Oare o ieşi motocicletă?
Posted: 07 Dec 2013, 23:13
Povestea e simplă. Cum să faci prostii din cauze de... cafea. Adică te întîlneşti cu băiet la cafea la vulcanizare, "mişto motorul, am şi eu" şi de aici... uşor de imaginat ce urmează.
Aşa că se pune Virgil în temă, se ia Virgil cu ataşul lui veşnic şi nedespărţibil oriunde, şi plin cu scule necesare, şi se căşună pe magazia băietului.
Se descoperă o minune de ămtău 11 modificat la aspect, cu k68 din care unul înţepenit. Se deblochează carburator, se pune benzină, baterie, se amorsează şi după 6 ani de stat... porneşte shirar na ciorti de zamac!.. altfel cum...
Bun... ca răsplată pentru aceasta, ia primeşte un alt ămtău complet, dar bucăţi.... desfăcut în coştereaţă.
Se recuperează tot ce era recuperabil, ca în bancul cu "să borăşti cu dinţii strînşi să nu iasă bucăţile mari", se încarcă în papuckup, se poartă oriunde vreo lună de zile cu zdrăngănitul aferent şi scuturarea de găinaţ de rigoare.. care putheeee.... pînă cînd înarmat cu turbojet nou se căşună pe fiecare bucăţică. Bine, între timp construind şi o umbră de garaj transparent în care se poate lucra ca-n sînul lui Avraam, avînd lumină de jur-împrejur peste tot.
Aşa... spălată curată, acum parcă arată altfel, mai promiţător.
Motorul a fost destul de virgin. Chiar dacă l-am desfăcut pe toate părţile şi l-am jetuit bine, apoi cu cocktail motorină-benzină l-am dezglodat... nu fusese desfăcut niciodată, arborele cu bielele lui prezentîndu-se în condiţie foarte bună. Inclusiv ambreiajul, inclusiv pinioanele din faţă, unde cotrobăind prin ladă.. am găsit un filtru de ulei, deşi folosit, dar desfăcut şi curăţat. Bineînţeles că la acel magnus capacus a primit şi o garnitură nouă.
Acelaşi motor a primit un set motor mai vechi de-l aveam de pe un motor ce i-a pocnit arborele (canemvalul, cum i se zice în grai de la mama lor). Chiar cu segmenţi noi, rulaţi cam 100 kilometri.
După ce am căutat soluţii de etanşare a pierderilor de ulei pe la prezoanele chiulaselor, acelaşi Virgil m-a scos iar la lumină cu ceva funie de azbest. Urmează să fac o spirală pe după şi să pun şaibe de cupru în locul celor originale de aluminiu. S-ar cam găsi şi de alea, dar după piese după jumătatea lui ianuarie mă mai duc de-acu.
După ce văd motorul strîns, ormează lego-ul cadru-furci-telescoape... şi am o surpriză pt motocicleta asta, pentru că a început să-mi placă cu disc pe faţă. Am ceva ce stă aruncată degeaba....
Aşa că se pune Virgil în temă, se ia Virgil cu ataşul lui veşnic şi nedespărţibil oriunde, şi plin cu scule necesare, şi se căşună pe magazia băietului.
Se descoperă o minune de ămtău 11 modificat la aspect, cu k68 din care unul înţepenit. Se deblochează carburator, se pune benzină, baterie, se amorsează şi după 6 ani de stat... porneşte shirar na ciorti de zamac!.. altfel cum...
Bun... ca răsplată pentru aceasta, ia primeşte un alt ămtău complet, dar bucăţi.... desfăcut în coştereaţă.
Se recuperează tot ce era recuperabil, ca în bancul cu "să borăşti cu dinţii strînşi să nu iasă bucăţile mari", se încarcă în papuckup, se poartă oriunde vreo lună de zile cu zdrăngănitul aferent şi scuturarea de găinaţ de rigoare.. care putheeee.... pînă cînd înarmat cu turbojet nou se căşună pe fiecare bucăţică. Bine, între timp construind şi o umbră de garaj transparent în care se poate lucra ca-n sînul lui Avraam, avînd lumină de jur-împrejur peste tot.
Aşa... spălată curată, acum parcă arată altfel, mai promiţător.
Motorul a fost destul de virgin. Chiar dacă l-am desfăcut pe toate părţile şi l-am jetuit bine, apoi cu cocktail motorină-benzină l-am dezglodat... nu fusese desfăcut niciodată, arborele cu bielele lui prezentîndu-se în condiţie foarte bună. Inclusiv ambreiajul, inclusiv pinioanele din faţă, unde cotrobăind prin ladă.. am găsit un filtru de ulei, deşi folosit, dar desfăcut şi curăţat. Bineînţeles că la acel magnus capacus a primit şi o garnitură nouă.
Acelaşi motor a primit un set motor mai vechi de-l aveam de pe un motor ce i-a pocnit arborele (canemvalul, cum i se zice în grai de la mama lor). Chiar cu segmenţi noi, rulaţi cam 100 kilometri.
După ce am căutat soluţii de etanşare a pierderilor de ulei pe la prezoanele chiulaselor, acelaşi Virgil m-a scos iar la lumină cu ceva funie de azbest. Urmează să fac o spirală pe după şi să pun şaibe de cupru în locul celor originale de aluminiu. S-ar cam găsi şi de alea, dar după piese după jumătatea lui ianuarie mă mai duc de-acu.
După ce văd motorul strîns, ormează lego-ul cadru-furci-telescoape... şi am o surpriză pt motocicleta asta, pentru că a început să-mi placă cu disc pe faţă. Am ceva ce stă aruncată degeaba....