Page 1 of 2

JAWA 125

Posted: 11 Jan 2014, 17:32
by alexandru68
Imi prezint si eu "fierul" : Jawa 125 model 355 an fabricatie 1960.
DSC09087.jpg
Asa arata inainte dupa o "pauza "de vreo 14 ani sprijinita de un mar. Am incercat sa o aduc aproape de adevar in mare parte am reusit si sunt multumit pana in prezent.
100_1780.JPG
Anul trecut Mosul mi-a adus un motor de cZ 175 sport pe care vreau sa-l montez in locul celui de 125 acesta find cam slabut.
025.jpg
Momentan sunt la capitolul "curatat si lustruit"
047.jpg
, Recomand pentru curatat detergenti de grasimi care se gasesc in comert.
040.jpg

Re: JAWA 125

Posted: 11 Jan 2014, 19:03
by luca.stere
alexandru68 » 11 Jan 2014, 15:32 wrote:
DSC09087.jpg
Asa arata inainte dupa o "pauza "de vreo 14 ani sprijinita de un mar.
Asta e soarta mobrelor vechi in Romania, sa stea sprijinite de un cires/visin/prun/samd si sa ploua pe ele. Dupa care explica bosorogul cum mergea el cu 300 la ora pe ulita si nu-l prindea militia. Sau ca mobra a facut rasboiul...


alexandru68 » 11 Jan 2014, 15:32 wrote:Am incercat sa o aduc aproape de adevar in mare parte am reusit si sunt multumit pana in prezent.
100_1780.JPG
Arata foarte bine, felicitari!

Re: JAWA 125

Posted: 16 Jan 2014, 18:19
by alexandru68
007.jpg
O asamblare la "rece" , am sa incerc sa montez un carburator K65 de Minsk. Ramane de vazut daca face fata sau nu la motorul de CZ 175.

Re: JAWA 125

Posted: 16 Jan 2014, 20:01
by AdrianS
Interesantă adaptare! Şi eu sunt curios să văd ce iese. Totuşi, de ce nu un Jikov original?

Re: JAWA 125

Posted: 16 Jan 2014, 20:26
by alexandru68
S6302376.JPG
Carburatorul este nou-nout si merge impecabil pe actualul motor , Jikov cam greu gasesti bun asa ca am sa incerc.

Re: JAWA 125

Posted: 17 Jan 2014, 10:18
by kraz-trial
am avut si eu pe cz PACCO de minsk,la jawa cu k 38 n-a prea mers.
in general jikoavele mi-au placut. era o problema cu cuiele alea,dar daca nimereai un cui ok si siberul nu era uzat,era un carburator ok. pe multe motorete erau adaptate jikoave ;)

Re: JAWA 125

Posted: 18 Jan 2014, 18:12
by alexandru68
_vyr_296biela.jpg
Ma poate ajuta cineva cu cotele de la ambelajul de Minsk ,ma intereseaza lungimea bielei, diametrul boltului de la biston si diamterul boltului de jos. Vreau sa rectific ambelajul de CZ si am gasit kit de reparatie pentru Minsk la un pret bun.

Re: JAWA 125

Posted: 18 Jan 2014, 20:07
by kraz-trial
mno da-i pace la kitu ala...
in scurt timp o sa bata mai tare ca al tau. n-ai unde sa ti-l faci altundeva? cocina aia nu merita 2 bani.
daca restaurezi mobra pentru vanzare atunci ai dat lovitura,nu mai sta pe ganduri.

:cheers:

Re: JAWA 125

Posted: 02 Mar 2014, 13:33
by alexandru68
O surpriza de ziua mea.

Re: JAWA 125

Posted: 02 Mar 2014, 14:21
by AdrianS
Foarte tare! La mulţi ani, stimabile! :D

Fii bun şi completează-ţi profilul din Panoul utilizatorului ca să ştim şi noi când să te felicităm data viitoare. Eventual şi-un avatar, acolo... :)

Re: JAWA 125

Posted: 02 Mar 2014, 17:54
by ivan pedala
"LA MULTI ANI!" stimabile si sa te tina fierul, sa fii sanatos si la punga gros!

Re: JAWA 125

Posted: 13 Apr 2014, 17:10
by alexandru68
Noua "inima" este gata , ramane sa montez motorul pe cadru si probele de rigoare. Caut o toba complecta de CZ 175 model 450 in stare Ok sau ofer la schimb piese de jawa 125 ( piston , segmenti, ambelaj) . Cateva poze de la o intalnire de "taina".

Re: JAWA 125

Posted: 13 Apr 2014, 17:24
by alexandru68
Cateva poze de la retroparada din Petrosani. De data asta Mobra a venit ea calare si nu invers.

Re: JAWA 125

Posted: 22 Apr 2014, 20:08
by alexandru68
Am citit de rodajul la "rece" si uite gand la gand. Ma bucur ca se mai "practica", am incercat si eu si merge perfect dar cu mare atentie.

Re: JAWA 125

Posted: 03 May 2014, 00:29
by AdrianS
Ţin minte că @owene atrăsese atenţia asupra paginii ăsteia. Autorul recomandă o cu totul altă abordare pentru rodajul noului set motor, anume în forţă, cu toate că stilul gazetăresc mă face să fiu circumspect.

În plus, probabil că metoda propusă de el se pretează motoarelor moderne, ale căror piese de schimb sunt fabricate din materiale pricopsite şi-s uzinate la mare precizie.

Re: JAWA 125

Posted: 14 May 2014, 19:21
by alexandru68
Adaptare magnetou scuter.Piese de adaptare se construieste in locul capacului care tine semeringul , in piesa adaptoare se face locas pentru semering 40x20x7. Am parcursi aprox 2500km fara probleme.

Re: JAWA 125

Posted: 14 May 2014, 20:17
by luca.stere
alexandru68 » 14 Mai 2014, 17:21 wrote: Am parcursi aprox 2500km fara probleme.
Si nici nu o sa ai probleme.

Re: JAWA 125

Posted: 15 May 2014, 02:29
by owene
alexandru68 » 22 Apr 2014, 21:08 wrote:Am citit de rodajul la "rece" si uite gand la gand. Ma bucur ca se mai "practica", am incercat si eu si merge perfect dar cu mare atentie.
Am si eu o intrebare: asta e motor 2T - cum s-a rezolvat pe banc ungerea rulmentilor de ambielaj, coliviile de biela?

A doua intrebare: care e logica rodajului la rece, cand la rece piesele nefiind la temperatura de regim, nu au forma "de lucru"? Apoi in turatie, masele inertiale sunt mult mai mari, bielele sufera lungiri elastice de cativa microni

Re: JAWA 125

Posted: 19 May 2014, 19:14
by alexandru68
Noile "urechi" de prindere ale motorului de CZ sport, maine incerc sa le sudez si sa continui cu modificare scaritelor fiind acuma mai inguste.

Re: JAWA 125

Posted: 01 Jun 2014, 12:27
by alexandru68
Cateva poze.