Jurnal in doi timpi . Retro Cagiva ...

De la Adler la Zundapp, cu (par)fum de Jawă. Mură-n gură: vorbim numai despre motociclete comuniste / clasice.

Autorul subiectului
Vlad
Postăcel
Postăcel
Mesaje: 5
Membru din: 17 Mar 2013, 21:59

Jurnal in doi timpi . Retro Cagiva ...

Mesaj necititde Vlad » 18 Mar 2013, 11:49

Ei bine, nu stiu cat de retro poate fi cert este este ca virusul surubului si boala celor doua roti loveste din nou si in iarna am achizitionat mai mult din impuls o Sageata (Freccia), iar daca la inceput totul parea roz, acum varsta, depozitarea proasta, si durerea'n cot a mecanicilor care si-au bagat nasul isi fac nepacut simtita prezenta.

Entuziasmul s-a consumat repede dupa cuborarea ei in subsol desii stiam ca (virgula) carenele sunt incomplete nu m-as fi asteptat sa nu fie ale ei, dupa ce am scos tabla si nituturile care tineau loc carenei rezervorului , o scurta investigatie cu un ciocanel pe langa scaun m-a facut sa descopar o cantitate impresionanta de chit tabla si nituri singurul lucru ce tine saua pe loc fiind un surub de 3 mm montat in locul tijei incuietorii spate.

Pentru a trece in revista mai repede descopririle mele pana acum am sa le enumar aici ceva mai succint , inca mai dezmembrez dupa ea bucati si inca imi mai pun mainile in cap deci pe scurt => motor defect , piston spart segmenti LIPSA (se pare ca valva de evacuare a fost setata incorect iar pinul acesteia ) camera de ardere arata ca dupa razboi , termistorul nu genereaza absolut nici o valuare , termostattul are depuneri de namol jeg si calcar , surubul baii de ulei desii se deface nu lasa strop sa curga , mai tot uleiul iesind pe gaura de prea-plin , apa in ulei ( in casper la un simering defect) carburatorul infundat cu namol dar fara urme de ( absolut nici un filtru ) , scarita schimbator taiata /gaurita sudata iar pedala provine de la altceva (dupa dimennsinui probabil un pit/mini bike ) , contact cric distrus , comenzi chidon ilizibile iar partea electrica functiona din cand in cand , surportul camerii de compresie rupt din cadru si nici camera nu arata prea bine avand o groaza de infundaturi iar lista poate continua .

Sper ca in scurt timp sa pot popula postul si cu ceva poze , pana atunci daca ma poate indruma cineva catre o locatie unde imi pot sabla si vopsii o pate din componente as fi foarte recunscator , am de sablat si copsit cadrul si bascula + ceva suduri o ureche pentru evacuare si o posibila modificare a cadrului spate daca este stramb , poate de sudat si ceva "piulite" , apoi caut o sablare fina pentru cateva piese din aluminiu ( suporti scarite comnezi juguri parghile suspesnsiei etc ) si ceva mai greu de gasit caut sa pot curata cu ultrasunete carburatorul desii l-am curatt in benzina si am frecat ceva la el tot nu sunt multumit .


Paul

Jurnal in doi timpi . Retro Cagiva ...

Mesaj necititde Paul » 18 Mar 2013, 14:28

Aha, sună a "ţapa disperatului" (stai liniştit, am trecut şi eu prin asta).

Cea mai rapidă/convenabilă/ieftină/confortabilă/liniştită şurubăreală, în acest caz, este achiţionarea alteia/altceva.
O să mă pomeneşti....


Cristi 57
Postac
Postac
Mesaje: 47
Membru din: 02 Feb 2013, 16:05
Vehicule deţinute: MZ-125; JAWA-350; SIMSON-250; DNEPR-650; VIRAGO-535
auto multe
Localitate: Bucuresti

Jurnal in doi timpi . Retro Cagiva ...

Mesaj necititde Cristi 57 » 18 Mar 2013, 14:42

Vlad » 18 Mar 2013, 11:49 scrie:...Entuziasmul s-a consumat repede dupa cuborarea ei in subsol ...

Ai pus-o sefu'... Iti mai trebe motor, cadru, aripi si roti ca totul sa fie ok... mai bine luai o comunista de prin '60 (care trebuia doar vopsita)!


bacdava
Cvasipostac
Cvasipostac
Mesaje: 38
Membru din: 17 Mar 2013, 08:34

Jurnal in doi timpi . Retro Cagiva ...

Mesaj necititde bacdava » 18 Mar 2013, 16:38

Pentru sablat acasa merge binisor un pistol de sablat din Hornbach, obi, bricostore, praktiker, etc. dar iti trebuie un compresor mare, care sa poate mentine debit suficient de aer. Presiune e suficient 4-6 atm, iar ca nisip poti folosi nisip cernut si uscat luat tot de la mag de bricolaj. Vezi ca terbuie sa fie foarte bine uscat, altfel nu il trage. Eu am luat un pistol LUX din obi si folosesc un nisip preambalat intr-un sac alb-galben, Weber parca sau ceva de genul asta. Merge binisor, mai ales la Al. iar la cadru, unde nu face fata ii dai o perie de sarma. Eu am facut asa o Jawa si a iesit bine.
Pentru vopsit, mai ales cadrul, ar merita sa o faci electrostatic.


Autorul subiectului
Vlad
Postăcel
Postăcel
Mesaje: 5
Membru din: 17 Mar 2013, 21:59

Jurnal in doi timpi . Retro Cagiva ...

Mesaj necititde Vlad » 19 Mar 2013, 12:07

Poate este mai mult de munca decat m-as fi asteptat , dar este ok , prefer sa stiu tot ce se intampla cu ea decat sa am suprize din cand in cand si in plus chiar imi face placere sa lucrez la ea cand am timp , as prefera sa o alerg acum dar ... asta este .
Legat de comuniste am avut , din nefericire nu am avut parte de o masina prea buna niciodata iar ifiabilitatea si greutatea jucariilor mele m-a facut sa le uit cel putin pentru o perioada , desii nu pot spune ca nu as lasa sageata pentru un IHZ 56 .

Am facut cateva poze ale unei descoperi destul de macabre . e vorba de power vale , care desii ma asteptam sa fie lovita se pare ca pur si simplu nu exista , fiind inlocuita de un surub-valve , ma intreb cum fostul propietar nu a reusit sa isi dea seama de scaderea drastica a puterii motorului ...

Am adugat si o poza cu ciuloasa , nu pare asa tragica ... sunt inca multe urme de RTV negru in locul O-ringurilor , dar in plan asa este ok , nicmic ce nu se poate rezolva cu un pic de pasta abraziva si un geam , camera de ardere la fel nimic ce nu se poate rezolva cu rabdare si tutun , as prefera o prelucrare mecanica , dar pe unde am intrebat am ramas dezamagit de de preturi si/sau profesionalism , dupa parerea mea nu ar trebuii sa se exculda reciproc ..
Fişiere ataşate
DSCF5314.JPG
DSCF5314.JPG (682.4 KiB) Vizualizat de 2528 ori
DSCF5312.JPG
DSCF5312.JPG (579.06 KiB) Vizualizat de 2528 ori
DSCF5315.JPG
DSCF5315.JPG (1016.91 KiB) Vizualizat de 2528 ori


Autorul subiectului
Vlad
Postăcel
Postăcel
Mesaje: 5
Membru din: 17 Mar 2013, 21:59

Jurnal in doi timpi . Retro Cagiva ...

Mesaj necititde Vlad » 19 Mar 2013, 12:18

Si cateva cu motreta inainte sa ajunga la mine:
Fişiere ataşate
da19ac63606ecd2d8f61cd2b4b29f1bb-6752457-1000_1000.jpg
da19ac63606ecd2d8f61cd2b4b29f1bb-6752457-1000_1000.jpg (244.01 KiB) Vizualizat de 2528 ori
701301f39d9ebbb433804a61cb1185b2-6752457-1000_1000.jpg
701301f39d9ebbb433804a61cb1185b2-6752457-1000_1000.jpg (193.94 KiB) Vizualizat de 2528 ori


Paul

Jurnal in doi timpi . Retro Cagiva ...

Mesaj necititde Paul » 19 Mar 2013, 14:41

Sper, chiar sper, că ai dat extrem de puţini bani pe ea...

Chiulasa în zona cameră de ardere, nu are nimic, aşa cum e.


Autorul subiectului
Vlad
Postăcel
Postăcel
Mesaje: 5
Membru din: 17 Mar 2013, 21:59

Jurnal in doi timpi . Retro Cagiva ...

Mesaj necititde Vlad » 19 Mar 2013, 18:38

Nu cred ca are rost sa disputam pretul am dat cat am considerat ca merita si cred ca as face incaodata alegerea asta .
In privinta calotei ... daca las bucatile alea de aluminiu o sa se topeasca si o sa imi uzeze setul prematur , in rest...

Avatar utilizator

schumydan
Postac
Postac
Mesaje: 43
Membru din: 31 Ian 2013, 18:29

Jurnal in doi timpi . Retro Cagiva ...

Mesaj necititde schumydan » 19 Mar 2013, 20:40

oricum or sa se astupe cu calamina, dar le poti lua la smirghel sa le mai netezesti un picc,ideala era o rectificare la freza, dar trebuia sa o incarci la sudura sa pastrezi raportul de compresie
La Vita e Bella!


Înapoi la “Fierul meu”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator