Proiect Izh Jupiter 4

De la Adler la Zundapp, cu (par)fum de Jawă. Mură-n gură: vorbim numai despre motociclete comuniste / clasice.

Autorul subiectului
DanyPunx
Postăcel
Postăcel
Mesaje: 10
Membru din: 08 Aug 2013, 08:43

Proiect Izh Jupiter 4

Mesaj necititde DanyPunx » 08 Aug 2013, 11:56

Va salut cu respect. Sunt proaspatul posesor al unui IJ Jupiter 4 . Motocicleta e destul de ok, o sa am ceva de lucru la ea, idea e ca vreau sa o pun la punct . Totodata doresc sa ii pastrez linia clasica . Pentru inceput am nevoie de comenzi (partea electronica , manetutele si butoanele fiind oxidate si unele arcuri sarite) . Cu stupoare aflu ca persoana care ma putea ajuta a luat o mica (speram ) pauza... Daca revine, D-l Vulpoiu' , il rog mult sa dea un semn pentru ca vreau ca pana vine frigul , sa rulez cu "bicla". Va multumesc anticipat .

Avatar utilizator

AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 29
Contact:

Proiect Izh Jupiter 4

Mesaj necititde AdrianS » 08 Aug 2013, 14:03

Felicitări pentru Jupiter şi bun venit pe site!

În cazul în care îţi vor face probleme în continuare, o alternativă la comenzile electrice de ghidon ruseşti - de altfel buclucaşe şi sighinaşe fără excepţie - o reprezintă comenzile mai noi de scuter. Sunt ieftine (10 - 25 lei bucata), uşor de găsit nou-nouţe sau din dezmembrări şi considerabil mai fiabile. Chiar şi ceva mai ergonomice, având în vedere că butoanele au trasee ceva mai precise.

Uite aşa ceva am montat pe un Jupiter 4:

[align=center]Imagine Imagine[/align]

Poţi vedea pozele mai mari aici: -- link --

Succes cu proiectul, să ne spui cum decurg lucrurile! :)


Autorul subiectului
DanyPunx
Postăcel
Postăcel
Mesaje: 10
Membru din: 08 Aug 2013, 08:43

Proiect Izh Jupiter 4

Mesaj necititde DanyPunx » 09 Aug 2013, 08:55

Neata. Buna treaba, Nu credeam ca se potrivesc. In fond, sunt facute pe acelasi principiu. O sa caut in zilele ce urmeaza pentru ca azi plec din Bucuresti pentru cateva zile ( serviciul, bata-l vina ) . Aseara i-am spalat carburatorul, am incercat sa il pornesc, nu am reusit. Da scanteie dar e posibil sa nu fie pus la punct. Trebuie sa caut un "Doctor" pe aici prin Bucuresti. Mai vreau sa ii schimb si cablajele electrice si aici am o intrebare: cati metri de cablu imi trebuiesc si ce sectiune? In 2 sau 3 culori? Momentan doar atat. o sa mai caut eu un atelier pt nichelare sau cromare, in functie de ce a avut inainte. Multumesc mult pentru sfatul de mai sus . Ma intorc curand si cu alte problemute dar, sper eu si cu vesti bune. Sa aveti un weekend plaut . Stima.

Avatar utilizator

AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 29
Contact:

Proiect Izh Jupiter 4

Mesaj necititde AdrianS » 09 Aug 2013, 12:07

Poţi găsi pozele din postare în format mult mai mare aici (clic).

Când cablez instalaţii pentru comuniste, am constatat că-mi ajung 6 metri de cablu 3 x 1,5 mm şi încă 6 metri de cablu 3 x 1 mm. Întotdeauna multifilar, evident, nu monofilarul folosit în instalaţiile de casă. Indicat este să fie liţele (cât) mai subţiri fiindcă poţi lucra mai uşor cu firele şi-s mai rezistente oleacă. Apoi separ cele trei fire de izolatorul care le uneşte pe toate şi obţin câte 3 fire x 6 metri. Folosesc firele de 1,5 mm secţiune pentru consumatorii mari (becuri faze, claxon etc.) şi cele de 1 mm pentru celelalte lucruri.

Dacă ţii musai să lucrezi pe culori separate, magazinele de hobby (Hornbach et alia) oferă şi fire individuale la metru. Ia măcar vreo 6 metri din fiecare.

Îţi trebuie şi câte-un metru-doi de câteva dimensiuni de termocontractant. Adică de 4 mm, 5 mm, 6 mm şi câteva mai mari, gen 8 mm, 10 mm şi aşa mai departe. Termocontractantul este grozav ca alternativă la banda izolatoare, îţi izolează perfect lipiturile şi mai arată şi bine! Fiindcă eşti din Bucureşti, te pot îndruma către strada Maica Domnului, unde-s grupate multe magazine de electrică / electronică / radioamatorism. Servire şi preţ bune am găsit întotdeauna la Syscom Elco.

Barele de papuci s-au scumpit crunt în general, recomand să iei duminica din Autovit. E o tanti pe mijlocul secţiunii de Moto-Velo care, împreună cu al său domn, vinde aşa ceva la preţuri mult mai accesibile. Îţi trebuie papuci tată şi mamă "standard" de 6,5 mm (vreo patru bare de fiecare) şi cele trei dimensiuni comune de papuci "rotunzi" (vreo două bare de fiecare). În privinţa papucilor "mamă", cel mai bine este să-i alegi pe cei cu "nas", că ăştia pot fi folosiţi şi-n mufe de plastic, nasul respectiv împiedicându-i să iasă singuri din mufă. De asemenea, tot acolo găseşti bandă izolatoare din pânză, cam la 4 - 6 lei rola. De regulă se găseşte de două feluri, respectiv permeabilă şi impermeabilă. Îţi trebuie cea din urmă (ia vreo 3 role ca să fii sigur), este grozavă şi frumoasă foc pentru matisat instalaţia finală sau pentru îngroşat ghidonul ca să fixezi eventual mai bine comenzile electrice, prinderile pentru manete sau mai ştiu eu ce.

Comenzi electrice de scuter găseşti fie tot duminica în acelaşi Autovit, fie în complexul AXXA, care se află vis-a-vis de Autovit de-a lungul Dâmboviţei, un pic mai în aval. Poţi ajunge cu maşina acolo dând ocol pe lângă CET. În AXXA sunt vreo câteva magazine bine "înarmate" cu tot ce vrei, sunt cele plasate imediat la faţa splaiului.

Se va întâmpla să găseşti comenzi cu prinderile de manete încorporate. Nu da înapoi, se taie foarte simplu prinderile respective. Crede-mă că pe Jupiter vei vrea să păstrezi manetele originale, din oţel şi cu prinderea din tablă groasă. Aşa am făcut şi eu de fiecare dată, vezi pozele din postarea anterioară. Caută să eviţi pe cât posibil să ai maneta şi comanda electrică pe aceleaşi prinderi. Dacă trânteşti motocicleta şi loveşti puternic maneta, rişti să spargi şi comanda electrică.

Pentru contactul principal, recomand contactul tip tractor / Jawa. Cu 15 lei îl poţi cumpăra de la mai toate magazinele de piese Dacia / Aro / camioane / tractoare din Ferentari. Deşi este mai mare un pic decât cel de Izh / Nipru (tot cu 15 lei îl cumperi şi pe-ăla nou-nouţ de la Gaşpar dacă ţii musai), îl găsesc mult mai versatil. În plus, firele se prind în el pe nişte borne tip regletă, spre deosebire de cel de Izh unde trebuie să pui firele pe papuci mamă şi îţi dai palme dacă vrei să faci vreo modificare. Avantajul contactului de Izh este că are cheie cu dinţi (cel de tractor are o cheie universală) şi că nu poţi scoate cheia când contactul este pe poziţia "pornit". De asemenea, seamănă mai mult cu filosofia modernă a contactului moto: doar o manevră din cel principal, restul din comenzile de pe ghidon.

În poze vezi contactul tip tractor / Jawa pe care i l-am montat lui Marius în "pantalonaşul" ce ţine farul. Dacă tu ai far "lacrimă", model lung, cu vitezometru şi loc de contact încorporate, atunci poţi băga contactul direct în far. Ai loc. Dacă ai far "scurt", model nou, cu bord deasupra lui, probabil că nu vei avea loc şi va trebui să îl montezi la fel cum am făcut eu.

[align=center]Imagine Imagine Imagine Imagine[/align]

Bloc de siguranţe găseşti prin aceleaşi locuri prin care găseşti şi contactul. Recomand bloc cu şase siguranţe tip nou, "baionetă". Blocurile astea arată toate la fel, sunt negre, compacte, diferă doar numărul de siguranţe. Firele se conectează cu papuci "mamă" 6,5 mm la bornele "tată" ale blocului (câte o intrare şi o ieşire per siguranţă), iar blocul are un capac transparent ca să ferească de apă, praf şi altele. Nu mai mult de 20 lei. Alternativa la un sistem cu atâtea siguranţe e să-l faci fără aşa ceva sau să pui o singură siguranţă principală pe firul gros de plus. Din punctul meu de vedere, cea din urmă nu-i o idee grozavă, fiindcă un scurt-circuit te lasă fără curent la toată motocicleta şi ţi-e şi dificil să depanezi aşa ceva.

[align=center]Imagine[/align]

Pentru alternatorul de Izh recomand să renunţi urgent la cutia originală releu regulator / punte redresoare, nu sunt fiabile şi nici nu suportă consumatori mai mari. Se adaptează în schimb releu regulator (vreo 17 lei) şi punte redresoare (vreo 30 - 40 lei nouă) universale sau, în limbaj comun, "de Dacie". Vezi poza de mai sus, link pentru format mai mare. Din acelaşi magazin iei şi contactul, şi blocul de siguranţe, şi aceste două componente, cu toate că tu poţi face legăturile altfel la restul instalaţiei dacă ţi-e mai convenabil. Ataşez schema electrică ca să-ţi dai seama cum trebuie legate. Cele trei diode 1N4007 (tot din Syscom Elco, ieftine ca seminţele) trebuie adăugate ca să păstrezi funcţional martorul de încărcare în bord. Când pui contactul, becul roşu (martorul de încărcare) trebuie să se aprindă. Când turezi motorul, alternatorul începe să încarce şi martorul se stinge. Dacă martorul rămâne aprins sau nu se aprinde deloc, e o problemă cu încărcarea sau becul e ars. Montajul acestor piese se poate face uşor pe contra-aripa dintre motor şi roata spate:

[align=center]Imagine Imagine Imagine[/align]

Adaptezi releu de semnalizare tot de Dacie, funcţionează bine cu becuri de 21 W (foarte vizibile în trafic) şi îţi permite să montezi un martor de semnalizare fără alte improvizaţii. Cam 15 lei costă.

Sacâz găseşti în Muzica pe Calea Victoriei la 5 lei cutiuţa, iar fludor găseşti ok tot prin Autovit. Tot ce ai conexiune între fir şi papuc - lipeşti. Ideal este să creezi toată instalaţia ca să fie cât mai demontabilă cu putinţă. Adică să o poţi separa de restul motocicletei în cazul în care vrei să desfaci fierul şi să-l vopseşti din nou, de pildă. Mufele auto model vechi, româno-sovietice, sunt bune şi acceptă papucii mamă-tată 6,5 mm, în ciuda butucănoşeniei lor.

Avatar utilizator

Sven Hinka
Cvasipostac
Cvasipostac
Mesaje: 35
Membru din: 29 Mar 2013, 15:48
Localitate: Bucuresti, Pantelimon

Proiect Izh Jupiter 4

Mesaj necititde Sven Hinka » 09 Aug 2013, 15:57

Adrian, referitor la comenzile de scuter, ridic o problema(trebuie sa stie omul)

Trebuie pe timpul iernii sa le protejeze de zapada, altfel butonul responsabil cu semnalizarile se cam duce-n aia ma-sii. Spun asta din experienta deoarece am avut scutere si am constatat cat de pacatoase sunt butoanele acelea care culiseaza stanga-dreapta daca pupa apa/umiditate multa. Se intampla sa rugineasca arculetul de sub buton si se trezeste omul ca da o comanda(de ex stanga) si butonul nu o ia din prima. Nah...daca pune comenzi de scuter, iarna, cand sta motorul, sa le protejeze. In rest, sunt foarte ok

Avatar utilizator

AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 29
Contact:

Proiect Izh Jupiter 4

Mesaj necititde AdrianS » 09 Aug 2013, 16:16

Pe Zeta am pus nişte comenzi luate gata vechi. Într-adevăr butoanele au un aspect "texturat" graţie celor o mie şi una de liniuţe de fisură (la mine din cauza soarelui mai degrabă), dar deocamdată funcţionează fără probleme şi nu s-au dezintegrat. E totuşi indicat şi prevăzător, aşa cum spui, să evite treaba asta (precum şi din alte motive) adăpostind motocicleta cât staţionează iarna şi s-o ferească de soare (şi de ploile fără obraz de lungi) cât staţionează în restul anotimpurilor. :)

Apropo de motociclete şi proiecte. Nenea cu Jupiteru', vrem şi noi poze! :P


Autorul subiectului
DanyPunx
Postăcel
Postăcel
Mesaje: 10
Membru din: 08 Aug 2013, 08:43

