Restaurare Ural M63
-
- LVL 7,5
- Posts: 64
- Joined: 18 Mar 2013, 18:02
- Location: Mogosoaia Ilfov
-
- LVL 9,2
- Posts: 109
- Joined: 28 Jan 2013, 23:33
Re: Restaurare Ural M63
wrong!
de la mine ai capacul,(si cutia ) dar nu eu le-am vopsit. asa le-am trocuit si eu de la al nostru pretin bun @mas oyama.
ce s-a potrivit la motorul de m am oprit pt je,iar restul au plecat care-ncotro,o parte din ele fiindu-ti predestinate,ma bucur ca ti-au fost de folos
sanatate
de la mine ai capacul,(si cutia ) dar nu eu le-am vopsit. asa le-am trocuit si eu de la al nostru pretin bun @mas oyama.
ce s-a potrivit la motorul de m am oprit pt je,iar restul au plecat care-ncotro,o parte din ele fiindu-ti predestinate,ma bucur ca ti-au fost de folos
sanatate
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Am inceput sa lucrez la cilindri, mai intai i-am spalat pentru ca aveau un pic de murdarie pe ei. O sa fac o mica paranteza aici, chiar astazi cautam niste informatii si am gasit intr-un manual niste indicatii cum ca tot motorul trebuie curatat periodic la exterior pentru a asigura o buna racire a motorului (valabil pt toate boxerele rusesti).
Dupa care am planat cilindrul (de fapt o finisare):
Si vopsire cu vopsea termica:
Dupa care am planat cilindrul (de fapt o finisare):
Si vopsire cu vopsea termica:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Am lasat cilindrii la uscat si m-am apucat de montat altele.
Pompa de ulei, se vede ca a fost candva planata iar pinioanele nu au joc:
Am curatat si sita pompei de ulei si apoi le-am montat:
Am curatat de vopsea capacul de distributie si l-am spalat:
I-am pus si distribuitorul epuratorului dupa care l-am montat:
La garnitura capacului de distributie se taie surplusul care este pentru capac de distributie de Ural M67 cu filtru de ulei:
Dupa care am montat pistonul, segmentii, si cilindrul dreapta:
O adevarata "placere" sa montezi cilindrul, trebuie sa tii cilindrul cu pistonul bagat, impins boltul, pusa siguranta boltului, potrivite tevile tijelor de culbutori in garnituri si sa bagi si al 4-lea segment. Operatie aproape imposibila daca esti singur.
Volantul montat:
PS: Spuneam la inceputul topicului ca motorul a fost reparat candva de un prieten, Rabinu. Am luat legatura cu el si am aflat ca motorul a fost reparat cu multi ani in urma (probabil 2004-2005). Ulterior au mai intervenit si altii pt ca am gasit niste probleme pe care Rabinu nu avea cum sa le treaca cu vederea.
Pompa de ulei, se vede ca a fost candva planata iar pinioanele nu au joc:
Am curatat si sita pompei de ulei si apoi le-am montat:
Am curatat de vopsea capacul de distributie si l-am spalat:
I-am pus si distribuitorul epuratorului dupa care l-am montat:
La garnitura capacului de distributie se taie surplusul care este pentru capac de distributie de Ural M67 cu filtru de ulei:
Dupa care am montat pistonul, segmentii, si cilindrul dreapta:
O adevarata "placere" sa montezi cilindrul, trebuie sa tii cilindrul cu pistonul bagat, impins boltul, pusa siguranta boltului, potrivite tevile tijelor de culbutori in garnituri si sa bagi si al 4-lea segment. Operatie aproape imposibila daca esti singur.
Volantul montat:
PS: Spuneam la inceputul topicului ca motorul a fost reparat candva de un prieten, Rabinu. Am luat legatura cu el si am aflat ca motorul a fost reparat cu multi ani in urma (probabil 2004-2005). Ulterior au mai intervenit si altii pt ca am gasit niste probleme pe care Rabinu nu avea cum sa le treaca cu vederea.
-
- Administrator
- Posts: 508
- Joined: 26 Jan 2013, 20:16
- Location: Bucureşti
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 3 times
- Zodiac:
- Age: 34
- Contact:
Re: Restaurare Ural M63
Cât te-a costat perechea de amortizoare de la Gaşpar? Cum ţi se par calitativ?luca.stere » 26 Apr 2014, 20:39 wrote:[...] Intre timp au venit alte piese de la Gaspar:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Amortizoarele au costat 70 lei bucata, la exterior arata bine dar nu stiu ce sa-ti zic de calitatea lor. Sper sa fie macar mediocra la suma asta, oricum cand o sa am timp o sa le desfac pe cele vechi ca sa vad daca pot fi reconditionate.AdrianS » 02 Mai 2014, 22:19 wrote:Cât te-a costat perechea de amortizoare de la Gaşpar? Cum ţi se par calitativ?luca.stere » 26 Apr 2014, 20:39 wrote:[...] Intre timp au venit alte piese de la Gaspar:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Am montat simeringul axei cu came:
Ambreiajul cu discurile noi, la ambreiaj a trebuit sa schimb placa de presiune pe care apasa tija. Cand m-am gandit la solutia de a recupera placile de presiune nu am luat in calcul ca placa pe care apasa arcurile direct nu se poate aseza decat in sase pozitii. Asa ca am cautat o placa bune printre fiarele mele si am schimbat-o, placa intermediara cu noile gauri am pastrat-o:
Dupa care am montat si cilindrul dreapta:
Am incheiat cu partea de carter si cilindri si am inceput lucrul la chiulase. Am schimbat trei ghiduri de supape iar la al 4-lea am avut surpriza sa constat ca a fost introdus un ghid mai mare in diametru iar ghidul nou nu se mai potrivea, intra ghidul in chiulasa ca bip in baba, ca sa-l citez pe Glisici. Ghidurile au fost bagate la cald. Pentru al 4-lea ghid de supapa trebuie sa ajung la strungar ca sa vada daca trebuie refacuta cota si sa-mi faca un ghid de supapa.
O curatare preliminara a chiulaselor, trebuie sa fac un prezon pe care se prinde capacul tachetilor la una dintre chiulase:
Ambreiajul cu discurile noi, la ambreiaj a trebuit sa schimb placa de presiune pe care apasa tija. Cand m-am gandit la solutia de a recupera placile de presiune nu am luat in calcul ca placa pe care apasa arcurile direct nu se poate aseza decat in sase pozitii. Asa ca am cautat o placa bune printre fiarele mele si am schimbat-o, placa intermediara cu noile gauri am pastrat-o:
Dupa care am montat si cilindrul dreapta:
Am incheiat cu partea de carter si cilindri si am inceput lucrul la chiulase. Am schimbat trei ghiduri de supape iar la al 4-lea am avut surpriza sa constat ca a fost introdus un ghid mai mare in diametru iar ghidul nou nu se mai potrivea, intra ghidul in chiulasa ca bip in baba, ca sa-l citez pe Glisici. Ghidurile au fost bagate la cald. Pentru al 4-lea ghid de supapa trebuie sa ajung la strungar ca sa vada daca trebuie refacuta cota si sa-mi faca un ghid de supapa.
O curatare preliminara a chiulaselor, trebuie sa fac un prezon pe care se prinde capacul tachetilor la una dintre chiulase:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Acum vad ca am uitat sa mentionez ca atunci cand am desfacut motorul pt constatare am gasit segmentii de ungere fara arcuri in ei. Cine o mai fi umblat prin motorul asta nu stiu, caci Rabinu nu ar fi facut asa ceva...
-
- Administrator
- Posts: 508
- Joined: 26 Jan 2013, 20:16
- Location: Bucureşti
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 3 times
- Zodiac:
- Age: 34
- Contact:
Re: Restaurare Ural M63
Cum arată segmenţii ăştia de ungere cu arcuri? M-ai făcut curios! Poţi trage nişte poze-n detaliu cu ei?
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Segmentul de ungere are un arc in interiorul lui, fara ei segmentii de ungere nu-si fac treaba bine si motorul consuma ulei:AdrianS » 05 Mai 2014, 11:28 wrote:Cum arată segmenţii ăştia de ungere cu arcuri? M-ai făcut curios! Poţi trage nişte poze-n detaliu cu ei?
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Am luat supape noi de motor auto pt a face supape, asa ca trebuie sa ajung la strungar pt ca au coada mai lunga si vreau sa le fac canal de siguranta pentru sigurantele originale. Am luat supape auto pt ca nu vreau sa bag piese de cooperativa.
Supapele din stanga sunt de evacuare (Mitsubishi) iar cele din dreapta sunt de admisie (Fiat).
Supapele din stanga sunt de evacuare (Mitsubishi) iar cele din dreapta sunt de admisie (Fiat).
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Astazi am ridicat chiulasele de la atelierul de strungarie, mi-au modificat supapele auto la cotele supapelor de Ural si mi-au rezolvat si al 4-lea ghid de supapa. Mai am sa iau prezonul pt capacul de tacheti.
Pana duminica motorul va fi gata.
Pana duminica motorul va fi gata.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Prezonul pt unul dinre capacele de culbutori:
Cotele sunt urmatoarele:
-filet 10x1,5mm in lungime de 15mm
-cota de 8mm in lungime de 50mm din care 25mm cu pas de 8x1mm.
Astfel se elimina melteneala cu prezon de 8mm blocat in chiulasa cu doua piulite de 8mm stranse in contra, recent am intalnit si la altii solutia asta care ar trebui sa fie doar una de moment, nu permanenta:
Cotele sunt urmatoarele:
-filet 10x1,5mm in lungime de 15mm
-cota de 8mm in lungime de 50mm din care 25mm cu pas de 8x1mm.
Astfel se elimina melteneala cu prezon de 8mm blocat in chiulasa cu doua piulite de 8mm stranse in contra, recent am intalnit si la altii solutia asta care ar trebui sa fie doar una de moment, nu permanenta:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Astazi am reusit sa sablez chiulasele si capacele de culbutori. Operatia a fost facuta la http://www.sablez.ro" onclick="window.open(this.href);return false;, singurul atelier de sablare din Sector 1 dupa stiinta mea.
Mai intai capacele nesablate:
Si piesele sablate:
Mai intai capacele nesablate:
Si piesele sablate:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Astazi am inceput treaba cu un filet in chiulasa pt prezonul care prinde capacul culbutorilor:
Montarea supapelor:
Montarea supapelor:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Am continuat cu verificare si curatarea rampelor de culbutori care erau aproape infundate. Rampa are un canal prin care patrunde uleiul si unge culbutorul. In timp se produc niste depuneri cauzate de calitatea slaba a uleiului folosit sau faptul ca nu este schimbat la timp. Pentru a curata canalul a trebuit sa folosit un burghiu de 4mm. Totusi rampele sunt in stare foarte buna iar culbutorii nu sunt uzati:
Piulitele pentru reglajul culbutorilor erau deformate si le-am schimbat cu unele noi:
Piulitele pentru reglajul culbutorilor erau deformate si le-am schimbat cu unele noi:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Montarea chiulaselor:
Garnituri capac culbutori:
Et voila!
Motorul este gata, imi mai trebuie prezonul care tine capacul delcoului, sa montez dinamul si sa sablez capacul de la aprindere pt ca am uitat sa-l dau la sablat o data cu chiulasele.
Garnituri capac culbutori:
Et voila!
Motorul este gata, imi mai trebuie prezonul care tine capacul delcoului, sa montez dinamul si sa sablez capacul de la aprindere pt ca am uitat sa-l dau la sablat o data cu chiulasele.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Sunt necesare 160 de poze pt a repara un motor, asta daca excludem munca si banii cheltuiti.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Ieri am facut repede si o constatare la cutia de viteze, nu era nici o graba dar cutia de viteze imi lasase impresia ca este in stare buna si nu m-am inselat, este in stare perfecta. Pinioanele sunt toate impecabile, rulmentii nici macar nu ar trebui schimbati, furcile impecabile, harta asemeni, angrenajul de pornire este practic nou. Are doar putina uzura la nuturi unde lucreaza discurile de ambreiaj iar pinionul vitezometrului de pe flansa de cardan este distrus, cel mai probabil pinionul mic s-a blocat de la rugina iar cand mobra a fost miscata a sficuit filetul. Carcasa a fost gaurita de un baiat destept ca sa raceasca ambreiajul dar idiotul nu s-a gandit ca astfel motorul va trage aer nefiltrat, va trebui sa acopar acea gaura.
Nu am reusit sa-mi dau seama daca cutia a fost reparata sau daca a fost rulata foarte putin. Eu tind sa cred ca a fost rulata foarte putin avand in vedere ca sunt numai piese de fabrica in ea (furcile sunt gravate) iar suruburile sunt originale si nu sunt ciobanite. Ce ma intriga este faptul ca nuturile trenului fix au un pic de uzura iar teoretic uzura asta nu poate aparea decat daca mobra pe care a fost cutia a fost rulata sau alergata.
Nu am reusit sa-mi dau seama daca cutia a fost reparata sau daca a fost rulata foarte putin. Eu tind sa cred ca a fost rulata foarte putin avand in vedere ca sunt numai piese de fabrica in ea (furcile sunt gravate) iar suruburile sunt originale si nu sunt ciobanite. Ce ma intriga este faptul ca nuturile trenului fix au un pic de uzura iar teoretic uzura asta nu poate aparea decat daca mobra pe care a fost cutia a fost rulata sau alergata.