Page 1 of 5

BMW R 80 RT...revenirea.

Posted: 17 Nov 2013, 08:31
by burg_man
Dupa o lunga perioada de abandon, lasat la mila intemperiilor si-a gasit in sfarsit drumul spre revenirea pe asfalt...acolo unde-i este locul.
17032012854.jpg
odata ajuns acasa motorul a primit ce i se cuvenea...curatat, spalat si pregatit pt schimbul de cele necesare.
2013-10-05 17.50.57.jpg
2013-10-12 14.42.08.jpg
2013-10-12 14.46.58.jpg
2013-10-12 15.17.08.jpg
2013-10-12 14.37.50.jpg
2013-10-12 14.38.00.jpg

Re: BMW R 80 RT...revenirea.

Posted: 21 Nov 2013, 11:50
by AdrianS
Ce fain! Mai pune poze! Şi neapărat să ne arăţi un filmuleţ la final! Sunt din cale-afară de curios să-l aud cum sună. În ce stare a fost motorul în sine? Văd că i-ai făcut o segmentare, a fost nevoie să alezezi cilindrii?

Fir-ar să fie, mi-ar plăcea unu' de-ăsta! :P

Re: BMW R 80 RT...revenirea.

Posted: 21 Nov 2013, 22:43
by burg_man
Salut!
cu siguranta o sa mai pun poze dar la momentul potrivit, filmulet o sa fac si o sa-l pun aici la sfarsitul saptamanii, sunetul e acelasi ca la nipru banuiesc, pe mine ma omoara cum suna cu toate ca evacuarea e comuna la cei doi cilindrii din cauza amortizorului de zgomot.
Motorul l-am gasit intr.-o stare relativ buna tinand cont de anii statuti in conditii vitrege.
Da, segmentare am facut la cilindrii de la celalalt motor si asta nu din cauza uzurii ci din cauza ca avea un segment rupt si tot pe ei i-am pus pe motor.

Re: BMW R 80 RT...revenirea.

Posted: 24 Nov 2013, 09:40
by burg_man
Salut Adrian!
stiam ca esti in cautare de o pereche de Bing-uri, uite am gasit 2 anunturi, cele din prima poza sunt la 140 euro si cele din a 2 a poza la 100 e, plus cheltuielile de trimitere.
daca sunt ok ca si pret pt tine da un semn si luam legatura cu ei.
bafta.
Carburadores-bing-de-bmw-r-100-111516374_1[1].jpg
Carburadores-de-bmw-87220607_1[1].jpg

Re: BMW R 80 RT...revenirea.

Posted: 25 Nov 2013, 12:14
by AdrianS
Să ştii că mă tentează foarte să am o pereche de asemenea carburatoare la îndemână, Costel. Deh, Bing-uri, cică crema cremelor pentru boxerele nemţeşti. Deocamdată însă cu banii nu stau grozav. Totuşi ţinem legătura pe chestia asta, mulţam că te interesezi! Cum au chiulasele BMW-ului admisia construită? Direct gât cu secţiune rotundă sau este o flanşă?

În ideea asta spuneam că ar fi mişto să ne inunzi cu poze şi filmuleţe făcute BMW-ului tău, că aşa mai observăm şi noi detalii. A se citi mai salivăm după una-alta. :)

Re: BMW R 80 RT...revenirea.

Posted: 27 Nov 2013, 07:58
by burg_man
Un filmulet facut duminica.... in relanti, se cam ineaca cateodata stind pe cricul lateral, pe cel central nu face asa, ma rog...mai trebuie lucrat la capitolul asta cu relantiul.
ce imi place e ca raspunde prompt la acceleratii scurte.
mai e de completat cateva piese cum ar fi...rezervor, sha, semnale fata, farul , astea momentan.

http://youtu.be/c6bUr5j5_rc

Re: BMW R 80 RT...revenirea.

Posted: 01 Dec 2013, 10:10
by burg_man
Salut!
revin cu cateva foto, la chiulasa pe partea admisiei este o bucsa care se insurubeaza in corpul chiulasei.

cilindrii au ceva urme de uzura pe portiunea unde au lucrat segmentii, dar nu cea cunoscuta de noi la motocicletele comuniste, umerii aceia omniprezenti care agatza facutide segmenti in partea se sus a cilindrilor nu sunt si aici...deh...NIKASIL-ul isi spune cuvantul.

pe partea exterioara a cilindrilor e prezenta o camasa consistenta de mizerie depusa din cauza scurgerilor de ulei

supapele ca si ghidurile dealtfel sunt intr.-o stare buna nu au urme de uzura pronuntata si nici joc pe ghidaje.

pistoanele au si ele urme de frecare pe partile laerale ,sus si jos de cum a fost móntate in pozitia de lucru

nu stiu ce mecanic a bagat atata silicon pe garnitura de la chiulasa dar eu cand l-am demontat am crezut in prima faza ca o fi scapat omu cilindrul sau chiulasa in galeata cu silicon :)) si un l-a mai sters.
IMG_0806.JPG
IMG_0811.JPG
IMG_0807.JPG
IMG_0810.JPG
IMG_0809.JPG
IMG_0812.JPG
IMG_0813.JPG
IMG_0816.JPG
IMG_0815.JPG
IMG_0819.JPG
IMG_0820.JPG
IMG_0821.JPG
IMG_0824.JPG
IMG_0823.JPG

Re: BMW R 80 RT...revenirea.

