Reconditionare Dnepr 650

De la Adler la Zundapp, cu (par)fum de Jawă. Mură-n gură: vorbim numai despre motociclete comuniste / clasice.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#21

Unread post by luca.stere »

drobu wrote:...cu prezoanele de la transmisie , musai trebuie facut ceva....
Voi face niste saibe conice care vor fixa "definitiv" corpul grupuilui conic fata de bascula. La fel am facut si la un Simpon si nu a avut moarte.
drobu wrote: Apoi ar fi interesant de prins butucii rotilor intre varfurile unui strung , si minunat in fata lor cat de excentric 'fug' cotele de rulment cu tamburul de frana , respectiv cuplajul cu caneluri...
E prea mare deranjul si nu va plati nimeni aceasta operatie. Clientilor le place sa faci treaba buna dar nu le place sa plateasca.

drobu
LVL 9
LVL 9
Posts: 97
Joined: 20 May 2013, 08:01
Been thanked: 2 times

Re: Reconditionare Dnepr 650

#22

Unread post by drobu »

...da, e criza....
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#23

Unread post by luca.stere »

Ca sa prind si mai mult elan mi-am luat la mine la munca o janta, un tamburi, spite si un dop de vaselina pentru a le monta in pauza de masa:

Image

Image

aine o fac si pe cealalta, tot in pauza de masa dupa care le pun acasa rulmentii si le centrez.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#24

Unread post by luca.stere »

Si facui rotile, la una dintre roti a trebuit sa schimb rulmentii (tip 30204 - 2 bucati per roata) pt ca aveau cimentajul sarit intr-un mod grosolan, probabil au prins ceva pe role pt ca nu era cimentaj sarit de la uzura de rulaj, erau bucati mari lipsa:

Image

Anvelope Mitas 4.00x19, banda spite Continental, camere Vee Rubber:

Image

Image

Image

Image

Centrarea rotilor:

Image

Image

Image

Si acum am doua roti ca noi:

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#25

Unread post by luca.stere »

Ambreiajul:

Image

Suruburi noi cu Loctite:

Image

Image

Image

Carburatoarele, au avut ceva mizerie si un soc blocat pe care am reusit sa-l deblocehz dupa ce l-am lasat cu ulei in el cam o saptamana:

Image

Emulsor colmatat:

Image

Image

Image

Pregatesc motorul pentru pornire:

Image

Image

Si niste fieratanii zincate pt Dnepr si pt K750:

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#26

Unread post by luca.stere »

Pentru ca vreau sa incep sa pun mobra pe roti am montat jugul de la furca. La prima vedere pare o chestiune simpla... si nu prea. Problema e ca ghidajul de la piulita principala de jug este mai mic decat cota interioara a rulmentului de jug si astfel nu fixeaza corect jugul (cea veche era deja uzata partial din cauza jocului). Ca sa elimin aceasta problema am facut alta piulita care se centreaza corect pe camasa rulmentului de jug:

Image

Image

Piulita facuta fara joc iar calitatea executiei este foarte buna:

Image

Piulita noua cumparata de pe ebay este mai mica, in imaginea de mai jos se vede clar un joc de cel putin 1mm in partea de jos. Nu poate fi folosita cu acest tip de rulment in schimb o voi pastra pt a o modifica pentru alt tip de rulment de jug care are cota interiara mai mica:

Image

Montarea rulmentilor si a jugului:

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#27

Unread post by luca.stere »

Pentru montarea basculei am cumparat bucsi noi de la Gaspar, patru bucati pt bascula mobrei si patru bucati pentru bascula de la atas:

Image

Cateva fiare zincate, boltul si tamponul de bascula:

Image

Image

Image

Pentru fixarea boltului am folosit alte suruburi noi, pe cele originale le-am pastrat pentru K750 pe care intentionez sa pun cat mai multe suruburi originale la exterior.

Image

La montarea propriu-zisa m-am incurcat in saibele de mai jos, cand am dat piesele la zincat am dat si ceva piese pentru K750 care este similar cu Dnepr 650 dar cu mici diferente. Pentru boltul de bascula s-au facut niste prelucrari care nu sunt compatibile cu frecarea bucsei de cauciuc si astfel au pus o saiba de protectie pentru bucsa de cauciuc. In imaginile de mai jos se vad diferentele dintre Dnepr 650 si K750:

Image

Image

Pozitia saibei pe bascula:

Image

Bascula montata:

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#28

Unread post by luca.stere »

Si punerea pe roti a agregatului:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#29

Unread post by luca.stere »

Si am pornit si motorul... este prima oara cand un motor imi face probleme cu pornirea. Toata problema a plecat de la un defect ascuns al platinei pe care nu l-am observat, in anumite pozitii isi modifica singura distanta. Dupa ce am inlaturat problema a pornit foarte usor:

https://youtu.be/VGp9BtNy4FM
User avatar

Kristian K
LVL 9,4
LVL 9,4
Posts: 112
Joined: 15 Apr 2015, 17:10
Location: CLUJ-NAPOCA
Has thanked: 11 times
Been thanked: 20 times
Zodiac:
Age: 54
Contact:

Re: Reconditionare Dnepr 650

#30

Unread post by Kristian K »

Felicitari! :thumbsup:
Ne incleștăm cu disperare,
Intr-o supremă confruntare
In fiecare zi:viață sau moarte...
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#31

Unread post by luca.stere »

O pricire la lumina zilei:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#32

Unread post by luca.stere »

Filtru de aer nou:

Image

Image

Image

Motorul montat:

Image

Image

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#33

Unread post by luca.stere »

Am inceput sa probez piesele pe motocicleta (esapament, ghidon, comenzi, frane) pentru a le pregati pentru montajul final:

Image

Releu electronic (made in England) pentru alternator, are avantajul de a asigura o incarcare foarte buna dar nu are martor de incarcare, pana la urma nici motocicletele moderne nu au martor de incarcare...

Image

drobu
LVL 9
LVL 9
Posts: 97
Joined: 20 May 2013, 08:01
Been thanked: 2 times

Re: Reconditionare Dnepr 650

#34

Unread post by drobu »

releul made in england nu trebuia sa fie pe stanga? :)
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#35

Unread post by luca.stere »

drobu wrote:releul made in england nu trebuia sa fie pe stanga? :)
I-am facut conversie pe dreapta. :)
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#36

Unread post by luca.stere »

Incepe lucrul si la table, aripa fata:

Image

Image

Image

Aici i-am dat cu Decanol ca sa curat vopseaua, mai mult a fost un test, sablarea va fi intotdeauna cea mai usoara solutie pentru a curata piesele:

Image

Image
User avatar

Kristian K
LVL 9,4
LVL 9,4
Posts: 112
Joined: 15 Apr 2015, 17:10
Location: CLUJ-NAPOCA
Has thanked: 11 times
Been thanked: 20 times
Zodiac:
Age: 54
Contact:

Re: Reconditionare Dnepr 650

#37

Unread post by Kristian K »

Muuulta tabla.
Ne incleștăm cu disperare,
Intr-o supremă confruntare
In fiecare zi:viață sau moarte...
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#38

Unread post by luca.stere »

Cristian 1 wrote:Muuulta tabla.
Nu e chiar asa, data in cantitate suficienta vopseaua se va lua foarte usor. Totusi, sablarea ramane cea mai buna optiune daca ai acces la ea.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#39

Unread post by luca.stere »

Tot in vederea pregatirii pentru vopsire a trebuit sa testez rezervorul de benzina pentru a constata daca are pierderi. Am gasit pe fund doua gauri mici, una format prin coroziune iar alta era practic o taietura de 3-4mm lungime. Acestea au fost usor de rezolvat:

Image

Image

Robinetul de rezervor este nou, luat de la Gaspar. Desi inchide bine va trebui sa-l desfac ca sa-i scot o saiba din el care la un moment va face probleme in timp.

Image

Dupa cum se vede in imagini acest rezervor a avut parte la un moment dat de o reparatie ampla pe in partea de jos. Desi pare facuta din topor reparatia (nu s-a tinut cont de estetica) a fost facuta bine, parte din tabla de pe fund a fost schimbata si a rezultat un fund foarte solid.

Image

Partea grea a venit cand am probat toata etanseitatea rezervorului si de ce mi-a fost frica nu am scapat, am constatat o pierdere de benzina pe la suportul unuia dintre ornamente:

https://images.flowers.ro/IPuploads/mon ... 65d510.jpg[/img]

Image

Asa ca am demontat ornamentele care erau prinse prin puncte de sudura:

Image

Image

Pentru a putea repara aceste suprafete prin cositorire a trebuit sa sablez aceste portiuni ruginite:

Image

Image

Dupa care a inceput cositorirea:

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Reconditionare Dnepr 650

#40

Unread post by luca.stere »

Dupa ce am terminat cu pierderile de benzina a trebuit sa mai rezolv o ultima problema: etanseitatea busonului de benzina. Mai exact, buza pe care inchide busonul de benzina nu are planeitate corespunzatoare. Astfel ca a trebuit sa incarc cu cositor si sa fac o planare pt a sigura etanseitatea rezervorului la buson:

Image

Image

Dupa care am decapat rezervorul si i-am dat spritchit:

Image

Image

La aripi am avut de astupat cu cositor niste gauri facute de altii pt a prinde presuri de cauciuc, am astupat totodata gaurile originale care prindeau lampa spate si am dat alte gauti pt a pune lampa spate modelul vechi (tip FP 230, montat pe Dnepr MT9 si Ural M63/M66). Mai jos am cositorit o fisura care exista la suprafata tablei, dedesubt este sudata:

Image

Image

Image

Si pozitionarea lampii spate:

Image

Image

La Dnepr MT9 lampa spate cobora un pic mai jos, mai aproape de numar. Canalul care protejeaza instalatia electrica pentru lampa spate m-a obligat sa urc cu lampa mai sus. Singurul impediment ar fi ca s-ar putea sa nu lumineze placuta de inmatriculare dar daca nu va fi luminat voi urca placuta mai sus si am rezolvat.

Dupa toate acestea am decapat aripile si le-am dat spritchit:

Image

Image

Image

Image
Post Reply