Te referi la modelarea CAD pentru M72?owene wrote:Eu ma intreb ce s-a mai intamplat cu modelarea CAD care a inceput-o tipul ala, si care a fost scopul final, daca si-a atins vreun obiectiv. Fiindca era ceva foarte tare, dar vad ca s-a blocat treaba candva anul trecut.
Restaurare Ural M63
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Probabil ca cineva o facea din pasiune iar cum asa ceva cere timp o fi abandonat munca (sper ca doar pentru moment).
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Astazi am echipat farul, am montat definitiv vitezometrul, contactul, geamul de la martorul de incarcare, soclul sigurantei:
Soclul sigurantei s-ar putea sa-l schmb cu unul nou dar numai din motive estetice, cel pe care il am este perfect functional.
Soclul sigurantei s-ar putea sa-l schmb cu unul nou dar numai din motive estetice, cel pe care il am este perfect functional.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Am pregatit si presul pentru aripa spate, mobra este incompleta fara aceste presuri in sensul ca ele dau dimensiune si forma aripilor, nu te poti lipsi de ele.
Din pacate nu am reusit sa gasesc niste presuri noi sau impecabile dar o sa mai caut.
Din pacate nu am reusit sa gasesc niste presuri noi sau impecabile dar o sa mai caut.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Pentru a monta presul definitiv am cumparat niste piulite de 6mm cu capac, sunt utile pentru ca previn rugina. Platbanda care incadreaza presul pe sub aripa este originala si a fost zincata:
Si pentru ca mai am putin si ies cu ea pe strada am montat suportul de numar si placuta de inmatriculare:
Si pentru ca mai am putin si ies cu ea pe strada am montat suportul de numar si placuta de inmatriculare:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Dupa ce am mai montat niste chestii pe la mobra care fusesera montate provizoriu am finalizat partea electrica, am facut conexiunile in far si am testat toate comenzile:
Am avut o problema cand am facut legaturile la comutatorul de faza lunga, un surubel care fixeaza unul dintre fire dadea la masa si-mi ardea siguranta cand comutam pe faza lunga, l-am scurtat un pic si am rezolvat. Acum ramane sa testez incarcarea cand voi porni motorul.
Am avut o problema cand am facut legaturile la comutatorul de faza lunga, un surubel care fixeaza unul dintre fire dadea la masa si-mi ardea siguranta cand comutam pe faza lunga, l-am scurtat un pic si am rezolvat. Acum ramane sa testez incarcarea cand voi porni motorul.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Pahare protectie amortizoare spate, le duc la cromat:
Pedala frana spate cromata:
Pedala frana spate cromata:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Protectiile amortizoarelor cromate:
Marti sau miercuri vin si tobele de esapament, in acel moment practic voi avea toate piesele mobrei si voi incepe asamblarea finala.
Marti sau miercuri vin si tobele de esapament, in acel moment practic voi avea toate piesele mobrei si voi incepe asamblarea finala.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Si au venit si tobele originale de Ural M63:
Si suportii (corect suporturi) de esapament:
Si suportii (corect suporturi) de esapament:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Manetele de ambreiaj si de frana slefuite, erau noi dar nu prea se incadarau cu tot cromul de pe ghidon si suporti.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Pana la urma a sosit de la polonez si suportul de motor, il comandasem odata cu tobele de esapament dar Leszek a uitat sa-l puna si a trebuit sa-i trimit un mail in care i-am explicat ca va trebui sa-mi trimita suportul pe cheltuiala lui pt ca nu stiu cand voi face urmatoarea comanda la el:
O data cu tobele au mai venit catva mici piese:
O data cu tobele au mai venit catva mici piese:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Astazi am pornit si motorul meu de la M63, pe cat de usor am pornit ieri motorul de K750 al tovarasului colonel pe atat de greu a pornit al meu. Totul s-a tras de la bobina de inductie, motorul pornea imediat, dar mergea cateva secunde si murea. Bobina era noua (de la Gaspar ) si nu mai functionase decat 20 de minute cand am pornit ieri motorul de K750. Pana m-am prins de figura m-am chinuit cam un sfert de ora dupa care am schimbat bobina cu alta noua (tot de la Gaspar ) si l-am lasat sa mearga:
https://www.youtube.com/watch?v=A9klRCB ... e=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=A9klRCB ... e=youtu.be
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
In ultima vreme am cam batut pasul pe loc, a trebuit sa-mi achit niste obligatii pe care mi le-am asumat in mod gresit in sensul ca am crezut ca am timpul necesar sa le onorez si a trebuit sa ma ocup de ele. Astfel, in timp ce altii mancau mielul de Paste eu munceam ca robul lui Dumnezeu. Intre timp am mai reusit sa cumpar niste piese, nu par mare lucru dar fiecare detaliu poate conta.
Fasunguri pentru becurile de pozitie din far si din kilometraj:
Coliere "rusesti" pentru tuburile de admisie de la carburatoare (doar 7 lei bucata) , exact ca originalul. Le voi monta doar dupa ce voi iesi cu mobra pe strada si va fi reglata, pana atunci voi pune coliere normale.
Cateva piese pentru cromat iar cele din aluminiu pentru slefuit:
Fasunguri pentru becurile de pozitie din far si din kilometraj:
Coliere "rusesti" pentru tuburile de admisie de la carburatoare (doar 7 lei bucata) , exact ca originalul. Le voi monta doar dupa ce voi iesi cu mobra pe strada si va fi reglata, pana atunci voi pune coliere normale.
Cateva piese pentru cromat iar cele din aluminiu pentru slefuit:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Aseara am continuat lucrul la M63, acum montez definitiv, atat cat poate insemna definitiv la rusesti. Am pus motorul la loc pe mobra si am montat si sistemul de actionare al franei spate:
Arcul pedalei e frana cumparata de la oldtimergarage: http://www.oldtimergarage.eu/catalog/pr ... ts_id=1079 . La polonez scrie ca e pentru Ural M72 dar este si pentru Ural M63, se vede in imaginea de mai jos pe care am extras-o din catalogul de Ural M63:
Si cum spuneam am pus motorul pe mobra:
Arcul pedalei e frana cumparata de la oldtimergarage: http://www.oldtimergarage.eu/catalog/pr ... ts_id=1079 . La polonez scrie ca e pentru Ural M72 dar este si pentru Ural M63, se vede in imaginea de mai jos pe care am extras-o din catalogul de Ural M63:
Si cum spuneam am pus motorul pe mobra:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Am continuat lucrul la M63, claxonul nu mai functiona si a trebuit sa-l demontez. Ce-i drept mergea cam slab inca de la inceput dar am crezut ca e din cauza faptului ca nu a mai fost folosit de mult timp si ca isi va reveni o data ce voi incepe sa-l folosesc. La masuratori s-a dovedit ca nici un circuit (bobina si platina) nu mai functiona. Asa ca l-am desfacut, i-am refacut lipiturile si i-am curatat platina:
Si acum functioneaza: https://www.youtube.com/watch?v=bJ-iFJh ... e=youtu.be
Am montat becul de 6 volti pentru far:
Si am reconditionat fasungurile pentru becurile de pozitie din far, pentru asta a trebuit sa le fac bucati, sa le tai firele care erau intr-o stare proasta si sa lipesc fire noi. Totodata unul dintre fasubguri avea arcul rupt dar din fericire am gasit un arc la dimensiune:
Firele originale aratau ca in imaginea de mai jos, aveau izolatie de plastic si suplimentar o izolatie din material textil. O combinatie care dadea o rezistenta mare cablajului, era aproape imposibil sa se toceasca izolatia si sa faca scurt circuit.
Si acum functioneaza: https://www.youtube.com/watch?v=bJ-iFJh ... e=youtu.be
Am montat becul de 6 volti pentru far:
Si am reconditionat fasungurile pentru becurile de pozitie din far, pentru asta a trebuit sa le fac bucati, sa le tai firele care erau intr-o stare proasta si sa lipesc fire noi. Totodata unul dintre fasubguri avea arcul rupt dar din fericire am gasit un arc la dimensiune:
Firele originale aratau ca in imaginea de mai jos, aveau izolatie de plastic si suplimentar o izolatie din material textil. O combinatie care dadea o rezistenta mare cablajului, era aproape imposibil sa se toceasca izolatia si sa faca scurt circuit.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Numar pe aripa fata, de fapt va scrie pe ea Ural M63: http://www.ebay.co.uk/itm/251889809949? ... EBIDX%3AIT
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Capace piulite rulmenti roti cromate:
Suport oglinda ghidon cromat:
Fluture amortizor ghidon slefuit, arata mai bine in realitate decat in poza:
Levier pentru schimbarea manuala a treptelor de viteza slefuit:
Suport oglinda ghidon cromat:
Fluture amortizor ghidon slefuit, arata mai bine in realitate decat in poza:
Levier pentru schimbarea manuala a treptelor de viteza slefuit:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Capac piulita rulment roata montat, capacele au fost cumparate de la Gaspar (10 lei bucata plus 10 lei cromatul per bucata):
Scarite fata vopsite:
Am montat si esapamentul, din fericire nu am avut surprize neplacute. In imagini se vad si scaritele fata montate:
Esapamentul nu luceste pentru ca am dat cu vaselina pe el pentru conservare, coturile sunt noi iar tobele au un crom in stare foarte buna.
Scarite fata vopsite:
Am montat si esapamentul, din fericire nu am avut surprize neplacute. In imagini se vad si scaritele fata montate:
Esapamentul nu luceste pentru ca am dat cu vaselina pe el pentru conservare, coturile sunt noi iar tobele au un crom in stare foarte buna.