Page 2 of 2

Re: Piaggio X9 Amalfi aka Espressoru'

Posted: 22 Aug 2015, 14:32
by DKW
Piaggio X9 nu-si dezminte numele de battery killer, in 2 ani 2 baterii terminate si o a 3-a pe duca. Am gasit in manualul de service o explicatie precum ca daca nu utilizezi zilnic trotinetu' macar odata pe saptamana ar trebui pusa bateria pe un redresor destept, alternatorul nu incarca suficient de mult, hiba tipica Piaggio pentru vremea respectiva.

Re: Piaggio X9 Amalfi aka Espressoru'

Posted: 26 Dec 2015, 11:48
by DKW
Intrebare de 100 de puncte, cu ce solutie sa spal filtrul de aer? Este din burete, dar am impresia ca nu am reusit sa-l curat niciodata cum trebuie, iar de schimbat e cam scumput...

Re: Piaggio X9 Amalfi aka Espressoru'

Posted: 26 Dec 2015, 16:57
by ivan pedala

Re: Piaggio X9 Amalfi aka Espressoru'

Posted: 28 Dec 2015, 16:39
by DKW
Multzam fain bre! De', nu-s obisnuit cu filtre d-astea doar din burete ''chior''.

Re: Piaggio X9 Amalfi aka Espressoru'

Posted: 28 Dec 2015, 17:19
by ivan pedala
Cu placere...nici io nu stiam, am invatat de la altii!
Si nu trebuie sa tinem doar pentru noi ce stim... :cheers:

Re: Piaggio X9 Amalfi aka Espressoru'

Posted: 19 Mar 2016, 16:00
by DKW
Espressoru' a beneficiat de o ''toaletare'' a etrierilor, schimbatul placutelor de frana, a lichidului de frana si revizuita furca. A mai ramas de schimbat uleiul de transmisie si o curatare de carburator.
Expresia magica ''first remove fairing'' se aplica de minune, oriunde ai avea treaba la scuteru' asta. :))

Re: Piaggio X9 Amalfi aka Espressoru'

Posted: 28 Aug 2016, 12:35
by DKW
Intre timp s-a dus la odihna vesnica releul de incarcare, (tocmai cand implinise 10000 km)l-am inlocuit cu unul de Drag Star ramas de la motorul sotiei, iar o parte din figurile facute inainte nu le mai face, parca e alta viatza.
Just for fun am reglat si farurile sa bata mai sus o leaca, si am observat ca ma vad soferii in trafic. In rest, mentenanta uzuala, gaz si schimburile facute la 3500-4000 km.

Re: Piaggio X9 Amalfi aka Espressoru'

Posted: 23 Sep 2016, 22:48
by DKW
Din ciclul ''ce faci cu mana ta e sfant'': dupa 4000 km a trebuit sa schimb placutele de frana de pe spate, una din ele era dusa pana in fier, foarte uzata in in zona din spate (marginea discului). Explicatie foarte simpla, EBC-urile folosite nu sunt stantate cum trebuie si stau fixe in etrier, ele nu se mai retrag in etrier dupa eliberarea franei. la noul set de placute (tot EBC-uri) am smirgheluit nitel marginile si acum culiseaza ok. Dar trebuie sa desfac si franele de pe fata, dupa un consult ochiometric placutele sunt uzate in mod inegal si calca stramb.

Re: Piaggio X9 Amalfi aka Espressoru'

Posted: 02 Oct 2016, 15:33
by DKW
Clipa infamiei a sosit...
01102060002.jpg
S-a rupt cureaua de transmisie cand zburdam glorios pe DN1 spre Auto Bavaria, motor blocat de resturi de curea. Astept ziua de luni sa aflu paguba.

Re: Piaggio X9 Amalfi aka Espressoru'

Posted: 28 Jan 2017, 12:58
by DKW
Intre timp am reparat si espressoru', cu ocazia asta i-am schimbat filtru de aer, ulei + filtru ulei, bujie, cureaua de transmisie si o rola de ghidaj. in viitorul apropiat (sau mai indepartat) vor urma rolele de la variator si ambreiajul , asta datorita stilului de mers.

Re: Piaggio X9 Amalfi aka Espressoru'

Posted: 02 Mar 2017, 18:05
by DKW
Si cum italiencele nu se dezmint cand e vorba de facut d-alea nefacute, mai nou cand este motorul rece nu se tureaza mai sus de 4000 rpm pana nu ajunge cu temperatura la 70-80°C. Daca incerc sa-l accelerez mai mult da in nas imediat si se opreste. Odata incalzit nu mai face figura asta. Explicatia ar fi...?