Page 1 of 1

Dnepr touring

Posted: 13 Feb 2013, 13:07
by Paul
Acuma e choperizată. Nu că nu merge, dar...
Nu mă trimiteţi într-un touring de-a gata. Nu are rost. Boxerul cu marşarier mi se pare excelent aşa cum e.

Am desenat ceva variante de a face Nipra să arate a BMW :lol: folosind rezervorul original cel mare.

Materiale necesare, ceva plat-band subţire, aparat de sudură musai în argon că face treabă mai delicată, o foaie de plexiglas şi pistol de aer cald.

Nu modifică cu foarte mult masa motocicletei. Cumulat, poate maxim 2 kilograme. Însă, se realizează în aşa fel încît să îşi facă treaba, adică protecţia la intemperii (ploaie, vînt).

Ideea e că se decupează din foaia de plexiglas două forme identice. Apoi se modelează cu pistolul de aer cald la forma necesară. Se foloseşte cadrul şi rezervorul original, de care se sudează prinderi. Apoi se montează la locul ei.
Pe rezervor se sudează la canturile superioare un platband subţire care să poată fi îndoit în jos, de preferat ceva inox sau material cromat, ca partea care rămîne la vedere să arate bine. La canturile inferioare se sudează un platband ceva mai gros care să fie atît ca prindere pentru carenaj, cît şi suportul farului. În partea de jos carenajul se prinde de nişte urechi sudate pe cadru.
Carenajul pleacă fix de deasupra cilindrului, ca să nu obtureze fluxul de răcire, se curbează în lateral pentru a asigura protecţia genunchiului, şi revine prins sub platbandul superior. În partea din faţă este prins de platbandul suport al farului, farul devine fix. Carenajele, în partea din faţă o parte asigură "ascunderea" bordului şi se continuă cu un scut perfect transparent (din acelaşi plexiglas).
E un carenaj standard, la urma urmii. Originalitatea montajului pe aceast motociclet e.

primesc aşadar ca donaţie un rezervor original, cel mai mare posibil...


M-am jucat puţin în Paint, dacă e cineva meşteri în editări grafice, este liber să preia ideea şi să se joace. Numai să ne arate şi nouă.

Dnepr touring

Posted: 13 Feb 2013, 21:04
by alex_dr
nu este mai usor sa iei carenajul de la alta motocicleta si sa il adaptezi?te scuteste de multa bataie de cap si daca imi aduc aminte si eu odata am vrut sa curbez o bucata de plixiglas cu feonu si s-a albit. ;)

Dnepr touring

Posted: 13 Feb 2013, 21:44
by Paul
1. De la ce motocicletă?

2. Feonul nu face (pînă la )400 grade. Şi oricum ce dacă se albeşte, doar vine vopsit.

Dnepr touring

Posted: 24 Feb 2013, 10:27
by Cristi 57
Paul » 13 Feb 2013, 13:07 wrote:Acuma e choperizată. Nu că nu merge, dar...
... Pe rezervor se sudează la canturile superioare un platband subţire care să poată fi îndoit în jos, de preferat ceva inox sau material cromat...
Pe rezervor nu se sudeaza nimic! In cel mai rau caz se poate adauga ceva prin sudura de urechile de prindere(dar nici acest lucru nu este recomandat - va produce fisuri prin vibratia unei mase suplimentare). Deasemeni sudura nu poate fi aplicata cu succes intre otel si inox, otel si fonta, etc - in cel mai bun caz o alamire sau brazare ce foloseste un material capabil sa adere bine pe ambele materiale.

Solutia mai simpla si la indemana este coliere si bride, sisteme adoptate si de fabricant(din motive strict tehnice).

Dnepr touring

Posted: 14 Mar 2013, 09:51
by LIL DEBUL
Pe rezervor nu se sudeaza ca expodeaza ,nu se sudeaza ca se gaureste , nu se sudeaza ca nu e talent sau nu se sudeaza ca nu e scule dedicate ???
2 metale diferite nu se sudeaza , gen fier+inox , dar se poate suda ceva in afturi(puncte) pe rezervor , daca talentul este prezent si nu te imbeti cind lucrezi , sau , cel mai important , cind nu te dai pe mina MesteruluiFals. Sincer , se poate suda pe rezervor , nu stiu insa daca nu explodeaza.

Dnepr touring

Posted: 14 Mar 2013, 11:39
by Paul
...presimt că forumul ăsta prinde ceva curaj de-acum încolo. :)

Cînd am scris, aveam în minte sudura în argon, aia care se face la o intensitate aşa de mică încăt zici că se uită bijutierul cu lampa. Nu credeam că mai e nevoie să specific.
Toată lumea se gîndeşte la animalul de electrod electric, care face un BRRUUPP şi ditai găuroiul în tablă...

Dnepr touring

Posted: 14 Mar 2013, 11:55
by LIL DEBUL
Sa nu-ti fie frica de electrod , se pot face chestii absolut misto cu el , depinde de ce vrei sa faci , dar daca ai talent si mina , merge si la tabla foarte ok.
Succes in continuare.

Dnepr touring

Posted: 14 Mar 2013, 12:18
by AdrianS
La rezervorul Jawei mele s-a alămit în draci. E drept, tinichigiul se uita la el ca la bomba amorsată şi tot cu rezervorul umplut cu apă a lucrat, timp în care eu priveam interzis la felul exploziv în care ieşeau gazele pe la gura buşonului. Da, lumea se fereşte de sudura pe rezervor, dar nici vorbă de lucru imposibil :).

Nenea Lil Debul, bun venit! ;)

Dnepr touring

Posted: 14 Mar 2013, 20:17
by LIL DEBUL
Multumesc frate , voi fi discret.

Dnepr touring

Posted: 17 Mar 2013, 17:45
by bacdava
Daca vrei te pot ajuta cu niste carenaje de r80rt de matrita, pe care sa le copiezi. La fel, pot sa te ajut si cu ap de sudura MIG/MAG. Si eu sunt zilele astea in procesul de a carena bmw-u, asa ca daca vrei sa faci un drum pot sa iti arat si cum vin prinderile carenei, da rapid ca in urmatoarele zile vreu sa il termin

Dnepr touring

Posted: 17 Mar 2013, 20:36
by Paul
Dap! Aia e.
Deşi io aş prefera parcă.... carenajul ăla ceva mai înalt sub far, mai ascuţit spre bord şi mai rotund în jurul ghidonului....

Oare un rezervor nu se potriveşte şi pe Nipră? Şi faci 2 seturi de carene, unul mi-l vinzi şi gata.

Dnepr touring

Posted: 18 Mar 2013, 22:37
by bacdava
De facut eu, nu fac. De ajutat, cu placere ;)

Re: Dnepr touring

Posted: 07 Dec 2013, 23:44
by Paul
Şi din ce studiai io cadrul meu neumblat de ămtău... se pare că va veni cu şaua banchetă, pe care o am aproape nouă. Deci musai şi rezervor pătrăţosu'.
Deci turing....
E bun şi aşa, că choper am avut.
Pe viitor posibil să se lipească topicele astea două.