Restaurare Ural M63
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Restaurare Ural M63
Avand in vedere ca am terminat Uralul M72 o sa incep restaurarea unui Ural M63 fabricat in 1969. Pentru ca finantele sunt cam subtiate in urma reconditionarii Uralului M72 am sa incep mai intai cu o constatare a motorului, sper ca o voi face in acest weekend.
Mobra nu a mai mers din 2009 (atunci i-a expirat si ITP) iar fostul proprietar a confirmat acest lucru. Am aflat intamplator ca acest Ural M63 a fost reparat ultima oara de Rabinu, un amic al meu. Cei care il cunosc stiu ca era un mecanic bun si din acest motiv sper sa gasesc motorul in stare buna, problema e ca nici nu stiu cati km a rulat de cand a fost reparat. Oricum, mobra va fi facuta bucati-bucatele pana la ultimul surub iar toata lucrarea va fi prezentata aici, estimez fro 300 de poze.
Dupa cum se vede in imagini multe chestii nu sunt originale: rezervor de M72 pe care probabil il voi pastra pt urmatorul proiect (o replica BMW R71 feldgrau), roata fata de Nipra, saua e facuta iar pe spate nu are sa deloc, farul probabil e de Ij, pantalonii de far sunt scurtati, cutia de viteze este de Ural mai nou (probabil M67), stopul pe spate e de altceva, lipseste manerul spate al aripii, carburatoarele sunt K68. Totusi, desi arata jalnic are niste elemente care reprezinta o baza buna de restaurare, unde mai pui ca are acte si numere noi (adica o cheltuiala in minus).
Mobra, probabil in zilele ei mai bune:
Si iat-o la momentul achizitiei in toata splendoarea ei:
Mobra nu a mai mers din 2009 (atunci i-a expirat si ITP) iar fostul proprietar a confirmat acest lucru. Am aflat intamplator ca acest Ural M63 a fost reparat ultima oara de Rabinu, un amic al meu. Cei care il cunosc stiu ca era un mecanic bun si din acest motiv sper sa gasesc motorul in stare buna, problema e ca nici nu stiu cati km a rulat de cand a fost reparat. Oricum, mobra va fi facuta bucati-bucatele pana la ultimul surub iar toata lucrarea va fi prezentata aici, estimez fro 300 de poze.
Dupa cum se vede in imagini multe chestii nu sunt originale: rezervor de M72 pe care probabil il voi pastra pt urmatorul proiect (o replica BMW R71 feldgrau), roata fata de Nipra, saua e facuta iar pe spate nu are sa deloc, farul probabil e de Ij, pantalonii de far sunt scurtati, cutia de viteze este de Ural mai nou (probabil M67), stopul pe spate e de altceva, lipseste manerul spate al aripii, carburatoarele sunt K68. Totusi, desi arata jalnic are niste elemente care reprezinta o baza buna de restaurare, unde mai pui ca are acte si numere noi (adica o cheltuiala in minus).
Mobra, probabil in zilele ei mai bune:
Si iat-o la momentul achizitiei in toata splendoarea ei:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Astazi am dat motorul si cutia jos de pe mobra si le-am demontat. Motorul l-am demontat doar cat sa-mi fac o idee despre el dar m-am bucurat sa constat ca este in stare foarte buna, ambielajul nu are gram de joc si pare nou (o sa iau legatura cu Rabinu sa-l intreb daca este nou) iar cilindrii si pistoanele sunt ca noi, asta arata ca motorul nu a fost rulat mai deloc dupa ce a fost reparat. Chiulasele se prezinta bine dar cand o sa desfac motorul bucati-bucatele o sa-mi fac o idee mai clara despre toate piesele motorului. Oricum, e clar in proportie de 99,99% ca la acest motor sunt scutit de cheltuieli importante.
Cutia de viteze se prezinta foarte bine dar are rupt arcul de revenire al pedalei de pornire, bine ca am vreo trei bucati. Cutia nu este de Ural M63 si o voi pune la vanzare dupa ce o repar.
Dupa ce voi "transfera" motorul la mine in garaj voi face o constatare amanuntita si voi reveni cu poze si informatii mai detaliate.
Cutia de viteze se prezinta foarte bine dar are rupt arcul de revenire al pedalei de pornire, bine ca am vreo trei bucati. Cutia nu este de Ural M63 si o voi pune la vanzare dupa ce o repar.
Dupa ce voi "transfera" motorul la mine in garaj voi face o constatare amanuntita si voi reveni cu poze si informatii mai detaliate.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Astazi nu am avut deloc timp sa ma ocup de motor, am reusit doar sa "transfer" cilindrii si chiulasele la mine in garaj, maine le fac o constatare amanuntita. Vinovat e numai Urse, m-a deturnat de la activitatile mele pentru a-l ajuta sa care noul lui atas de Nipra pe care vrea sa-l puna pe mobra lui ca sa intre si el in rand cu lumea .
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
In sfarsit am masurat cilindrii cu un comparator in mai multe puncte decalate, nu au deloc uzura, parca sa zic ca un cilindru ar fi dat o sutime uzura in zona de lucru a segmentilor dar este prea putin ca sa fie luata in considerare. Este de ajuns sa inclini un pic comparatorul ca sa-ti dea o astfel de abatere.
In schimb chiulasele au ghidurile foarte uzate si sparte, supapele si scaunele supapelor sunt bune, se vede ca scaunele au fost rectificate pt ca au suprafetele drepte si fara uzuri iar suprafata de contact este mare. Deci trebuie neaparat sa fac chiulasele si cred ca voi opta pentru supape de auto si ghiduri noi (tot ceva auto).
Trebuie sa mai umblu si pe la niste prezoane pt ca nu-mi place felul in care au fost facute, poate ca sunt destul de rezistente dar sunt foarte inestetice. Cred ca mobra asta a fost trasa pe dreapta din cauza problemelor cauzate de chiulase, aprindere si carburatie. Pe toate le-am gasit "praf si pulbere".
Mai am sa fac saptamana viitoare o constatare cu privire la distributie, ambielaj, pompa de ulei, ambreiaj. Deja voi comanda segmentii (Goetze), set de garnituri, rulmenti de ambielaj si axa cu came, simeringuri pt volanta si axa cu cama.
In schimb chiulasele au ghidurile foarte uzate si sparte, supapele si scaunele supapelor sunt bune, se vede ca scaunele au fost rectificate pt ca au suprafetele drepte si fara uzuri iar suprafata de contact este mare. Deci trebuie neaparat sa fac chiulasele si cred ca voi opta pentru supape de auto si ghiduri noi (tot ceva auto).
Trebuie sa mai umblu si pe la niste prezoane pt ca nu-mi place felul in care au fost facute, poate ca sunt destul de rezistente dar sunt foarte inestetice. Cred ca mobra asta a fost trasa pe dreapta din cauza problemelor cauzate de chiulase, aprindere si carburatie. Pe toate le-am gasit "praf si pulbere".
Mai am sa fac saptamana viitoare o constatare cu privire la distributie, ambielaj, pompa de ulei, ambreiaj. Deja voi comanda segmentii (Goetze), set de garnituri, rulmenti de ambielaj si axa cu came, simeringuri pt volanta si axa cu cama.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Intre timp se pare ca am rezolvat cu ghidurile de supape, voi pune ghiduri de Lada 1200 fabricate de AE, o firma occidentala care produce piese pentru motoare. Ramane de vazut cu supapele, sunt tentat sa le schimb si pe acestea pt ca nu ma costa foarte mult. Ghidurile vechi par sa fi fost tot de Lada 1200 dar cred ca au fost ceva de cooperativa pt ca nu am vazut niciodata la vreo Lada ghiduri asa uzate, plus ca nu-mi place cum arata materialul.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Desi ziceam ca fac mobra asta solo m-am pricopsit pana la urma si cu un atas pentru ea, poze in zilele urmatoare.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Stai linistit ca n-o sa merg eu cu remorca . Am facut cu M-ul cca 100km in oras intr-o duminica si m-am lamurit cu atasul. E haios si ... atat.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Stie cineva un catalog de piese de Ural M63? Pana acum nu am gasit nimic concludent...
Re: Restaurare Ural M63
http://www.motovelosport.ru/cat/ural_di ... /index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
poate îţi este de folos, nu prea sunt, mai caută pe la băieţii ruşi pe forumuri...
poate îţi este de folos, nu prea sunt, mai caută pe la băieţii ruşi pe forumuri...
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Este posibil ca un catalog de M63 sa nu existe sau mai bine zis sa nu fie cunoscut internetului. Problema e ca am discutat si cu Leszek (polonezul de la oldtimergarage.eu) si mi-a zis ca nu a vazut niciodata un catalog de M63. Majoritatea pieselelor le cunosc dar exista niste detalii pe care as vrea sa le clarific.
Mai cercetez.
Mai cercetez.
-
- Administrator
- Posts: 508
- Joined: 26 Jan 2013, 20:16
- Location: Bucureşti
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 3 times
- Zodiac:
- Age: 34
- Contact:
Re: Restaurare Ural M63
Nene, căutasem şi eu aşa ceva mai demult pentru Uralul lui Ovidiu şi am găsit colecţia asta de planşe (vezi fișierul atașat). Te-ajută?
- Attachments
-
- Ural 650 M63 Illustrated Parts List Manual.pdf
- (2.36 MiB) Downloaded 387 times
- Ural 650 M63 Illustrated Parts List Manual.pdf
- (2.36 MiB) Downloaded 387 times
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Da, ma ajuta binisor, cred ca este singurul catalog ilustrat. De exemplu am lamurit-o cu stopurile spate pentru ca se pare ca exista doua tipuri, primul model ar fi acesta:
Iar al doilea tip (FP230) ar fi acesta:
Problema e ca nu am gasit nicaieri sa scrie negru pe alb ca acestea ar fi stopurile si din ce ani de fabricatie.
Iar al doilea tip (FP230) ar fi acesta:
Problema e ca nu am gasit nicaieri sa scrie negru pe alb ca acestea ar fi stopurile si din ce ani de fabricatie.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Pana la urma se pare ca M63-ul va ramane solo, atasul cred ca-l voi pune la celalalt proiect care va fi cel mai probabil o replica BMW R71 feldgrau. La M63 nu am mai facut nimic, finantele s-au subtiat considerabil in urma cumpararii cadrului, a atasului si altor cateva repere mici.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Astazi am continuat constatarea la motorul de M63 si am gasit ceva probleme, practic la acest motor am gasit in stare foarte buna doar setul motor si ambielajul, ceea ce nu-i rau avand in vedere costurile acestor piese. Am pus motorul pe banc, am incuiat usa ca sa nu am musafiri (de regula vecini care n-au treaba pe acasa) si m-am apucat de treaba:
Dupa cum se vede in imagini pacatoasele suruburi de la ambreiaj sunt blocate bine de tot cu chernere. Desi am inlaturat pe cat posibil chernerele suruburile nu s-au desfacut nici macar cu surubelnita de impact. Asa ca am sudat pe fiecare surub o platbanda pe care o foloseam ca un brat de desfacut. Combinatia de brat lung si caldura rezultata din sudura a mers si astfel am desfacut toate suruburile.
Ca sa desfaci usor ultimele doua suruburi trebuie sa presezi discurile:
Pe discuri am descoperit ulei ce pare a fi de transmisie:
Volantul motor pare nou desi are cateva urme de lovituri, cota simeringului este neatinsa iar bolturile din volanta nu au pic de uzura.
Fiind singur ca sa desfac volantul a trebuit sa fixez motorul in presa hidraulica ca sa pot desface surubul ce fixeaza volantul:
Dupa care am depresat volantul cu o presa:
Vad ca am uitat sa fac poze placilor dintre discurile de ambreiaj, sunt in stare buna dar au gaurile ovalizate si ma gandeam sa le schimb din acest motiv dar mi-a venit o idee salvatoare. Voi duce discurile la un strungar sa-mi dea alte gauri la cota si voi pastra aceste placi. Discurile de ambreiaj sunt uzate si va trebuie sa schimb ferodourile, oricum erau copromise din cauza uleiului care a ajuns pe ele.
Dupa cum se vede in imagini pacatoasele suruburi de la ambreiaj sunt blocate bine de tot cu chernere. Desi am inlaturat pe cat posibil chernerele suruburile nu s-au desfacut nici macar cu surubelnita de impact. Asa ca am sudat pe fiecare surub o platbanda pe care o foloseam ca un brat de desfacut. Combinatia de brat lung si caldura rezultata din sudura a mers si astfel am desfacut toate suruburile.
Ca sa desfaci usor ultimele doua suruburi trebuie sa presezi discurile:
Pe discuri am descoperit ulei ce pare a fi de transmisie:
Volantul motor pare nou desi are cateva urme de lovituri, cota simeringului este neatinsa iar bolturile din volanta nu au pic de uzura.
Fiind singur ca sa desfac volantul a trebuit sa fixez motorul in presa hidraulica ca sa pot desface surubul ce fixeaza volantul:
Dupa care am depresat volantul cu o presa:
Vad ca am uitat sa fac poze placilor dintre discurile de ambreiaj, sunt in stare buna dar au gaurile ovalizate si ma gandeam sa le schimb din acest motiv dar mi-a venit o idee salvatoare. Voi duce discurile la un strungar sa-mi dea alte gauri la cota si voi pastra aceste placi. Discurile de ambreiaj sunt uzate si va trebuie sa schimb ferodourile, oricum erau copromise din cauza uleiului care a ajuns pe ele.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Pinioanele de distributie sunt practic noi, se vede ca au fost schimbate recent:
In schimb axul cu came si tachetii sunt "praf tandari", asa uzuri nu am mai vazut de multi ani la un motor. Bine ca am si ax cu came si tacheti de la un motor pe care il am de la Mos Petrica:
In schimb axul cu came si tachetii sunt "praf tandari", asa uzuri nu am mai vazut de multi ani la un motor. Bine ca am si ax cu came si tacheti de la un motor pe care il am de la Mos Petrica:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Suprize am avut si la tavile de centrifugare ale ambielajului, candva tava de centrifugare din fata a atins in carter si s-a subtiat pana s-a desprins o bucatica din ea, voi pune alte tavi de centrifugare. Ambielajul pare nou dupa culoarea materialului si nici nu are urme de depresare, nu are pic de joc iar rulmentii nu sunt uzati dar pe acestia ii voi schimba pt ca nu sunt scumpi si e pacat sa nu bag rulmenti noi daca tot am desfacut motorul.
Simeringul volantului pierdea ulei:
Motorul era destul de curat, nu am gasit decat mici depuneri in baia de ulei:
Pompa de ulei avea sita montata:
M-am inselat, facusem poza placilor de ambreiaj. In imagine se vede cum gaurile sunt ovalizate, material slabut sau plecari in forta:
Dupa care am facut un efort si am spalat piesele:
Simeringul volantului pierdea ulei:
Motorul era destul de curat, nu am gasit decat mici depuneri in baia de ulei:
Pompa de ulei avea sita montata:
M-am inselat, facusem poza placilor de ambreiaj. In imagine se vede cum gaurile sunt ovalizate, material slabut sau plecari in forta:
Dupa care am facut un efort si am spalat piesele:
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45
Re: Restaurare Ural M63
Segmentii, ghidurile de supape si setul de garnituri au venit ( poze diseara). Trebuie sa mai iau rulmenti pentru ambielaj si axul cu came. Mai ramane sa vad cu supapele, am gasit ceva de auto dar trebuie sa le fac lacasul pentru sigurante.
-
Topic author - LVL 19,6
- Posts: 1323
- Joined: 10 May 2013, 05:57
- Location: Mogosoaia
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 15 times
- Zodiac:
- Age: 45