Page 16 of 18

Re: Restaurare M72

Posted: 13 Jan 2014, 22:34
by retromotor
kraz-trial » 12 Ian 2014, 17:44 wrote:.................................................................................................................................

cisule,ia fi atent ce vrea sa faca mlaesianu asta :) clic aici
Mosule, tu mai ai motorul ala de Yamaha XS 400, ala de pe atv-ul lui Mirel? Sau vreun motor de japo in 2 pistoane la 350 cmc?

Re: Restaurare M72

Posted: 14 Jan 2014, 12:09
by kraz-trial
salut,nu-l mai am,l-am dat la Targoviste.
stiam un xs 400 intreg si functional,la Peciu Nou (20 de km vest de Tm) in jur de 150 de euro - keine papiere..

in comuna Vinga langa Arad,la o spalataorie auto,vindea un tip o honda cb 350 (`70 si ceva..) 200 e - =//=

un motor de kz 400 4 cil 4 carburatoare stiu. a fost al meu,l-am dat unora l-au pus pe atv,intr-o saptamana l-au rezolvat - a intrat apa in motor si s-a bulit linia,insa,tot de la Mirel,am primit o linie impecabila cu pistoane si segmenti cu tot.daca te incumeti tu sa-l refaci il primesti la bani de boboane,gen 100 - 150 ron,sau chiar mai putin,depinde cum negociezi :) .
ar mai fi in Tm un motor + instalatie de kz 440,2 cil - 2 carb,nepornit - nu stiu ce-i cu el (exista si mobra accidentata - deces..)
la nevoie pot pune la dispozitie datele de contact dar nu pot sa-mi asum raspunderea.

aici iescumpe mobrele,nu stiu de ce,majoritatea sunt cu cateva sute de euro mai scumpe ca in tara..

:cheers:

Re: Restaurare M72

Posted: 14 Jan 2014, 19:49
by retromotor
XS suna bine la 150. Ma intereseaza sa iau doar motorul de pe el, eventual poate si furca. Honda CB350 e un oldtimer deosebit, parca nu l-as strica - desi e pacatoasa mobra, 4 cilindrii la 350 cmc.

Re: Restaurare M72

Posted: 06 Feb 2014, 12:44
by luca.stere
Am ramas dator cu informatiile privind costurile, mai jos lista de cheltuieli:

Nitrosolv 2 litri: 22 lei
Rectificare tamburi: 120 lei
Rulmenti ambielaj si suruburi motor diverse 150 lei
Set garnituri motor (doua seturi): 60 lei
Sablare bloc, cilindrii, chiulase: 150
Vopsea Superplast 1 litru: 21 lei
Grund Policolor: 11 lei
Nitrosolv: 11 lei
Robinet de la Gaspar: 25 lei
Nitrosolv 2 litri: 22 lei
Pistoane Slatina: 200 lei
Vopsire cadru electrostatic: 400 lei
Spritchit + Nitrosolv: 47 lei
Stop atas: 140 lei
Smirghel de 120, 180 si 500: 22lei
Sablare aripa spate, suport sa, pedale: 60 lei
Axe suspensie spate: 200 lei
Furca fata (rectificare + bucsi): 200 lei
Simeringuri furca SKF: 40 lei (2 bucati)
Simeringuri cutie: 30 lei
Rectificat supape si schimbat scaun supapa: 200 lei
Alezat cilindrii: 250 lei
Segmenti Goetze: 100 lei
Simering cutie ax pornire: 15 lei
Bucsi surub sei: 50 lei
Chit rapid: 12 lei
Nitrosolv: 11 lei
Bucsa cama franare spate: 50 lei
Rulmenti jug: 20 lei
Bucsi bolt: 20 lei (2 bucati)
Arcuri saboti: 30 lei (4 bucati)
Suruburi placa ambreiaj: 10 lei (10 bucati)
Spray negru mat Sanotherm: 60 lei

Comanda Oldtimer: 322 euro ( 1425 lei)
cablu ambreiaj 6 euro
2 garnituri tija ambreiaj 2.42 euro
2 saboti frana 28 euro
arc pedala frana 4.03 euro
2 tampoane rezervor 2 euro
cabluri acceleratie 10.08 euro
placi ambreiaj amortizor ghidon 8.07 euro
surub furca ax roata 4 euro
Vopsea verde militar 3 litri 45 euro
80 spite 80 euro
ornament rulment furca 2.62 euro
pana pedala pornire 2.62 euro
pana schimbator de mana cutie 4.03 euro
capac protectie contact 10 euro
2 garnituri cauciuc galerie admisie cutie 4 euro
2 garnituri cauciuc carburator 2 diametre 10 euro
2 coliere carburator 9.98 euro
opritor pedala pornire 12.10 euro
4 cauciucuri scarite 19.96 euro
cablu frana fata 6 euro
transport plus transfer bancar 36 euro

Platina: 20 lei
Nitrosolv (2L): 30 lei
Silicon negru: 15 lei
Bucsi roti si piulite rulmenti facute la strung: 100 lei
Rulmenti roata 4 roti (8 rulmenti): 120 lei
Comanda acceleratie: 267 lei
Fire noi instalatie electrica: 25 lei
Fisa Bosch: 20 lei/metru
Varnes si 2 becuri: 25 lei
Materiale vopsitorie (chit de fibra, nitrosolv, smirghel, vopsea Superplast, 3l benzina): 75 lei
Curatat tobe, janta, zincat suruburi: 160 lei
Teroson Body: 30 lei
Nitrosolv 1L: 11 lei
Saboti frana refacuti: 100 lei
Spray negru (vopsea termica): 40 lei.
Nitrosolv 2 litri: 22 lei
Husa atas: 50 lei
Far nou Gaspar: 40 lei
Ulei furca Motul 15w medium heavy 1litru : 40 lei
Etansare carter (strungar): 200 lei
Cauciucuri atas: 540 (2 bucati)
Alte materiale pt electrica (fire, banda, varnes): 26 lei

Comanda oldtimer: 150 euro (667lei)
tampoane suspensie spate 6.05 euro
simering 36x48x8 3 euro
placuta identificare 9,5 euro
flansa termica carburatoare 2 bucati 8,50 euro
tampon cric central 4.54 euro
mansoane ghidon 9,98 euro
80 spite 80 euro
simering 34x49x8 2,50 euro
sigurante susrupuri grup 1,81 euro
transport si transfer Paypal 25 euro
Rectificare filet ax si bucsi roti 41mm (2 buc): 100 lei
Nitrosolv 1L: 11 lei
Scaun atas: 200 lei
Lemn pt atas si bait: 45 lei.
Furtun benzina 7mm (Gates) 1 metru: 20 lei
Gresoare 10 buc: 10 lei
Acte contract/fisa fiscala: 30 lei
RAR adica ITP, identificare si CIV: 320 lei

Total 7461 lei grei (cca 1650 euro).

A se nota faptul ca in lista de cheltuieli nu intra costurile de manopera toate operatiile fiind facute de mine (mecanica, vopsitorie, electrica). Lista nu include timpul si benzina pierdute cu drumuri facute la strungar, magazine, etc.


In concluzie, a fost o experienta frumoasa, o placere de a reface aceasta motocicleta la care fiecare surub si fiecare piesa in parte a fost "luata la mana". Poate ca pe multi aceasta lista (la care cred ca am niste scapari) ii va descuraja sa faca eventuale reparatii capitale sau restaurari ca la carte dar consider ca este important sa se stie costurile minime (pt ca aceste sunt niste costuri minime) pentru a reface o motocicleta. Tineti cont ca in functie de starea motocicletei (stare tehnica, lipsuri) costurile pot fi mai mici sau mai mari decat suma mentionata mai sus.

Sfat pentru cei care vor sa faca lucrari similare si nu s-au lovit inca de aceste probleme: incercati sa lucrati cat mai mult cu piese noi (si mare atentie si la piesele noi), diferenta de costuri nu este foarte mare. Chiar daca o piesa SH este mai ieftina munca si timpul pt reconditionare adaugate la costul de achizitie al piesei se apropie de costul unei piese noi.

Re: Restaurare M72

Posted: 07 Feb 2014, 20:39
by luca.stere
Intre timp suma a crescut, am descoperit ca nu adaugasem doua cauciucuri (540 lei cu tot cu transport), ulei motor Repsol 3Litri (90 lei) si ulei transmisie 25 lei.

Total 8116 lei (cca 1811 euro).

Re: Restaurare M72

Posted: 08 Feb 2014, 05:41
by kraz-trial
adica bine peste 2000,asta daca n-ai norocul sa mai iei si vreo 4-5 tepe,cum se poarta..
la cat de faina-i lucrarea,parca banii nu mai cantaresc asa greu,daca nu-i ai insa,atunci intervine o alta discutie.

felicitari pentru proiect! iti urmarim cu deosebit interes si celelate proiecte!

bafta :cheers:

Re: Restaurare M72

Posted: 08 Feb 2014, 09:06
by Paul
Mda, şi acu' încearcă s-o vinzi cu 2000 euro.

Re: Restaurare M72

Posted: 08 Feb 2014, 11:31
by kraz-trial
spre deosebire de altii,el a facut-o sa mearga,i-a oferit o sansa la asfalt,chiar la off daca vrei. banuiesc ca ai idee cat costa restaurarea unei mobre facute expre` pentru vanzare,care sta dosita dupa usa pana apare pasionatu`,nu cumva sa crape ceva,si sa mai adauge alte cheltuieli..
eu apreciez munca lui Neculai,nu poate fi vorba in cazul lui de rabat de la calitate,ori investitiile care se cer a fi facute. imi place perseverenta sa,si-i urmaresc cu drag fiecare proiect - ai de unde si de la cine invata! :) :cheers:

m-uri am vazut si la 4800. la cat e de frumos,imposibil sa nu primeasca macar 3000 pe el,chiar daca nu-i intru totul orijinal.

:cheers:

Re: Restaurare M72

Posted: 08 Feb 2014, 11:33
by Paul
aha... şi când te-ai trezit,era dimineaţă. Amiază de-acu.

Re: Restaurare M72

Posted: 08 Feb 2014, 12:50
by kraz-trial
asa.. pentru ca te tot roade limbricu` ,n-am dormit toata noaptea,actualmente pun d`o ieseala iar,mai stii.. poate pana-n Franta,ca sambata trecuta 8) vedem..

dormi tu linistit,puiu mamii,nu mai crepa de grija altora :salut:

Re: Restaurare M72

Posted: 08 Feb 2014, 22:31
by Paul
'ai mai lasă beşinile. Pe când alţii "(b)eşeau la frantza mo" , alţii căutau fier vechi să facă de-o pîne bere..... mai vezi-ţi lungul nasului că prea te dai lupu' moralist cam peste tot şi eşti penibil. Dacă înţelegi.

Re: Restaurare M72

Posted: 08 Feb 2014, 22:48
by kraz-trial
din respect deosebit atat pentru Adrian respectiv Ovidiu,cat si pentru acest forum,ba chiar pentru topicul in cauza,ma abtin sa te fac cu chacat si sa te ung pana la urechi! vrei tavaleala? vino pe alalalt,sau dincolo daca inca nu ti-ai facut clona. frustrati ca tine am mai intalnit,nu ma tem de di unu ca tini bre ..

Adrian,
te rog foarte frumos,sterge toate oftopicurile din acest topic,si fa cumva sa ramana curat,doar ce consideri mata` ca-i on,fara balarii.
te rog deasemenea, fa ceva si cu Paul,se tot ia mereu de mine fara sa-l provoc. nu vreau sa-l manjesc cu maro aici,desi n-as sta mult pe ganduri.

iti multumesc mult! :cheers:

Re: Restaurare M72

Posted: 09 Feb 2014, 00:41
by luca.stere
kraz-trial » 08 Feb 2014, 20:48 wrote:din respect deosebit atat pentru Adrian respectiv Ovidiu,cat si pentru acest forum,ba chiar pentru topicul in cauza,ma abtin sa te fac cu chacat si sa te ung pana la urechi! vrei tavaleala? vino pe alalalt,sau dincolo daca inca nu ti-ai facut clona. frustrati ca tine am mai intalnit,nu ma tem de di unu ca tini bre ..

Adrian,
te rog foarte frumos,sterge toate oftopicurile din acest topic,si fa cumva sa ramana curat,doar ce consideri mata` ca-i on,fara balarii.
te rog deasemenea, fa ceva si cu Paul,se tot ia mereu de mine fara sa-l provoc. nu vreau sa-l manjesc cu maro aici,desi n-as sta mult pe ganduri.

iti multumesc mult! :cheers:
Krazule, ignora-l caci este pus de militian sa arunce cu laturi pe topicurile mele. De doua zile a inceput militianul sa ma atace pe toate forumurile, pe pro-bike l-a trimis pe lacheul Mikulaish (aka dimethil merCur pe motociclism.ro) sa faca scandal pe topicul despre motorul lui Urse, aici l-a pus pe Paul iar pe motociclism.ro se ocupa el pt ca stie ca acolo nu pot sa-i fac nimic. Oricum, si acolo va avea parte de surprize, un prieten care e coleg de birou cu mine si are cont pe motociclism.ro va posta topicul meu despre M72.

Re: Restaurare M72

Posted: 09 Feb 2014, 09:11
by retromotor
Ce-am facut mah???? Pe cine am pus?????
Bai baietasule, bai Lazar Cornel Nicolae, esti atat de dornic sa fi bagat in seama si sa captezi atentia, incat nu stii ce sa mai scrii. Visezi conspiratii, ai frisoane ca nu ai cu cine sa te certi, trollezi ca un incapabil de a trece dincolo de invidie si frustrare, te bagi in seama ca chilotul in cur, doar-doar mai cersesti si tu un post doua. Tu nu ai priceput 2 lucruri: unu, mi-am cerut scuze pentru modul de adresare din trecut si doi, nu mai ma interesezi nici cat negru sub unghie. Ia-o in sensul literar, esti o gazulita pentru mine, eventual musca aia verde care cauta balegarul sa scurme in el.

Btw, multumesc pentru hintul cu pro-bike, nu mai intrasem de mult acolo. Imi place semnatura ta, pare-se ca ai da orice sa-ti fie acordatata atentie, ai ajuns atat de patetic --- regulatorule de 6 carburatoare :))

Omul de onoare doar o vorba are. Ia sa vedem daca te prinzi.

Re: Restaurare M72

Posted: 09 Feb 2014, 09:58
by retromotor
greşeală :locked:

Re: Restaurare M72

Posted: 09 Feb 2014, 10:09
by retromotor
luca.stere » 08 Feb 2014, 22:41 wrote:
kraz-trial » 08 Feb 2014, 20:48 wrote: ignora-l caci este pus de militian sa arunce cu laturi pe topicurile mele. De doua zile a inceput militianul sa ma atace pe toate forumurile, pe pro-bike l-a trimis pe lacheul Mikulaish (aka dimethil merCur pe motociclism.ro) sa faca scandal pe topicul despre motorul lui Urse, aici l-a pus pe Paul iar pe motociclism.ro se ocupa el pt ca stie ca acolo nu pot sa-i fac nimic. Oricum, si acolo va avea parte de surprize, un prieten care e coleg de birou cu mine si are cont pe motociclism.ro va posta topicul meu despre M72.
AdrianS, ştiu că s-a stabilit că cine mai face scandal (sau îl reîncepe pe ăsta), pleacă fără alte discuţii. Sau mă înşel (poate e nevoie să caut postul)?

Re: Restaurare M72

Posted: 09 Feb 2014, 11:06
by Paul
Iniţiatorule, io zic să îţi prezinţi scuze. La ambele persoane. Nu a pus nimeni pe nimeni să nimic. Clar?

Şi încă ceva să-ţi fie clar: nu te crede bucricul pământului că ai restaurat un fier. Şi alţii pot să o facă, mai ieftin şi mai bun, dar nu vor să o facă. Prefer să investesc în ceva care să îmi aducă satisfacţii în locuinţă sau în ceva care să o facă bucuroasă pe femeie (nu ştii tu ce-i aia (glumiţă)).

Cât despre căutătorii de fier vechi, repet, mai întâi să-şi vadă ei lungul nasului şi penibilitatea impresiilor. Apoi să se erijeze în lupi moralişti.

Cât despre administratori, vorba neamţului din China "feel free" să facă ce-o vrea - că mă cenzurează pe mine, problemele rămân. N-ai decât să dai cu buretele.

Re: Restaurare M72

Posted: 14 Mar 2014, 16:49
by luca.stere
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg

Re: Restaurare M72

Posted: 15 Mar 2014, 22:12
by AdrianS
Arată bestial! Felicitări!

Aşadar cum se comportă la drum cu ataşul? Are vlagă sau ai prefera să tragă solo?

Re: Restaurare M72

Posted: 15 Mar 2014, 22:52
by luca.stere
AdrianS » 15 Mar 2014, 20:12 wrote:Arată bestial! Felicitări!

Aşadar cum se comportă la drum cu ataşul? Are vlagă sau ai prefera să tragă solo?
Nu am mai mers cu ea, la ultima plimbare (care a fost imediat ce se topea zapada) am distrus vopseaua de pe multe piese din cauza substantelor date de autoritati pentru topirea zapezii (numai sare nu a fost aia).Astfel am fost nevoit sa revopsesc esapamentul, cilindrii, claxonul, sa curat grupul spate (substanta afectase aluminiul) ocazie cu care am schimbat si pinioanele de solo cu unele pt atas, cardanul, suportul bateriei, tirantii atasului. Ca sa nu mai zic cat m-am chinuit sa o spal... Pana am facut toate astea mi-au expirat numerele provizorii, saptamana viitoare o inmatriculez si revin cu impresii dupa ce o sa ma plimb din nou. Ca sa fac pozele de mai sus am impins M72-ul impreuna cu un amic pana in parcarea de la Mega Image-ul de vis-a-vis.

Nu stiu cu ce au dat astia pe sosea ca si la masina mea s-au blocat stergatoarele. Din cauza substantelor mi-au oxidat cuzinetii de la stergatoare pana s-au blocat (un oxid alb-albastrui).