Posted: 06 Dec 2013, 22:41
by burg_man
Nepasarea si indiferenta distruge....nu numai intemperiile, astazi am 'ciomuit' cele 2 rezervoare, cu speranta ca pot salva unul .
2013-12-06 14.47.47.jpg
2013-12-06 14.47.20.jpg
2013-12-06 14.34.16.jpg
2013-12-06 14.33.35.jpg

Re: BMW R 80 RT...revenirea.

Posted: 26 Jan 2014, 09:59
by burg_man
zilele astea avand ceva timp la dispozitie am profitat de el si am curatat temeinic chiulasele si cilindrii imbacsiti de mizerie.
poze.
o mica comparatie.
o mica comparatie.
IMG_0830.JPG
2014-01-24 11.57.09.jpg
2014-01-24 11.57.00.jpg
din dorinta de a pune atas motocicletei am trecut pe la statia ITV (ITP) sa ma informez asupra conditiilor impuse de legislatia in vigoare de aici cu privire la acest aspect...
m-a interesat in mod special pt BMW-ul r 80. Dar banuiesc ca se poate pune si la alte motociclete.
am aflat urmatoarele;
1-trebuie facut proiect de catre un specialist autorizat...sunt o multime, asadar nu sunt greu de gasit.
2-lucrarea trebuie executata de catre un specialist autorizat, conform proiectului.
3-ITP-ul nu ramane decat sa constate si sa trimeata documentatia la DGT, directia generala de trafic pt actele utilajului.
4 am primit o fisa cu datele tehnice oligatorii ce trebuie sa le intruneacsa vehiculul pt a trece inspectia.
jpg1-.jpg

Re: BMW R 80 RT...revenirea.

Posted: 26 Jan 2014, 16:19
by AdrianS
Ce ai folosit să cureţi camera de ardere aşa temeinic? Parcă-i nouă!

Re: BMW R 80 RT...revenirea.

Posted: 26 Jan 2014, 17:40
by burg_man
am folosit burete de vase abraziv d-ala verde, a cazut relativ usor calamina de pe chiulasa, mai greu a fost la supape ca se pietrificase. am reusit pina la urma s-o dau jos cu peria de sarma la polizor.

Re: BMW R 80 RT...revenirea.

Posted: 01 Feb 2014, 08:27
by burg_man
aventura continua...
motorul imprastiat intr-o dezordine ordonata prin mai multe cutii, la blocul motor mai trebuie ajustat cuzinetii de la capacul ambreiajului o sa revin cu ceva poze si mai multe info....supapa de presiune de pe circuitul uleiului, un arculet cu o bila de rulment ce astupa un orificiu atunci cand am demontat motorul ereu imprastiate prin locasul filtrului de ulei, asta explica si uzura exagerata a cuzinetilor de pe arbore, arbore si biele,  neavand presiune uleiul nu mai facea circuitul firesc de ungere a motorului ci gasea cel mai scurt traseu de intoarcere in baia de ulei.
motorul imprastiat intr-o dezordine ordonata prin mai multe cutii, la blocul motor mai trebuie ajustat cuzinetii de la capacul ambreiajului o sa revin cu ceva poze si mai multe info....supapa de presiune de pe circuitul uleiului, un arculet cu o bila de rulment ce astupa un orificiu atunci cand am demontat motorul ereu imprastiate prin locasul filtrului de ulei, asta explica si uzura exagerata a cuzinetilor de pe arbore, arbore si biele, neavand presiune uleiul nu mai facea circuitul firesc de ungere a motorului ci gasea cel mai scurt traseu de intoarcere in baia de ulei.
cutiile isi asteapta randul, la cea de nipru am reusit sa pun discul de ambreiaj al bmw-ului, urmeaza sa intre in lucru pt modificarea pozitiei gaurilor de prindere pe blocul motor si a umerilor....diferentele sunt de cativa milimetri .
cutiile isi asteapta randul, la cea de nipru am reusit sa pun discul de ambreiaj al bmw-ului, urmeaza sa intre in lucru pt modificarea pozitiei gaurilor de prindere pe blocul motor si a umerilor....diferentele sunt de cativa milimetri .
unul din rulmenti made in Romania, cutia se prezinta super bine.
unul din rulmenti made in Romania, cutia se prezinta super bine.
ajustare garnitura
ajustare garnitura
IMG_0837.JPG

Re: BMW R 80 RT...revenirea.

Posted: 10 Feb 2014, 21:17
by burg_man
cateva desene.
165.jpg
174.jpg
188.jpg
190.jpg

Re: BMW R 80 RT...revenirea.

Posted: 13 Feb 2014, 14:55
by burg_man
Dragilor dati-mi si mie o idee...cum naiba sa demontez amortizorul asta. de unde sa-l incep....? l-am luat cu binisorul,  cu socuri mecanice actionat la piulita din capat, socuri verbale....nimic. <br />vreau sa-l demontez ca sa-l pot vopsi.<br />daca aveti ceva sfaturi sau idei
Dragilor dati-mi si mie o idee...cum naiba sa demontez amortizorul asta. de unde sa-l incep....? l-am luat cu binisorul, cu socuri mecanice actionat la piulita din capat, socuri verbale....nimic.
vreau sa-l demontez ca sa-l pot vopsi.
daca aveti ceva sfaturi sau idei
IMG_0853.JPG

Re: BMW R 80 RT...revenirea.

Posted: 13 Feb 2014, 16:52
by luca.stere
burg_man » 13 Feb 2014, 12:55 wrote:
IMG_0854.JPG
IMG_0853.JPG
Eu nu inteleg ce vrei sa desfaci de fapt, poti sa fii mai clar?

Re: BMW R 80 RT...revenirea.

Posted: 13 Feb 2014, 18:49
by burg_man
vreau sa-l demontez ca sa-l pot vopsi, arcul, seibile alea care preseaza arcul, protectia metalica interioara, cam tot ce se poate demonta, sa le pot vopsi separat piesa cu piesa, nu la pachet cum e acum.
in partea de sus, langa bucsa, are un hexagon de 22mm care eu cred ca e o piulita infiletata pe axul ala nichelat, intrebarea e cum bloca axul sau cu ce pot sa tin de el fara sa-l distrug ca sa pot sa scot piulita.

Re: BMW R 80 RT...revenirea.

Posted: 13 Feb 2014, 21:12
by luca.stere
burg_man » 13 Feb 2014, 16:49 wrote:vreau sa-l demontez ca sa-l pot vopsi, arcul, seibile alea care preseaza arcul, protectia metalica interioara, cam tot ce se poate demonta, sa le pot vopsi separat piesa cu piesa, nu la pachet cum e acum.
in partea de sus, langa bucsa, are un hexagon de 22mm care eu cred ca e o piulita infiletata pe axul ala nichelat, intrebarea e cum bloca axul sau cu ce pot sa tin de el fara sa-l distrug ca sa pot sa scot piulita.
Pai ai putea incerca astfel, pui o carpa umezita bine pe bucsa de cauciuc si incalzesti cat poti de bine (dai cu flacara pe hexagon si pe axul infiletat) fara a strica bucsa de caucicuc (care pe realoem.com vad ca costa 39$) si blochezi axul cu un autoblocant. In zona unde il blochezi este p[osibil sa faca niste zgarieturi dar nu este nici o problema, zona aceea nu lucreaza nicaieri.

Asa arata ansamblul tau?
6.png
6.png (9.6 KiB) Viewed 18472 times
6.png
6.png (9.6 KiB) Viewed 18472 times

Re: BMW R 80 RT...revenirea.

Posted: 13 Feb 2014, 22:25
by burg_man
da cel din poza e, ma gandisem si eu la varianta asta cu caldura, dar nu am reusit sa scot bucsa, si am abandonat, dar se pare ca pina la urma tot acolo ajung.
msi de info....mai ales poza :cheers:

Re: BMW R 80 RT...revenirea.

Posted: 13 Feb 2014, 22:38
by luca.stere
burg_man » 13 Feb 2014, 20:25 wrote:da cel din poza e, ma gandisem si eu la varianta asta cu caldura, dar nu am reusit sa scot bucsa, si am abandonat, dar se pare ca pina la urma tot acolo ajung.
msi de info....mai ales poza :cheers:
Intra pe realoem.com si gasesti mobra ta "explodata" la sectiunea motorcycle si archive, poti sa bagi si seria mobrei si-ti da exact schitele pt mobra ta.

Re: BMW R 80 RT...revenirea.

Posted: 13 Feb 2014, 22:39
by luca.stere
luca.stere » 13 Feb 2014, 20:38 wrote:
burg_man » 13 Feb 2014, 20:25 wrote:da cel din poza e, ma gandisem si eu la varianta asta cu caldura, dar nu am reusit sa scot bucsa, si am abandonat, dar se pare ca pina la urma tot acolo ajung.
msi de info....mai ales poza :cheers:
Intra pe realoem.com si gasesti mobra ta "explodata" la sectiunea motorcycle si archive, poti sa bagi si seria mobrei si-ti da exact schitele pt mobra ta.

Sau: http://realoem.com/bmw/select.do?kind=M ... ECE&arch=1" onclick="window.open(this.href);return false;