Nipru - inceputul unei motociclete

De la Adler la Zundapp, cu (par)fum de Jawă. Mură-n gură: vorbim numai despre motociclete comuniste / clasice.
Avatar utilizator

Autorul subiectului
schumydan
Postac
Postac
Mesaje: 43
Membru din: 31 Ian 2013, 18:29

Nipru - inceputul unei motociclete

Mesaj necititde schumydan » 29 Aug 2014, 15:29

De ceva vreme ma tot batea gandul la un nipru, dar cum pe praful asta nu te lipesti de nimic fara ceva lovele, m-am procopsit cu un nipru complet, dar vrac, la un pret bun, pretul bun fiind din cauza ca nu are acte, dar pe parcurs sper sa o rezolv
Motorul era functional. pornit doar de proba, dar cum fiecare are piticii lui, i-am dat chiulasele jos pentru verificari si necesita ghiduri inlocuite, scaune frezate si tot tacamul, de ele se va ocupa nea Victor, taticul lor
Am desfacut amortizoarele spate pentru reparatie si ca de obicei in loc de ulei hidraulic, "lucrau" cu o mazga interesanta formata din motorina, vaselina, apa si alte substante necunoscute :))
Deocamdata atat. revin cu poze si alte descoperiri

Avatar utilizator

luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1055
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

Mesaj necititde luca.stere » 29 Aug 2014, 19:29

Succes!

Si poze cat mai multe!

Avatar utilizator

Autorul subiectului
schumydan
Postac
Postac
Mesaje: 43
Membru din: 31 Ian 2013, 18:29

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

Mesaj necititde schumydan » 01 Sep 2014, 17:33

Azi am autopsiat cutia de viteze, mari uzuri nu are. trebuie curatata si pinioanele sterse
trebuie un rulment schimbat si semeringurile. ca de obicei fara ulei in ea doar ceva apa si mazga

o intrebare: unde naiba venea manetuta de la mers inapoi? ca pinionul ar fi dar nu am gasit actionarea furcii
Fişiere ataşate
DSCN4205.JPG
chiulasele curatate in asteptarea ghidurilor de lada cu semering pe coada
DSCN4204.JPG
DSCN4203.JPG
mecanicul sef dandu-si acordul
DSCN4202.JPG
DSCN4201.JPG
DSCN4200.JPG
DSCN4198.JPG
DSCN4197.JPG
DSCN4196.JPG

Avatar utilizator

luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1055
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

Mesaj necititde luca.stere » 01 Sep 2014, 19:33

Aici ai axul care actioneaza marsarierul:

DSCN4200.JPG


In capatul din exterior vine maneta de actionare.

cutie-dnepr.jpg

Avatar utilizator

ursu gunoier
Postac
Postac
Mesaje: 64
Membru din: 18 Mar 2013, 18:02
Vehicule deţinute: Minimobra. Mobra super 50, CZ 125, Jawa 350 TS, Simson Sport, Planeta V, CBR 600 FII, Iupiter IV, GS 500E, Ural 650. K800, Opel Kadett C.
Localitate: Mogosoaia Ilfov
Contact:

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

Mesaj necititde ursu gunoier » 01 Sep 2014, 20:34

Simeringurile de supapa nu sunt intodeauna un avantaj deoarece coada supapei are intodeauna nevoie de ungere si racire iar uleiul '' consumat '' pe acolo e in cantitate neglijabila.

Avatar utilizator

owene
Propostăcios
Propostăcios
Mesaje: 282
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
Vârsta: 57

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

Mesaj necititde owene » 02 Sep 2014, 14:23

Mult succes si multa putere de munca, sa-l faci bine ca sa te dai relaxat cu el. Sa-i dai benzina buna si uleiuri bune, motoarele tot timpul se hranesc: cu benzina, cu piese, cu timpul in care ar trebui tu sa te dai :-) Fa-l bine ca sa ia doar benzina si ulei :-)

Avatar utilizator

Autorul subiectului
schumydan
Postac
Postac
Mesaje: 43
Membru din: 31 Ian 2013, 18:29

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

Mesaj necititde schumydan » 02 Sep 2014, 20:49

nu ma grabesc cu lucrarile, in limita timpului si a bugetului, oricum vine frigul si se muta bibilitul in garaj,
am planeta care zbarnaie la prima pedala, ma duce unde am nevoie

ursule daca incepe sa joace hora supapa in ghid, mai ales aia de admisie nu prea mai devine neglijabila cantitatea de ulei papata, plus calamina aferenta si fumul dupa tine. atunci semeringurile sunt o treaba buna.
daca la auto tine fara sa se caleze nimic prin ghiduri de ce nu ar merge si la nipru?

@luca : am miscat cu o cheie de 17 piulita acolo si intradevar se misca actionarea furcii, ramane sa ii bricolez o manetuta, mersi pentru poza

Avatar utilizator

luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1055
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

Mesaj necititde luca.stere » 02 Sep 2014, 21:30

Discutia cu simeringurile este mai lunga si fiecare ar putea sa aduca argumente valabile pentru varianta lui. Daciile s-au facut la inceput fara simeringuri de supape si nu aveau consum de ulei, in anii '90 au inceput sa le faca cu simeringuri desi era acelasi motor si nu am vazut vreo schimbare semnificativa. Ideea e ca simeringurile de supape rau nu pot face dar nici la minuni nu trebuie sa ne asteptam.

Avatar utilizator

ursu gunoier
Postac
Postac
Mesaje: 64
Membru din: 18 Mar 2013, 18:02
Vehicule deţinute: Minimobra. Mobra super 50, CZ 125, Jawa 350 TS, Simson Sport, Planeta V, CBR 600 FII, Iupiter IV, GS 500E, Ural 650. K800, Opel Kadett C.
Localitate: Mogosoaia Ilfov
Contact:

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

Mesaj necititde ursu gunoier » 02 Sep 2014, 21:48

... iar motoarele in linie de auto au chiuloasa montata intr o pozitie total diferita fata de boxere.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
schumydan
Postac
Postac
Mesaje: 43
Membru din: 31 Ian 2013, 18:29

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

Mesaj necititde schumydan » 02 Sep 2014, 21:58

tocmai de aceea trebuie ceva etansare pentru ca balteste ceva ulei in capacele la chiulasa, racirea si ungerea cred ca se realizeaza prin uleiul care circula pe acolo.
oricum avantajul este ca daca dau semne de probleme supapele din cauza lor se pot jumuli repede de pe ghiduri

oricum mai difera si calitatea la ghiduri alea rusesti imi par ceva fier de gard gaurit si presat in chiulase

Avatar utilizator

owene
Propostăcios
Propostăcios
Mesaje: 282
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
Vârsta: 57

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

Mesaj necititde owene » 03 Sep 2014, 17:07

Era pe motociclism.ro o dizertatie a lui rocknroll nea Victor, in care explica ca ungerea cozii supapelor se face cu vapori de ulei, nu cu ulei lichid, iar prezenta uleiului lichid acolo mai mult strica, nici gand sa raceasca, mai degraba se deterioreaza uleiul. Nu stau sa caut, o sa gasesti si tu daca o sa cauti, erau tot felul de argumente de la mai multi, poate daca citesti te luminezi.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
schumydan
Postac
Postac
Mesaje: 43
Membru din: 31 Ian 2013, 18:29

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

Mesaj necititde schumydan » 06 Sep 2014, 21:49

feri am idee cat de cat despre ce inseamna semering la supape. daca nu is multumit le pot da jos si aia e.
azi am terminat un amortizor spate, dupa curatare si incarcare cu ulei lucreaza in parametrii, fratioru lui din pacate nu prea vrea sa faca servici, trebuie sa vad daca se potrivesc matzele de la amortizoarele de planeta ca am cateva donatoare
Fişiere ataşate
DSCN4210.JPG
omniprezenta mazga din orice lucru rusesc
DSCN4209.JPG

Avatar utilizator

AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 29
Contact:

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

Mesaj necititde AdrianS » 19 Sep 2014, 00:48

Schumy, poate-mi trimiţi şi mie cândva o poză mai acătării (sau măcar originalul din care ţi-ai făcut avatar) ca să te-ncadrez şi eu la avatar mai omeneşte, aşa. :)

owene » 03 Sep 2014, 18:07 scrie:Era pe motociclism.ro o dizertatie a lui rocknroll nea Victor, in care explica ca ungerea cozii supapelor se face cu vapori de ulei, nu cu ulei lichid, iar prezenta uleiului lichid acolo mai mult strica, nici gand sa raceasca, mai degraba se deterioreaza uleiul.

Ţinând minte că mi-ai povestit şi mie treaba asta la telefon, l-am sunat de curând pe Nea' Victor ca să-i cer părerea şi spunea că totuşi uleiul în chiulasă (aşa cum bănuiam şi eu) are rol de răcire. Acum două zile i-am trimis chiulasele să-ncerce să vâre ghiduri de Lada cu simeringuri în ele, vedem ce-o ieşi.

Acum vreo trei ore am vorbit și cu Drobu la telefon pe tema ghidurilor. Uns cu toate alifiile cum este, este şi el păţit cu uzura ghidurilor la Nipru. Propunea să facem în așa fel încât culbutorii să exercite cât mai puțină (spre deloc) forță - alta decât cea axială, de împingere a supapei înspre piston - la mijlocul cursei lor, astfel încât coada supapei să nu fie prea mult împinsă în pereţii ghidului, cauzând rapid uzura. Vor exista totuşi forţe radiale între coadă şi ghid din pricina unghiului de acţionare al culbutorului, dar măcar nu doar într-o parte şi deci nu atât de mult.

Aştept să văd ce-mi povesteşte şi Nea' Victor. Scuze, nu vreau să-ţi "răpesc" topicul! :)

Avatar utilizator

luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1055
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

Mesaj necititde luca.stere » 20 Sep 2014, 15:21

schumydan » 06 Sep 2014, 19:49 scrie:feri am idee cat de cat despre ce inseamna semering la supape. daca nu is multumit le pot da jos si aia e.
azi am terminat un amortizor spate, dupa curatare si incarcare cu ulei lucreaza in parametrii, fratioru lui din pacate nu prea vrea sa faca servici, trebuie sa vad daca se potrivesc matzele de la amortizoarele de planeta ca am cateva donatoare


In caz ca ai nevoie de amortizoare are Gaspar cu 70 lei bucata. Arata foarte bine dar nu stiu ce sa-ti spun despre calitate.

PS: Sfat/rugaminte, inainte sa incarci o poza schimba-i denumirea data de aparatul foto. De exemplu daca pozezi un amortizor poti sa denumesti imaginea Amortizor-spate-Dnepr. Astfel forumul va da mai bine in cautari iar cei care cauta ceva anume pot gasi mai usor imaginile sau subiectele dorite.

Avatar utilizator

owene
Propostăcios
Propostăcios
Mesaje: 282
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
Vârsta: 57

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

Mesaj necititde owene » 10 Noi 2014, 23:26

Am vazut dincolo ca l-ai dat. O concluzie, un nou inceput?

Avatar utilizator

Autorul subiectului
schumydan
Postac
Postac
Mesaje: 43
Membru din: 31 Ian 2013, 18:29

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

Mesaj necititde schumydan » 15 Noi 2014, 13:53

da, a picat un cb500 la 10 mil, are faru spart si o scarita rupta
proprietarul, un prieten bun s-a saturat de motociclism, nu este la prima cazatura si o da ca intre prieteni ca vrea sa faca scoala de b
de asta l-am dat, oricum daca il tineam nu aveam ce face cu 3 motociclete


topicul se poate inchide/sterge

Avatar utilizator

AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 29
Contact:

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

Mesaj necititde AdrianS » 16 Noi 2014, 01:32

Dă-ne de veste dacă vei dori cândva redeschiderea subiectului.

:LOCK:


Înapoi la “Fierul meu”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator