Restaurare KMZ K750

De la Adler la Zundapp, cu (par)fum de Jawă. Mură-n gură: vorbim numai despre motociclete comuniste / clasice.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare KMZ K750

#21

Unread post by luca.stere »

Am pus tablele pe ea pentru a controla daca totul se potriveste, aceasta operatie trebuie facuta neaparat inainte de pregatirea tablelor pentru vopsitorie. Astfel am putut vedea ca fiecare gaura de la aripi si rezervor se potriveste cu prinderile de pe cadru sau furca.

Cadrul:

Image

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare KMZ K750

#22

Unread post by luca.stere »

La cadru am inceput cu o inspectie a filetelor si sa vad daca sunt alte probleme la el. Am descoperit astfel ca suportul de baterie trebuia reparat desi la prima vedere parea bun. Dar mai intai am inceput cu demontarea basculei despre care auzisem tot felul de povesti de groaza in sensul ca extragerea boltului ar fi foarte grea daca este ruginit. In realitate am aflat ca este o problema de abordare si/sau lipsa unor scule adecvate.

Mai intai am incalzit bine zona boltului:

Image

Dupa care i-am dat cu penetrant WD40, am cracanat bascula cu o surubelnita si l-am extras cu un extractor cu greutate mobila:

Image

Si cu un pic de magie si fum l-am extras:

Image

Apoi a urmat suportul de baterie, pentru o reparatie buna a trebuit sa-l tai de pe cadru:

Image

Aici se vede fisura:

Image

Suportul reparat:

Image

Image

Ii lipsa si o ureche care fixeaza brida de prindere a bateriei:

Image

Dupa care l-am sudat la loc si am dus cadrul la sablat si vopsit la Urse Emilian din Mogosoaia (0721 888 403):

Image

Image

Image

Image

Image

Lucrare exemplara, cadrul vopsit impreuna cu bascula:

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare KMZ K750

#23

Unread post by luca.stere »

Dupa cum stiti am lasat acest proiect "pe bara" o perioada din cauza proiectului Dnepr 650. Intrucat Dnepr 650 se apropie de final am decis sa pornesc motorul de K750 care a ramas nepornit deja era asamblat in totalitate. Asa ca am pus motorul pe bancul de pornire, cutia de viteze nu este pt acest motor si este numai pt probe de motor:

Image

Image

Maine il pornesc.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare KMZ K750

#24

Unread post by luca.stere »

Carburatoare noi PZ28 (China) copie dupa K37 si bujii NGK cod BP6HS:

Image

Image

Image

Dupa ce am montat toate cele necesare pornirii am verificat daca vine ulei, din fericire motorul de K750 are un surub dop in cilindrul din stanga pe unde se poate verifica daca pompa baga ulei in circuit:

Image

Si de aici incepe balciul... motorul a dat semne de pornire de la prima pedala dar nu pornea si dadea semne de avans prea mare la aprindere. Pana la urma tot gadilandu-l am reusit sa-l pornesc dar functiona doar 2-3 secunde cat avea benzina de la inundare. Am desfacut carburatoarele, am verificat tot ce se putea verifica si am luat-o de la capat dar am intampinat aceleasi probleme, avans prea mare si lipsa de benzina.

Am zis ok, trebuie sa fac ceva in privinta asta simptomele fiind clare. Mai intai am umblat la delco, fiind delco fix (primul model 6V) am umblat la platou ca sa-i iau si mai mult din avans, mai mult decat permite delcoul in configuratia de fabrica. Avansul tot mare se simtea la pedala dar era o idee mai bine asa ca m-am indreptat spre carburatoare. Dupa ce am mai sapat am aflat ca jiglerele de benzina erau prea mici, erau de 92 si le-am modificat pana la 150. Astfel am reusit sa pornesc motorul si sa-l fac sa se tureze dar tot e cu benzina la limita avand in vedere ca am ridicat si acele la maxim.

Imediat ce am umblat la carburatoare am avut surpriza sa-mi cedeze cutia de viteze de Ural pe care am folosit-o pt pornirea motorului, la o pornire mi-a dat pedala peste cap si s-a blocat angrenajul de poornire. Asta e zic, pun alta cutie, tot de Ural si dupa cateva pedale cedeaza si asta (dadea in gol). Cutia din urma am cumparat-o de la un cetatean care zicea ca e buna cutia, cu aceasta ocazie am aflat de ce vindea de fapt cutia de viteze, nu mai era functionala la sistemul de pornire.

Si apuca-te si repara repede cutia ca sa pot porni motorul... motor care a pornit, merge bine in sensul ca nu are batai, nu da fum si nu da semne de gripare. In schimb imi sufla in admisie si dupa ce l-am testat mai mult mi-am dat seama ca cel mai probabil axul cu came este prea avansat. Axul cu came este cumparat nou de la ural-zentrale.de si am banuiala ca canalul de pana nu este dat in pozitia corecta si uitandu-ma pe pozele cu pozitionarea pinioanelor de distributie (la fiecare motor pozez punerea la punct) cred ca asa este, canalul de pana pare prea sus. Ca sa nu mai zic de simptome: pornire greoaie (porneste la prima pedala sau deloc), avans mare la aprindere, suflu in carburatoare.

Va trebui sa-l desfac pt o pozitionare corecta a distributiei dar macar motorul merge bine:

https://youtu.be/VzHicXGPyD8

----------------------------------------------------------------------

drobu
LVL 9
LVL 9
Posts: 97
Joined: 20 May 2013, 08:01
Been thanked: 2 times

Re: Restaurare KMZ K750

#25

Unread post by drobu »

201302158zh1FkBJ7TsnGhZf_Pib8f_large.jpg
...un canal de pana in alta pozitie , si pe ax si pe pinion...delicata manevra...
Problema se elucideaza facand comparatie cu un ax /pinion vechi...
de-a lungul timpului au facut tot felul de modificari la lobii camelor...
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare KMZ K750

#26

Unread post by luca.stere »

Chiar am un ax cu came vechi si cu pinion montat pe el, cu el aveam de gand sa compar canalul de pana.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare KMZ K750

#27

Unread post by luca.stere »

Am cumparat de la cineva din Oradea o Nipra cioparita, dupa ca m-am asigurat ca nu are cadrul macelarit am platit-o si am bagat-o in duba. Dupa ce am ajuns acasa am constatat ca are tamburi cu gresor in stare buna si platou de franare de :D asa cum s-au montat pe K750. Eu am tamburi noi de Dnepr si voiam sa-i montez pe K750 dar ma deranja lipsa gresorului pe tambur, unele detalii cand iti raman in cap nu mai scapi de ele...

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare KMZ K750

#28

Unread post by luca.stere »

Am avut sansa sa mai gasesc doi tamburi de K750 la valicaddy pe care i-am cumparat si astfel am patru tamburi originali de K750 in stare foarte buna:

Image

Image

Image

Dantura este perfecta la ambii tamburi, gaurile de spite nu sunt deloc ovalizate. Tamburul ruginit pe suprafata de franare a fost pe roata de atas si din fericire stratul de rugina este superficial.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare KMZ K750

#29

Unread post by luca.stere »

Am rezolvat si problema cu pornirea motorului de K750. Spuneam mai sus ca problema ar fi din distributie si anume din fabricarea axului cu came. Dupa ce am dat jos capacul de distributie mi-am adus aminte ca pinionul de la axa cu came nu avea semnul de punere la punct bine definit si l-am determinat eu prin masuratori. Cert este ca undeva am gresit si nu l-am pozitionat corect punand axul cu came cu un dinte avans. Am stabilit acest lucru facand comparatie cu mai multe pinioane vechi pe care nu le-am aruncat si le tin de model sau pt astfel de masuratori, deci axul cu came este bun.

Dupa pozitionarea corecta a distributie a pornit imediat: https://youtu.be/6dgghMaPX8M

Zornaiala este de la cutia de viteze, trebuie sa-i mai bag niste ulei.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare KMZ K750

#30

Unread post by luca.stere »

Spite originale de K750 in stare perfecta, am curatat fiecare bucata in parte si le-am dat la zincat. Puteam sa cumpar noi de la Gaspar (60-80lei un set de 40 spite) dar incerc la aceasta motocicleta sa pun cat mai multe piese originale.

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare KMZ K750

#31

Unread post by luca.stere »

Mai adaugamn o lampa spate la acest proiect:

Image

Image
User avatar

AdrianS
Administrator
Administrator
Posts: 508
Joined: 26 Jan 2013, 20:16
Location: Bucureşti
Has thanked: 21 times
Been thanked: 3 times
Zodiac:
Age: 34
Contact:

Re: Restaurare KMZ K750

#32

Unread post by AdrianS »

Modelul ăsta de lampă echipa și Izh-ul 49, cumva?
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare KMZ K750

#33

Unread post by luca.stere »

AdrianS wrote: 24 Jun 2019, 10:09 Modelul ăsta de lampă echipa și Izh-ul 49, cumva?
Nu, a fost pe Ij56.
Post Reply