Restaurare Ural M63
-
- LVL 10,8
- Posts: 197
- Joined: 28 Jan 2013, 12:09
- Location: București
- Been thanked: 1 time
- Zodiac:
- Age: 51
- Contact:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Pai in cazul meu este irelevant pentru ca cilindrii, pistoanele si ambielajul sunt ca noi, adica cele mai scumpe piese. Dar iti spun cat l-a costat pe Urse sa-si faca motorul cu supape laterale: cca 1500 lei iar costurile sunt cam aceleasi si pentru motoarele de M61/M63/M67.cicloburu » 13 Mar 2014, 08:53 wrote:Sînt tare curios la cît te va duce recondiționarea motorului...
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Incetul cu incetul se aduna piesele.
Rulmenti Koyo pentru ambielaj si axul cu came:
Set garnituri motor:
Rulmenti Koyo pentru ambielaj si axul cu came:
Set garnituri motor:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Am gasit ax cu came, este in stare foarte buna:
Trebuie sa mai caut niste tacheti.
Trebuie sa mai caut niste tacheti.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
In piesele de la Mos Petrica am gasit tacheti in stare foarte buna:
Am rezolvat si cu tavile de centrifugare a uleiului, sunt niste tavi provenite de la un ambielaj care a mers doar cateva sute de kilometri:
Si am intrat si in posesia unei sei noi-noute:
Releu de incarcare PP302 6V, cica ar fi bun, daca nu e il transform in releu electronic tot pe 6V:
Am rezolvat si cu tavile de centrifugare a uleiului, sunt niste tavi provenite de la un ambielaj care a mers doar cateva sute de kilometri:
Si am intrat si in posesia unei sei noi-noute:
Releu de incarcare PP302 6V, cica ar fi bun, daca nu e il transform in releu electronic tot pe 6V:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Astazi am montat tavile de centrifugare pe ambielaj, am pus suruburi noi, Loctite si chernere:
Nu am putut sa montez ambielajul in carter pentru ca trebuie sa schimb lagarul pinionului care antreneaza pompa de ulei deoarece este sparta, probabil ca la altii ar mai fi mers. In imagine spartura este incercuita cu rosu, trebuie sa duc carterul la strungar ca sa-mi faca alta bucsa:
Ieri am ridicat si tachetii de la rectificat, nu erau uzati dar aveau niste urme de lucru pe care am dorit sa le inlatur:
Nu am putut sa montez ambielajul in carter pentru ca trebuie sa schimb lagarul pinionului care antreneaza pompa de ulei deoarece este sparta, probabil ca la altii ar mai fi mers. In imagine spartura este incercuita cu rosu, trebuie sa duc carterul la strungar ca sa-mi faca alta bucsa:
Ieri am ridicat si tachetii de la rectificat, nu erau uzati dar aveau niste urme de lucru pe care am dorit sa le inlatur:
Last edited by AdrianS on 03 May 2014, 00:07, edited 1 time in total.
Reason: Editare imagine lagar_spart.jpg (ştergere zonă de pixeli albi)
Reason: Editare imagine lagar_spart.jpg (ştergere zonă de pixeli albi)
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Pana rezolv cu bucsa din carter pt pinionul pompei de ulei am luat si cutia de viteze de Ural M63 pe care o aveam de la Mos Petrica. Va trebui sa o demontez pt a-i face o constatare, la prima vedere cutia este in stare buna, schimba perfect treptele si se invarte fara uruit sau alte zgomote suspecte.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Am scos din carter bucsa pinionului care actioneaza pompa de ulei iar banuielile mele au fost confirmate, bucsa din fonta avea fisuri care la prima vedere pareau doar de suprafata dar cand am scos-o s-a spart in zona fisurilor:
Urmeaza o vizita la strungar...
Urmeaza o vizita la strungar...
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Am dus carterul si bucsa veche la strungar, va fi gata saptamana viitoare. Intre timp am luat simeringul pentru volanta marca Corteco:
Chiar daca inca sunt in faza in care adun piese preconizez ca dupa Paste voi incepe lucrul la M63.
Chiar daca inca sunt in faza in care adun piese preconizez ca dupa Paste voi incepe lucrul la M63.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
-
- LVL 7,5
- Posts: 64
- Joined: 18 Mar 2013, 18:02
- Location: Mogosoaia Ilfov
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Nu se stie niciodata de unde poate veni o oferta.ursu gunoier » 20 Apr 2014, 12:39 wrote:si cam unde credeti dumneavoastra ca veti gasi...?
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Am luat de la ivan pedala niste comenzi noi, manetele le voi da la slefuit:
Am gasit si un ochelar de far cu cozoroc specific Uralului M63:
Farul il voi schimba pt ca mai am unul in stare buna sau voi da la cromat oglinda.
Am gasit si un ochelar de far cu cozoroc specific Uralului M63:
Farul il voi schimba pt ca mai am unul in stare buna sau voi da la cromat oglinda.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Astazi am luat de la strungar bucsa pentru pinionul ce actioneaza pompa de ulei, bucsa am facut-o in doua cote la exterior pentru a fi sigur ca nu exista riscul ca bucsa sa "plece" de la locul ei pt ca in partea de jos nu are nici o cota de oprire. Astfel, cota mai mica intra presata in carter iar cota mai mare actioneaza ca un opritor in cazul in care bucsa ar avea vreodata tendinta sa se miste.
In mod normal nu ar fi avut nevoie de aceasta prelucrare pt ca daca se da cota corecta de strangere a materialului nu trebuie sa ai probleme. Ideea e ca motorul de Ural nu are bec de presiune de ulei si daca apare vreo problema nu o poti sesiza decat dupa ce strici motorul si astfel m-am asigurat:
Acelasi strungar mi-a facut si un sdv (popular panson) pentru a presa bucsa fara sa o deformez:
Totodata am rezolvat la strungar placile de ambreiaj, gaurile de fixare erau ovalizate dar in zona de frictiune placile erau ca noi. Asa ca strungarul mi-a dat alte gauri la placi la cota cu bolturile volantei. Operatia de centrare a gaurilor se face la divizor pt ca gaurile sa fie centrate corect si astfel sa nu apara vibratii. In prima poza se vede gaura noua iar in a doua poza se vede clar ovalitatea gaurilor vechi:
Placile refacute:
Maine imi vin de la Gaspar niste piese, printre ele se afla doua discuri noi de ambreiaj si suruburile pt placi.
PS: Am pus deja 89 de poze si nici nu m-am apucat de treaba.
In mod normal nu ar fi avut nevoie de aceasta prelucrare pt ca daca se da cota corecta de strangere a materialului nu trebuie sa ai probleme. Ideea e ca motorul de Ural nu are bec de presiune de ulei si daca apare vreo problema nu o poti sesiza decat dupa ce strici motorul si astfel m-am asigurat:
Acelasi strungar mi-a facut si un sdv (popular panson) pentru a presa bucsa fara sa o deformez:
Totodata am rezolvat la strungar placile de ambreiaj, gaurile de fixare erau ovalizate dar in zona de frictiune placile erau ca noi. Asa ca strungarul mi-a dat alte gauri la placi la cota cu bolturile volantei. Operatia de centrare a gaurilor se face la divizor pt ca gaurile sa fie centrate corect si astfel sa nu apara vibratii. In prima poza se vede gaura noua iar in a doua poza se vede clar ovalitatea gaurilor vechi:
Placile refacute:
Maine imi vin de la Gaspar niste piese, printre ele se afla doua discuri noi de ambreiaj si suruburile pt placi.
PS: Am pus deja 89 de poze si nici nu m-am apucat de treaba.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Am montat bucsa pinionului pentru pompa de ulei, strangerea a fost buna iar cota superioara a fost exact ce trebuie:
Dupa care am facut filetele pentru palierul din fata al ambielajului. Carterele de Ural au filete de 6mm dar la acest carter erau cam uzate, chiar stricate:
Asa ca am majorat filetele la 7mm, pentru aceasta operatie am folosit trei tarozi de 7mm (1, 2 si 3):
Si rezultatul, 4 gauri cu filet de 7 impecabil care ofera si o forta de strangere superioara:
Dupa cum se vede in prima poza una din gauri are 4 chernere, scopul lor a fost de a "repara" filetul de 6mm prin tasarea materialului.
Dupa care am facut filetele pentru palierul din fata al ambielajului. Carterele de Ural au filete de 6mm dar la acest carter erau cam uzate, chiar stricate:
Asa ca am majorat filetele la 7mm, pentru aceasta operatie am folosit trei tarozi de 7mm (1, 2 si 3):
Si rezultatul, 4 gauri cu filet de 7 impecabil care ofera si o forta de strangere superioara:
Dupa cum se vede in prima poza una din gauri are 4 chernere, scopul lor a fost de a "repara" filetul de 6mm prin tasarea materialului.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Dupa aceaste operatii am spalat din nou carterul, in primul rand pt a inlatura impuritatile si in al doilea rand pentru ca am primit de la un prieten o solutie de spalat motoare care este net superioara benzinei sau motorinei si a curata carterul si la interior si la exterior absolut impecabil, aproape zici ca e sablat:
Dupa care am montat ambielajul:
La suruburi dau cu Loctite:
Piese distributie: ax cu came, pinioane:
Montarea la presa a rulmentului nou pt axul cu came:
Si pinionul axului cu came montat, pinionul a fost montat la "cald".
Maine voi monta tachetii si cilindrii urmand ca ulterior sa ma ocup si de chiulase pt ca inca nu mi-au venit supapele. Intre timp au venit alte piese de la Gaspar:
Dupa care am montat ambielajul:
La suruburi dau cu Loctite:
Piese distributie: ax cu came, pinioane:
Montarea la presa a rulmentului nou pt axul cu came:
Si pinionul axului cu came montat, pinionul a fost montat la "cald".
Maine voi monta tachetii si cilindrii urmand ca ulterior sa ma ocup si de chiulase pt ca inca nu mi-au venit supapele. Intre timp au venit alte piese de la Gaspar:
Re: Restaurare Ural M63
salut ,poti sa afli cum se chiama acea solutie de spalat motoare,ca vad ca a facut treaba buna,si de unde se poate procura.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Solutia mi-a adus-o un prieten care lucreaza la un service, mi-a povestit de ea si l-am rugat sa-mi aduca 2-300 de grame ca sa o testez urmand ca apoi sa cumpar si eu, o sa-l intreb cum se numeste produsul. Am descoperit dupa miros si reactie asupra pielii fetei (nu m-am ferit bine de vant) ca este aceeasi solutie pe care o foloseam cand lucram in Italia, acolo imi punea masca de gaze cand lucram cu ea pt ca nu dadeam doar doua-trei jeturi ca la motorul asta.cisu68 » 27 Apr 2014, 07:27 wrote:salut ,poti sa afli cum se chiama acea solutie de spalat motoare,ca vad ca a facut treaba buna,si de unde se poate procura.
Solutia este cumparata de la http://www.mafra.ro/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; si mi-a zis ca ar costa 300 lei pentru 10 litri. In mod normal se dilueaza cu apa destul de mult dar nu are efectul scontat. Probabil conteaza si ce vrei sa cureti, eu am facut-o jumi-juma cu apa (poate si mai mult) si a mers de minune. Nu numai ca curata aluminiul la exterior dar si in interiorul carterului face "lumina" fara sa faci nici un efort. O sa pun un film cu solutia magica.
Cred ca acesta este produsul dar nu se vinde catre persoane fizice din cate vad: http://www.mafra.ro/lichid-profesional- ... p-198.html" onclick="window.open(this.href);return false; .
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Astazi am montat axul cu came:
Tachetii:
Sarma de siguranta pt suruburile palierului spate:
Pentru montarea capacului de la pinionul pt pompa de ulei am optat pentru etansarea cu oring in loc de garnitura clasica, astfel capacul coboara mai jos in carter si am mai eliminat din uzura capacului (caoacul are si rol de opritor). Asa ca am umblat in cutia de Jack Daniels:
Si am gasit oring-ul potrivit:
Dupa care am montat capacul:
Tachetii:
Sarma de siguranta pt suruburile palierului spate:
Pentru montarea capacului de la pinionul pt pompa de ulei am optat pentru etansarea cu oring in loc de garnitura clasica, astfel capacul coboara mai jos in carter si am mai eliminat din uzura capacului (caoacul are si rol de opritor). Asa ca am umblat in cutia de Jack Daniels:
Si am gasit oring-ul potrivit:
Dupa care am montat capacul:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Dupa care am trecut la capacul de distributie, cel care era montat pe motor era uzat in zona epuratorului:
Si am cautat altul printre fiarele mele, din fericire am si gasit:
Pentru a inlatura vopseaua neagra a trebuit sa cumpar niste Decanol, sper sa faca treaba pana maine.
Am fost intrebat pe motociclism.ro de catre red bandit care este toleranta segmentilor la Ural. Cea mai potrivita este 0,10 mm (am citit si de 0,08) iar daca fanta trece de 0,15 sau 0,20 deja este inceput de uzura. Pentru a face o segmentare trebuie luata in calcul si uzura cilindrilor, daca au ovalitate degeaba segmentezi, risti sa faci mai rau.
Ideea e ca numai in urma unei constatari serioase se poate lua decizia de a face o segmentare. Altfel e munca in zadar si bani aruncati pe fereastra.
Si am cautat altul printre fiarele mele, din fericire am si gasit:
Pentru a inlatura vopseaua neagra a trebuit sa cumpar niste Decanol, sper sa faca treaba pana maine.
Am fost intrebat pe motociclism.ro de catre red bandit care este toleranta segmentilor la Ural. Cea mai potrivita este 0,10 mm (am citit si de 0,08) iar daca fanta trece de 0,15 sau 0,20 deja este inceput de uzura. Pentru a face o segmentare trebuie luata in calcul si uzura cilindrilor, daca au ovalitate degeaba segmentezi, risti sa faci mai rau.
Ideea e ca numai in urma unei constatari serioase se poate lua decizia de a face o segmentare. Altfel e munca in zadar si bani aruncati pe fereastra.