Reconditionare Dnepr 650

De la Adler la Zundapp, cu (par)fum de Jawă. Mură-n gură: vorbim numai despre motociclete comuniste / clasice.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#81

Unread post by luca.stere »

N-am mai scris nimic pentru ca sunt in probe, adica ma plimb cu Nipra. Am ajuns la 500km care poate nu par prea multi dar sunt facuti numai in zona, prin Bucuresti si partial pe soseau de centura. Singurele probleme pana acum au fost un cui pontou la care s-a dezintegrat garnitura de cauciuc (se pare ca se deterioreaza cu odata cu trecerea timpului) pe care l-am schimbat cu unul nou si un cablu de acceleratie la care s-a smuls un capat (cablu nou) exact cand eram in rond la Universitate . In rest merge perfect iar testele si plimbarile continua :D .
cui-pontou-k65.jpg

drobu
LVL 9
LVL 9
Posts: 97
Joined: 20 May 2013, 08:01
Been thanked: 2 times

Re: Reconditionare Dnepr 650

#82

Unread post by drobu »

[quote="luca.stere"] lampa de pozitie de K750 si si lampa spate FP230.
calling all stations...
Caut guma pe care se monteaza lampa...
Am cumparat o lampa si guma nu potriveste(probail este de mobra)..
Daca are cineva in plus ...contra ceva pesetas...
Scuze daca e posta gresit....
Attachments
iunie2018 087.jpg
iunie2018 088.jpg
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#83

Unread post by luca.stere »

Salut!

Din pacate nu am, am avut si eu una pe care am avut sansa sa o cumpar o data cu lampa iar cealalta am cumparat-o de la Ural Zentrale.

drobu
LVL 9
LVL 9
Posts: 97
Joined: 20 May 2013, 08:01
Been thanked: 2 times

Re: Reconditionare Dnepr 650

#84

Unread post by drobu »

luca.stere wrote:N-am mai scris nimic pentru ca sunt in probe, adica ma plimb cu Nipra. Am ajuns la 500km care poate nu par prea multi dar sunt facuti numai in zona, prin Bucuresti si partial pe soseau de centura. Singurele probleme pana acum au fost un cui pontou la care s-a dezintegrat garnitura de cauciuc (se pare ca se deterioreaza cu odata cu trecerea timpului) pe care l-am schimbat cu unul nou si un cablu de acceleratie la care s-a smuls un capat (cablu nou) exact cand eram in rond la Universitate . In rest merge perfect iar testele si plimbarile continua :D .
cui-pontou-k65.jpg
...doua preducele 2,5mm/0,6mm , si o bucata de membrana de cauciuc de la un carburator vacuumatic.Preduceaua mica se face dintr-un ac de seringa mai gros(perfuzie)...Membrana de carburator are spre periferie o zona mai groasa , aia potriveste....
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#85

Unread post by luca.stere »

cui-pontou-k65.jpg
[/quote]
...doua preducele 2,5mm/0,6mm , si o bucata de membrana de cauciuc de la un carburator vacuumatic.Preduceaua mica se face dintr-un ac de seringa mai gros(perfuzie)...Membrana de carburator are spre periferie o zona mai groasa , aia potriveste....[/quote]

Da, buna treaba, multumesc!

drobu
LVL 9
LVL 9
Posts: 97
Joined: 20 May 2013, 08:01
Been thanked: 2 times

Re: Reconditionare Dnepr 650

#86

Unread post by drobu »

...donbas...
Attachments
mai2018 041.jpg
mai2018 040.jpg
mai2018 039.jpg
mai2018 038.jpg
iulie2018 022.jpg
iulie2018 021.jpg
iulie2018 020.jpg
iulie2018 019.jpg
iulie2018 018.jpg
iulie2018 017.jpg
iulie2018 015.jpg
iulie2018 013.jpg
iulie2018 010.jpg
iulie2018 009.jpg
iulie2018 008.jpg
iulie2018 007.jpg
iulie2018 006.jpg
iulie2018 005.jpg
iulie2018 004.jpg
DSC_0000073.jpg
DSC_0000072.jpg
DSC_0000071.jpg
DSC_0000070.jpg
DSC_0000069.jpg
DSC_0000068.jpg
DSC_0000067.jpg
DSC_0000066.jpg
DSC_0000065.jpg
DSC_0000064.jpg
DSC_0000063.jpg
DSC_0000062.jpg
DSC_0000061.jpg
DSC_0000059.jpg
DSC_0000058.jpg
DSC_0000057.jpg
DSC_0000056.jpg
DSC_0000055.jpg
august2018 006.jpg
august2018 005.jpg
august2018 004.jpg
august2018 003.jpg
august2018 002.jpg
august2018 001.jpg
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#87

Unread post by luca.stere »

drobu wrote:...donbas...
Ai schimbat locatia? Nu-ti mai place Clujul? :D

Vad ca ai lucrat ceva la ea, motorul cum se prezinta?
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#88

Unread post by luca.stere »

A venit vremea si pt roata de rezerva, nu am facut-o pana acum din lipsa de timp pt ca lucrez si la alte proiecte si nici nu era vreo graba cu ea. Am demontat un tambur bun de pe o roata, e in stare foarte buna dar era vopsit cu argintiu:

Image

Image

Ca sa curat vopseaua am folosit Decanol, la Nitrodiluant nu a avut nici o reactie:

Image

Image

Dupa spalare:

Image

Image

Spite noi, spitarea si centrarea rotii:

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#89

Unread post by luca.stere »

Anvelopa noua Mitas, camera si banda spite VeeRubber:

Image

Image

Image

Saiba noua protectie/ornament rulmenti roata:

Image

Roata de rezerva montata:

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#90

Unread post by luca.stere »

Vad ca am uitat sa postez confectionarea presului de atas. Am gasit la Hornbach un pres de cauciuc (60 lei) tocmai bun pt a confectiona un pres de atas:

Image

Image

Asa ca l-am croit pe forma atasului:

Image

Lemnul de fixare al presului care are rol si de proptea pt picioare, l-am copiat dupa unul original de K750:

Image

I-am dat un bait:

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#91

Unread post by luca.stere »

Vara aceasta dupa numai 200km de plimbari tamponul de sa a cedat, era nou-nout dar probabil foarte slab calitativ:

Image

Asa ca am cumparat alt tampon nou de la Gaspar dar inainte de asta am gasit o solutie pt ca tamponul sa nu mai cedeze, i-am facut o ranforsare din tabla care nu anuleaza caracteristicile tamponului si este si facuta discret:

Image

Image

Image

Image

Acum saua in ansamblu este mai ferma si nu mai trage asta tare in tampon pt ca acesta a devenit mai ferm dar tot si-a pastrat si o doza de elasticitate. Dpdv estetic nici nu se vede aceasta intaritura fiind bine ascunsa sub sa. Dupa ce am montat tamponul am mai parcurs 300km (local) si tamponul nu a mai cedat.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#92

Unread post by luca.stere »

Un detaliu mic dar important, capacul de contact:
20190114_175917.jpg
L-am gasit in Romania, pret 92 lei cu tot cu transport.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#93

Unread post by luca.stere »

Pregatesc un alt motor si un cadru, este vorba de cele care provin din motocicleta pe care am cumparat-o de la Oradea cu an de fabricatie 1976 iar motorul si cadrul sunt matching numbers. Cadrul a fost deja sablat si vopsit de Urse, motorul il repar:

Arborele cotit avea mizerie depusa in fusuri, ceva tipic pentru Dnepr:
dnepr 650 (1).jpg
dnepr 650 (2).jpg
Arborele curatat:
dnepr 650 (4).jpg
Arborele rectificat la reparatia a doua:
dnepr 650 (3).jpg
dnepr 650 (8).jpg
Cuzineti reparatia a doua (NOS), adusi de Urse de la Chisinau:
dnepr 650 (5).jpg
dnepr 650 (27).jpg
dnepr 650 (26).jpg
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#94

Unread post by luca.stere »

Am montat bielele pe arbore:
dnepr 650 (12).jpg
dnepr 650 (16).jpg
Added in 4 minutes 21 seconds:
Carterul spalat:
dnepr 650 (17).jpg
dnepr 650 (18).jpg
dnepr 650 (19).jpg
dnepr 650 (20).jpg
dnepr 650 (21).jpg
Nu inteleg ce se intampla cu pozele, sunt rotite la 90 de grade dar daca dai click pe poza o afiseaza corect...
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#95

Unread post by luca.stere »

Rulment SKF 6209 C3 in fata si rulment cu role NJ209 marca URB:
dnepr 650 (22).jpg
dnepr 650 (24).jpg
dnepr 650 (25).jpg
Daca dati click pe poza se deschide in pozitia corecta.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#96

Unread post by luca.stere »

Continuam cu continuarea... Pompa de ulei imbunatatita, pinionul secundar al pompei de ulei de Dnepr are un viciu de proiectare combinat cu problema materialelor relativ slabe, pinionul secundar are sprijin pe ax doar pe o singura parte si din cauza fortelor combinate cu slaba calitate a materialelor duce la o uzura prematura a axului pinionului si a lagarului din corpul pompei. Astfel ca am dus pompa de ulei la un strungar care mi-a mai facut candva aceeasi lucrare si anume recificarea axului pinionului secundar si bucsarea lagarului cu o bucsa de bronz. Am mai facut la un motor o astfel de imbunatatire si si-a dovedit eficienta, motocicleta respectiva este folosita si nu are probleme cu presiunea de ulei nici macar vara prin oras cand e foarte cald:

Image

Image

Pt o amorsare rapida la pornire pinioanele se ung cu vaselina:

Image

Asamblarea pompei si a palierului fata pentru arbore:

Image

Image

Pentru montare e bine sa pui suruburi care sa conduca palierul spre pozitia corecta:

Image

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#97

Unread post by luca.stere »

Pinioane distributie noi:

Image

Pinionul arborelui montat, schimbarea de culoare s-a produs de la incalzirea necesara pt o montare usoare si care asigura strangere pe arbore dupa racire (exclusa montarea prin bataie cu ciocanul).

Image

Pinionul pompei de ulei montat, nu este nou dar acesta de regula nu se uzeaza pt ca este solid iar fortele la care este supus sunt minore.

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#98

Unread post by luca.stere »

Axul cu came si rulmentii noi Koyo:

Image

Image

Pinionul nou introdus la cald pt a asigura o strangere buna pe ax. Diferenta de cota intre axul cu came si pinion este de o zecime de milimetru, sub aceasta cota exista riscul ca pinionul sa nu aiba strangere pe ax si in timp va bate in pana. Urmarile pot insemna fisurarea pinionului, distrugerea lacasului de pana, samd. Pinionul trebuie incalzit bine si introdus lejer pe axul cu came tinut cu un patent, nu cu ciocanul. Astfel dupa racire pinionul va avea strangerea corecta pe axul cu came.

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#99

Unread post by luca.stere »

Setul acesta de garnituri nu mai stiu de unde il am, ori l-am primit odata cu un motor pe care l-am cumparat candva de la un cetatean ori... de la Gaspar nu e, materialul garniturilor de la Gaspar nu este la aceasta calitate:

Image

Image

Filtrul de ulei centrifugal:

Image

Image

Image

Pentru o etansare suplimentara am folosit solutie Curil de la Elring:

Image

Image

Pentru baia de ulei am pregatit niste platnice facute dintr-o platbanda groasa de 5mm pentru o mai buna apasare pe suprafata baii de ulei, 11 bucati sunt necesare. Baia de ulei era deformata in zona suruburilor de cei care au lucrat inainte, probabil disperati de faptul ca nu le iesea etansarea.

Image

Image

Image

Etansare fina cu silicon Elring si un magnet pt retinerea particulelor metalice:

Image

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#100

Unread post by luca.stere »

Simering Corteco pentru axul cu came:

Image

Image

Image
Post Reply