Alioşa - Ural M-63

De la Adler la Zundapp, cu (par)fum de Jawă. Mură-n gură: vorbim numai despre motociclete comuniste / clasice.
User avatar

Topic author
cicloburu
LVL 10,8
LVL 10,8
Posts: 197
Joined: 28 Jan 2013, 12:09
Location: București
Been thanked: 1 time
Zodiac:
Age: 51
Contact:

Alioşa - Ural M-63

#1

Unread post by cicloburu »

Redactez această introducere pe 1 octombrie 2013. Datarea din forum a acestei postări (2009) este doar pentru a o afişa ca fiind cea dintîi din topic.

Existenţa acestui topic pe motorist.ro în această formă i se datorează, mai ales, lui Adrian. El a insistat atît de mult să-l deschid încît nu m-am mai putut opune. :) Adrian este „mecanicul mecanicos, cel fără de frică ce repară și strică”, cel care-și vîră cel mai mult ghearele prin mațele lui Alioșa! Cel de-al doilea motiv este că topicul pe care-l aveam pe forumul „vecin” a fost fărîmițat și lipit „cu de-a sila” cu un altul (topicul de bursă din aceeaşi secţiune, rezultînd o întreagă bulibăşeală de postări amestecate cronologic) de un moderator prea zelos și fără discernămînt. Drept urmare, topicul acesta este și o „restaurare” a celuilalt, după ceva muncă (multă!) făcută mai ales de Adrian, căruia îi mulțumesc pe această cale! Dar va fi totodată și o continuare, pentru că Alioșa va rămîne în continuare la mine și, cu siguranță, îmi va oferi în continuare o mulțime de momente frumoase. Și, așa cum s-a văzut, le va oferi și altora!

Dar, pentru că acesta se dorește a fi un post inițial, să vă povestesc cum am ajuns în posesia lui Alioșa și cum de postarea inițială de pe forumul vecin a fost una de vînzare, ceea ce a dus la mutarea acelui topic la bursă.

În anul 2007 am cîștigat la o tombolă organizată de o revistă moto (nu mai știu care) o școlarizare pentru categoria A. Evident, avînd permis, am oferit-o unui prieten care nu avea, dar care-și dorea. El era unul dintre finii mei, eu fiind la acea oră nașul a trei perechi! Mai am un fin motociclist, este vorba de Marius. Ei bine, Cătălin, cel care a primit școlarizarea cadou, are un cumnat la Brașov, zis Koltzz. Unii dintre voi îl știu, fiind un vechi motociclist. Koltzz avea un Ural pe care-l luase din București. Voia să-l dea. Cătălin a fost foarte încîntat de motocicletă, dar - neavînd încă permis - m-a rugat pe mine să i-l aduc din Brașov.

Acel moment a fost cea dintîi întîlnire a mea cu motocicleta ce avea să devină mult mai tîrziu "Alioșa"!

Cătălin a obținut permisul abia în 2009, iar pînă atunci Alioșa a stat la mine. De fapt, n-a stat, că m-am plimbat destul cu el, participînd, printre altele, la întrunirile de comuniste și atașe de la „7 Scări” din septembrie 2007, 2008 și 2009. Acolo v-am cunoscut pe o bună parte dintre voi, cei pasionați de fiare comuniste. Cătălin a fost cu mine și cu Marius la întîlnirea din septembrie 2007:
Marius, cu ochelari şi înfipt în costum moto.
Marius, cu ochelari şi înfipt în costum moto.
Cătălin, cu bluză albastră și vestă roșie, între Aleko și subsemnatul.
Cătălin, cu bluză albastră și vestă roșie, între Aleko și subsemnatul.
După ce a obținut permisul, Cătălin a început să plimbe și el Uralul, dar nu a mai fost la fel de atras ca la început de motorul boxer și de poziția pe care o avea pe șa. Pe atunci, Uralul avea o șa manufacturată dintr-una de Nipru care nu-mi plăcea nici mie. Drept urmare, s-a hotărît să-l pună la vînzare. Aici apare prima postare de pe forumul vecin. Vreo doi ani nu a fost decît o singură persoană dornică să-l vadă (măcar), ceea ce mi-a convenit de minune, eu dorind foarte mult să-l iau pe Alioșa (încă nebotezat pe-atunci!), dar neavînd cu ce. Apoi s-au aranjat ploile, oarecum, astfel că l-am luat eu. A fost una dintre cele mai mari reușite de-ale mele. De aici a început aventura cu adevărat. Vă las să citiți (dacă aveți chef și răbdare, multă răbdare) acest topic dedicat lui Alioșa, începînd cu anunțul de vînzare care, evident, nu mai este valabil! :P
User avatar

Topic author
cicloburu
LVL 10,8
LVL 10,8
Posts: 197
Joined: 28 Jan 2013, 12:09
Location: București
Been thanked: 1 time
Zodiac:
Age: 51
Contact:

Alioşa - Ural M-63

#2

Unread post by cicloburu »

Se vinde motocicleta Ural M63, an de fabricaţie 1969. Este în stare bună de funcţionare şi se poate vedea în Berceni. Motorul a fost pus la punct de un specialist (Rabinu, pentru cine cunoaşte) şi n-a mers foarte mult de atunci, circa 3000km. Probabil că necesită mici reglaje, dar asta nu e o problemă. Are carburatoare K68, consum în jur de 5 la sută, calculat la două drumuri Bucureşti - Cheia - Braşov si retur. Nu are probleme cu încărcarea. Motocicletei i-a expirat ITP-ul pe 21 iunie 2009. Are mici defecte optice, rezervorul a fost fisurat şi apoi sudat, dar reparaţia vopselei nu a mai fost efectuată.

Proprietarul nu este forumist, dar puteţi să-l sunaţi la nr. 072xxxxxxx

Prima poză este făcută de precedentul proprietar, id pe forum: CoLtZz şi cea de-a doua este făcută de mine, la întoarcerea de la "Întîlnirea motocicletelor comuniste" de anul trecut, pe urcarea spre Cheia.

Preţul cerut este de 800 de euro.

Pentru alte detalii mă puteţi contacta pe mine, aici sau prin mesaj privat. Cine ştie acest motor poate să spună cîteva cuvinte de laudă sau dimpotrivă!

Toate bune! :cheers:
Attachments
Ural_2.JPG
Ural_1.JPG

Magic4Ce
LVL 2,5
LVL 2,5
Posts: 11
Joined: 18 Mar 2013, 08:07

Re: Alioşa - Ural M-63

#3

Unread post by Magic4Ce »

Spor la vanzare Ovidiu.
Up ca merita banii, o motocicleta foarte fiabila si ingrijita.
User avatar

Topic author
cicloburu
LVL 10,8
LVL 10,8
Posts: 197
Joined: 28 Jan 2013, 12:09
Location: București
Been thanked: 1 time
Zodiac:
Age: 51
Contact:

Re: Alioşa - Ural M-63

#4

Unread post by cicloburu »

Mulţumesc Andrei de susţinere!
Eu aş fi primul client interesat, pentru ca ştiu motorul, l-am plimbat pe ici pe colo doi ani, nu m-a lăsat baltă niciodată! Din păcate, acum n-am nici o posibilitate să-l păstrez eu. Motorul este al unuia dintre cei doi fini motociclişti pe care-i am. El vrea să-l dea pentru că nu se "înţelege" cu boxerul. Nu-i place poziţia pe motocicletă, într-un cuvînt: nu se simte în largul lui. Dacă nu se va vinde pînă îmi revin eu din punct de vedere financiar, o să fac tot posibilul să-l păstrez. Dacă se găseşte între timp vreun doritor, atunci o să-mi pară rău că nu am putut păstra o motocicletă foarte bună, dar mă voi bucura pentru cel care o va lua!
Toate bune! :cheers:
User avatar

Cristi 57
In Memoriam
In Memoriam
Posts: 47
Joined: 02 Feb 2013, 16:05
Location: Bucuresti

Re: Alioşa - Ural M-63

#5

Unread post by Cristi 57 »

cicloburu » 26 Iun 2009, 22:16 wrote:...Dacă nu se va vinde pînă îmi revin eu din punct de vedere financiar, o să fac tot posibilul să-l păstrez...:
Vrei reclama beton, hai cu noi in hoinareala...

Guest

Re: Alioşa - Ural M-63

#6

Unread post by Guest »

(Falkenberg)

Road test in Engleza!
http://www.cossackownersclub.co.uk/uralm63.html
User avatar

Topic author
cicloburu
LVL 10,8
LVL 10,8
Posts: 197
Joined: 28 Jan 2013, 12:09
Location: București
Been thanked: 1 time
Zodiac:
Age: 51
Contact:

Re: Alioşa - Ural M-63

#7

Unread post by cicloburu »

Cristi 57 » 26 Iun 2009, 22:25 wrote:Vrei reclama beton, hai cu noi in hoinareala...
Să ştii că mi-ar face mare plăcere, dar tocmai a expirat ITP-ul, nu există nici RCA valabil, deci ar fi o cheltuială dublă faţă de costurile normale pentru tura asta, Şi toate astea sînt prea din scurt pentru mine. Acum n-am nici serviciu şi nici "permis de decolare" pentru atîtea zile din partea fetelor mele :))
Să aveţi drum bun! Şi macadam uscat!
User avatar

Topic author
cicloburu
LVL 10,8
LVL 10,8
Posts: 197
Joined: 28 Jan 2013, 12:09
Location: București
Been thanked: 1 time
Zodiac:
Age: 51
Contact:

Re: Alioşa - Ural M-63

#8

Unread post by cicloburu »

Văd că nu se caută, dar ridic anunţul; poate, poate...
Toate bune! :cheers:

Guest

Re: Alioşa - Ural M-63

#9

Unread post by Guest »

(Lupu)

Hai maaa... o vinde, nu-mi vine sa cred. :laugh:

Motocicleta aia are pistoane facute la Slatina, extraordinare, n-ai sa vezi vreodata sa caleze (bine ca oricum rUralul sta bine la faza asta).

Cine o cumpara o sa aiba un oldtimer pe care se poate baza.
User avatar

Topic author
cicloburu
LVL 10,8
LVL 10,8
Posts: 197
Joined: 28 Jan 2013, 12:09
Location: București
Been thanked: 1 time
Zodiac:
Age: 51
Contact:

Re: Alioşa - Ural M-63

#10

Unread post by cicloburu »

Lupu » 07 Iul 2009, 11:31 wrote:(Lupu)

Hai maaa... o vinde, nu-mi vine sa cred. :laugh:

Motocicleta aia are pistoane facute la Slatina, extraordinare, n-ai sa vezi vreodata sa caleze (bine ca oricum rUralul sta bine la faza asta).

Cine o cumpara o sa aiba un oldtimer pe care se poate baza.
Da, o vinde, dar nu e acel Cătălin de care ştii tu, e deja al treilea proprietar cel care deţine acum motorul. E coincidenţă de nume. Oricum, motorul a fost bine întreţinut şi merge impecabil.
Toate bune! :cheers:

Guest

Re: Alioşa - Ural M-63

#11

Unread post by Guest »

(bach)

Hai sus cu 63-ul....Un motor adevarat, si destul de rar dupa parerea mea prin tara, la cele functionale ma refer, am testat personal motorul acesta cat timp am fost in bucuresti si e foarte ok.

Aleko

Re: Alioşa - Ural M-63

#12

Unread post by Aleko »

Da, e o motocicleta de drum, si o clasica care nu-si pierde calitatile si nici valoarea la revanzare.

Guest

Re: Alioşa - Ural M-63

#13

Unread post by Guest »

(mobrist)

Salut,

Am un M63 din '69 fara alternator/am cumparat unul pt modelul 750cm/2002 si nu se potriveste,are diametrul mai mare.ma intereseaza un alternator de 12v care sa se potriveasca pe distributie cu tot cu fulie/mi-ajung si 150w de nipru , numai sa se potriveasca.
orice informatie mi-ar fi de folos. Multumesc.
User avatar

Topic author
cicloburu
LVL 10,8
LVL 10,8
Posts: 197
Joined: 28 Jan 2013, 12:09
Location: București
Been thanked: 1 time
Zodiac:
Age: 51
Contact:

Re: Alioşa - Ural M-63

#14

Unread post by cicloburu »

mobrist » 13 Iul 2009, 20:58 wrote:Salut,

Am un M63 din '69 fara alternator/am cumparat unul pt modelul 750cm/2002 si nu se potriveste,are diametrul mai mare.ma intereseaza un alternator de 12v care sa se potriveasca pe distributie cu tot cu fulie/mi-ajung si 150w de nipru , numai sa se potriveasca.
orice informatie mi-ar fi de folos. Multumesc.
Uite, pentru alternator are @rocknroll o solutia perfecta, alternator de Tico preparat special pt rusoaice. Da-i un PM si rezolvi cu certitudine!
Toate bune! :cheers:

Aleko

Re: Alioşa - Ural M-63

#15

Unread post by Aleko »

cicloburu » 13 Iul 2009, 23:00 wrote:Uite, pentru alternator are @rocknroll o solutia perfecta, alternator de Tico preparat special pt rusoaice. Da-i un PM si rezolvi cu certitudine!
Toate bune! :laugh:
Nu se potriveste nici acela si nici altul, el are M63, original pe 6V cu generator. Ii trebuie ce ai tu, o flansa intermediara excentrica pentru monmtarea alternatorului 12V 424 clasc sau a celui rusesc 35Ah. SI ii trebuie o bucsa de otel distantier in spatele pinionului ca sa recupereze cota axiala a flansei.
User avatar

Rocknroll
In Memoriam
In Memoriam
Posts: 7
Joined: 07 Aug 2013, 18:38
Location: Valu lui Traian
Zodiac:
Age: 69

Re: Alioşa - Ural M-63

#16

Unread post by Rocknroll »

Salut. Nu am inca nici o solutie de rezolvare a problemei pe care o are. La motorul lui a fost din fabrica montat DINAM de 6V. Dinamul este mai mic la diametru decit alternatorul, pinionul de antrenare a dinamului este mai mic decit cel de la alternator, difera prinderea pe motor, este diferenta intre axele celor doua piese ( dinam-alternator). De aceea nu se "potriveste" alternatorul care l-a cumparat. Am un motor de M 72 al unui prieten la care lucrez ptr. adaptare atit alternator cit si aprindere electronica. Ptr. aprinderea electronica problema e rezolvata in proportie de 80%. Ptr. alternator e mai "dramatic" un pic. Trebuie facut un intermediar cu prelucrari mai aparte. Basca prelucrari la blocul motor. Nu este ceva gen "naveta spatiala", se poate face, dar dureaza si trebuie facut cu motorul dat jos de pe motocicleta. Este pe Ebay o adaptare din asta la vinzare, din singura poza existenta nu am reusit sa ma lamuresc la niste lucruri, asta e. E afacerea omului si vrea sa cistige ceva de pe urma ei, mi se pare normal sa o "protejeze" de eventualii "vinatori de idei". Am vrut sa postez mai devreme, m-am abtinut, dar daca mi-ai dat foc Ovidiule am facut-o acum. Ptr. user-ul Mobrist. Daca vrei neaparat sa circuli cu ea in sezonul asta va trebui sa cumperi un dinam si eventual releu de incarcare 6v (daca nu este pe motocicleta). Nu ai postat nici o locatie. Daca esti din Bucuresti ia legatura cu Cicloburu si faceti un schimb de "vedere" la fata locului a motocicletei si eventual tinem legatura. Asfalt uscat numai sub roti.

Guest

Re: Alioşa - Ural M-63

#17

Unread post by Guest »

(boaska)
mobrist » 13 Iul 2009, 20:58 wrote:Salut,

Am un M63 din '69 fara alternator/am cumparat unul pt modelul 750cm/2002 si nu se potriveste,are diametrul mai mare.ma intereseaza un alternator de 12v care sa se potriveasca pe distributie cu tot cu fulie/mi-ajung si 150w de nipru , numai sa se potriveasca.
orice informatie mi-ar fi de folos. Multumesc.
iei un dinam vechi
scoti tot din el pui o fulie in spate si alternator de dacia prins pe chiuloasa
si mergi asa pana mai evolueaza tehnologia asta
asta e ca sa nu stai acasa daca tot iti doresti asa mult sa te dai cu ea

Guest

Re: Alioşa - Ural M-63

#18

Unread post by Guest »

(4bike)

Nu a incercat nimeni sa monteze dinam pe 12 V de VW broasca sau bus?Eu cred ca ar merge atasat usor.Sunt 2 tipuri: 12 V- 38 amperi-90 mm diametrul si 12 V-30 amperi-105 diametrul.
Attachments
020_1276.jpg
020_1276.jpg (4.87 KiB) Viewed 24088 times
020_1276.jpg
020_1276.jpg (4.87 KiB) Viewed 24088 times

Guest

Re: Alioşa - Ural M-63

#19

Unread post by Guest »

(mobrist)
Rocknroll » 14 Iul 2009, 00:02 wrote:Salut. Nu am inca nici o solutie de rezolvare a problemei pe care o are. La motorul lui a fost din fabrica montat DINAM de 6V. Dinamul este mai mic la diametru decit alternatorul, pinionul de antrenare a dinamului este mai mic decit cel de la alternator, difera prinderea pe motor, este diferenta intre axele celor doua piese ( dinam-alternator). De aceea nu se "potriveste" alternatorul care l-a cumparat. Am un motor de M 72 al unui prieten la care lucrez ptr. adaptare atit alternator cit si aprindere electronica. Ptr. aprinderea electronica problema e rezolvata in proportie de 80%. Ptr. alternator e mai "dramatic" un pic. Trebuie facut un intermediar cu prelucrari mai aparte. Basca prelucrari la blocul motor. Nu este ceva gen "naveta spatiala", se poate face, dar dureaza si trebuie facut cu motorul dat jos de pe motocicleta. Este pe Ebay o adaptare din asta la vinzare, din singura poza existenta nu am reusit sa ma lamuresc la niste lucruri, asta e. E afacerea omului si vrea sa cistige ceva de pe urma ei, mi se pare normal sa o "protejeze" de eventualii "vinatori de idei". Am vrut sa postez mai devreme, m-am abtinut, dar daca mi-ai dat foc Ovidiule am facut-o acum. Ptr. user-ul Mobrist. Daca vrei neaparat sa circuli cu ea in sezonul asta va trebui sa cumperi un dinam si eventual releu de incarcare 6v (daca nu este pe motocicleta). Nu ai postat nici o locatie. Daca esti din Bucuresti ia legatura cu Cicloburu si faceti un schimb de "vedere" la fata locului a motocicletei si eventual tinem legatura. Asfalt uscat numai sub roti.
Salut ,
Multumesc ...IMZ-ul se afla in Oltenita(Calarasi) eu ma pregatesc sa-l repar si sa-l iau la Timisoara pana la sfarsitul lunii(deci momentan sunt in Timisoara).Motorul merge bine l-am auzit , mai am catev retusuri estetice si alternatorul .Ms de urari /Sa ne vedem cu casca !!!
Attachments
DSC_0125.JPG
User avatar

Rocknroll
In Memoriam
In Memoriam
Posts: 7
Joined: 07 Aug 2013, 18:38
Location: Valu lui Traian
Zodiac:
Age: 69

Re: Alioşa - Ural M-63

#20

Unread post by Rocknroll »

Salut. Din ceea ce scrie 4bike diametrele la dinamuri sint OK, se incadreaza foarte bine. DAR. Tot aceeasi adaptare trebuie facuta si ptr. dinam si ptr. alternator. Nu din Gigi Contra, pur si simplu din comoditate si din evoluarea asa zisei tehnici avansate personal sint ptr. alternator nu ptr. dinam. In alternator este incorporat si releul de incarcare. In caz de defectare a lui gasesti la toate magazinele de piese Daewoo contra a max 50roni. Puterea alternatorului este de 600w arhisuficienta ptr. motocicleta. Din propria experienta o spun. M-am saturat cum ma chinuiam, cind nu aveam baterie buna, cind ma lasa releul de incarcare, cind se ducea dracului rotorul de la dinam. Mereu erau probleme cu CURENTUL ELECTRIC si restul. Dinamul, din constructie este cu chichitele lui. Acum la Dnepr i-am montat rahatul asta de adaptare de alternator si pot sa spun ca ma doare-n bascheti daca vine unul cu xenoane din fata. Ma deranjeaza lumina lui, dar tot vad in fata mea. Pacat ca nu sint bani, deh pensionar, renumeratie mica dupa buget, asta e, asa ce dor de hoinareala am in mine!!! Poate-mi gasesc si eu un SPONSOR, asa la vreo 18 ani, sa-mi mai revin un pic, ca doar n-o fi foc in paie ude. Asfalt uscat numai sub roti.
Post Reply