Page 5 of 6

Re: Reconditionare Dnepr 650

Posted: 24 Jun 2018, 13:36
by luca.stere
N-am mai scris nimic pentru ca sunt in probe, adica ma plimb cu Nipra. Am ajuns la 500km care poate nu par prea multi dar sunt facuti numai in zona, prin Bucuresti si partial pe soseau de centura. Singurele probleme pana acum au fost un cui pontou la care s-a dezintegrat garnitura de cauciuc (se pare ca se deterioreaza cu odata cu trecerea timpului) pe care l-am schimbat cu unul nou si un cablu de acceleratie la care s-a smuls un capat (cablu nou) exact cand eram in rond la Universitate . In rest merge perfect iar testele si plimbarile continua :D .
cui-pontou-k65.jpg

Re: Reconditionare Dnepr 650

Posted: 01 Jul 2018, 20:27
by drobu
[quote="luca.stere"] lampa de pozitie de K750 si si lampa spate FP230.
calling all stations...
Caut guma pe care se monteaza lampa...
Am cumparat o lampa si guma nu potriveste(probail este de mobra)..
Daca are cineva in plus ...contra ceva pesetas...
Scuze daca e posta gresit....

Re: Reconditionare Dnepr 650

Posted: 01 Jul 2018, 22:02
by luca.stere
Salut!

Din pacate nu am, am avut si eu una pe care am avut sansa sa o cumpar o data cu lampa iar cealalta am cumparat-o de la Ural Zentrale.

Re: Reconditionare Dnepr 650

Posted: 03 Jul 2018, 08:40
by drobu
luca.stere wrote:N-am mai scris nimic pentru ca sunt in probe, adica ma plimb cu Nipra. Am ajuns la 500km care poate nu par prea multi dar sunt facuti numai in zona, prin Bucuresti si partial pe soseau de centura. Singurele probleme pana acum au fost un cui pontou la care s-a dezintegrat garnitura de cauciuc (se pare ca se deterioreaza cu odata cu trecerea timpului) pe care l-am schimbat cu unul nou si un cablu de acceleratie la care s-a smuls un capat (cablu nou) exact cand eram in rond la Universitate . In rest merge perfect iar testele si plimbarile continua :D .
cui-pontou-k65.jpg
...doua preducele 2,5mm/0,6mm , si o bucata de membrana de cauciuc de la un carburator vacuumatic.Preduceaua mica se face dintr-un ac de seringa mai gros(perfuzie)...Membrana de carburator are spre periferie o zona mai groasa , aia potriveste....

Re: Reconditionare Dnepr 650

Posted: 03 Jul 2018, 21:33
by luca.stere
cui-pontou-k65.jpg
[/quote]
...doua preducele 2,5mm/0,6mm , si o bucata de membrana de cauciuc de la un carburator vacuumatic.Preduceaua mica se face dintr-un ac de seringa mai gros(perfuzie)...Membrana de carburator are spre periferie o zona mai groasa , aia potriveste....[/quote]

Da, buna treaba, multumesc!

Re: Reconditionare Dnepr 650

Posted: 14 Aug 2018, 10:20
by drobu
...donbas...

Re: Reconditionare Dnepr 650

Posted: 15 Aug 2018, 11:50
by luca.stere
drobu wrote:...donbas...
Ai schimbat locatia? Nu-ti mai place Clujul? :D

Vad ca ai lucrat ceva la ea, motorul cum se prezinta?

Re: Reconditionare Dnepr 650

Posted: 29 Sep 2018, 22:11
by luca.stere
A venit vremea si pt roata de rezerva, nu am facut-o pana acum din lipsa de timp pt ca lucrez si la alte proiecte si nici nu era vreo graba cu ea. Am demontat un tambur bun de pe o roata, e in stare foarte buna dar era vopsit cu argintiu:

Image

Image

Ca sa curat vopseaua am folosit Decanol, la Nitrodiluant nu a avut nici o reactie:

Image

Image

Dupa spalare:

Image

Image

Spite noi, spitarea si centrarea rotii:

Image

Image

Image

Image

Image

Re: Reconditionare Dnepr 650

Posted: 07 Oct 2018, 17:38
by luca.stere
Anvelopa noua Mitas, camera si banda spite VeeRubber:

Image

Image

Image

Saiba noua protectie/ornament rulmenti roata:

Image

Roata de rezerva montata:

Image

Re: Reconditionare Dnepr 650

Posted: 23 Oct 2018, 21:19
by luca.stere
Vad ca am uitat sa postez confectionarea presului de atas. Am gasit la Hornbach un pres de cauciuc (60 lei) tocmai bun pt a confectiona un pres de atas:

Image

Image

Asa ca l-am croit pe forma atasului:

Image

Lemnul de fixare al presului care are rol si de proptea pt picioare, l-am copiat dupa unul original de K750:

Image

I-am dat un bait:

Image

Re: Reconditionare Dnepr 650

Posted: 25 Nov 2018, 21:51
by luca.stere
Vara aceasta dupa numai 200km de plimbari tamponul de sa a cedat, era nou-nout dar probabil foarte slab calitativ:

Image

Asa ca am cumparat alt tampon nou de la Gaspar dar inainte de asta am gasit o solutie pt ca tamponul sa nu mai cedeze, i-am facut o ranforsare din tabla care nu anuleaza caracteristicile tamponului si este si facuta discret:

Image

Image

Image

Image

Acum saua in ansamblu este mai ferma si nu mai trage asta tare in tampon pt ca acesta a devenit mai ferm dar tot si-a pastrat si o doza de elasticitate. Dpdv estetic nici nu se vede aceasta intaritura fiind bine ascunsa sub sa. Dupa ce am montat tamponul am mai parcurs 300km (local) si tamponul nu a mai cedat.

Re: Reconditionare Dnepr 650

Posted: 15 Jan 2019, 22:57
by luca.stere
Un detaliu mic dar important, capacul de contact:
20190114_175917.jpg
L-am gasit in Romania, pret 92 lei cu tot cu transport.

Re: Reconditionare Dnepr 650

Posted: 20 Jan 2019, 22:46
by luca.stere
Pregatesc un alt motor si un cadru, este vorba de cele care provin din motocicleta pe care am cumparat-o de la Oradea cu an de fabricatie 1976 iar motorul si cadrul sunt matching numbers. Cadrul a fost deja sablat si vopsit de Urse, motorul il repar:

Arborele cotit avea mizerie depusa in fusuri, ceva tipic pentru Dnepr:
dnepr 650 (1).jpg
dnepr 650 (2).jpg
Arborele curatat:
dnepr 650 (4).jpg
Arborele rectificat la reparatia a doua:
dnepr 650 (3).jpg
dnepr 650 (8).jpg
Cuzineti reparatia a doua (NOS), adusi de Urse de la Chisinau:
dnepr 650 (5).jpg
dnepr 650 (27).jpg
dnepr 650 (26).jpg

Re: Reconditionare Dnepr 650

Posted: 24 Jan 2019, 22:42
by luca.stere
Am montat bielele pe arbore:
dnepr 650 (12).jpg
dnepr 650 (16).jpg
Added in 4 minutes 21 seconds:
Carterul spalat:
dnepr 650 (17).jpg
dnepr 650 (18).jpg
dnepr 650 (19).jpg
dnepr 650 (20).jpg
dnepr 650 (21).jpg
Nu inteleg ce se intampla cu pozele, sunt rotite la 90 de grade dar daca dai click pe poza o afiseaza corect...

Re: Reconditionare Dnepr 650

Posted: 27 Jan 2019, 20:31
by luca.stere
Rulment SKF 6209 C3 in fata si rulment cu role NJ209 marca URB:
dnepr 650 (22).jpg
dnepr 650 (24).jpg
dnepr 650 (25).jpg
Daca dati click pe poza se deschide in pozitia corecta.

Re: Reconditionare Dnepr 650

Posted: 07 Feb 2019, 07:29
by luca.stere
Continuam cu continuarea... Pompa de ulei imbunatatita, pinionul secundar al pompei de ulei de Dnepr are un viciu de proiectare combinat cu problema materialelor relativ slabe, pinionul secundar are sprijin pe ax doar pe o singura parte si din cauza fortelor combinate cu slaba calitate a materialelor duce la o uzura prematura a axului pinionului si a lagarului din corpul pompei. Astfel ca am dus pompa de ulei la un strungar care mi-a mai facut candva aceeasi lucrare si anume recificarea axului pinionului secundar si bucsarea lagarului cu o bucsa de bronz. Am mai facut la un motor o astfel de imbunatatire si si-a dovedit eficienta, motocicleta respectiva este folosita si nu are probleme cu presiunea de ulei nici macar vara prin oras cand e foarte cald:

Image

Image

Pt o amorsare rapida la pornire pinioanele se ung cu vaselina:

Image

Asamblarea pompei si a palierului fata pentru arbore:

Image

Image

Pentru montare e bine sa pui suruburi care sa conduca palierul spre pozitia corecta:

Image

Image

Image

Re: Reconditionare Dnepr 650

Posted: 07 Feb 2019, 22:19
by luca.stere
Pinioane distributie noi:

Image

Pinionul arborelui montat, schimbarea de culoare s-a produs de la incalzirea necesara pt o montare usoare si care asigura strangere pe arbore dupa racire (exclusa montarea prin bataie cu ciocanul).

Image

Pinionul pompei de ulei montat, nu este nou dar acesta de regula nu se uzeaza pt ca este solid iar fortele la care este supus sunt minore.

Image

Re: Reconditionare Dnepr 650

Posted: 09 Feb 2019, 15:46
by luca.stere
Axul cu came si rulmentii noi Koyo:

Image

Image

Pinionul nou introdus la cald pt a asigura o strangere buna pe ax. Diferenta de cota intre axul cu came si pinion este de o zecime de milimetru, sub aceasta cota exista riscul ca pinionul sa nu aiba strangere pe ax si in timp va bate in pana. Urmarile pot insemna fisurarea pinionului, distrugerea lacasului de pana, samd. Pinionul trebuie incalzit bine si introdus lejer pe axul cu came tinut cu un patent, nu cu ciocanul. Astfel dupa racire pinionul va avea strangerea corecta pe axul cu came.

Image

Image

Image

Image

Image

Re: Reconditionare Dnepr 650

Posted: 09 Feb 2019, 19:20
by luca.stere
Setul acesta de garnituri nu mai stiu de unde il am, ori l-am primit odata cu un motor pe care l-am cumparat candva de la un cetatean ori... de la Gaspar nu e, materialul garniturilor de la Gaspar nu este la aceasta calitate:

Image

Image

Filtrul de ulei centrifugal:

Image

Image

Image

Pentru o etansare suplimentara am folosit solutie Curil de la Elring:

Image

Image

Pentru baia de ulei am pregatit niste platnice facute dintr-o platbanda groasa de 5mm pentru o mai buna apasare pe suprafata baii de ulei, 11 bucati sunt necesare. Baia de ulei era deformata in zona suruburilor de cei care au lucrat inainte, probabil disperati de faptul ca nu le iesea etansarea.

Image

Image

Image

Etansare fina cu silicon Elring si un magnet pt retinerea particulelor metalice:

Image

Image

Image

Re: Reconditionare Dnepr 650

Posted: 15 Feb 2019, 06:48
by luca.stere
Simering Corteco pentru axul cu came:

Image

Image

Image