Restaurare M72

De la Adler la Zundapp, cu (par)fum de Jawă. Mură-n gură: vorbim numai despre motociclete comuniste / clasice.
Avatar utilizator

kraz-trial
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 109
Membru din: 28 Ian 2013, 23:33

Re: Restaurare M72

Mesaj necititde kraz-trial » 09 Ian 2014, 17:58

ursu gunoier » 09 Ian 2014, 14:49 scrie:
KpA3_trial » 09 Ian 2014, 10:38 scrie:cum s-ar preta o astfel de aprindere (cu cdi - vad..) pe un m 72 respectiv k 750? (si pe celelalte boxere rusesti cu bloc `pe 6)

o fi atat de `profi pe cat pare?

@owene,@ cristi,& @others - ne ajutati si pe noi?

Multumim! :cheers:



Nu as pune asa ceva pe o motocicleta veche sau de epoca pentru ca ele sunt mobre simple si asa trebuie sa ramana. Cu o platina noua si eventual un gotronic mergi ani de zile fara probleme. in plus, dupa parerea mea, tot ce este pe CDI ofera un confort sporit dupa cateva mii de ture in sus, ori, la M72 nu e cazul...

Am Simsonul pe CDI, merge fara probleme insa cel mai mult ma bucura incarcarea.

Poate pe OHV sa se simta ceva in plus, insa, pana una alta se simte la buzunar...


pai de ce Emilian,
de ce sa nu avem si noi parte de tehnologie noua.. :) ,incep sa cred ca renunt usor si la aprinderea rusesca moderna (aia faina si nesigura..) in favoarea uneia dintre cele 2 prezentate mai sus.
dar astept in continuare pareri si sfaturi,daca se poate mai detaliat raman cu datorii :thumbsup:

Multumesc! :cheers:

Avatar utilizator

ursu gunoier
Postac
Postac
Mesaje: 64
Membru din: 18 Mar 2013, 18:02
Vehicule deţinute: Minimobra. Mobra super 50, CZ 125, Jawa 350 TS, Simson Sport, Planeta V, CBR 600 FII, Iupiter IV, GS 500E, Ural 650. K800, Opel Kadett C.
Localitate: Mogosoaia Ilfov
Contact:

Re: Restaurare M72

Mesaj necititde ursu gunoier » 09 Ian 2014, 18:59

pentru ca genialitatea consta in simplitate, si repet, in afara de performante nu vad alt avantaj in a pune un CDI. Iar bobina dubla are un bug, daca te lasa o bujie, fisa, lulea ,pe o parte incepe sa o ia razna si nu stiu ce scanteie mai ai in partea opusa. In plus daca te lasa bobina (destul de greu pentru o bobina buna insa posibil) ai cam ramas pe trans, pe cand cu 2 bobine, taras grapis intr un cilindru ajungi acasa.

Avatar utilizator

ursu gunoier
Postac
Postac
Mesaje: 64
Membru din: 18 Mar 2013, 18:02
Vehicule deţinute: Minimobra. Mobra super 50, CZ 125, Jawa 350 TS, Simson Sport, Planeta V, CBR 600 FII, Iupiter IV, GS 500E, Ural 650. K800, Opel Kadett C.
Localitate: Mogosoaia Ilfov
Contact:

Re: Restaurare M72

Mesaj necititde ursu gunoier » 09 Ian 2014, 20:53

Gandeste te ca ai montat pe mobra un cdi smecher , esti pe autostrada, vara, pe 50 de mii de grade si constati ca ai ramas fara scanteie, cum o depanezi?

Pe cand, cu platina, nu exista sa ramai!

Ca te lasa prin oras nu i nici o problema, o rezolvi cumva, insa la drum lung ii mai grav!


cisu68
Cvasipostac
Cvasipostac
Mesaje: 29
Membru din: 06 Ian 2014, 23:25

Re: Restaurare M72

Mesaj necititde cisu68 » 10 Ian 2014, 10:29

salut ,aici te contrazic un pic eu am montata ap electronica ruseasca de 3ani si nu am avut nici cea mai mica problema ,motivul montari exact platina la boxerele rusesti si ijuri au platinele lungi o iei noua si ori se reteaza parghia de la mijloc ori sare piciorusul de textolit eu sint patit si investitia este chiar modica 100lei ,si am si una de schimb in atas o port cu mine de trei ani dar nu este nevoie,apropo trebuie sa fi putin inconstient sa intri cu m72 pe atostrada.

Avatar utilizator

kraz-trial
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 109
Membru din: 28 Ian 2013, 23:33

Re: Restaurare M72

Mesaj necititde kraz-trial » 10 Ian 2014, 11:50

salut cisule :salut:
ma bucur sa te vad postand aici,dar vreau sa completez umpic,si daca-mi permiti,sa te si contrazic :P
tocmai asta voiam sa adaug - aprindreile astea noi rusesti,unii se plang de ele,altii nu. dar aia care nu se plang,deobicei,mai au una in atas :decayed:
iar cu privire la m-ul pe autostrada,uite @rgf ala cu k 750 din Berlin,mananca kilometrii pe paine pe autostrazile nemtesti. a demonstrat-o ca se poate.

acum,ce vreau sa te rog,ai facut zeci de adaptari de aprinderi,poti te rog sa detaliezi umpic despre aprinderea asta de la dynamo? ar fi ok? pare a fi confectionata din materiale de calitate,si.... ma - cam bate gandu la una :whistling:

Multumesc! :cheers:


cisu68
Cvasipostac
Cvasipostac
Mesaje: 29
Membru din: 06 Ian 2014, 23:25

Re: Restaurare M72

Mesaj necititde cisu68 » 10 Ian 2014, 12:43

salut da mi am facut cont aici ca in partea calalanta sa cam labarit treaba,si acum sa trecem la oile noastre ,eu am intradevar una cred mai de soi este facuta in ukraina cea pontata pe motor dar si a luat un prieten anu trecut una ordinara de la rusi ceva 60 lei si apus o pe nipra si merge fara nici o problema ,acum ce sa zic de astia de la p dynamo sint profi oameni dar au preturi de occident aici e treaba si in unele cazuri sa sti ca dau si ei rasol caz concret vazut cu ochi mei cand sa desfcut ambalajul pur si simplu au uitat sa puna firul de alimentare ,omul daduse 250e pe tot sistemul noroc ca am avut si schema in fata si l am pus noi ,i am facut poze le am trimis si si au cerut scze ca sa trimitem ansablu in apoi dar pe cheluiala noastra si am renuntat am lipit noi firul si merge si acum.

Avatar utilizator

owene
Propostăcios
Propostăcios
Mesaje: 283
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
Vârsta: 40

Re: Restaurare M72

Mesaj necititde owene » 10 Ian 2014, 17:39

ursu gunoier » 09 Jan 2014, 19:53 scrie:Gandeste te ca ai montat pe mobra un cdi smecher , esti pe autostrada, vara, pe 50 de mii de grade si constati ca ai ramas fara scanteie, cum o depanezi?

Pe cand, cu platina, nu exista sa ramai!

Ca te lasa prin oras nu i nici o problema, o rezolvi cumva, insa la drum lung ii mai grav!


Apoi asa nu mai pleci nicaieri. Service-urile sunt pline nu? Nu cu comuniste, ci cu japoneze si cele auto cu marci renumite, asta inseamna ca tot omul se risca atunci cad baga o Grecia cu familia. Daca se duce o bobina de inductie? Ghinion. Eu am vazut cum si-au pleznit unii concediul la intrarea in Brasov, cand nu s-au putut hotara daca sa o ia prin oras(stanga) sau pe centura (dreapta) si in agitatia deciziei nu au mers nici stanga nici dreapta ci in V-ul din mijlocul drumului.

Am patit eu, care am Gotronic cu senzor, dar nu l-am luat nou, ci de pe un MZ pe care l-am dezmembrat. La vreo 10000km de la (trans-)montaj, la intoarcere din Serbia dar inainte de Sibiu, mi-a murit motorul ca mi-a cazut senzorul. Cazut fizic de la locul lui, atarna in fir. Incepea si ploaia asa ca m-am refugiat intr-un peco. Ce am avut si ce am facut
- Am plecat la drum cu 4 kituri Gotronic, 3 le-au comandat sarbii si unul nou-nout il tineam eu "sa am si eu". L-am vandut si pe al 4-lea la sarbi.
- aveam un platou cu platina si condensator, deci nu am fost chiar in fundu' gol, DAR fata de Gotronic AT012 fabricat din 2011 incoace care poate fi comandat de platina, modulul meu era AT011 pe care platina il nenorocea. Deci reparatia eleganta in care doar inlocuiesti senzorul cu platina si merge excelent, nu era valabila. Trebuia sa demontez si sa trec pe sistemul old-school, nu-mi convenea ca nu e scanteia asa buna, asa ca in loc de asta, am investigat cauza picarii senzorului: este realizat cu niste lipituri de fludor care oboseste de la temperatura si material si se sparge. Am scos letconul cu gaz, si am lipit cutiuta senzorului. I-am prostit pe baietii de la benzinarie ca e pe baterii, ca desi e pe oxidare catalitica si nu are flacara libera, explica-i asta lui Dorel.

In concluzie, niste "dotari" sunt bune, dar poate nu trebuie exagerat cu panica. Cea mai buna dotare e sa o cunosti si sa fii capabil sa repari/improvizezi. La drum lung rar pica ceva, tocmai fiindca motocicleta nu functioneaza in regim tranzitoriu asa cum e fortata in traficul unui oras. Asa ca eu consider ca la drum lung teama ca pica ceva nu e justificata. O pregatire buna inainte, niste drumuri de test, o mana de piese si scule utile si gata.

Dupa patanie, am comandat un kit Gotronic nou "sa am" - l-am dat deja unui prieten pentru un IJ :cheers:

Am vorbit si cu d-l Olaru (Gotronic), am cazut de acord ca e un defect de concept al senzorului, dar pe de alta parte eram primul care a semnalat atare defect, nici eu nu l-am pus nou ci dezmembrat, si i-am mai pus 10000km asa ca o reproiectare pica.
Modulul AT012 e imbatabil, nu se strica decat daca il montezi aiurea, dar odata montat bine, nu are moarte, si accepta la comanda atat senzor cat si platina.

Piese am cu mine la fiecare drum, limita este cat incape intr-un topcase de o casca. Daca trebuie mai mult de atat, e degeaba. Pana acum, inafara de pana cu senzorul, am reparat tot pe altii.

Avatar utilizator

kraz-trial
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 109
Membru din: 28 Ian 2013, 23:33

Re: Restaurare M72

Mesaj necititde kraz-trial » 11 Ian 2014, 12:16

pai o parere vis a vis de gotronic si aprindere aia ruseasca pentru nipre,
ce am observat eu facand cateva ture cu fiecare,respectiv - opiniile lor (proprietarilor) si anume ~
- nipra cu gotronic are repriza mai buna atat in gol cat si-n sarcina,,administreaza puterea mult mai repede,dar plaja de turatii e scurta,cere imediat treapta superioara
- nipra cu aprindere rusesca e mai molcuta,dar urca foarte mult in ture,atat in gol cat si in sarcina,are un mers mai lin si usor mai progresiv,adica se comporta ca o masina,nu ca un tractor

despre consum nu ma pot pronunta din cateva ture..

@ cisu - la care aprindere anume ai facut referire? cumva la dynamo astea pt m 72? daca da,da-ne te rog mai multe detalii..

:cheers:

Avatar utilizator

kraz-trial
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 109
Membru din: 28 Ian 2013, 23:33

Re: Restaurare M72

Mesaj necititde kraz-trial » 11 Ian 2014, 13:37

...........................................................

alt nebun

ce fac piesele bune dintr-o nipra..


cisu68
Cvasipostac
Cvasipostac
Mesaje: 29
Membru din: 06 Ian 2014, 23:25

Re: Restaurare M72

Mesaj necititde cisu68 » 11 Ian 2014, 17:07

@ cisu - la care aprindere anume ai facut referire? cumva la dynamo astea pt m 72? daca da,da-ne te rog mai multe detalii..
salut, nu ma refeream la cea de m72 la una petru awo T,de atunci am inceput eu sa adaptez de scutere pe simson si mz,dar krazule tu cu alternator de tico si o aprindere ruseasca buna o bobina dual de japo ati spun nu o sa ai probleme an veci ascultal pe je ,eu am vazut cum raspunde eMul meu dupe ce i am montat alternatorul de tico si bobina dual de suzuki nu il mai recunosc,am facut atazi cam 30km off, ma rupt nu il mai recunosc,cred ca se lasa cu tuica fiarta.


retromotor
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 174
Membru din: 02 Feb 2013, 16:15

Re: Restaurare M72

Mesaj necititde retromotor » 11 Ian 2014, 23:32

Eu, daca ar fi sa merg pe 12 V la un M, as cumpara alternatoarele alea fabricate de polonezi. Se monteaza in locul dinamului fara nici o modificare. E drept ca pretul e usor prohibitv, cred ca ajunge cam la 400 de euro cu tot cu transport.

Avatar utilizator

kraz-trial
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 109
Membru din: 28 Ian 2013, 23:33

Re: Restaurare M72

Mesaj necititde kraz-trial » 12 Ian 2014, 00:00

pui un link te rog :rolleyes:


cisu68
Cvasipostac
Cvasipostac
Mesaje: 29
Membru din: 06 Ian 2014, 23:25

Re: Restaurare M72

Mesaj necititde cisu68 » 12 Ian 2014, 12:56

004.183_3_XL.jpg
salut ,eu la eMul meu de la poln m am inspirat binenteles el la facut un pic mai comercial dar si 290e dal in plua mea ca ai pre scumpin conditile care eu nu am investit mai mult de 100 lei ,prima poza ca are polonul si a doua ce am facut eu.
Fişiere ataşate
Picture 177.jpg

Avatar utilizator

kraz-trial
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 109
Membru din: 28 Ian 2013, 23:33

Re: Restaurare M72

Mesaj necititde kraz-trial » 12 Ian 2014, 15:50

aha.. multumesc!

dar cum ai prelungit axu? acolo-i durerea mai mare.. :cheers:

Avatar utilizator

kraz-trial
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 109
Membru din: 28 Ian 2013, 23:33

Re: Restaurare M72

Mesaj necititde kraz-trial » 12 Ian 2014, 15:56

cisu68 » 11 Ian 2014, 15:07 scrie:@ cisu - la care aprindere anume ai facut referire? cumva la dynamo astea pt m 72? daca da,da-ne te rog mai multe detalii..
salut, nu ma refeream la cea de m72 la una petru awo T,de atunci am inceput eu sa adaptez de scutere pe simson si mz,dar krazule tu cu alternator de tico si o aprindere ruseasca buna o bobina dual de japo ati spun nu o sa ai probleme an veci ascultal pe je ,eu am vazut cum raspunde eMul meu dupe ce i am montat alternatorul de tico si bobina dual de suzuki nu il mai recunosc,am facut atazi cam 30km off, ma rupt nu il mai recunosc,cred ca se lasa cu tuica fiarta.


ma bucur s-aud asta de la tine,asadar un lucru bun un alternator capabil - o investitie care merita a fi luata-n calcul.
cu aprinderea ma mai gandesc,vreau ce-i mai bun (o sa dezvalui la momentul oportun de ce..),bobine dual am deja vreo 7 - 8 bucati.
te-am intrebat si la sambata despre atas,ala de nipru ii mai usor,crezi ca ar baga in seama `emu diferenta aia de kile? adica-l supara cateva in plus?

Multumesc! :cheers:


cisu68
Cvasipostac
Cvasipostac
Mesaje: 29
Membru din: 06 Ian 2014, 23:25

Re: Restaurare M72

Mesaj necititde cisu68 » 12 Ian 2014, 17:04

dar cum ai prelungit axu? acolo-i durerea mai mare

salut,ce durere ,am desfacut rotorul din alternatorul de tico si la capat i am tras un filet de 10 pas normal si la axul de dinam de eM l am scurtat ohiometric si apoi i am tras filet cu filiera de 10 ceva mai mult si apoi am facut vreo doua probe cam unde se anbuca maxim si apoi l am scurtat si apoi l am strans bine si asa a murit am dat si cu putin bison soutie de blocare dar nu trebuia ca alternatorul se ivarte spre dr deci se strangea ,strungaru mi a zis sa ai fi dat si un aft de sudura dar nu i am dat,eu operatiunile de filetat si tarodat in rotor leam facut la strungar sa fie cat mai centrate.

Avatar utilizator

kraz-trial
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 109
Membru din: 28 Ian 2013, 23:33

Re: Restaurare M72

Mesaj necititde kraz-trial » 12 Ian 2014, 17:13

cisu68 » 12 Ian 2014, 15:04 scrie:dar cum ai prelungit axu? acolo-i durerea mai mare

salut,ce durere ,am desfacut rotorul din alternatorul de tico si la capat i am tras un filet de 10 pas normal si la axul de dinam de eM l am scurtat ohiometric si apoi i am tras filet cu filiera de 10 ceva mai mult si apoi am facut vreo doua probe cam unde se anbuca maxim si apoi l am scurtat si apoi l am strans bine si asa a murit am dat si cu putin bison soutie de blocare dar nu trebuia ca alternatorul se ivarte spre dr deci se strangea ,strungaru mi a zis sa ai fi dat si un aft de sudura dar nu i am dat,eu operatiunile de filetat si tarodat in rotor leam facut la strungar sa fie cat mai centrate.


ei vezi.. centrarea,aici ii durerea,asta voiam sa aud :)
daaa`.. despre atas nu mai vrei sa-mi spui nimic ?

Avatar utilizator

kraz-trial
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 109
Membru din: 28 Ian 2013, 23:33

Re: Restaurare M72

Mesaj necititde kraz-trial » 12 Ian 2014, 19:44

.................................................................................................................................

cisule,ia fi atent ce vrea sa faca mlaesianu asta :) clic aici


retromotor
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 174
Membru din: 02 Feb 2013, 16:15

Re: Restaurare M72

Mesaj necititde retromotor » 12 Ian 2014, 23:18

cisu68 » 12 Ian 2014, 10:56 scrie:
004.183_3_XL.jpg
salut ,eu la eMul meu de la poln m am inspirat binenteles el la facut un pic mai comercial dar si 290e dal in plua mea ca ai pre scumpin conditile care eu nu am investit mai mult de 100 lei ,prima poza ca are polonul si a doua ce am facut eu.


Stiu si sistemul asta, dar imi place mai mult cel al lui Tomas..pana mea cum il mai cheama.
Imagine


retromotor
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 174
Membru din: 02 Feb 2013, 16:15

Re: Restaurare M72

Mesaj necititde retromotor » 13 Ian 2014, 00:00

12V/100W.


Înapoi la “Fierul meu”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori