Pagina 1 din 1

Ural M72

Scris: 15 Feb 2014, 22:59
de luca.stere
Despre Ural M72: informatii, explicatii, ponturi, samd.

Pe site-ul http://www.oldtimergarage.eu/uk/galeria/4.html este prezentat un Ural M72 care are toate piesele originale, imaginile sunt folositoare pentru identificarea pieselor. Chiar daca intre Uralurile M72 au mai existat diferente in functie de anii de fabricatie/versiuni majoritatea pieselor sunt identice. Un catalog destul de bun mai gasiti aici: http://www.dnepr-kiev.com/catalogue-m-72

M72__7.jpg

Re: Ural M72

Scris: 16 Feb 2014, 22:45
de luca.stere
Rotile sunt de doua tipuri, cele "militare" copiate dupa BMW R71 si rotile "civile" care sunt si cele mai cunoscute si folosite la noi.

Roata copiata dupa BMW R71 este cea cu tambur simplu (popular tambur militar) si are capacitate mai mica de franare fata de tamburii civili avand sabotii mai ingusti. Jantele se diferentiaza si ele prin niste indoituri specfice, le voi arata in imaginile de mai jos. Tamburii militari sunt "vanati" pentru valoarea lor fiind greu de gasit ca piese second hand si nicidecum pentru faptul ca ar fi mai buni. Totodata un M72 facut cu tamburi militari arata mai bine ca un M72 cu tamburi civili, dar ca functionalitate si costuri sunt mai buni tamburii civili.

Tambur militar:

tambur-militar-m72.jpg


tambur-militar-m72-2.jpg


Tambur civil:

tambur-civil.JPG


tambur-civil-2.jpg


Janta militara, identica cu cea de BMW R71. Am incercuit cu rosu cateva dintre indoiturile specifice jantelor militare:

janta-militara.jpg


Janta M72 civil, janta se potriveste pe toate boxerele rusesti: Ural M72, M61, M62, M63, M66, M67, K750, Dnepr.

janta-civil.jpg


Spitele difera de la un model la celalalt, si ca lungime si ca forma in cazul spitelor scurte. In total sunt 40 de spite din care 20 scurte si 20 lungi:

Spite model militar:

000.891.jpg


000.890.jpg


Spite model civil (popular "spite de Ural"):

spite-ural.jpg


spite-ural-lungi.JPG


Roata completa model militar:

roata-militar.jpg


Roata completa model civil:

roata-completa-civil.jpg


Anvelopele sunt de regula 3.75/19 dar se mai pot folosi 3.50/19 si 4.00/19. Pentru drumurile noastre sunt mai bune 3.75/19 si 4.00/19 dar pentru mai multa eleganta in cazul modelelor civile se poate folosi si 3.50/19.

Re: Ural M72

Scris: 17 Feb 2014, 09:48
de retromotor
Tamburii militari de la M72 [highlight=#ffbf00]NU sunt copiaţi[/highlight] după cei de la BMW. Un tambur de la M nu se potriveşte la BMW.

Jantele cu "îndoituri specifice", militare, nu sunt identice cu cele de la BMW. "Nemţoaicele" au elemente de identificare distincte.

Re: Ural M72

Scris: 17 Feb 2014, 12:13
de luca.stere
Sa continuam cu grupul spate si platoul de franare fata. Aici aspectul important este ca tamburii militari se potrivesc numai pe grup de spate militar si si platou de frana fata militar, la fel si tamburii civili se potrivesc numai pe grup civil si platou de franare civil. Grupul si platoul fata de M72 civil prezinta un canal in care intra parte din tambur pentru a asigura o protectie a sistemului de franare in timp ce grupul si platoul militar au doar o buza care asigura protectia doar dinspre interior. Mai jos sunt niste poze facute de dany_oldmoto in care se vad foarte clar diferentele:

3.JPG


4.JPG


5.JPG


6.JPG


7.JPG


8.JPG

Re: Ural M72

Scris: 28 Feb 2014, 22:56
de luca.stere
Cardanul de M72 este cel din poza de mai jos, flansa pe care se monteaza elementul elastic nu este pe nuturi, este bagata la cald pe axul cardanului si asigura fixarea prin strangerea materialului, sistemul este dubios si sigur au existat probleme. Drept dovada flansa cardanului de Ural M63, M67 (probabil si M61 si M62) este fixata prin nuturi dupa cum se vede in a doua imagine.

Cardan M72:

cardan-ural-m72.JPG


Cardan Ural M63, M67:

cardan-ural.jpg

Re: Ural M72

Scris: 05 Mar 2014, 23:29
de luca.stere
Imagini incredibile facute de un profesionist: http://www.russianiron.com/forums/index ... =15290&hl=

Imagine

Re: Ural M72

Scris: 16 Mar 2014, 20:52
de luca.stere
Cutia de viteze de Ural M72:

cutie-viteze-ural-m72.jpg


cutie-viteze-ural-m72-2.jpg


cutie-viteze-ural-m72-3.jpg


cutie-viteze-ural-m72-4.jpg


Dupa cum se vede pe cutia de viteze se monteaza si filtrul de aer, exista doua tipuri de fitru de aer:

Filtru de aer "militar", copiat dupa cel de BMW R71:

003.669.jpg


Filtru de aer "civil", un model mai eficient din cauza suprafetei de filtrare mai mari:

002.750.jpg

Re: Ural M72

Scris: 04 Apr 2014, 09:55
de luca.stere
Cutia de viteze in 3D:

gallery_19816_212_90258.jpg


gallery_19816_212_71320.jpg

Re: Ural M72

Scris: 31 Mai 2014, 21:53
de luca.stere
Cadrul de Ural M72 este practic inconfundabil, nu-l poti confunda decat cu cadrul de Ural M61 la care singura diferenta notabila este inaltimea suoprtului de la suspensia spate. Din acest motiv arcurile spate si protectiile suspensiei spate de M72 sunt mai scurte decat cele de M61.

Cadru Ural M72:

cadru-ural-m72.JPG


ural-m72-cadru-electrostatic.jpg


In imaginea de mai jos este un cadru de Ural M61 si am incercuit cu rosu zona unde este diferenta:

cadru-ural-m61.jpg

Re: Ural M72

Scris: 31 Mai 2014, 22:03
de luca.stere
Furca fata:

furca-ural-m72-2.jpg


furca-ural-m72.jpg


furca-ural-m72-3.jpg


Aripa fata a fost de doua feluri, aripa "pe roata" care era mobila si se misca o data cu roata si cea fixa care era mai buna pentru coclauri.

Aripa fixa, BMW style:

maxresdefault.jpg


Aripa ruseasca:

m72_1.jpg

Re: Ural M72

Scris: 21 Iun 2014, 21:57
de luca.stere
Esapament Ural M72.

Coturi:

coturi-esapament-ural-m72.JPG


Tobe:

tobe-esapament-ural-m72.jpg

Re: Ural M72

Scris: 08 Oct 2014, 09:08
de retromotor
In fapt, aripa la M72 este cunoscuta in cinci variante de constructie. Iar furca fata este construita in doua variante, din care o varianta cunoaste o subvarianta a constructiei jugului inferior.

Re: Ural M72

Scris: 10 Oct 2014, 05:30
de fierar
Imi poti spune si mie pana la cat te pot duce pretul tamburilor? Multumesc in avans

Re: Ural M72

Scris: 10 Oct 2014, 07:42
de luca.stere