Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

De la Adler la Zundapp, cu (par)fum de Jawă. Mură-n gură: vorbim numai despre motociclete comuniste / clasice.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#1

Unread post by luca.stere »

Incep acest topic pentru a prezenta restaurarea unei motociclete Triumph BD250 model militar produs pentru armata germana (Wermacht). Numarul total de bucati fabricate intre 1939-1943 a fost de 13.000 bucati din care 12.000 au fost pentru armata germana vopsite in culorile armatei germane iar 1000 de bucati au fost pentru uz civil vopsite numai in rosu. Dupa terminarea razboiului au mai fost fabricate un numar de 500 bucati doar pentru anumite oficialitati vopsite in negru.

Un scurt istoric al companiei Triumph Werke Nurnberg AG:

Comerciantul german Siegfried Bettmann emigreaza in Anglia in anul 1884 unde infiinteaza o fabrica de biciclete cu denumirea TRIUMPH. Mai tarziu aceasta fabrica avea sa devina "TRIUMPH Motorcycles".
In anul 1896 fondeaza o filiala cu acelasi nume si in Germania, in orasul sau natal Nürnberg, unde incepe de asemenea productia de biciclete. Aici incepe in anul 1903 si productia de motociclete (cu motoare importate de la alti producatori), dar in 1907 este oprita din cauza cererii scazute din Reichul German.
In anul 1911 Compania germana isi schimba numele in "Triumph Werke Nürnberg AG" (T.W.N.), iar in 1913 se separa complet de Compania din Anglia.
In 1919 productia de motociclete se reia, aceasta rezumandu-se doar la modele cu motoare 2T derivate de la englezescul Triumph Junior. Folosirea motoarelor 4T incepe din perioada anului 1924, in 1938 acestea incetand a mai fi montate.
Fabrica TRIUMPH din Germania a inclinat mereu spre modelele 2T, care aveau un cost de productie mai redus si erau mai puternice. Decisiva in completarea acestor idealuri a fost si venirea lui Otto Reitz de la NSU.


Exemplarul la care lucrez a fost fabricat in 1939 fiind din primul an de fabricatie. A fost inmatriculata in Romania inca din anii '50 ceea ce ar putea indica faptul ca motocicleta er fi fost folosita de armata germana in Romania, dar asta este doar o ipoteza. Vopseaua originala a acestui exemplar este culoarea Stahlblau (albastru otel) si era caracteristica corpului Luftschutz care ar insemna Aparare Civila Antiaeriana. Pe furca are prinsa o placuta pe care scrie Enstort Nach Gruppe 3 care indica grupa de ecranare impotriva sistemelor de detectare, pe aceeasi placa se afla si vulturul cu svastica Waffenamt.

Cateva imagini cu modelul respectiv:

Image

Image

Image

Image

Image

Date tehnice:

Image

FiareVechi
LVL 2
LVL 2
Posts: 6
Joined: 01 May 2018, 09:46
Been thanked: 1 time

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#2

Unread post by FiareVechi »

Salutare!
Frumos topic ati deschis, domnule. Sunt sigur ca va fi urmarit cu foarte mare interes.
Si daca tot l-ati deschis si am banuiala ca este singurul topic despre aceasta motocicleta deschis pe un Forum din Romania, o sa imi permit sa mai vin si eu cu ceva detalii despre acest model.

Modelul civil a fost construit intre 1937-1939, in numar de aproximativ 1000 de bucati, fiind toate vopsite in culoarea rosu bordeaux.
Modelul Wehrmacht a fost construit intre 1939-1943, in numar de aproximativ 13.000 bucati, fiind vopsite in culorile Armatei Germane.
Dupa Razboi au fost construite intre 1946-1949 inca 449 de motociclete Triumph BD250 model Wehrmacht, care au mers catre anumite oficialitati. Toate au fost vopsite in culoarea negru.

Spor la treaba si numai bine!

(Poze/Brosuri cu modelul civil)
Attachments
4.jpg
3.jpg
2.jpg
1.jpg
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#3

Unread post by luca.stere »

Orice informatie e binevenita, eu le-am luat de pe net si am incercat sa le perii un pic pt a le alege pe cele pe care le-am considerat mai apropiate de adevar.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#4

Unread post by luca.stere »

Ambielajul motorului, dupa cum se vede are doua biele foarte putin defazate. Acest motor are doi cilindri dar in realitate functioneaza ca un singur cilindru, au o singura camera de ardere care este comuna si o singura bujie. Defazarea are rolul de a atenua detonatiile si banuiesc ca solutia cu doi cilindri in loc de unul au adoptat-o pentru o racire mai buna.

Image

Image

Image

Image

Image

Ambielajul se prezinta intr-o stare foarte buna (nu a fost batut, polizat, taiat, samd), va trebui verificat la comparator pt a vedea daca prezinta abateri.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#5

Unread post by luca.stere »

O curatare preliminara a carterului motor pentru a verrifica mai usor daca prezinta defecte (fisuri, filete stricate, samd):

Image

Image

Image

Image

Palierul din dreapta al carterului, pe acesta se monteaza aprinderea si dinamul:

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#6

Unread post by luca.stere »

Dupa spalare:

Image

Image

Image

Image

Image

FiareVechi
LVL 2
LVL 2
Posts: 6
Joined: 01 May 2018, 09:46
Been thanked: 1 time

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#7

Unread post by FiareVechi »

...
Attachments
02.jpg
01.jpg
O4.jpg
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#8

Unread post by luca.stere »

Am verificat ambielajul de la Triumph cu ajutorul bancului de proba pe care l-am facut la care am adaugat si ceasul comparator:
20180513_123202.jpg
Si iata filmarea de la verificarea ambielajului la care am constatat o bataie de 5 sutimi, pentru a fi sigur ca verificarea e corecta am testat si un arbore de Dnepr la care am gasit o abatere de maxim o sutime ceea ce mi-a certificat ca bancul de probe facut de mine este bun.

https://www.youtube.com/watch?v=54EA3hT0xvw

FiareVechi
LVL 2
LVL 2
Posts: 6
Joined: 01 May 2018, 09:46
Been thanked: 1 time

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#9

Unread post by FiareVechi »

POZELE NU IMI APARTIN!
Sursa: INTERNET

Added in 2 minutes 5 seconds:
POZELE NU IMI APARTIN!
Sursa: INTERNET

Added in 5 minutes 6 seconds:
Pozele nu imi apartin.
Sursa: INTERNET

Added in 10 minutes 28 seconds:
Pozele se repeta si polueaza Topicul. Rog un moderator sa faca putina curatenie (eventual sa stearga intreaga postare). Sunt nou pe Forum si inca nu m-am deprins cu functionarea lui.
Attachments
20.jpg
19.jpg
18.jpeg
17.jpg
16.jpg
16.jpg (9.47 KiB) Viewed 16142 times
16.jpg
16.jpg (9.47 KiB) Viewed 16142 times
15.jpg
14.jpg
13.jpg
12.jpg
11.jpg
20.jpg
19.jpg
18.jpeg
17.jpg
16.jpg
16.jpg (9.47 KiB) Viewed 16144 times
16.jpg
16.jpg (9.47 KiB) Viewed 16144 times
15.jpg
14.jpg
13.jpg
12.jpg
11.jpg
10.jpg
9.jpg
8.jpg
7.jpg
6.jpg
5.jpg
4.jpg
3.jpg
2.jpg
1.jpg
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#10

Unread post by luca.stere »

Am dus ambielajul la reparat la Adrian Ursuleac pentru constatare si reparatie. Dansul mi-a spus ca bataia de 5 sutimi nu ar fi fost foarte mare sustinand ca in acei ani era comuna o astfel de bataie dar mi-a confirmat ca bielele nu erau in regula. Am uitat sa mentionez ca la rotire bielele aveau puncte unde "tineau". La demontare am aflat si motivul, desi fusese reparat a fost reparat prost. Au fost gasite role de trei dimensiuni ceea ce facea ca biela sa nu se invarta uniform:

[imghttps://images.flowers.ro/IPuploads/monthly_2018_05/5b0171247a860_demontare-ambielaj-twn-bd250w(2).thumb.jpg.99fc9fe2bcdb90bf96d5d07b1259434b.jpg][/img]

Image

Image

O bucsa de bolt de piston a fost prost facuta, presata prost si fara taietura specifica bucsilor de bolt de la motoarele in doi timpi. Asa arata bucsa cu pricina:

Image

Dupa inspectarea cotelor care s-au dovedit a fi in perfecta stare a inceput preparea pentru montaj care a constat in alezarea camasilor de rulment a bielelor pt a se potrivi cu rolele noi si inlocuirea unei bucsi de bolt si alezarea ambelor bucsi de bolt pt a se potrivi cu bolturile noi deoarece sunt cu cateva zecimi mai groase:

Image

Image

Image

Image

Si astfel a rezultat un ambielaj in stare foarte buna cu bataie aproape zero pe partea dreapta si aproape doua sutimi pe partea stanga:

https://youtu.be/91z_hMM0Y_A
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#11

Unread post by luca.stere »

Am curatat a doua oara carterul motorului si am inceput probele de montaj:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

A doua oara le-am spalat pentru a inlatura resturile de murdarie care erau depuse in timp si care nu s-au indepartat chiar usor avand in vedere ca nu pot sabla carterul pt a-i pastra patina si nici nu pot actiona mecanic asupra lui pt a nu-l zgaria.

Probele de montaj, aveam niste emotii in sensul ca poate ceva nu se va alinia corect si totodata trebuia sa determin grosimea aproximativa a garniturilor de etansare in functie de aceste probe de montaj (rulmenti si simeringuri SKF).

Image

Image

Totul se invarte usor, nu da sa blocheze in nici un punct iar asta inseamna ca pot incepe montajul dupa ce voi confectiona garniturile motorului.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#12

Unread post by luca.stere »

Am inceput asamblarea motorului, am spalat din nou toate piesele, am verificat si curata filetele cu un tarod am facut o garnitura pentru palierul dreapta al ambielajului la care am folosit Curil (Elring) pentru etansare. Palierul de ambielaj pe care am croit garnitura nu este cel pe care l-am montat pe motor:

Image

Image

Image

Curatarea si verificarea filetelor:

Image

Image

Palierul montat:

Image

Am pus piulite si saibe de inox, chiar daca aceasta motocicleta nu va mai vedea noroaie si balti este o zona de expusa:

Image

Simeringurile SKF 52x25x7 montate, chernerele nu le-am dat eu ci altii care au umblat candva la acest motor:

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#13

Unread post by luca.stere »

Urmeaza montarea cutiei de viteze, asa ca am confectionat garnitura pentru capacul cutiei de viteze. Cutia de viteze este in foarte buna, am gasit-o cu ulei in ea, fara pilitura si completa fara nimic rupt sau uzat, are pana si placa de contact pantru indicatorul de neutral (voi reveni cu imagini).

Image

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#14

Unread post by luca.stere »

Componentele cutiei de viteze spalate si gata de montat:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Toate piesele utiei de viteze sunt incriptionate Hurth si cu codul de piesa:

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#15

Unread post by luca.stere »

Rulmenti noi SKF 6205 C3 si 6303 C3, sunt singurii rulmenti din cutia de viteze:

Image

Image

Image

Bucsa de mai jos are rol de distantier intre pinionul de lant si rulment dar si de etansare cu ajutorului filetului de pe bucsa care trimite uleiul inapoi in cutie. Desi am incredere in acest sistem (se folosea si la motoare) am lasat si o camasa de cauciuc rulmentului:

Image

Image

Inelele din pasla folosite la etansarea axului de schimbator de viteze:

Image

Image

Added in 27 minutes 48 seconds:
Si am inchis cutia de viteze, Loctite pe filet. Suruburile sunt originale, sunt dintr-un otel inchis la culoare si au o calitate foarte buna chiar si pentru zilele noastre. La motocicleta asta chiar m-a impresionat calitatea pieselor, a materialelor si a executiei.

Image

Garnitura a fost unsa cu solutie Curil (Elring) pe ambele parti:

Image

Si iata cutia inchisa, in partea de jos a cutie se vede clichetul de actionare al treptelor si lamela de cupru pt contactul de neutral:

Image

Image

Singura problema la asamblarea cutiei de viteze este data de "punerea la punct" a sistemului de actionare al selectorului de viteze care se monteaza intr-o singura pozitie corecta. Inainte de montaj a trebuit sa determin pozitia corecta a schimbatorului si sa-i fac un semn cu markerul.

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#16

Unread post by luca.stere »

Si am inchis cutia de viteze, Loctite pe filet. Suruburile sunt originale, sunt dintr-un otel inchis la culoare si au o calitate foarte buna chiar si pentru zilele noastre. La motocicleta asta chiar m-a impresionat calitatea pieselor, a materialelor si a executiei.

Image

Garnitura a fost unsa cu solutie Curil (Elring) pe ambele parti:

Image

Si iata cutia inchisa, in partea de jos a cutie se vede clichetul de actionare al treptelor si lamela de cupru pt contactul de neutral:

Image

Image

Singura problema la asamblarea cutiei de viteze este data de "punerea la punct" a sistemului de actionare al selectorului de viteze care se monteaza intr-o singura pozitie corecta. Inainte de montaj a trebuit sa determin pozitia corecta a schimbatorului si sa-i fac un semn cu markerul.

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#17

Unread post by luca.stere »

Am montat supapa rotativa, rolul acestui supape este similar cu cel al "muzicutei" de la motoarele 2T moderne si anume economie de carburant si un raspuns mai bun la accelerare. Pentru a intelege mai bine utiltatea acestui ansamblu puteti viziona clipul de mai jos:

https://youtu.be/DczDdGiBUdM

Componentele valvei rotative: cilindrul de admisie, rulmenti, suruburi prindere si palier rulment stanga. Rulmentul din dreapta este cu role si foloseste ca palier carterul motorului:

Image

Rulmentii supapei rotative sunt in stare perfecta si cred ca sunt originali din fabrica. Am inspectat fiecare rola si nu are nici o urma de uzura, rulmentul din stanga care este cu bile (marca FAG) este uns in permanenta cu ulei de transmisie din carcasa transmisiei primare si astfel nu s-a uzat. Totodata fortele asupra acestor rulmenti sunt minore pt ca supapa este pur si simplu un cilindru care se invarte iar acest motor are o turatie maxima de 3800 de ture/min. Rulmentul FAG nu l-am schimbat cu unul nou deoarece extragerea lui este blocata de un bolt care are rol de pana pt pinionul care actioneaza supapa rotativa. Din pacate acest bolt nu este foarte gros, este din otel si este presat destul de tare. Ca sa-l extrag ar fi insemnat sa-l elimin prin taiere sau polizare, sa extrag restul (cel mai probabil prin electroeroziune) si sa confectionez alt bolt la dimensiune. Pentru ca rulmentul este in perfecta stare si este uns in permanenta cu ulei de transmisie ceea ce ii prelungeste viata in mod aproape nelimitat am decis sa nu-l mai schimb:

Image

Image

Image

Loctite pentru suruburile (originale din fabrica) de la palierul supapei rotative:

Image

Pinionul supapei rotative este din textolit montat pe un suport din otel si are dantura in perfecta stare. Textolitul este un material foarte pentru pinioane si se foloseste in angrenaje unde nu sunt forte mari, am mai intalnit aceasta solutie la un motor de Ford V4 din anii '60 care avea pinionul axei cu came din textolit. Acest material reduce mult zgomotul si frictiunile la nivel molecular asigurand o utilizare indelungata fara uzuri, din pacate nu rezista la forte mari si astfel nu poate fi folosit la alte angrenaje (Ex: cutii de viteze).

Image

Image

Acum observ ca am uitat sa pozez supapa rotativa montata, chiar daca nu era cine stie ce informatie (3 suruburi si un palier) imi pare rau ca am uitat sa faca poza. Mai jos montarea pinonului supapei rotative:

Image

Am insemnat cu vopsea verde semnele pt punerea la punct a supapei rotative in raport cu pinionul de pe ambielaj. Mai jos piulita de prindere a pinionului, aici e o mica poveste, am cumparat acum 2-3 ani opt piulite de 12x1mm de la Rocast dar le-am cumparat din greseala pt ca eu voiam piulite de 12x1.25mm pt axele de prindere de motor de la boxerele rusesti si chiar ma gandeam ca probabil nu voi folosi niciodata aceste piulite. Pe acest motor nu am gasit piulita si am avut norocul sa am aceste piulite noi cumparate de la Rocast deoarece pasul de 12x1mm este folosit destul de rar si este greu spre imposibil sa gasesti astfel de piulite la magazine de "cartier".

Image

Piulita am asigurat-o cu Loctite:

Image

Pana volantului motor:

Image

Punerea la punct a pinionului supapei rotative, pinionul are doua semne pe ele si exact intre ele trebuie sa pice semnul de pe pinionul de pe pinionul de pe volantul ambielajului care se vede doar prin gaura de depresare. Am avut norocul ca acel semn sa fie inca vizibil doarece era un pic sters din cauza unor depresari anterioare la care cei care au lucrat in trecut au infiletat suruburile de depresare pana au ajuns in pinion si au atins semnul de oe pinion. Pt a fi sigur ca semnul este corect am facut o comparatie cu un alt volant la care semnul era impecabil.

Punerea la punct conform manual:

Image

Image

Astfel pozitia supapei rotative in raport cu motorul corespunde astfel, supapa este maxim deschisa cand pistoanele sunt la punctul mort superior ceea ce are si logica in cazul motoarelor 2T deoarece atunci este punctul maxim de admisie in carterul motor. PT cine nu stie motoarele in doi timpi fac admisia prin carter.

O privire de ansamblu:

Image

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#18

Unread post by luca.stere »

Piesele transmisiei primare dupa ce le-am curatat:

Image

Image

Image

Image

Inca nu am realizat montajul final al transmisiei finale dar toate piesele sunt in stare perfecta. Volantul care a fost deja montat odata cu valva rotativa prezinta niste urme de lovituri de ciocan, cel mai probabil in urma depresarii fara a avea la dispoztie o presa de extractie desi are filete generoase tpcmai pt acest lucru. Canalul de pana si si conul sunt in stare perfecta iar pinionul care antreneaza valva rotativa este impecabil dar acesta nu este solicitat de forte mari si probabil ca nu s-ar uza niciodata.

Placile de ambreiaj sunt noi iar cele metalice sunt in stare buna. Oala de ambreiaj nu prezinta batai provocate de capetele discurilor de ambreiaj iar canelurile suportului de discuri nu prezinta uzuri.Pinioanele lantului de transmisie primara sunt in stare foarte buna, probabil ca nu au avut sansa sa ruleze foarte mult.

Surpriza cea mare a venit din partea lantului de transmisie, este nou desi nu parea. In afara unor urme de depozitare (praf si oxizi superficiali) lantul este impecabil, daca ar fi fost rulat cat de putin trebuia sa prezinte un joc minim.

Acum urmeaza sa aleg un capac bun pentru transmisia primara, acesta contine si pompa de ulei.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#19

Unread post by luca.stere »

Si am adus si "carcasa" la garaj:

Image
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Restaurare TWN BD250 Wermacht (Triumph Werke Nurnberg AG)

#20

Unread post by luca.stere »

Am sablat jantele, un tambur si un butuc, la acest model doar la roata fata tamburul de frana este prins cu spite. Pe spate este prins cu pinionul rotii spate si oarecum face parte din transmisie. Dupa sablare au am reusit sa gasesc niste inscriptii pe janta, dimensiune si firma producatoare (RK).

Image
Post Reply