrului la motocicletă, următoarele zile sunt cu semnul întrebării fiindcă se pare că vom încărca Planeta-n Dacie (automobil încăpător cât un sistem solar, nu alta!) şi-o vom duce la ţară ca să-i vin eu de hac cu sculele din dotare. De altfel, la Comana am tot ce-mi trebuie şi pot grăbi lucrul, nestingherit de termene-limită sau garaje care trebuie încuiate cât mergi până la budă. :)

Mai vedem :).


Înapoi la “Fierul meu”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori