Reconditionare Dnepr 650

De la Adler la Zundapp, cu (par)fum de Jawă. Mură-n gură: vorbim numai despre motociclete comuniste / clasice.
Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1052
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde luca.stere » 17 Mai 2017, 10:53

drobu scrie:...cu prezoanele de la transmisie , musai trebuie facut ceva....

Voi face niste saibe conice care vor fixa "definitiv" corpul grupuilui conic fata de bascula. La fel am facut si la un Simpon si nu a avut moarte.

drobu scrie: Apoi ar fi interesant de prins butucii rotilor intre varfurile unui strung , si minunat in fata lor cat de excentric 'fug' cotele de rulment cu tamburul de frana , respectiv cuplajul cu caneluri...


E prea mare deranjul si nu va plati nimeni aceasta operatie. Clientilor le place sa faci treaba buna dar nu le place sa plateasca.


drobu
Postac
Postac
Mesaje: 81
Membru din: 20 Mai 2013, 08:01

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde drobu » 17 Mai 2017, 21:25

...da, e criza....

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1052
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde luca.stere » 18 Mai 2017, 20:34

Ca sa prind si mai mult elan mi-am luat la mine la munca o janta, un tamburi, spite si un dop de vaselina pentru a le monta in pauza de masa:

Imagine

Imagine

aine o fac si pe cealalta, tot in pauza de masa dupa care le pun acasa rulmentii si le centrez.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1052
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde luca.stere » 21 Mai 2017, 17:01

Si facui rotile, la una dintre roti a trebuit sa schimb rulmentii (tip 30204 - 2 bucati per roata) pt ca aveau cimentajul sarit intr-un mod grosolan, probabil au prins ceva pe role pt ca nu era cimentaj sarit de la uzura de rulaj, erau bucati mari lipsa:

Imagine

Anvelope Mitas 4.00x19, banda spite Continental, camere Vee Rubber:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Centrarea rotilor:

Imagine

Imagine

Imagine

Si acum am doua roti ca noi:

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1052
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde luca.stere » 24 Mai 2017, 20:35

Ambreiajul:

Imagine

Suruburi noi cu Loctite:

Imagine

Imagine

Imagine

Carburatoarele, au avut ceva mizerie si un soc blocat pe care am reusit sa-l deblocehz dupa ce l-am lasat cu ulei in el cam o saptamana:

Imagine

Emulsor colmatat:

Imagine

Imagine

Imagine

Pregatesc motorul pentru pornire:

[img]https://images.flowers.ro/IPuploads/monthly_2017_05/59232479c6e6e_motor-cutie-dnepr-6501.jpg.04d5aec61899a158c264683bf784ce34.jpg
[/img]

Imagine

Si niste fieratanii zincate pt Dnepr si pt K750:

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1052
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde luca.stere » 27 Mai 2017, 16:50

Pentru ca vreau sa incep sa pun mobra pe roti am montat jugul de la furca. La prima vedere pare o chestiune simpla... si nu prea. Problema e ca ghidajul de la piulita principala de jug este mai mic decat cota interioara a rulmentului de jug si astfel nu fixeaza corect jugul (cea veche era deja uzata partial din cauza jocului). Ca sa elimin aceasta problema am facut alta piulita care se centreaza corect pe camasa rulmentului de jug:

Imagine

Imagine

Piulita facuta fara joc iar calitatea executiei este foarte buna:

Imagine

Piulita noua cumparata de pe ebay este mai mica, in imaginea de mai jos se vede clar un joc de cel putin 1mm in partea de jos. Nu poate fi folosita cu acest tip de rulment in schimb o voi pastra pt a o modifica pentru alt tip de rulment de jug care are cota interiara mai mica:

Imagine

Montarea rulmentilor si a jugului:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1052
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde luca.stere » 27 Mai 2017, 20:50

Pentru montarea basculei am cumparat bucsi noi de la Gaspar, patru bucati pt bascula mobrei si patru bucati pentru bascula de la atas:

Imagine

Cateva fiare zincate, boltul si tamponul de bascula:

Imagine

Imagine

Imagine

Pentru fixarea boltului am folosit alte suruburi noi, pe cele originale le-am pastrat pentru K750 pe care intentionez sa pun cat mai multe suruburi originale la exterior.

Imagine

La montarea propriu-zisa m-am incurcat in saibele de mai jos, cand am dat piesele la zincat am dat si ceva piese pentru K750 care este similar cu Dnepr 650 dar cu mici diferente. Pentru boltul de bascula s-au facut niste prelucrari care nu sunt compatibile cu frecarea bucsei de cauciuc si astfel au pus o saiba de protectie pentru bucsa de cauciuc. In imaginile de mai jos se vad diferentele dintre Dnepr 650 si K750:

Imagine

Imagine

Pozitia saibei pe bascula:

Imagine

Bascula montata:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1052
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde luca.stere » 29 Mai 2017, 08:32

Si punerea pe roti a agregatului:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1052
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde luca.stere » 29 Mai 2017, 20:50

Si am pornit si motorul... este prima oara cand un motor imi face probleme cu pornirea. Toata problema a plecat de la un defect ascuns al platinei pe care nu l-am observat, in anumite pozitii isi modifica singura distanta. Dupa ce am inlaturat problema a pornit foarte usor:

https://youtu.be/VGp9BtNy4FM

Avatar utilizator

Cristian 1
Postac
Postac
Mesaje: 45
Membru din: 15 Apr 2015, 17:10
Vehicule deţinute: MOTO:MOBRA 50 HOINAR '89,CARPATI 69 SUPER '72,MZ 250 ETZ '86,DAELIM 125 VS '96,YAMAHA 125 TRAILWAY '00,APRILIA PEGASO 650 GA '94,YAMAHA XG 250 TRICKER '05,BETA 350 EURO '02(in prezent),APRILIA PEGASO 650 STRADA '08,HONDA NX 250 AX-1 '93,HONDA CX 500 E SPORTS '84,APRILIA SHIVER 750 SL '08,SUZUKI DR 200 SE DJEBEL '00(in prezent),SUZUKI DR 125 SE '00(in prezent),YAMAHA TOWNMATE T80 '89(in prezent) si DERBI MULHACEN 659 '06(in prezent).
AUTO:FIAT 600 '66,DACIA 1310 '91,FORD FIESTA 1.4 TDCI '06,DAEWOO CIELO EXECUTIVE 1.5 '04,DACIA LOGAN 1.4 MPI '07,SUBARU JUSTY 1.0 '08(in prezent) si VOLKSWAGEN JETTA 2.0 TDI '15(in prezent).
Localitate: CLUJ-NAPOCA
Vârsta: 48
Contact:

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde Cristian 1 » 31 Mai 2017, 15:54

Felicitari! :thumbsup:
Ne incleștăm cu disperare,
Intr-o supremă confruntare
In fiecare zi:viață sau moarte...

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1052
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde luca.stere » 01 Iun 2017, 20:38

O pricire la lumina zilei:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1052
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde luca.stere » 06 Iun 2017, 06:03

Filtru de aer nou:

Imagine

Imagine

Imagine

Motorul montat:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1052
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde luca.stere » 11 Iun 2017, 08:44

Am inceput sa probez piesele pe motocicleta (esapament, ghidon, comenzi, frane) pentru a le pregati pentru montajul final:

Imagine

Releu electronic (made in England) pentru alternator, are avantajul de a asigura o incarcare foarte buna dar nu are martor de incarcare, pana la urma nici motocicletele moderne nu au martor de incarcare...

Imagine


drobu
Postac
Postac
Mesaje: 81
Membru din: 20 Mai 2013, 08:01

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde drobu » 13 Iun 2017, 09:54

releul made in england nu trebuia sa fie pe stanga? :)

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1052
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde luca.stere » 14 Iun 2017, 05:56

drobu scrie:releul made in england nu trebuia sa fie pe stanga? :)


I-am facut conversie pe dreapta. :)

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1052
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde luca.stere » 17 Iun 2017, 19:48

Incepe lucrul si la table, aripa fata:

Imagine

Imagine

Imagine

Aici i-am dat cu Decanol ca sa curat vopseaua, mai mult a fost un test, sablarea va fi intotdeauna cea mai usoara solutie pentru a curata piesele:

Imagine

Imagine

Avatar utilizator

Cristian 1
Postac
Postac
Mesaje: 45
Membru din: 15 Apr 2015, 17:10
Vehicule deţinute: MOTO:MOBRA 50 HOINAR '89,CARPATI 69 SUPER '72,MZ 250 ETZ '86,DAELIM 125 VS '96,YAMAHA 125 TRAILWAY '00,APRILIA PEGASO 650 GA '94,YAMAHA XG 250 TRICKER '05,BETA 350 EURO '02(in prezent),APRILIA PEGASO 650 STRADA '08,HONDA NX 250 AX-1 '93,HONDA CX 500 E SPORTS '84,APRILIA SHIVER 750 SL '08,SUZUKI DR 200 SE DJEBEL '00(in prezent),SUZUKI DR 125 SE '00(in prezent),YAMAHA TOWNMATE T80 '89(in prezent) si DERBI MULHACEN 659 '06(in prezent).
AUTO:FIAT 600 '66,DACIA 1310 '91,FORD FIESTA 1.4 TDCI '06,DAEWOO CIELO EXECUTIVE 1.5 '04,DACIA LOGAN 1.4 MPI '07,SUBARU JUSTY 1.0 '08(in prezent) si VOLKSWAGEN JETTA 2.0 TDI '15(in prezent).
Localitate: CLUJ-NAPOCA
Vârsta: 48
Contact:

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde Cristian 1 » 18 Iun 2017, 16:12

Muuulta tabla.
Ne incleștăm cu disperare,
Intr-o supremă confruntare
In fiecare zi:viață sau moarte...

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1052
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde luca.stere » 18 Iun 2017, 18:01

Cristian 1 scrie:Muuulta tabla.


Nu e chiar asa, data in cantitate suficienta vopseaua se va lua foarte usor. Totusi, sablarea ramane cea mai buna optiune daca ai acces la ea.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1052
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde luca.stere » 19 Iun 2017, 21:22

Tot in vederea pregatirii pentru vopsire a trebuit sa testez rezervorul de benzina pentru a constata daca are pierderi. Am gasit pe fund doua gauri mici, una format prin coroziune iar alta era practic o taietura de 3-4mm lungime. Acestea au fost usor de rezolvat:

Imagine

Imagine

Robinetul de rezervor este nou, luat de la Gaspar. Desi inchide bine va trebui sa-l desfac ca sa-i scot o saiba din el care la un moment va face probleme in timp.

Imagine

Dupa cum se vede in imagini acest rezervor a avut parte la un moment dat de o reparatie ampla pe in partea de jos. Desi pare facuta din topor reparatia (nu s-a tinut cont de estetica) a fost facuta bine, parte din tabla de pe fund a fost schimbata si a rezultat un fund foarte solid.

Imagine

Partea grea a venit cand am probat toata etanseitatea rezervorului si de ce mi-a fost frica nu am scapat, am constatat o pierdere de benzina pe la suportul unuia dintre ornamente:

https://images.flowers.ro/IPuploads/mon ... -rezervor-[img]dnepr2.jpg.16d8614a2e2c3e7c68b3d8ddac65d510.jpg[/img]

Imagine

Asa ca am demontat ornamentele care erau prinse prin puncte de sudura:

Imagine

Imagine

Pentru a putea repara aceste suprafete prin cositorire a trebuit sa sablez aceste portiuni ruginite:

Imagine

Imagine

Dupa care a inceput cositorirea:

Imagine

Avatar utilizator

Autorul subiectului
luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1052
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Reconditionare Dnepr 650

Mesaj necititde luca.stere » 25 Iun 2017, 16:42

Dupa ce am terminat cu pierderile de benzina a trebuit sa mai rezolv o ultima problema: etanseitatea busonului de benzina. Mai exact, buza pe care inchide busonul de benzina nu are planeitate corespunzatoare. Astfel ca a trebuit sa incarc cu cositor si sa fac o planare pt a sigura etanseitatea rezervorului la buson:

Imagine

Imagine

Dupa care am decapat rezervorul si i-am dat spritchit:

Imagine

Imagine

La aripi am avut de astupat cu cositor niste gauri facute de altii pt a prinde presuri de cauciuc, am astupat totodata gaurile originale care prindeau lampa spate si am dat alte gauti pt a pune lampa spate modelul vechi (tip FP 230, montat pe Dnepr MT9 si Ural M63/M66). Mai jos am cositorit o fisura care exista la suprafata tablei, dedesubt este sudata:

Imagine

Imagine

Imagine

Si pozitionarea lampii spate:

Imagine

Imagine

La Dnepr MT9 lampa spate cobora un pic mai jos, mai aproape de numar. Canalul care protejeaza instalatia electrica pentru lampa spate m-a obligat sa urc cu lampa mai sus. Singurul impediment ar fi ca s-ar putea sa nu lumineze placuta de inmatriculare dar daca nu va fi luminat voi urca placuta mai sus si am rezolvat.

Dupa toate acestea am decapat aripile si le-am dat spritchit:

Imagine

Imagine

Imagine

Imagine


Înapoi la “Fierul meu”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori