Page 1 of 1

Piese clasice

Posted: 16 Dec 2013, 22:58
by retromotor
Un topic pentru prezentarea pieselor care au facut istorie si nu a motocicletelor in sine. Piese care au diferentiat modele/ani de fabricatie/curiozitati mecanice.

Nr. 1( sper sa completati si voi).
Carburatorul rusesc K37.
K37 este primul tip de carburator folosit pe M72-urile militare - M72 ZIS.
A fost o copie destul de exactă a carburatorului Graetzin G24, utilizat pe BMW R 71 (imaginea în care se prezintă K37 este practic o copie a catalogului cu imaginea G24) .
O diferență intre cele două tipuri de carburatoare este reprezentata de faptul că designerii sovietice au dotat carburatoarele K37 cu aşa numitele camere de compensare (tuburi mici, dispuse în exteriorul corpului carburatorului, pline cu benzină, care ar fi trebuit să ajute când motocicleta ar fi stat înclinată pentru mai mult timp.
Image

Camerele de compensare.
ImageImageImage

Capacele camerelor de umplere.
Image
Image
La scurt timp au renunțat la camerele de compensare și mai târziu au schimbat, de asemenea, modul în care au fost fixate capacele camerei de nivel - prin fixare cu două şuruburi şi nu doar prin înfiletare.
Noul design a făcut ca acest tip de carburator să fie numit K37A (chiar dacă litera "A" nu a fost niciodată menţionată pe corpul carburatorului).
Acestea au fost instalate pe M-72, începând cu perioada anilor 1946-1948, ulterior echipând chiar şi motocicletele K750.

Găsirea unor carburatoare K37 este o operaţie destul de greu de realizat, varianta K37A fiind mai facilă.

La sfârșitul anilor 60, sovieticii au proiectat un alt model de carburatoare pentru motoare SV - K302. Acestea au fost instalate pe motociclete, în locul K37A, şi le-au înlocuit pe acestea destul de rapid, mai ales că pentru K37 şi K37 A nu s-au mai fabricat piese de schimb şi nici nu s-au mai comercializat.
Când sovieticii au dat planurile motocicletei M72 chinezilor, aceştia au început să fabrice carburatoare copiate după K37A (şi nu Graetzin), sub numele de PZ24 şi mai târziu PZ28 sau Deni.

Re: Piese clasice

Posted: 19 Dec 2013, 10:40
by Paul
Era aşa de bun încît au dezvoltat seria K6x...

Re: Piese clasice

Posted: 19 Dec 2013, 12:15
by retromotor
Paul, cred că în mecanică orice lucru suferă îmbunătăţiri.
În topicul ăsta îmi doresc să prezentăm piese care au făcut istorie. Pt mine, carburatorul K37 este o bucăţică de istorie.
Mă pregătesc cu un post despre deflectorul de lumină.

Re: Piese clasice

Posted: 20 Dec 2013, 10:15
by Paul
Mda. Mai degrabă cred că au dezvoltat seria K6x pentru mai multă simplitate. CĂ aşa e, K63-65 sunt foarte-foarte simple.

Altă piesă care îmi face "istorii" este carburatorul Pekar k68-Y. Da, aţi ghicit, e chinezăria de dreapta. Care original nu are canalizaţie de şoc.... dar despre asta vorbesc în alt topic.

Re: Piese clasice

Posted: 02 Feb 2014, 22:21
by retromotor
N-am vrut sa mai fac un topic nou.
Ce parere aveti de motocicleta asta? E un Zundapp EM250 din 27.
Image

Re: Piese clasice

Posted: 03 Feb 2014, 08:26
by Paul
Am părerea că să ne spui dacă ştii, mărimea anvelopelor, sau să masori că să aflăm, am plăcerea să o încălţă eu, cu condiţia să o porneşti şi să o aduci la un retromotor.

Re: Piese clasice

Posted: 03 Feb 2014, 08:44
by retromotor
Paul » 03 Feb 2014, 06:26 wrote:Am părerea că să ne spui dacă ştii, mărimea anvelopelor, sau să masori că să aflăm, am plăcerea să o încălţă eu, cu condiţia să o porneşti şi să o aduci la un retromotor.
Gata, te-am notat. Pentru că tocmai se fac formalităţile de aducere în ţară. Samsarii strikes again.

Re: Piese clasice

Posted: 07 Feb 2014, 19:41
by retromotor
Paule, si zici ca ai inceput sa cauti gume pe 26?

Re: Piese clasice

Posted: 01 Apr 2014, 20:06
by retromotor
O fotografie la care tin mult.
polizei-motorcycle.jpg

Re: Piese clasice

Posted: 04 Apr 2014, 09:29
by retromotor
Originalele sau cum au copiat rusii Kartexurile.

ImageImageImage

Re: Piese clasice

Posted: 04 Apr 2014, 12:31
by retromotor
Acum mi-am dat seama ca nu am postat corect, sunt carburatoare Graetzin. Nu sunt acelaşi lucru cu carburatoarele K37 . =))

Re: Piese clasice

Posted: 08 May 2014, 16:46
by owene
O piesa clasica, nu o sa va mai pun poze, doar o mica poveste, sa zicem ca e de tipul Stiati ca...

Este vorba de roata cu spite tensionate, comuna la biciclete si la comuniste

A fost inventata de George Cayley in 1808, in timp ce cauta sa faca tren de aterizare la avioanele "de panza" din vremea aia si constata ca rotile clasice cu spite masive se rupeau la impactul cu solul. Rotile spitate "cu sarma tensionata" i-au rezolvat problema.
La motocicletele noi tendinta ca rotile de tubeless sa aiba spitele turnate, dar la enduro nu degeaba se mai mentin spitele clasice. La motociclete spitele mai nou sunt tinute doar pentru aspectul retro dar e bine sa stim ca sunt mult mai bune decat par si chiar mai bune decat par noile jenti turnate.

Re: Piese clasice

Posted: 08 May 2014, 22:11
by retromotor
Paul » 03 Feb 2014, 06:26 wrote:Am părerea că să ne spui dacă ştii, mărimea anvelopelor, sau să masori că să aflăm, am plăcerea să o încălţă eu, cu condiţia să o porneşti şi să o aduci la un retromotor.
Paule, ia spune, cum facem cu placerea ta? :P
20140508_230953.jpg

Re: Piese clasice

Posted: 09 May 2014, 07:30
by Paul
În cazul acesta, plăcerea mea este foarte... adâncă. Din poze speram să fie 18-19, d-aia m-am aruncat.

Asta, .. e alt leberwurst. Adică direct la ficat cum s-ar zice.