Restaurare M72

De la Adler la Zundapp, cu (par)fum de Jawă. Mură-n gură: vorbim numai despre motociclete comuniste / clasice.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare M72

#261

Unread post by luca.stere »

Lolo_ID » 01 Dec 2013, 21:45 wrote:Deasupra lunii si a anului de fabricatie este STAS-ul, ultimile 2 cifre indicand anul STAS-ului, nicidecum anul fabricatiei
Ai idee de ce mobra e?

Lolo_ID
LVL 5,5
LVL 5,5
Posts: 37
Joined: 02 Feb 2013, 19:54

Re: Restaurare M72

#262

Unread post by Lolo_ID »

Claxonul de fata s-a montat pe diferite motociclete, scutere, masini rusesti dar nu pe M72. Acelasi model s-a fabricat si pe 12 V. Este un claxon, sa zicem, "universal". Daca nu ti la originalitate, foloseste-l.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare M72

#263

Unread post by luca.stere »

User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare M72

#264

Unread post by luca.stere »

Am tot vrut sa arat cum am facut instalatia electrica:

Capat de fir cositorit:
20131202_095303.jpg
Cositorirea se poate face cu ciocanul de lipit sau cu un creuzet (preferatul meu):
20131202_095507.jpg
Dupa care se pune papucul (mama, tata, rotund) si se cositoresc impreuna, astfel firul nu se va smulge niciodata si nici nu va oxida:
20131202_095449.jpg
Dupa care ii punem o izolatie pentru a nu face atingere cu alti conectori, si arata si bine:
20131202_095906.jpg
Toata instalatia a fost facuta in acest fel, unde nu se pun papuci am cositorit capetele firelor.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare M72

#265

Unread post by luca.stere »

Dupa cum ati vazut in filmul de mai sus am montat si protectiile pentru genunchi de pe rezervor, eu le consider de fapt niste ornamente: http://www.oldtimergarage.eu/catalog/pr ... ts_id=1380
protectii-genunchi-ural-m72-montate.jpg
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare M72

#266

Unread post by luca.stere »

Mi-au venit celelalte doua cauciucuri marca Petrosina de la Gaspar, acum pot sa termin rotile pentru atas si roata de rezerva.
cauciucuri-petrosina-ural-m72.jpg
Distanta dintre tambur si platoul sabotilor:
20131202_175949.jpg
Picatele albe sunt de fapt mici pete de noroi facute dupa ce m-am plimbat un pic cu ea :D .
20131202_190314.jpg
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare M72

#267

Unread post by luca.stere »

Mici progrese astazi, am mai facut un suport pentru vopsit spite si am dublat numarul de gauri pentru a incapea 20 de spite pe suport. Astfel, dupa ce am curatat cromul de pe ele cu smirghel cu apa le-am vopsit pe toate odata.
spite-suport-dublu.jpg
spite-janta-atas-ural-m72.jpg
Maine voi spita si roata asta dupa care va urma roata de rezerva.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare M72

#268

Unread post by luca.stere »

Ieri m-am apucat de spitat roata pentru atas, din pacate am uitat sa cumpar rulmentii pentru roata si nu am putut sa o prind in furca:
20131208_135553[1].jpg
Mi-am adus aminte ca nu am pus poze cu sistemul de aprindere original:
20131207_165547[1].jpg
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare M72

#269

Unread post by luca.stere »

Rulmentii pentru celelalte doua roti, marca Koyo:
rulmenti-ural-m72-6204-koyo.jpg
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare M72

#270

Unread post by luca.stere »

In afara de roti pentru atas mai am de facut de gratarul din lemn pentru atas si scaunul. Daca gratarul este relativ usor de facut cu scaunul e un pic mai complicat in sensul ca originalul este pe arcuri si trebuie sa gasesc niste arcuri ca sa-l fac. Pana la urma cred ca o sa ma inspir de la scaunele auto.
001.544.JPG

cosminx11
LVL 1,5
LVL 1,5
Posts: 4
Joined: 21 Dec 2013, 20:55
Location: Baia Mare

Re: Restaurare M72

#271

Unread post by cosminx11 »

Salut.De asta ce zici http://www.pro-bike.ro/forums/classifie ... -vand-m72/, merita ? Sunt interesat,dar o parere in plus nu strica m-ai ales din partea cuiva care a restaurat asa ceva si este de admirat.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare M72

#272

Unread post by luca.stere »

luca.stere » 22 Dec 2013, 10:05 wrote:
cosminx11 » 22 Dec 2013, 06:50 wrote:Salut.De asta ce zici http://www.pro-bike.ro/forums/classifie ... -vand-m72/, merita ? Sunt interesat,dar o parere in plus nu strica m-ai ales din partea cuiva care a restaurat asa ceva si este de admirat.
Salut, mobra merita suma respectiva, trebuie doar sa fii atent la serii si acte sa fie in regula. Eu la mobra mea am depasit cu mult suma respectiva iar la cea din anunt chiar daca vei mai face niste reparatii tot e bine. Gandeste-te in primul rand ca M72-uri complete si cu acte noi ca cel din imagine se gasesc greu spre deloc. Daca ai banii nu ezita si ia-o.

PS: Nu revin pe forum, doar raspund la intrebarea omului.

cosminx11
LVL 1,5
LVL 1,5
Posts: 4
Joined: 21 Dec 2013, 20:55
Location: Baia Mare

Re: Restaurare M72

#273

Unread post by cosminx11 »

Multumesc .
User avatar

kraz-trial
LVL 9,2
LVL 9,2
Posts: 109
Joined: 28 Jan 2013, 23:33

Re: Restaurare M72

#274

Unread post by kraz-trial »

cum s-ar preta o astfel de aprindere (cu cdi - vad..) pe un m 72 respectiv k 750? (si pe celelalte boxere rusesti cu bloc `pe 6)

o fi atat de `profi pe cat pare?

@owene,@ cristi,& @others - ne ajutati si pe noi?

Multumim! :cheers:
User avatar

owene
LVL 12
LVL 12
Posts: 295
Joined: 13 Feb 2013, 10:06
Been thanked: 4 times
Zodiac:
Age: 63

Re: Restaurare M72

#275

Unread post by owene »

Sculele de la powerdynamo sunt scumpe, dar foarte bune. Nu am, dar de la mai multi oameni care le au, am auzit doar de bine.
Daca scrie la ei ca merge la o motocicleta, merge. La o clona ar trebui sa mearga la fel.
User avatar

kraz-trial
LVL 9,2
LVL 9,2
Posts: 109
Joined: 28 Jan 2013, 23:33

Re: Restaurare M72

#276

Unread post by kraz-trial »

owene » 09 Ian 2014, 11:01 wrote:Sculele de la powerdynamo sunt scumpe, dar foarte bune. Nu am, dar de la mai multi oameni care le au, am auzit doar de bine.
Daca scrie la ei ca merge la o motocicleta, merge. La o clona ar trebui sa mearga la fel.


:decayed:

pai vad in poze pe undeva si o aprindere ruseasca,aia de care se mai plang unii,si altii nu (prea..) m-ar interesa diferenta dintre ele (care este ,si nu ma refer la pret)
sunt convins ca merge,insa ai tu stilul tau pedagogic de a amanunti,si de a pune accent pe detalii,si mno..(chiar daca eu nu voi intelege tot,raspunsul ala-l dorim :rolleyes: m )
banuiesc ca are si avans calculat in cdi-ul ala.. (unul pare a fi convertor 6 -12? )

:cheers:
User avatar

owene
LVL 12
LVL 12
Posts: 295
Joined: 13 Feb 2013, 10:06
Been thanked: 4 times
Zodiac:
Age: 63

Re: Restaurare M72

#277

Unread post by owene »

Apoi nu vreau sa vorbeasca gura mea fara mine :-)

Ce am vazut eu: pentru Simson Sport se scoate magnetoul lui si se indeasa la mare fix chestia de la POwerdynamo(VAPE) si aia contine si generatorul cam ca la japoneze, si aprinderea.

La MZ TS 125 la fel, se baga pe con si contine generatorul lui ca la japoneze, plus aprinderea. Regulatorul de incarcare nu stiu.

AdrianS are la Jawa si am vazut ca nu conteaza cat de mort e acumulatorul, ca porneste si merge.
User avatar

AdrianS
Administrator
Administrator
Posts: 508
Joined: 26 Jan 2013, 20:16
Location: Bucureşti
Has thanked: 21 times
Been thanked: 3 times
Zodiac:
Age: 34
Contact:

Re: Restaurare M72

#278

Unread post by AdrianS »

Poate funcţiona şi fără baterie chiar, deşi-i drept că trebuie legat un condensator în locul ei. Într-adevăr, intră la marele fix, funcţionează la marele fix, ai pornire, ralanti, repriză, nu se mai bâlbâie la turaţii mari şi aşa mai departe. Ah, da, mai ales: ai încărcare! :P

Pozele de mai jos sunt relevante pentru Jawa, MZ, Simson - nu pentru boxerele sovietice. Dar măcar îţi poţi da oarecum seama de calitatea pieselor din kit:
Attachments
Presa pentru depresarea rotorului de pe con.
Presa pentru depresarea rotorului de pe con.
Sistemul montat. (jeg, ştiu :P)
Sistemul montat. (jeg, ştiu :P)
Noul releu regulator.
Noul releu regulator.
Senzorul-ruptor.
Senzorul-ruptor.
Statorul şi placa de adaptare.
Statorul şi placa de adaptare.
"Nasul"-cititor (două la 180°, pentru doi cilindri).
"Nasul"-cititor (două la 180°, pentru doi cilindri).
Rotorul (exterior).
Rotorul (exterior).
Rotorul (interior).
Rotorul (interior).
Noua bobină.
Noua bobină.
User avatar

ursu gunoier
LVL 7,5
LVL 7,5
Posts: 64
Joined: 18 Mar 2013, 18:02
Location: Mogosoaia Ilfov

Re: Restaurare M72

#279

Unread post by ursu gunoier »

KpA3_trial » 09 Ian 2014, 10:38 wrote:cum s-ar preta o astfel de aprindere (cu cdi - vad..) pe un m 72 respectiv k 750? (si pe celelalte boxere rusesti cu bloc `pe 6)

o fi atat de `profi pe cat pare?

@owene,@ cristi,& @others - ne ajutati si pe noi?

Multumim! :cheers:

Nu as pune asa ceva pe o motocicleta veche sau de epoca pentru ca ele sunt mobre simple si asa trebuie sa ramana. Cu o platina noua si eventual un gotronic mergi ani de zile fara probleme. in plus, dupa parerea mea, tot ce este pe CDI ofera un confort sporit dupa cateva mii de ture in sus, ori, la M72 nu e cazul...

Am Simsonul pe CDI, merge fara probleme insa cel mai mult ma bucura incarcarea.

Poate pe OHV sa se simta ceva in plus, insa, pana una alta se simte la buzunar...
User avatar

kraz-trial
LVL 9,2
LVL 9,2
Posts: 109
Joined: 28 Jan 2013, 23:33

Re: Restaurare M72

#280

Unread post by kraz-trial »

multumesc,
vad ca si tu ai bobina cu 2 fise,dc?
intrteb asta pentru ca am vazut in diagrama producatorului varianta cu 2 bobine simple in cazul boxerelor,si cu 2 bobine duble?
nu sunt un mare fan al electericii,dar aici is in ceata totala,a picat ca o chiciura :'(

si observ ca sunt cateva modele diferite,in fond ce difera?
avansul manual banuiesc ca-i sarit din schema,atunci pentru ce mai are parghie de actionare?
bmw r71
Dnepr earlier versions bloc de k 750
Dnepr later versions si asta la fel
Molotov M72 si pare k 750 tata ziua,in nici un caz de m,da mno..
kit aprindere m 72 (foto) deci unu-i cdi si celalalt convertor 12 v? (aici apar 2 bobine simple)
grafica cu 2 bobine simple
o bobina,doua bobine.. vad explicatia,dar de ce si asa si asa..

pare fain,batea-m-ar `gandu,da mi-s incuiat de tot acum.

nenea de la metrickustom si-a facut singur aprindere programabila pentru k 750,si zice ca oricine-si poate face una,pe el l-a costat aprox 370 euro.
aprindere artizanala - metrickustom
mai multe informatii despre aprinderea semnata metrickustom
(sunt prezentate aici pe etape,modificarile si imbunatatirtile aduse motoretei pentru a atinge aceste performante)
60-70 km/h cu a 2-a (k 750 metrickustom)
repriza acceleratie (acelasi k 750)

so.. domnilor electronisti - care-i mai buna? voi ce-ati alege si de ce?

Va multumesc! :cheers:
Post Reply