Arkadi - Nipru MT-10.36

De la Adler la Zundapp, cu (par)fum de Jawă. Mură-n gură: vorbim numai despre motociclete comuniste / clasice.
User avatar

luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Arkadi - Nipru MT-10.36

#81

Unread post by luca.stere »

AdrianS wrote: De la ce să iau eu un răcitor de ulei?
Credeam ca ai vandut Nipra si ti-ai luat barca de cand te-ai mutat la Constanta pt ca n-ai mai dat nici un semn de viata. Radiator de ulei poti sa iei de la orice mobra, cred ca si pe la ATV-uri chinezesti gasesti dar cred ca mai bine iei un SH japonez. Faci un T-eu la sonda de presiune de ulei de unde tragi o conducta dar canalul din T-eu trebuie sa-l faci mic, cred ca un maxim de 2mm ca sa nu pierzi presiune pe rampa de ulei. Returul de ulei... cel mai simplu ar fi sa faci o chestie pe la joja de ulei.
User avatar

Topic author
AdrianS
Administrator
Administrator
Posts: 508
Joined: 26 Jan 2013, 20:16
Location: Bucureşti
Has thanked: 21 times
Been thanked: 3 times
Zodiac:
Age: 34
Contact:

Re: Arkadi - Nipru MT-10.36

#82

Unread post by AdrianS »

luca.stere wrote:Credeam ca ai vandut Nipra si ti-ai luat barca de cand te-ai mutat la Constanta
Hehe, nu, încă n-am dat în patima plutirii asistate; dar în domeniul ăsta lucrez deocamdată şi constat că - chiar dac-aş vrea să m-apuc de asemenea hobby - n-aş avea banii s-o fac. :P

Dar ţi-am urmărit postările şi mă bucur de fiecare dată să te aflu consecvent cu fierătaniile astea! :)
luca.stere wrote:Faci un T-eu la sonda de presiune de ulei de unde tragi o conducta dar canalul din T-eu trebuie sa-l faci mic, cred ca un maxim de 2mm ca sa nu pierzi presiune pe rampa de ulei. Returul de ulei... cel mai simplu ar fi sa faci o chestie pe la joja de ulei.
Hm, într-adevăr e simplu de realizat aşa fiindcă te foloseşti de pompa de ulei a motorului pentru a circula zeama prin radiator. Dar oare ar avea debit suficient printr-o conductă de asemenea diametru interior ca să fie o răcire eficientă? Mă gândisem iniţial la o mufare în lateralul băii de ulei, că tot am varianta mărită, din aluminiu. Vedeam toată chestiunea lucrâmd cu o pompă separată, aşa că - evident - lucrurile ar fi mai complicate.

Întrebarea este dacă merită bătaia de cap.
Attachments
DSC_8308.JPG
User avatar

luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Arkadi - Nipru MT-10.36

#83

Unread post by luca.stere »

AdrianS wrote:
luca.stere wrote:Credeam ca ai vandut Nipra si ti-ai luat barca de cand te-ai mutat la Constanta
Hm, într-adevăr e simplu de realizat aşa fiindcă te foloseşti de pompa de ulei a motorului pentru a circula zeama prin radiator. Dar oare ar avea debit suficient printr-o conductă de asemenea diametru interior ca să fie o răcire eficientă?
Prin radiatoarele de ulei trece un debit foarte mic de ulei daca e sa facem o comparatie cu instalatiile de racire pe antigel ale motoarelor. Viteza mare de trecere a lichidului printr-un radiator nu este argumentul suprem pentru a asigura racirea unui lichid. O viteza mica de trecere prin radiator inseamna totodata si un timp mai mare de racire al acelui lichid mai ales avand in vedere faptul ca radiatorele de ulei de regula nu au ventilator dedicat de racire. Bineinteles ca exista o balanta intre viteza de trecere a lichidului, a capacitatii de racire al radiatorului, numarul de grade cu care se doreste scaderea temperaturii uleiului, samd. Ca o concluzie, orice radiator de ulei ai pune va face doar bine uleiului si nu cred ca ar trebui sa te cramponezi in prea multe calcule.[/quote]
AdrianS wrote: Mă gândisem iniţial la o mufare în lateralul băii de ulei, că tot am varianta mărită, din aluminiu. Vedeam toată chestiunea lucrâmd cu o pompă separată, aşa că - evident - lucrurile ar fi mai complicate.
Nu am intalnit la nici un agregat pompa separata pt racirea uleiului, regula generala este o gaura care limiteaza pierderea de presiune de ulei. Ca sa-ti faci o idee, inchipuie-ti ca pierzi presiune de ulei printr-o gaura cu diametrul de 1mm, in cat cat timp timp o sa ramai fara ulei? Cred ca in 3 minute esti pe uscat...
AdrianS wrote: Întrebarea este dacă merită bătaia de cap.
Daca as avea un Nipru cu care sa merg zi de zi nici nu as sta pe ganduri. La asta ai mare avantaj ca ai sonda de ulei si pe acolo poti sa faci usor toata adaptarea. Chiar discutam cu Urse anul trecut despre o astfel de adaptare... iar ca o discutie mai recenta ar fi marirea aripioarelor de racire de pe chiulasa.

drobu
LVL 9
LVL 9
Posts: 97
Joined: 20 May 2013, 08:01
Been thanked: 2 times

Re: Arkadi - Nipru MT-10.36

#84

Unread post by drobu »

...vazut , scarpinat , minunat...
Ar putea fi ceva ! Sau ar putea merge undeva...
Oricum , ca si varianta de rezerva , afla o mandolina pe undeva , si trimite-o in provincie ...cand s-or alinia planetele sa fie pregatita pentru preparare.

scula cu cutit zburator a vibrat urat... Se putea face pe ranghet-ul din documentar....

Trebuie avut grija la intoarcerea fustelor simeringurilor in momentul asamblarii....

Added in 5 minutes 38 seconds:
...motoarele cu carter sec au doua pompe de ulei ...
La MT deranjul e mare si inutil....
Baia de ulei din aluminiu curata , cilindrii curati , carburatia corecta, si un ulei bun schimbat mai des si completat sa fie in stationare deasupra nivelului...

Added in 7 minutes 8 seconds:
speram ca ati curatat /protejat orificiile care erau un zoana ce a fost slefuita , altfel tot ce a rezultat bun in urma operatiei , e acum in vibrochen , si la pornire va fi pe cuzineti! Care vor rîde dupa pornire.....

Added in 13 minutes 45 seconds:
...dar , daca totusi tentatia de 'tunare' catre OZN, e de nestavilit, solutia viabila ar fi interceptarea refularii din pompa , in partea de jos a mandolinei ( care este obturata tehnologic cu un dop filetat) care, scoasa afara printr-o cupla in carter ar putea fi condusa printr-un radiator si reintrodusa in vibrochen prin orificiul de la sonda de ulei. Traseul original trebuie obturat , binenteles..cu acelasi tip de dop filetat ...sau altcumva...
...apoi , nu va mai intelege nimeni ce fel de utilaj a fost parcat , dupa urmele de ulei de pe asfalt .....In mod normal isi marcheaza locul in cruce cilindrii/motor/cutie /transmisie..Daca mai apare si un radiator cu alte imbinari care vor curge, n-o sa mai inteleaga nimeni nimic!
User avatar

Topic author
AdrianS
Administrator
Administrator
Posts: 508
Joined: 26 Jan 2013, 20:16
Location: Bucureşti
Has thanked: 21 times
Been thanked: 3 times
Zodiac:
Age: 34
Contact:

Re: Arkadi - Nipru MT-10.36

#85

Unread post by AdrianS »

drobu wrote:Oricum , ca si varianta de rezerva , afla o mandolina pe undeva , si trimite-o in provincie ...cand s-or alinia planetele sa fie pregatita pentru preparare.
Domnule, recunosc că nici mie nu mi-a plăcut prea mult bătaia 'ceea din axul sculei. Mă bucur aşadar că mi-ai citit gândurile: am o mandolină la îndemână şi cred că-ţi găsesc şi adresa printr-un mail - doar să-mi spui când să ţi-o trimit (şi însoţită de ce şi cât anume :P).
drobu wrote:speram ca ati curatat /protejat orificiile care erau un zoana ce a fost slefuita , altfel tot ce a rezultat bun in urma operatiei , e acum in vibrochen , si la pornire va fi pe cuzineti! Care vor rîde dupa pornire.....
Stai liniştit, o curăţarăm. Oricum m-am oprit cu remontarea motorului la acea îmbinare a vilbrochenului cu mandolina prelucrată, aşa că n-a intrat nimic pe nicăieri încă. De altfel, mă apucă groaza când îmi dau seama că - în ritmul şi-n banii de care dispun - sunt mari şanse să nu văd roată învârtită pe şosea anul ăsta. Dar happy thoughts, happy thoughts. :help:
drobu wrote:La MT deranjul e mare si inutil....
Baia de ulei din aluminiu curata , cilindrii curati , carburatia corecta, si un ulei bun schimbat mai des si completat sa fie in stationare deasupra nivelului...

...dar , daca totusi tentatia de 'tunare' catre OZN, e de nestavilit, solutia viabila ar fi interceptarea refularii din pompa , in partea de jos a mandolinei ( care este obturata tehnologic cu un dop filetat) care, scoasa afara printr-o cupla in carter ar putea fi condusa printr-un radiator si reintrodusa in vibrochen prin orificiul de la sonda de ulei. Traseul original trebuie obturat , binenteles..cu acelasi tip de dop filetat ...sau altcumva...
...apoi , nu va mai intelege nimeni ce fel de utilaj a fost parcat , dupa urmele de ulei de pe asfalt .....In mod normal isi marcheaza locul in cruce cilindrii/motor/cutie /transmisie..Daca mai apare si un radiator cu alte imbinari care vor curge, n-o sa mai inteleaga nimeni nimic!
=)) =)) =)) =)) =)) Bine, gata, mă predau! Am renunţat la idee. :P Cu temperaturi extraordinar de mari n-am avut niciodată probleme (sau nu le-am conştientizat), dincolo de bobinele de inducţie arse - fie ele sovietice sau japoneze. Găsisem totuşi un răcitor de ulei cu filtru extern pe Ali Express şi eram curios ce părere ai de soluţia asta pe traseul ce mi l-ai descris. Boxer ucrainean cu două filtre de ulei, din care unul cu element filtrant şi celălalt centrifugal? Mmm... :love: :P
racitor_ulei_cu_filtru.jpg
Post Reply