Arkadi - Nipru MT-10.36

De la Adler la Zundapp, cu (par)fum de Jawă. Mură-n gură: vorbim numai despre motociclete comuniste / clasice.
Avatar utilizator

owene
Propostăcios
Propostăcios
Mesaje: 282
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
Vârsta: 57

Re: Arkadi - Nipru MT-10.36

Mesaj necititde owene » 03 Feb 2014, 19:59

cicloburu » 31 Jan 2014, 15:44 scrie:Adrian n-are timp de povești, el se plimbă!
Imagine


Apoi de-aia si eu am insirat doar niste scorneli, pline de ignoranta mea caracteristica. De unde sa stiu eu atatea? De fapt noi nu am fost nicaieri si ca sa nu ne facem de rusine am pus niste poze de pe net, alea cu noi in poza sunt Photoshop :-)

Povesti mai de la sursa: http://art-historia.blogspot.ro/2011/03 ... mures.html

Avatar utilizator

ursu gunoier
Postac
Postac
Mesaje: 64
Membru din: 18 Mar 2013, 18:02
Vehicule deţinute: Minimobra. Mobra super 50, CZ 125, Jawa 350 TS, Simson Sport, Planeta V, CBR 600 FII, Iupiter IV, GS 500E, Ural 650. K800, Opel Kadett C.
Localitate: Mogosoaia Ilfov
Contact:

Re: Arkadi - Nipru MT-10.36

Mesaj necititde ursu gunoier » 06 Feb 2014, 20:20


Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 29
Contact:

Re: Arkadi - Nipru MT-10.36

Mesaj necititde AdrianS » 09 Mar 2014, 11:53



Paul

Re: Arkadi - Nipru MT-10.36

Mesaj necititde Paul » 12 Mai 2014, 19:44

Dap, şi Ancuţa la fuftitsă :D

Avatar utilizator

owene
Propostăcios
Propostăcios
Mesaje: 282
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
Vârsta: 57

Re: Arkadi - Nipru MT-10.36

Mesaj necititde owene » 02 Iun 2014, 09:29

AdrianS » 09 Mar 2014, 12:53 scrie:Din 25 iulie 2013. :)
DSC_4690.jpg
DSC_4717.jpg


Azi-maine se face anul, am incercat ieri sa repar bobina aia, in ideea ca vedeam cele 2 fire rupte, am lipit fire cu izolatie de inalta tensiune, am umplut bobina cu plastic lichid de glue-gun, lipit bareta etc etc, a iesit o frumusete. O frumusete proasta. Ca dupa ce am terminat-o(nu inainte ca oamenii normali) am pus multimetrul pe ea, sa constat ca are firele intrerupte altundeva, atat pe primar, cat si pe secundar. Probabil unde a dat flama in ea, in interior, a facut treaba buna in ambele bobinaje :-) Fa bobina esti frumoasa, da' esti proasta, proasta dracului...

Avatar utilizator

owene
Propostăcios
Propostăcios
Mesaje: 282
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
Vârsta: 57

Re: Arkadi - Nipru MT-10.36

Mesaj necititde owene » 03 Sep 2014, 17:17

Imagine

Adrian cu Arkadi in Brasov, dadea la pasarele. A mai umblat prin tot felul de coclauri interesante, a spus ca "chiar acum" scrie o dare de seama dar chiar daca poate a suscitat interes, va rog eu frumos nu va tineti respiratia pana atunci.

Avatar utilizator

luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1061
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Arkadi - Nipru MT-10.36

Mesaj necititde luca.stere » 03 Sep 2014, 17:40

owene » 03 Sep 2014, 15:17 scrie: va rog eu frumos nu va tineti respiratia pana atunci.


Eu mi-am pierdut speranta :'((

Avatar utilizator

owene
Propostăcios
Propostăcios
Mesaje: 282
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
Vârsta: 57

Re: Arkadi - Nipru MT-10.36

Mesaj necititde owene » 19 Noi 2014, 12:31

Nici macar un post pe luna, adica 12 pe an. 'Geaba upgrade de forum, pentru pus poze multiple.

Merge Arkadi, cum merge cu pistoanele Almot, review, comparatie fata de alea vechi, samd. Sau cat timp merge mucles, si cand se strica aparem pe forum.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 29
Contact:

Re: Arkadi - Nipru MT-10.36

Mesaj necititde AdrianS » 26 Feb 2015, 10:41

După un an-jumate, ăsta e postul cu "Feri intră la zdup!" :P Ştiam eu că-s ardelean de convingere...

owene scrie:Dar pana in satul Cris mai sunt cam 7km de asfalt bun de parcurs cu motocicleta, si Adrian e tot acolo in Danes unde l-am lasat in intersectie, sta, se uita la indicatorul cu castel, e nins pe mustati, Arkadi si-a marcat teritoriul destul de bine cred ca a primit si completari, Ancuta e inghetata in sa, nu stiu ce asteapta. Cred ca s-a stricat filmul, a intrat in bucla.
Adrian, salveaza-te!


Hai că a pornit până la urmă! :P

Purces-am aşadar la drum cu bobine - credeam noi - bune, două motociclete şi trei călăreţi iţind înspre apus un adevărat western în estul sălbatic, transilvănean. Arkadi trăgea puturoşeşte că-i reglasem avansul să aprindă cam târzior, însă nici Feri nu dădea mari semne de grabă înaintea noastră, ci deschidea curajos drumul cu ale sale patru stopuri. Ultimii kilometri până-n Daneş - venind dinspre Sighişoara - te lansează la vale pe o şosea dreaaaptă-dreaptă, pe-atunci cam în lucru de reasfaltare. Ancuţa resimţea destul de rău pragurile bruşte de câţiva centimetri dintre asfaltul vechi şi cel nou, aşa că s-a-nvăţat repede să se ridice niţel în picioare înaintea fiecăruia.

În Daneş frânăm bruuuusc, mai-mai să şutuim MZ-ul cu stopurile lui prea multe cu tot, cedăm trecerea celor care se năpusteau spre noi din sensul opus, iar apoi virăm stââânga muuult şi începem să urcăm o pantă lejeră, de-acum de o frumuseţe tipic ardelenească. Ne-ndreptam astfel spre satul Criş, porţiune de câţiva kilometri în care am şi filmat câte ceva. ^^

https://www.youtube.com/watch?v=fE4ZWf5otSw

Crişul ne întâmpină potolit, leneş, parcă suspendat în timp şi uitat acolo de cine ştie când, în cuierul dintre dealuri. Gândul cel dintâi fusese să ne continuăm alergarea spre sud, ca să traversăm limita de judeţ dintre Mureş şi Sibiu, trecând prin Iacobeni. Feri însă - pofticios şi enciclopedic când vine vorba de istorii alternative - ne-a oprit în mijlocul Crişului ca să ne povestească-n două-trei vorbe despre zidurile de pe dealul lângă care opriserăm, dânsele ferind de priviri un vechi şi aproape abandonat castel. Ne aflam lângă Castelul Bethlen (povesteşte Feri despre el în link). Sau, aşa cum am aflat astă-vară când treceam cu Arkadi prin Racoş, lângă unul din ele.

De jos de unde-l priveam noi, castelul nu dădea să spună foarte multe, ci-n schimb ne saluta stătut şi vechi de veacuri cu zidurile-i înalte. Feri - băgând mâna-n foc c-aveam să-l găsim închis - mai mult într-o doară şi-a urnit ETZ-ul pe criblură până-n faţa porţii de vizitare şi - surpriză! Ne-ntâmpină un nene bătrân care ne deschide bucuros şi ne cere câţiva leuţi contra unui imaginar bileţel de intrare. Intrăm încântaţi, parcăm, ne deshămăm şi începem să explorăm incinta castelului.

Imagine

Imagine

Imagine

În virtutea spiritului aventurier am început cu amplele pivniţe din corpul estic (stânga cum am intrat prin spărtura din zid), pe unde împletitura de ecouri, zgomote de paşi şi bliţuri ale aparatelor noastre ne motiva să stăm grupaţi şi să nu ne îndepărtăm prea mult unul de celălalt. :P

Imagine

Imagine

Imagine

Feri deja contempla cantitatea de vinuri și alte fermentături / distilate din belșugul de odinioară al cramei, așa că ne-am croit calea înapoi afară şi am urcat la etajele superioare ale clădirii. Am trecut aşa prin destule încăperi, toate aflate în diverse stadii de restaurare ori decrepitudine. Părţi restaurate sau parţial reparate se suprapuneau câteodată cu mult mai vechi arhitecturi şi munci de reîmprospătare. Mărturie a explicaţiilor de pe pancarta turistică de la intrare, devenea evident pe măsură ce puneam totul cap la cap că întregul castel s-a tot schimbat subtil de-a lungul sutelor de ani ca să-şi slujească stăpânii după cum o cereau vremurile. Adesea priveam nedumeriţi la câte-un toc de uşă modificat ori la cine ştie ce detaliu ambiguu, dar coridoarele erau atât de întortocheate şi camerele atât de mari şi de multe încât nu aveam cum să ne plictisim. Pluteam într-o stare de continuă minunare, de parcă descopeream vechea bastilie împărătească din "Tinereţe fără bătrâneţe şi viaţă fără de moarte".

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Sub tencuieli vechi se ascundeau arcade şi mai vechi, de mult astupate şi uitate.

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

La parterul aceluiaşi corp am găsit şi nişte ornamente în curs de restaurare.

Imagine

Ieşind la lumină în curtea interioară a castelului, am pus ochii dirăpt pe turnul corpului de vis-a-vis, care pictează de departe tabloul cel mai reprezentativ pentru castel. Am intrat aşadar în corpul de vest prin acest turn din colţul său sudic, unde explorarea a devenit brusc mult mai îmbârligată şi labirintină.

Imagine

Imagine

Imagine

Partea de clădire din spatele turnului - în stare ceva mai rea decât restul castelului - ascunde o încrengătură serioasă de traverse şi platforme. Mă duc cu gândul la prinţul din Persia, cel din jocul pe televizor, care-ar fi fost încântat de asemenea privelişte:

Imagine

Imagine

Peretele exterior de după acest turn are o platformă de pe care - bănuiesc - străjerii puteau supraveghea mişunările din afara incintei.

Imagine

Imagine

În colţul din dreapta-jos al pozei anterioare se distinge intrarea prin care-am pătruns în corpul vestic al castelului, iar lucarnele din acoperiş sunt aceleaşi care aveau să-mi lumineze calea în poza următoare. Deh, că tot vorbirăm de prinţu' persan. :P

Imagine
Imagine

Luminatorul din capătul podului (în spatele meu) dă spre nord, la o înălţime onorabilă deasupra curţii şi împrejurimilor. Jos se ivesc ruinele unui turn mai vechi şi a rămăşiţelor altui corp al castelului. Straturi noi şi învechite stau acum amestecate toate într-un "fantastic carambol", vorba lui Topârceanu.

Rămân din păcate multe detalii nefotografiate în această aripă a castelului, poate unele chiar mai curioase decât cele descrise până acum. Am trecut prin încăperi înalte cu multe intrări scunde, pasaje aparent secrete şi scări în spirală, un paradis pentru cei încă dornici de v-aţi ascunselea. :)

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Însă ziua era de-acum pe înserate, iar bateria de la aparatul foto începuse şi ea să ceară de mâncare. Am coborât din logia conacului înapoi în curtea interioară, unde Ancuţa şi Feri au ascultat de la nenea paznicul povestea fântânii. Mai apoi ne-am perindat până-n partea de nord-vest a incintei ca să pozăm şi ruinele zărite din pod:

Imagine

Imagine

La final mi-am dat seama că n-aş mai fi vrut să alerg în urma unui MZ, aşa că l-am vârât pe Feri-n temniţă.

Imagine

Imagine

Dar ne-am îndurat într-un târziu de el când am început să auzim paşi fantomatici şi clinchet de lanţuri, aşa că l-am eliberat şi am ieşit din castel. :) L-am salutat la plecare cu dragă inimă pe nenea crişanul şi am dat să ne aruncăm ţoalele pe noi cu vădită încetineală, pesemne vreun efect secundar al atmosferei de până atunci. Motocicletele au pornit la prima pedală, nu înainte de a-i da lui Arkadi avansul ceva mai devreme. Nu l-a vindecat treaba asta de bâlbâială, dar măcar a mai prins ceva zvâc ca să mă ţin mai bine după multele stopuri ale ETZ-ului. Astfel am lăsat în urmă Crişul pe drumul pe care-am venit, lăsându-l să-şi scalde peste castel uitarea şi fumul de lemne trosnind în sobe.

Boxerul mugea fericit pe răcoarea de-nserat, iar motoriştii (singurii de pe drumul ăla de altfel) vuiau voios de-a lungul Transilvaniei. În Daneş am cotit stânga (spre vest adică) şi am băgat gonetă spre Dumbrăveni, eu ghidonând cam cu grijă să nu-mi pierd pasagera pe drumul în reabilitare. Mi-era totuşi simplu să ţin drumul, că aveam în faţă un iepure-n doi timpi care strălucea cu ditamai nocturna de stadion naţional pe post de stopuri. Dar cu tot cu ochii după drumul în lucru era să scap iarăşi din vedere @Ozenéul, care cotise brusc la dreapta şi trecea deja peste Târnava Mare.

Mintea-mi zburase la suficient de multe împleticiri de gânduri de-a lungul drumului încât să nu zăresc Catedrala armenească din Dumbrăveni (link extern) până când n-am ajuns la poalele dânsei. Cică a suflat în ea o furtună zdravănă în 1927 şi i-a zburat coiful de nord-vest, pe care nu s-a mai obosit nimeni să-l pună la loc - de-aici şi frontonul asimetric. :)

Imagine

Nu mai ştiu ce record bate construcţia asta. Că-i singura catedrală de asemenea confesiune de la noi, că e cea mai mare / veche - Feri să vă zică. N-am făcut însă prea mulţi purici pe-acolo fiindcă era târziu şi lăcaşul era, fireşte, închis. Dar mai ales ne-am grăbit să plecăm pentru că nişte confraţi maghiari cam afumaţi făceau drift-uri cu un Aro prin piaţa catedralei şi nu păreau să ocolească prea convingător diversele obstacole ce le ieşeau în cale, printre care ne număram şi noi. Am schimbat o bujie la cilindrul stâng până să trecem înapoi Târnava (deja nu mă mai dădeam jos din şa pentru asemenea bibiluri), iar apoi am luat direcţia Sighişoarei şi ne-am ţinut tot drumul după discoteca monocromă care circula în faţa noastră cu Feri la ghidonu-i. :P

Ajunşi teferi înapoi în Schässburg (eu cam bronzat la "ultra-roşiile" stopului pomenit), ne-am pus pe-o haleală copioasă la Perla de lângă Piaţa Hermann Oberth. Feri are un fel simpatic de a compensa eventuala letargie verbală a interlocutorului obosit, că intră pe unul din teritoriile familiare dânsului şi începe şi-ţi toarnă poveşti până eşti tot numa' rânjet şi hohot! La fel a făcut şi de data asta în vreme ce noi furculiţam de zor (cred că eu îmi comandasem un caşcaval pané), că ne-a povestit câte-n lună şi-n stele despre radioamatorism. Zău, numa' să-l auzi cum descrie staţiile şi antenele că-ţi şi vine să te laşi de Facebook şi să te-ntorci oleacă-n timp cu fire întinse prin casă şi "recepţie!" în vocabular.

Ne-am despărţit într-un târziu şi, după ce-a încălecat spre Braşov, am stat în drum cu ochii pe dânsul până ce-am tras şi ultima urmă din fumul ăla fain pe nări. :) Iar eu şi cu Ancuţa ne-am suit pe Arkadi ultima oară pe seara 'ceea şi am purces cătinel spre pensiune, unde-am tras un somn adânc, printr-un castel cu vinuri şi-mpăraţi, şi-mpărătese, şi Arkadi, şi pensiune...

Avatar utilizator

owene
Propostăcios
Propostăcios
Mesaje: 282
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
Vârsta: 57

Re: Arkadi - Nipru MT-10.36

Mesaj necititde owene » 27 Feb 2015, 06:12

S-a facut ceva din toamna lui 2013. Daca tu crezi ca mai intru eu in vreo inchisoare de-aia la indemnul tau, cu "stai acolo pana scriu eu povestea" - Nu cred! :-)))))

Parca acum a fost, da' a expirat ceva RCA de atunci

Avatar utilizator

cicloburu
Moderator general
Moderator general
Mesaje: 196
Membru din: 28 Ian 2013, 12:09
Localitate: București
Vârsta: 46
Contact:

Re: Arkadi - Nipru MT-10.36

Mesaj necititde cicloburu » 05 Mai 2015, 09:53

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 29
Contact:

Re: Arkadi - Nipru MT-10.36

Mesaj necititde AdrianS » 20 Oct 2015, 01:05

Dacă regret în fiecare zi ceva anume, apăi regret lipsa timpului (și, uneori, energiei) de care am nevoie pentru postările lungi și dese. M-am învățat prost să nu postez pe scurt că deh, o dăuna sănătății, așa că mă tot bag singur într-o ridicolă tăcere.

Hai - până-mi dau două palme și mă adun - să reiau în stil minimalist, cu poze. :)
Fişiere ataşate
WP_20151019_18_53_55_Pro.jpg
Ghici unde-i! :D

Avatar utilizator

luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1061
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Arkadi - Nipru MT-10.36

Mesaj necititde luca.stere » 20 Oct 2015, 06:24

Dar de ce l-ai culcat pe o parte?


drobu
Postac
Postac
Mesaje: 82
Membru din: 20 Mai 2013, 08:01

Re: Arkadi - Nipru MT-10.36

Mesaj necititde drobu » 21 Oct 2015, 08:15

Sa nu se provoace din el uleiul?

Avatar utilizator

owene
Propostăcios
Propostăcios
Mesaje: 282
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
Vârsta: 57

Re: Arkadi - Nipru MT-10.36

Mesaj necititde owene » 21 Oct 2015, 14:58

Esti ca forumistii 'aia rai' care intre pe forum numai cand li se strica, si dupa ce au reparat, dispar

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 29
Contact:

Re: Arkadi - Nipru MT-10.36

Mesaj necititde AdrianS » 22 Dec 2015, 20:28

Pe Argeș în jos,
Pe un mal frumos
Arkadi petrece
Lângă apa rece. :)

http://youtu.be/DGBjZiazBus

Abia am reușit să postez treaba asta după jumătate de oră, mi-s de pe telefon. Cum repar laptopul voi încerca să devin ceva mai activ.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 29
Contact:

Re: Arkadi - Nipru MT-10.36

Mesaj necititde AdrianS » 08 Oct 2017, 01:46

Ehei, prin vară m-am apucat vară să-l desfac pe Arkadi pentru ceea ce speram să fie o simplă reparaţie la sistemul de acţionare al ambreiajului. Acum constat însă că socialistele nu cunosc conceptul lucrărilor de întreţinere periodică. În schimb, orice operaţiune cât de mică are tendinţa să se transforme-n reparaţie capitală!...

Aseară am schimbat rulmenţii axei cu came:

IMG_20171006_214244.jpg


Mai adineauri seară m-am apucat să curăţ carterul motorului şi, jonglând cu rulmenţii arborelui cotit, am remarcat că manetoanele şi ambele fusuri ale domniei sale prezintă uzuri de calare şi, respectiv, de lovire repetată în "mandolină" din pricina bătăii vechilor rulmenţi. Îmi doresc să încerc această modificare, însă pentru asta ar fi bine să găsesc un vilbrochen nou. Să vedem ce iese...

IMG_20171008_000432.jpg
IMG_20171008_000507.jpg
IMG_20171008_000546.jpg


drobu
Postac
Postac
Mesaje: 82
Membru din: 20 Mai 2013, 08:01

Re: Arkadi - Nipru MT-10.36

Mesaj necititde drobu » 09 Oct 2017, 08:18


Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 29
Contact:

Re: Arkadi - Nipru MT-10.36

Mesaj necititde AdrianS » 09 Oct 2017, 22:08

drobu scrie:https://web.archive.org/web/20160806073440/http://forum.dnepromoto.com/maslositema/uplotnenie-gitarki-salnikami/?PHPSESSID=qetff7vep6ltohsgtt1rcgoss3


Cu alte cuvinte, nene Drobule, domnia ta a realizat modificarea în cauză încă de prin 2005, când eu abia încercam să-mi dau seama dacă să migrez din clasa a noua către a zecea sau nu. Şi să mai înţeleg că a şi ţinut! Bun. Eram oricum convins să fac treaba asta, însă acum mi-s cu atât mai mult.

Cât de recuperabil ţi se pare fusul din faţă al arborelui meu? Dacă m-apuc să-i iau din diametru ca să-l aduc la stadiu de oglindă, crezi că reduc cota mult prea mult şi degeaba mai pun o-ring-uri în mandolină?

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 29
Contact:

Re: Arkadi - Nipru MT-10.36

Mesaj necititde AdrianS » 28 Feb 2018, 21:02

Unul deştept a remarcat şi declarat la un moment dat că nu există lucrări de întreţinere la o motocicletă "comunistă", ci numai reparaţii capitale. Am aflat şi eu treaba asta pe propria-mi piele când m-am apucat să îndrept schimbătorul de viteze al lui Arkadi, după ce-a luat o trântă misterioasă stând în spatele blocului. Lucrurile au degenerat rapid după ce am inspectat tija ce acţionează ambreiajul, iar în scurt timp aveam întregul Nipru desfăcut până la ultimul şurub şi-i priveam sadic şi trist vilbrochenul eşuat în mână.

Asta se-ntâmpla în toamna lui 2017. Mi-am dat seama că prilejul e numai bun pentru a rezolva o parte din problemele de ungere ale motorului, în speţă presiunea aia misterioasă şi pururi scăpătoare prin degete, care nu se rezolvă cu niciun (multi)grad fiţos de vâscozitate şi cu nicio bază eterică sau sintetică de viţă nobilă a cine ştie cărui nume uleios.

Drobule, dac-ai fi ştiut ce tumult şi deziluzie urma să stârneşti cu facelift-ul mandolinei tale!... Ştii, de când sunt transplantat la Constanţa, sunt în mare parte legat de mâini şi de picioare în materie de loc şi scule, sau cel puţin dependent de alţii. Astfel m-am împrietenit şi mai intim cu absurdul şi paradoxul din viaţa de zi cu zi: în prezent, enormitatea şantierului naval pare să fie invers proporţională numărului de meseriaşi. Nu mai zic de-un posesor de strung sau freză, capabil şi dispus să facă ceva.

În tot cazul, Arkadi al meu nu a fost niciodată în stare să parcurgă mai mult de 30 km (fie vară, fie iarnă) fără să mi se-aprindă martorul de presiune a uleiului, la turaţii de ralanti şi croazieră. E frumos şi boem să te simţi prăbuşit psihic după o plimbare cu Niprul din pricina zgomotelor mereu noi şi a certitudinii că ţi se va aprinde "uleiu-n bord" (de-aici drobul anagramat în "ubord"? hmm), dar am cutezat să gândesc că problema are şi leac. M-am învârtit jumătate de an ca să-mi dau seama că am un coleg olimpic la strung - distincţie despre care, spre ruşinea mea, nici nu ştiam că există. A strâmbat din nas la ideea iniţială de a monta o-ring-uri şi bine a făcut, pentru că mă cam îndoiam şi eu de fiabilitatea ei. Soluţia respectivă este prezentată de-un ucrainean aici şi arată cam aşa:

rubber-rings-grooves.jpg
rubber-rings-installed.jpg


În schimb, s-a gândit din prima la o soluţie pe simeringuri, iar în aceeaşi seară am descoperit modificarea ta. I-am arătat cum ai făcut-o, am găsit simeringuri "slim" de la Corteco şi dă-i! De departe cea mai migăloasă treabă a fost centrarea mandolinei pentru prelucrare, realizată până la urmă la o bormaşină de banc. L-au ajutat sculele de la atelier mai puţin decât şi-ar fi dorit, dar defilăm cu ce-avem.

3.jpeg
6.jpeg
2.jpeg
7.jpeg


Cele mai apropiate simeringuri ca dimensiune pe care le-am găsit au diametrul interior Ø 33 mm (arborele având Ø 34 mm). Nu-i o problemă, fiindcă oricum am şlefuit fusul arborelui (şi vai, ce era acolo!) pe care vor etanşa ele. Producătorul le laudă ca fiind extraordinar de rezistente la rugozitatea suprafeţei etanşate, la abateri axiale, la bătăi ale rulmentului, la temperaturi înalte şi lucru în produse petroliere, la extratereştri şi inflaţie. Eu sper doar să nu le găsească tehnica sovietică vreun viciu neprevăzut. :P

13.jpeg


Florinul meu a ales o soluţie interesantă pentru "capacul" ce împiedică scuiparea spre vilbrochen a simeringului "interior": l-a făcut din aluminiu (după ce i-a dat câteva FAIL-uri) şi a poziţionat centrele găurilor pentru şuruburile de fixare pe diametrul său exterior. Apoi au fost marcate găurile în mandolină, şanfrenate şi filetate. Vezi pozele:

4.jpeg
5.jpeg
8.jpeg
11.jpeg
12.jpeg


Pentru cei care au chef să vadă treaba asta şi-n format video:

https://www.youtube.com/watch?v=Puojutrl-EY&t=99s

Mai e de lucru. Urmează şi bucşarea pompei de ulei, cu toate că nu "beneficiază" încă de uzurile generoase pe care le avea pompa drobiană. Având în vedere că am toată motocicleta desfăcută, sper să-i rezolv acum toate problemele astea, inclusiv echilibrarea arborelui (oh, doamne) şi alte science-fiction-uri conexe. :)

De la ce să iau eu un răcitor de ulei?


Înapoi la “Fierul meu”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator