Page 1 of 1

Nipru - inceputul unei motociclete

Posted: 29 Aug 2014, 15:29
by schumydan
De ceva vreme ma tot batea gandul la un nipru, dar cum pe praful asta nu te lipesti de nimic fara ceva lovele, m-am procopsit cu un nipru complet, dar vrac, la un pret bun, pretul bun fiind din cauza ca nu are acte, dar pe parcurs sper sa o rezolv
Motorul era functional. pornit doar de proba, dar cum fiecare are piticii lui, i-am dat chiulasele jos pentru verificari si necesita ghiduri inlocuite, scaune frezate si tot tacamul, de ele se va ocupa nea Victor, taticul lor
Am desfacut amortizoarele spate pentru reparatie si ca de obicei in loc de ulei hidraulic, "lucrau" cu o mazga interesanta formata din motorina, vaselina, apa si alte substante necunoscute :))
Deocamdata atat. revin cu poze si alte descoperiri

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

Posted: 29 Aug 2014, 19:29
by luca.stere
Succes!

Si poze cat mai multe!

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

Posted: 01 Sep 2014, 17:33
by schumydan
Azi am autopsiat cutia de viteze, mari uzuri nu are. trebuie curatata si pinioanele sterse
trebuie un rulment schimbat si semeringurile. ca de obicei fara ulei in ea doar ceva apa si mazga

o intrebare: unde naiba venea manetuta de la mers inapoi? ca pinionul ar fi dar nu am gasit actionarea furcii

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

Posted: 01 Sep 2014, 19:33
by luca.stere
Aici ai axul care actioneaza marsarierul:
DSCN4200.JPG
In capatul din exterior vine maneta de actionare.
cutie-dnepr.jpg

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

Posted: 01 Sep 2014, 20:34
by ursu gunoier
Simeringurile de supapa nu sunt intodeauna un avantaj deoarece coada supapei are intodeauna nevoie de ungere si racire iar uleiul '' consumat '' pe acolo e in cantitate neglijabila.

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

Posted: 02 Sep 2014, 14:23
by owene
Mult succes si multa putere de munca, sa-l faci bine ca sa te dai relaxat cu el. Sa-i dai benzina buna si uleiuri bune, motoarele tot timpul se hranesc: cu benzina, cu piese, cu timpul in care ar trebui tu sa te dai :-) Fa-l bine ca sa ia doar benzina si ulei :-)

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

Posted: 02 Sep 2014, 20:49
by schumydan
nu ma grabesc cu lucrarile, in limita timpului si a bugetului, oricum vine frigul si se muta bibilitul in garaj,
am planeta care zbarnaie la prima pedala, ma duce unde am nevoie

ursule daca incepe sa joace hora supapa in ghid, mai ales aia de admisie nu prea mai devine neglijabila cantitatea de ulei papata, plus calamina aferenta si fumul dupa tine. atunci semeringurile sunt o treaba buna.
daca la auto tine fara sa se caleze nimic prin ghiduri de ce nu ar merge si la nipru?

@luca : am miscat cu o cheie de 17 piulita acolo si intradevar se misca actionarea furcii, ramane sa ii bricolez o manetuta, mersi pentru poza

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

Posted: 02 Sep 2014, 21:30
by luca.stere
Discutia cu simeringurile este mai lunga si fiecare ar putea sa aduca argumente valabile pentru varianta lui. Daciile s-au facut la inceput fara simeringuri de supape si nu aveau consum de ulei, in anii '90 au inceput sa le faca cu simeringuri desi era acelasi motor si nu am vazut vreo schimbare semnificativa. Ideea e ca simeringurile de supape rau nu pot face dar nici la minuni nu trebuie sa ne asteptam.

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

Posted: 02 Sep 2014, 21:48
by ursu gunoier
... iar motoarele in linie de auto au chiuloasa montata intr o pozitie total diferita fata de boxere.

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

Posted: 02 Sep 2014, 21:58
by schumydan
tocmai de aceea trebuie ceva etansare pentru ca balteste ceva ulei in capacele la chiulasa, racirea si ungerea cred ca se realizeaza prin uleiul care circula pe acolo.
oricum avantajul este ca daca dau semne de probleme supapele din cauza lor se pot jumuli repede de pe ghiduri

oricum mai difera si calitatea la ghiduri alea rusesti imi par ceva fier de gard gaurit si presat in chiulase

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

Posted: 03 Sep 2014, 17:07
by owene
Era pe motociclism.ro o dizertatie a lui rocknroll nea Victor, in care explica ca ungerea cozii supapelor se face cu vapori de ulei, nu cu ulei lichid, iar prezenta uleiului lichid acolo mai mult strica, nici gand sa raceasca, mai degraba se deterioreaza uleiul. Nu stau sa caut, o sa gasesti si tu daca o sa cauti, erau tot felul de argumente de la mai multi, poate daca citesti te luminezi.

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

Posted: 06 Sep 2014, 21:49
by schumydan
feri am idee cat de cat despre ce inseamna semering la supape. daca nu is multumit le pot da jos si aia e.
azi am terminat un amortizor spate, dupa curatare si incarcare cu ulei lucreaza in parametrii, fratioru lui din pacate nu prea vrea sa faca servici, trebuie sa vad daca se potrivesc matzele de la amortizoarele de planeta ca am cateva donatoare

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

Posted: 19 Sep 2014, 00:48
by AdrianS
Schumy, poate-mi trimiţi şi mie cândva o poză mai acătării (sau măcar originalul din care ţi-ai făcut avatar) ca să te-ncadrez şi eu la avatar mai omeneşte, aşa. :)
owene » 03 Sep 2014, 18:07 wrote:Era pe motociclism.ro o dizertatie a lui rocknroll nea Victor, in care explica ca ungerea cozii supapelor se face cu vapori de ulei, nu cu ulei lichid, iar prezenta uleiului lichid acolo mai mult strica, nici gand sa raceasca, mai degraba se deterioreaza uleiul.
Ţinând minte că mi-ai povestit şi mie treaba asta la telefon, l-am sunat de curând pe Nea' Victor ca să-i cer părerea şi spunea că totuşi uleiul în chiulasă (aşa cum bănuiam şi eu) are rol de răcire. Acum două zile i-am trimis chiulasele să-ncerce să vâre ghiduri de Lada cu simeringuri în ele, vedem ce-o ieşi.

Acum vreo trei ore am vorbit și cu Drobu la telefon pe tema ghidurilor. Uns cu toate alifiile cum este, este şi el păţit cu uzura ghidurilor la Nipru. Propunea să facem în așa fel încât culbutorii să exercite cât mai puțină (spre deloc) forță - alta decât cea axială, de împingere a supapei înspre piston - la mijlocul cursei lor, astfel încât coada supapei să nu fie prea mult împinsă în pereţii ghidului, cauzând rapid uzura. Vor exista totuşi forţe radiale între coadă şi ghid din pricina unghiului de acţionare al culbutorului, dar măcar nu doar într-o parte şi deci nu atât de mult.

Aştept să văd ce-mi povesteşte şi Nea' Victor. Scuze, nu vreau să-ţi "răpesc" topicul! :)

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

Posted: 20 Sep 2014, 15:21
by luca.stere
schumydan » 06 Sep 2014, 19:49 wrote:feri am idee cat de cat despre ce inseamna semering la supape. daca nu is multumit le pot da jos si aia e.
azi am terminat un amortizor spate, dupa curatare si incarcare cu ulei lucreaza in parametrii, fratioru lui din pacate nu prea vrea sa faca servici, trebuie sa vad daca se potrivesc matzele de la amortizoarele de planeta ca am cateva donatoare
In caz ca ai nevoie de amortizoare are Gaspar cu 70 lei bucata. Arata foarte bine dar nu stiu ce sa-ti spun despre calitate.

PS: Sfat/rugaminte, inainte sa incarci o poza schimba-i denumirea data de aparatul foto. De exemplu daca pozezi un amortizor poti sa denumesti imaginea Amortizor-spate-Dnepr. Astfel forumul va da mai bine in cautari iar cei care cauta ceva anume pot gasi mai usor imaginile sau subiectele dorite.

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

Posted: 10 Nov 2014, 23:26
by owene
Am vazut dincolo ca l-ai dat. O concluzie, un nou inceput?

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

Posted: 15 Nov 2014, 13:53
by schumydan
da, a picat un cb500 la 10 mil, are faru spart si o scarita rupta
proprietarul, un prieten bun s-a saturat de motociclism, nu este la prima cazatura si o da ca intre prieteni ca vrea sa faca scoala de b
de asta l-am dat, oricum daca il tineam nu aveam ce face cu 3 motociclete


topicul se poate inchide/sterge

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

Posted: 16 Nov 2014, 01:32
by AdrianS
Dă-ne de veste dacă vei dori cândva redeschiderea subiectului.

:LOCK:

EDIT 16.02.2021: Topic redeschis la cererea iniţiatorului. Baftă! :)

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

Posted: 16 Feb 2021, 14:50
by schumydan
După 6 ani frunzarind pozele din topic mi.am dat seama ca am acelasi cotoi si acum. :hihi:
Revenind la fiare...
Cu gândul la un nipru si tot căutând un chilipir a apărut la vanzare pe olx un nipru in stare decentă si la pret bun.
Ce m.a determinat la el sa il iau a fost vopseaua originală și faptul că nu părea muncit.
In bord are 20 și ceva de mii de km. Pe site la rar la ultimul tip avea 55 mii. Oricum km la comuniste sunt sa fie ceva acolo pe ceas.

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

Posted: 16 Feb 2021, 15:19
by schumydan
După ce am stabilit o zi in care am ajuns la om acasa am incercat sa pornim fierul. Băiatul care o avea era fara înclinații spre surubareala. Mi.a zis ca mai mult de 200 km nu a mers cu el din cauze care nu a vrut să mi le zică dar ulterior le.am descoperit la demontare.
De pornit a pornit relativ usor si repede după o curățare sumară a carburatoarele.
La prima vedere franele blocate cauciucul pe atas copt si ambreiajul blocat.
Am urcat.o sus si da.i bataie acasa

Re: Nipru - inceputul unei motociclete

Posted: 16 Feb 2021, 15:32
by schumydan
Acasa am dat cutia jos. Bineinteles jumi juma apa cu ulei si toti rulmentii coxati. Cauza ambreiajului blocat era tija mâncata si înțepenita bine in axul cutiei de viteze.
20201120_193440.jpg
Odată cu motocicleta am primit si multe piese de schimb majoritatea noi luate probabil de fostul proprietar.
Am găsit acolo o tija noua completa si s.a rezolvat problema.
A urmat pus senzor de la gotronic pe avansul centrifugal existent.
20201213_113848.jpg
Grupul l.am schimbat cu totul acolo fiind apa mai multă ca ulei si era cam terminat Tot in el.
20201210_165331.jpg