Proiect Izh Jupiter 4

Mesaj necititde DanyPunx » 13 Aug 2013, 10:57

Tin in mod deosebit sa va multumesc pentru sfaturi, sunt mai mult decat "de ajutor". Poze cu bicla am doar pe cele de pe anunturi dinainte sa o cumpar, este posibil ca multi dintr-e voi sa o cunoasca deja. Le voi pune oricum. Din pacate, am un job care ma tine pe drumuri destul de mult timp. Nu stiu cum o sa ma impart ... Momentan o voi duce la "Doctor" sa vedem ce este cu partea mecanica. La aspect e de munca . Ma tot interesez de nichelare si mi se tot spune de vopsea electrostatica cu iz de nichel-crom. Ma mai gandesc si la o sablare in prealabil. Am gasit deja , mai trebuie doar sa ma hotarasc. Dupa ce iau salariul, o sa incep sa caut materialele pentru electrica.

O sa mai fac azi cateva poze si diseara o sa fie aici. Cu respect, sa aveti o zi placuta.
Fişiere ataşate
IMG_0361.JPG
IMG_0362.JPG
IMG_0363.JPG


Autorul subiectului
DanyPunx
Postăcel
Postăcel
Mesaje: 10
Membru din: 08 Aug 2013, 08:43

Proiect Izh Jupiter 4

Mesaj necititde DanyPunx » 22 Aug 2013, 12:36

Cam asa arata acum ,inainte de a intra in el. Nu e mare diferenta dintr-e pozele de la anunt si ce am cumparat eu. Maine ma pornesc inspre axa sa caut comenzile electrice de scooter. Am totusi un blocaj: de ce anume sa ma apuc mai inatai??? Cumva partea mecanica sa fie prioritara? Ma gandesc cum ca daca reusesc sa il pun la punct si porneste, dupa ce ii refac electrica, daca nu mai porneste sa imi dea de inteles ca am gresit ceva. Cred ca as avea nevoie de un Doctor bun . Nu stiu cata incredere sa am in cel recomandat de un prieten, acesta s-ar afla pe undeva prin salaj, la capatul lui 117. Undeva in zona aceea. Daca aveti vreo sugestie, sunt numai urechi.
Fişiere ataşate
IMG_0568.JPG
IMG_0569.JPG
IMG_0570.JPG
IMG_0571.JPG
IMG_0572.JPG
IMG_0573.JPG
IMG_0574.JPG

Avatar utilizator

AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 29
Contact:

Proiect Izh Jupiter 4

Mesaj necititde AdrianS » 23 Aug 2013, 00:33

Dani, motocicleta arată foarte bine! Pare să fie aproape completă, din poze văd că îi lipsesc numai semnalizările spate şi o pereche de oglinzi. Adecătelea chestii minore! Motorul pare să fie de Izh Jupiter 5, probabil că fostul proprietar a avut cândva posibilitatea să schimbe motorul cu totul ca să nu mai repare la cel original şi a făcut-o, că prinderile sunt aceleaşi şi adaptarea este lipsită de peripeţii.

Prin Bucureşti or fi doftori, dar eu nu prea-i ştiu ca să-ţi recomand pe vreunul. Eventual poţi cere nişte sfaturi de la @burg_man (bun cunoscător de Jupiter, mai ales 4), @schumydan (doctor în Planete :)), @Lolo_ID (un fel de wikipedie în temă). Oamenii sunt mari "Izhişti" şi-s băieţi faini. Singura problemă e că primul e în Spania, iar ceilalţi stau pe lângă Buzău. Eu unul nu mai am timp prea curând de noi proiecte, sunt înconjurat de fiare aici şi abia aştept să mai rezolv din ele. Şi nici nu cunosc Izh-urile aşa de bine ca ei.

Ca să-ţi răspund din capul locului: da, mecanica este prioritară. Întâi cea a motorului, apoi cea a cadrului. Electrica la urmă, va fi uşor de depistat dacă vei fi greşit ceva în fire sau nu. Decât să umbli în instalaţia altuia, mai bine ţi-o refaci singur de la zero. Şi o rezolvi în câteva zile dacă ai tot ce-ţi trebuie şi nu te grăbeşti. Din experienţă personală ştiu însă că nu poţi avea încredere deplină într-o motocicletă de soiul ăsta până n-o desfaci toată ca să vezi ce şi cum. Mă refer nu la calitatea motocicletei în sine, ci la anii ei de folosinţă, istoricul adesea neclar, uzura inevitabilă, piesele schimbate, calitatea întreţinerii în general. Pe de altă parte, poate să fie o motocicletă bine întreţinută şi să fie proaspăt ieşită dintr-o recondiţionare veche. Dacă nu eşti sigur pe starea ei mecanică, ai putea începe cu demontarea chiulaselor şi a cilindrilor ca să vezi dacă segmenţii mai pot fi folosiţi, dacă pistoanele nu clopotesc prea tare în cilindri, dacă bolţurile pistoanelor au joc în bucşele din capetele superioare ale bielelor şi dacă bielele au joc în manetoane (manetonul este bolţul care conectează cele două volante ale unui ambielaj).

Pentru operaţiunea asta va trebui fie să scoţi rezervorul (scoţi şaua deblocând zăvorul ei, apoi înlături cele două şuruburi care prind rezervorul sub botul şeii şi-l tragi rezervorul în spate ca să iasă), fie să scoţi motorul. Nu-i mare scofală să scoţi motorul din cadru, este prins în faţă şi-n spate cu câteva şuruburi. Ca să-l scoţi mai lesne, recomand să înlături mai întâi capacul din dreapta al motorului (ditamai bucăţoaia din aluminiu, prinsă cu patru şuruburi de motor), iar apoi să scoţi statorul alternatorului pe care tocmai îl vei fi dat astfel la iveală. Statorul e prins de motor cu trei şuruburi cu cap pentru şurubelniţă dreaptă. Înainte să tragi de stator afară, desprinde de pe "vârful" exterior al statorului cele două briduţe care ţin cărbunii (periile colectoare) apăsaţi pe rotor. Altfel rişti să-i spargi trăgând de stator. Cărbunii stau presaţi pe colectorul rotorului cu ajutorul a două arculeţe, la rândul lor presate de acele briduţe.

Uite poza de mai jos. Încercuită cu verde este una din cele două briduţe. O scoţi cu un vârf de şurubelniţă şi tragi câţiva milimetri în sus de peria colectoare de sub ea. Cealaltă e în spatele ei. Încercuite cu roşu sunt cele trei şuruburi care ţin statorul prins pe motor. Link către poza mai mare.

[align=center]Imagine[/align]

Chiulasele sunt prinse fiecare cu câte patru piuliţe, îţi trebuie o tubulară (de 17 mm parcă). Ai desfăcut piuliţele, ai tras de chiulasă în sus, ai tras şi de cilindru în sus cu grijă. Acum te uiţi la piston şi vezi dacă-i întreg, dacă are segmenţii în regulă, dacă-s urme de calare (zgârieturi verticale) pe corpul său, dacă-s urme de compresie scăpată pe lângă segmenţi (pete negre ca de arsură pe corpul pistonului, pornite de sus). Verifici şi jocurile amintite.

O regulă fără pretenţii "şublerologice" dar eficientă pentru verificarea uzurii segmenţilor vine cam aşa: scoţi segmentul de pe piston (cu grijă, sunt foarte casanţi), îl pui fără piston pe cămaşa cilindrului (du-l măcar vreo 2 cm mai jos de capătul superior al cămăşii, ca să fii sigur că ai cota corectă la uzură) şi te uiţi la distanţa dintre capetele lui. După aceeaşi regulă de trei-patru-cinci simplă, un segment nou ar trebui să aibă între capete o fantă nu mai mare ca grosimea unei lame de ras. Dacă ai un milimetru acolo, e deja multicel. S-ar putea ca segmentul al doilea să aibă uzură mai mică, îi poţi interschimba ca să mai tragi de ei o vreme. În Bucureşti, Nea' Mişu' de pe Strada Poieniţa din Ferentari face segmenţi. Are un garaj alb pe la mijlocul străzii. Ultima oară lucra cam scump.

Eu unul - dacă aş vedea că totul arată bine la nivelul ăsta şi dacă aş avea baterie şi mi-ar merge aprinderea pe motocicletă - aş monta totul la loc şi aş risca să-i dau o pedală. Vezi să fie ulei în motor şi să o alimentezi cu benzină amestecată cu ulei (vreo 30 - 40 ml ulei la litrul de benzină). Cel mai probabil vei găsi rezervorul murdar şi robinetul de benzină înfundat.

Înainte să pui benzină, desfă robinetul de pe rezervor (cheie de 22 mm, filet normal - e posibil să se rupă robinetul dacă e vechi, n-ai ce-i face; găseşti cu vreo 20 lei nou-nouţ la Gaşpar), apoi dezasamblează-l şi curăţă-l. Dacă are o ţevuşcă din bronz în partea de sus, recomand să o smulgi afară cu patentul ca să poţi curăţa mai bine împrejurul ei. Ca să scoţi afară conul - piesa principală a robinetului - trebuie întâi să-i înlături maneţica (e strânsă cu o piuliţă M6), apoi presetupa (merge desfăcută cu o fixă de 10). Bagă din nou piuliţa M6 pe filetul din bronz care-i corp comun cu conul şi trage de ea cu un patent. Până la urmă iese. Bagă o sârmă dacă-i jeg mult şi consistent pe-acolo, curăţă cu simţ de răspundere. Pe con, dinspre capătul mic al conului către exterior, ar trebui să ai în următoarea ordine aceste piese: garnitură de cauciuc, două şaibe din fier (distanţiere, altfel intră presetupa prea mult), încă o garnitură de cauciuc, presetupa, maneţica, şaibă grower şi piuliţa M6. Nu pune şaibele să frece direct pe con sau direct pe presetupă fiindcă vei răsuci foarte greu maneţica. Înfige-i la loc ţevuşca din bronz după ce ai curăţat-o şi ăla-i.

Robinetele pe care le găseşti astăzi în comerţ (i.e. Gaşpar) arată fix ca în pozele de mai jos şi sunt esenţialmente identice cu ce ai tu. Diferă doar maneţica, opritorul ei de pe corp şi înălţimea păhărelului decantor.

[align=center]Imagine Imagine[/align]

Recomand să uiţi de garnitura de cauciuc dintre robinet şi rezervor. Pune câlţi cu vaselină pe filetul robinetului şi înfiletează-l aşa. Nu-ţi va curge neam şi îl poţi răsuci într-o poziţie convenabilă, fără să depinzi de poziţia în care s-ar opri dacă te-ar obliga etanşarea cu garnitură să-l strângi până la capăt.

Dacă ai rugină şi mizerie multă în rezervor, îl poţi curăţa cu jet de apă. Unii bagă un lanţ în el şi-ncep să agite rezervorul până fac febră musculară. Lanţul se freacă de interiorul rezervorului şi desprinde rugina de tablă. Sau poţi băga piuliţe / pietricele pe dinăuntru şi să faci aceeaşi treabă. La sfârşit, umple-l cu apă, agită-l bine şi goleşte-l ca să fii sigur că nu-ţi rămâne jeg prin el.

Dacă îţi lipsesc cheile contactului principal şi ai nevoie de unul nou, găseşti tot la Gaşpar cu 15 lei. Arată cam ca ăla din poza de mai jos, doar că-ţi dă două chei şi-s mai dichisite oleacă. Contactul de Jawă despre care ţi-am povestit anterior nu încape în bordul de Jupiter 4 fiindcă e mai mare în toate diametrele.

[align=center]Imagine[/align]

Cred că pot să-ţi înşir aşa în continuare zeci de paragrafe. Până la urmă trebuie s-o apuci de undeva. Va fi mult mai simplu să discutăm apoi lucruri mai concrete. Dacă tot umbli mâine după comenzi electrice, fă un efort şi procură-ţi toate cele necesare pentru refacerea instalaţiei electrice. Măcar acolo ştii sigur ce-ţi trebuie şi nu strică să ai totul la-ndemână înainte să te apuci de treabă.

Spor! :silly:


Autorul subiectului
DanyPunx
Postăcel
Postăcel
Mesaje: 10
Membru din: 08 Aug 2013, 08:43

Proiect Izh Jupiter 4

Mesaj necititde DanyPunx » 04 Sep 2013, 21:44

Am purces la curatarea jegului din rezervor si robinet. E ceva de frecat la rezervor. robinetul e ok, atata doar ca o sa am nevoie de cele 2 garnituri de cauciuc montate pe con. Intre cele 2 saibe, am gasit inca o garniture de cauciuc dar aceasta este in regula. La rezervor,cand am scos robinetul, imi iesea un fel de furtunas pe care nu l-am putut scoate decat pe la capacul rezervorului. Era mancat de tot si l-am spart,in interior avand ca o mica bucsa. Sper sa nu fie o problema lipsa acelui element. Bucsa am potrivit-o pe gaurica unde intra tevusca de cupru a robinetului. Lupta continua.
P.S. : tevusca de cupru nu am scos-o din robinet . e prinsa al naibi de bine si nu am insistat. Dealtfel sunt interest si de un robinet nou ,insa nu stiu cum sa dau de Gaspar.

Avatar utilizator

AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 29
Contact:

Proiect Izh Jupiter 4

Mesaj necititde AdrianS » 05 Sep 2013, 11:01

Pe Gaşpar îl poţi găsi la numărul de telefon 0744.472.055. De regulă trimite piesele foarte repede. Ultima dată spunea că are "robinet China" şi "robinet Rusia". Cel din urmă e cu vreo 5 - 10 lei mai scump (nu sare de 25 lei din câte-mi amintesc) şi se zice că-i oleacă mai bun, deşi sunt aparent identice. Eu am aşa ceva şi deocamdată nu mă plâng.

Aş fi fost curios să văd nişte poze cu robinetul tău. Bucşa respectivă poate să fi fost o sită foarte fină îmbrăcată într-o carcasă de plastic. Am mai văzut aşa ceva, se montează ca să nu ţi se-nfunde robinetul cu mizerie. Poate reuşeşti totuşi să insişti cu scoaterea ţevuştii de cupru. Nu prea ai ce să rupi, iar dac-o scoţi din locul în care-i înfiptă vei munci mai uşor la curăţarea robinetului. Corpul robinetului are şi un canal oblic care vine cam din dreptul capătului înfipt al ţevuştii de cupru până jos (oblic spuneam) în "ceaşca" decantoare a robinetului. Pe-ăla e uşor să-l omiţi la curăţare, e canalul de alimentare "pe rezervă". Dacă-i înfundat, vei putea trage benzină numai "pe normal", din capătul superior al ţevuştii. Scade autonomia şi rămâi cu benzină nefolosită pe fundul rezervorului. :)


Autorul subiectului
DanyPunx
Postăcel
Postăcel
Mesaje: 10
Membru din: 08 Aug 2013, 08:43

Proiect Izh Jupiter 4

Mesaj necititde DanyPunx » 05 Sep 2013, 18:01

Intr-adevar, furtunasu era o plasa. Bucsa isi mai are rostul? Iata si pozele cu robinetul:
Fişiere ataşate
102_4100.JPG
102_4102.JPG
102_4104.JPG
102_4107.JPG

Avatar utilizator

AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 29
Contact:

Proiect Izh Jupiter 4

Mesaj necititde AdrianS » 05 Sep 2013, 20:06

În ceea ce priveşte bucşa enigmatică, nu-ţi trebuie în nimic în plus faţă de ce ai fotografiat în poze ca să-ţi funcţioneze corect robinetul de benzină. În afară de câlţi mânjiţi cu vaselină ca să nu-ţi curgă benzina din rezervor pe lângă filetul robinetului. :)

Văd jeg mult între ţevuşcă şi orificiul robinetului, pare înfundat bine. Pe-acolo ar trebui să curgă benzina când pui robinetul pe "rezervă". În momentul de faţă sigur n-ar curge nimic pe-acolo! Încearcă totuşi să smulgi ţevuşca de-acolo ca să poţi curăţa cum trebuie. În cel mai rău (dar de-a dreptul improbabil) caz vei rupe ţevuşca. Nu-i nici pe departe esenţială. Poţi încerca şi cu un pistol de căldură sau un foehn să încălzeşti corpul robinetului, dilatarea te va ajuta poate la scoaterea ţevii. În ultima poză pare ca şi cum ţevuşca ar fi alămită de restul robinetului. Cel mai probabil e o iluzie optică, s-o fi colorat jegul ăla de când stă acolo :). Nu cred că stătea careva să facă aşa ceva, e absurd.

De asemenea, furtunaşele transparente de soiul celui pe care îl ai înfipt pe ştuţul robinetului îţi vor face probleme în timp. Se întăresc, devin rigide şi casante. Le foloseam şi eu că, dom'le, tre' să văd dacă curge sau nu benzină, dar în cele din urmă mi-a venit mintea la cap şi m-am lecuit. Aşa că taie-l de-acolo şi foloseşte cu încredere o bucată din furtunul de cauciuc dintre pompa de benzină şi carburatorul Daciei 1310. La magazinele cu piese Dacia găseşti un asemenea furtun la vreo 4 lei, e suficient de lung cât să faci din el 2 - 3 bucăţi pentru Izh. De regulă e nevoie să-i lărgeşti capătul dinspre carburator ca să intre mai uşor. O bormaşină, un burghiu ceva mai mare băgat niţel pe furtun (atenţie!) şi ai rezolvat problema. Oricum, e indicat să pui niţel ulei pe ştuţuri sau pe capetele furtunului ca să intre mai uşor.


Autorul subiectului
DanyPunx
Postăcel
Postăcel
Mesaje: 10
Membru din: 08 Aug 2013, 08:43

Proiect Izh Jupiter 4

Mesaj necititde DanyPunx » 08 Sep 2013, 18:08

AM reusit in cele din urma sa stric ceva la motor. Este vorba despre capacul de chiuloasa, mai exact , filetul pentru bujie. Nu trebuie sa ma intrebati cum am reusito, va dati seama si singuri. Am strans-o fara pic de simt de raspundere, desi eu nu am simtit chiar asa mare rezistenta. Na...mai am multe de stricat avand in vedere ca sunt la inceput. Capacul stricat este cel din stanga. Sa vad pe unde gasesc.

Avatar utilizator

luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1072
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Proiect Izh Jupiter 4

Mesaj necititde luca.stere » 08 Sep 2013, 19:15

DanyPunx » 08 Sep 2013, 18:08 scrie:AM reusit in cele din urma sa stric ceva la motor. Este vorba despre capacul de chiuloasa, mai exact , filetul pentru bujie. Nu trebuie sa ma intrebati cum am reusito, va dati seama si singuri. Am strans-o fara pic de simt de raspundere, desi eu nu am simtit chiar asa mare rezistenta. Na...mai am multe de stricat avand in vedere ca sunt la inceput. Capacul stricat este cel din stanga. Sa vad pe unde gasesc.


Poate ca filetul era deja pe duca si a cedat acum, nu e sfarsitul lumii. Poti lua alta chiulasa sau te duci la un strungar bun sa-ti faca o bucsa filetata.
Repar, deci exist! :D


Autorul subiectului
DanyPunx
Postăcel
Postăcel
Mesaje: 10
Membru din: 08 Aug 2013, 08:43

Proiect Izh Jupiter 4

Mesaj necititde DanyPunx » 09 Sep 2013, 13:29

Se rezolva saptamana viitoare. Am vorbit cu domnul Gaspar si o sa imi trimita robinet pentru rezervor (rusesc) , contact cu cheie si chiuloasa ( pereche sau doar stanga, in functie de furnizor daca livreaza si asa ) . M-am gandit ca decat sa dau niste bani unui strungar pe o operatie ,zic eu nesigura, mai bine iau un lucru nou si ajung la aceiasi bani.

Avatar utilizator

owene
Propostăcios
Propostăcios
Mesaje: 282
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
Vârsta: 57

Proiect Izh Jupiter 4

Mesaj necititde owene » 09 Sep 2013, 15:21

nu arunca chiulasa, du-o la strungar sa ti-o bucseze cu bucsa de fier. Are ceva zimti la interfata Fe-Al, nu stiu cum se numeste procedeul dar e anti-invartire. Am vazut multe reconditionate in modul acesta si merg cu zero probleme.


nelu voshod
Postăcel
Postăcel
Mesaje: 2
Membru din: 10 Sep 2013, 04:52

Proiect Izh Jupiter 4

Mesaj necititde nelu voshod » 10 Sep 2013, 09:05

Salut! Am eu chiulase de jupiter 5 noi, nu stiu sigur daca se potrivesc, un motor desfacut de jupi5, etc. Numarul meu de tel este 0746581132.


Autorul subiectului
DanyPunx
Postăcel
Postăcel
Mesaje: 10
Membru din: 08 Aug 2013, 08:43

Re: Proiect Izh Jupiter 4

Mesaj necititde DanyPunx » 26 Ian 2014, 10:02

Va salut domnilor. Finalmente am reaparut. Nu am vesti stralucite. Proiectul meu a stagnat din cauza micilor probleme de sanatate. Mai am o zi (cea mai lunga zi) de stat in spital. O sa dureze ceva vreme si recuperarea dar, numa' bine ca atunci cand va da ghiocelu' o sa pot sa intru in paine. Abia astept sa incep si maiales sa termin. Inca o data va salut cu maxim respect. Sa aveti o iarna usoara!

Avatar utilizator

AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 29
Contact:

Re: Proiect Izh Jupiter 4

Mesaj necititde AdrianS » 26 Ian 2014, 16:15

Însănătoşire grabnică urez, te dăduserăm dispărut! Ce-ai păţit, nene, de faci turism prin sistemul de sănătate?


Înapoi la “Fierul meu”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator