Piese clasice

De la Adler la Zundapp, cu (par)fum de Jawă. Mură-n gură: vorbim numai despre motociclete comuniste / clasice.

Autorul subiectului
retromotor
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 174
Membru din: 02 Feb 2013, 16:15

Piese clasice

Mesaj necititde retromotor » 16 Dec 2013, 22:58

Un topic pentru prezentarea pieselor care au facut istorie si nu a motocicletelor in sine. Piese care au diferentiat modele/ani de fabricatie/curiozitati mecanice.

Nr. 1( sper sa completati si voi).
Carburatorul rusesc K37.
[align=justify]K37 este primul tip de carburator folosit pe M72-urile militare - M72 ZIS.
A fost o copie destul de exactă a carburatorului Graetzin G24, utilizat pe BMW R 71 (imaginea în care se prezintă K37 este practic o copie a catalogului cu imaginea G24) .
O diferență intre cele două tipuri de carburatoare este reprezentata de faptul că designerii sovietice au dotat carburatoarele K37 cu aşa numitele camere de compensare (tuburi mici, dispuse în exteriorul corpului carburatorului, pline cu benzină, care ar fi trebuit să ajute când motocicleta ar fi stat înclinată pentru mai mult timp.
[/align]
[img=center]http://1.bp.blogspot.com/-cyzntuSO0zQ/UqYrSlcLIeI/AAAAAAAAA90/Au8lMmlBRgM/s400/graetzin+vs+k37.jpeg[/img]

Camerele de compensare.
ImagineImagineImagine

Capacele camerelor de umplere.
Imagine
Imagine

[align=justify]La scurt timp au renunțat la camerele de compensare și mai târziu au schimbat, de asemenea, modul în care au fost fixate capacele camerei de nivel - prin fixare cu două şuruburi şi nu doar prin înfiletare.
Noul design a făcut ca acest tip de carburator să fie numit K37A (chiar dacă litera "A" nu a fost niciodată menţionată pe corpul carburatorului).
Acestea au fost instalate pe M-72, începând cu perioada anilor 1946-1948, ulterior echipând chiar şi motocicletele K750.

Găsirea unor carburatoare K37 este o operaţie destul de greu de realizat, varianta K37A fiind mai facilă.

La sfârșitul anilor 60, sovieticii au proiectat un alt model de carburatoare pentru motoare SV - K302. Acestea au fost instalate pe motociclete, în locul K37A, şi le-au înlocuit pe acestea destul de rapid, mai ales că pentru K37 şi K37 A nu s-au mai fabricat piese de schimb şi nici nu s-au mai comercializat.
Când sovieticii au dat planurile motocicletei M72 chinezilor, aceştia au început să fabrice carburatoare copiate după K37A (şi nu Graetzin), sub numele de PZ24 şi mai târziu PZ28 sau Deni.
[/align]


Paul

Re: Piese clasice

Mesaj necititde Paul » 19 Dec 2013, 10:40

Era aşa de bun încît au dezvoltat seria K6x...


Autorul subiectului
retromotor
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 174
Membru din: 02 Feb 2013, 16:15

Re: Piese clasice

Mesaj necititde retromotor » 19 Dec 2013, 12:15

Paul, cred că în mecanică orice lucru suferă îmbunătăţiri.
În topicul ăsta îmi doresc să prezentăm piese care au făcut istorie. Pt mine, carburatorul K37 este o bucăţică de istorie.
Mă pregătesc cu un post despre deflectorul de lumină.


Paul

Re: Piese clasice

Mesaj necititde Paul » 20 Dec 2013, 10:15

Mda. Mai degrabă cred că au dezvoltat seria K6x pentru mai multă simplitate. CĂ aşa e, K63-65 sunt foarte-foarte simple.

Altă piesă care îmi face "istorii" este carburatorul Pekar k68-Y. Da, aţi ghicit, e chinezăria de dreapta. Care original nu are canalizaţie de şoc.... dar despre asta vorbesc în alt topic.


Autorul subiectului
retromotor
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 174
Membru din: 02 Feb 2013, 16:15

Re: Piese clasice

Mesaj necititde retromotor » 02 Feb 2014, 22:21

N-am vrut sa mai fac un topic nou.
Ce parere aveti de motocicleta asta? E un Zundapp EM250 din 27.
[img=center]http://i.ebayimg.com/t/Zuendapp-Einheitsmodell-EM-249-Bj-1925-26-Scheunenfund-100-Original-/00/s/MTE5NVgxNjAw/z/MlAAAOxyRhBS4BRy/$_57.JPG[/img]


Paul

Re: Piese clasice

Mesaj necititde Paul » 03 Feb 2014, 08:26

Am părerea că să ne spui dacă ştii, mărimea anvelopelor, sau să masori că să aflăm, am plăcerea să o încălţă eu, cu condiţia să o porneşti şi să o aduci la un retromotor.


Autorul subiectului
retromotor
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 174
Membru din: 02 Feb 2013, 16:15

Re: Piese clasice

Mesaj necititde retromotor » 03 Feb 2014, 08:44

Paul » 03 Feb 2014, 06:26 scrie:Am părerea că să ne spui dacă ştii, mărimea anvelopelor, sau să masori că să aflăm, [highlight=#ffff40]am plăcerea să o încălţă eu[/highlight], cu condiţia să o porneşti şi să o aduci la un retromotor.


Gata, te-am notat. Pentru că tocmai se fac formalităţile de aducere în ţară. Samsarii strikes again.


Autorul subiectului
retromotor
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 174
Membru din: 02 Feb 2013, 16:15

Re: Piese clasice

Mesaj necititde retromotor » 07 Feb 2014, 19:41

Paule, si zici ca ai inceput sa cauti gume pe 26?


Autorul subiectului
retromotor
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 174
Membru din: 02 Feb 2013, 16:15

Re: Piese clasice

Mesaj necititde retromotor » 01 Apr 2014, 20:06

O fotografie la care tin mult.
polizei-motorcycle.jpg


Autorul subiectului
retromotor
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 174
Membru din: 02 Feb 2013, 16:15

Re: Piese clasice

Mesaj necititde retromotor » 04 Apr 2014, 09:29

Originalele sau cum au copiat rusii Kartexurile.

ImagineImagineImagine


Autorul subiectului
retromotor
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 174
Membru din: 02 Feb 2013, 16:15

Re: Piese clasice

Mesaj necititde retromotor » 04 Apr 2014, 12:31

Acum mi-am dat seama ca nu am postat corect, sunt carburatoare Graetzin. Nu sunt acelaşi lucru cu carburatoarele K37 . =))

Avatar utilizator

owene
Propostăcios
Propostăcios
Mesaje: 282
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
Vârsta: 57

Re: Piese clasice

Mesaj necititde owene » 08 Mai 2014, 16:46

O piesa clasica, nu o sa va mai pun poze, doar o mica poveste, sa zicem ca e de tipul Stiati ca...

Este vorba de roata cu spite tensionate, comuna la biciclete si la comuniste

A fost inventata de George Cayley in 1808, in timp ce cauta sa faca tren de aterizare la avioanele "de panza" din vremea aia si constata ca rotile clasice cu spite masive se rupeau la impactul cu solul. Rotile spitate "cu sarma tensionata" i-au rezolvat problema.
La motocicletele noi tendinta ca rotile de tubeless sa aiba spitele turnate, dar la enduro nu degeaba se mai mentin spitele clasice. La motociclete spitele mai nou sunt tinute doar pentru aspectul retro dar e bine sa stim ca sunt mult mai bune decat par si chiar mai bune decat par noile jenti turnate.


Autorul subiectului
retromotor
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 174
Membru din: 02 Feb 2013, 16:15

Re: Piese clasice

Mesaj necititde retromotor » 08 Mai 2014, 22:11

Paul » 03 Feb 2014, 06:26 scrie:Am părerea că să ne spui dacă ştii, mărimea anvelopelor, sau să masori că să aflăm, am plăcerea să o încălţă eu, cu condiţia să o porneşti şi să o aduci la un retromotor.


Paule, ia spune, cum facem cu placerea ta? :P
20140508_230953.jpg


Paul

Re: Piese clasice

Mesaj necititde Paul » 09 Mai 2014, 07:30

În cazul acesta, plăcerea mea este foarte... adâncă. Din poze speram să fie 18-19, d-aia m-am aruncat.

Asta, .. e alt leberwurst. Adică direct la ficat cum s-ar zice.


Înapoi la “Fierul meu”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator