BMW F650GS

Alergătoare prin junglă de frunze sau beton.
User avatar

schumydan
LVL 6
LVL 6
Posts: 46
Joined: 31 Jan 2013, 18:29
Been thanked: 1 time

BMW F650GS

#21

Unread post by schumydan »

rateurile in admisie le mai provoaca si amestecul prea sarac, da capacul jos la culbutori si vezi cum arata pe acolo sa nu ai ceva tocit sau lipsa
La Vita e Bella!

Bunu
LVL 6,5
LVL 6,5
Posts: 53
Joined: 20 Feb 2013, 20:00

BMW F650GS

#22

Unread post by Bunu »

Bre ma bag si eu cu o sugestie.Nu stiu cum este intinzatorul de la lantul de la distributie.Poate are curea.Oricum daca e cu intinzator hidraulic ,ma gandesc sa nu fie sarit de la punct ,o za.De verificat daca este la punct.Eu am un GS 500 E care trosneste in toba rau de tot.Si banui ca este sarita de la punct.O sa verific la mine si o sa zic ce am gasit.Bafta.
Mai am o sugestie.Vorbeste cu omu de la care ai cumparat-o ca el tre sa stie ce are.
Intinzatoarele hidraulice au niste orificii foarte mici care se infunda de la ulei necorespunzator si in acest caz intinzatorul nu-si mai face treaba.De scos intinzatorul,curatat la sange si suflat bine.Carburolul e cel mai bun .Bafta.

ow3x3xpr3ss
LVL 2
LVL 2
Posts: 6
Joined: 03 Mar 2013, 20:25

BMW F650GS

#23

Unread post by ow3x3xpr3ss »

intinzatorul este mecanic,daca ar fi sarit de la punct banuiesc ca poate lovi pistonul si in supapa,nu? cea ce nu cred ca este cazul .

sper sa fie dereglate supapele alea ca altceva nu stiu ce imi mai putem face........
User avatar

owene
LVL 12
LVL 12
Posts: 295
Joined: 13 Feb 2013, 10:06
Been thanked: 4 times
Zodiac:
Age: 63

BMW F650GS

#24

Unread post by owene »

sarac nesarac, cand amestecul se aprinde in cilindru, supapele trebuie sa stea inchise, nu are ce cauta flacara in admisie. La supape cel mai simplu fa un test de compresie cu compresiometru. Cam orice service trebuie sa aiba. Daca o supapa nu inchide bine, nu o sa ai compresie buna.

Bunu
LVL 6,5
LVL 6,5
Posts: 53
Joined: 20 Feb 2013, 20:00

BMW F650GS

#25

Unread post by Bunu »

La un dinte-n fata ,loveste,la unu in spate nu.In spate poa sa sara la frane de motor,la zapacirea pe loc a motorului.Sunt curios si astept noutati de la Iulica.
User avatar

burg_man
LVL 9
LVL 9
Posts: 95
Joined: 02 Feb 2013, 18:17

BMW F650GS

#26

Unread post by burg_man »

Iuli-Voshod » 10 Apr 2013, 22:11 wrote:Revin cu completari la problema mea!

Am fost cu motorul la diagnoza, nu a gasit erori sau alte balarii in calculator sau senzori! Mi-a resetat toti parametrii, inclusiv acceleratia! Problema persista!

Mi-a fost recomandat sa verific jocul supapelor, e posibil ca una sa nu inchida mereu bine; am constatat atunci cand am pornit-o fara AirBox, ca in momentul in care se opreste, da un rateu in admisie, face flama sub clapeta de acceleratie!

Ceva sfaturi? Vreau sa incep sa ma dau cu ea distante luungi, si nu vreau sa o chinui, tot sa-mi moara la stop si treceri de pietoni!
din manual asta reiese...amestec sarac....succes.
Attachments
Scan3.jpg
Scan3.jpg (442.53 KiB) Viewed 16057 times
Scan3.jpg
Scan3.jpg (442.53 KiB) Viewed 16057 times
User avatar

owene
LVL 12
LVL 12
Posts: 295
Joined: 13 Feb 2013, 10:06
Been thanked: 4 times
Zodiac:
Age: 63

BMW F650GS

#27

Unread post by owene »

ce-mi place topicul asta, mai invatam cate ceva. Lui Iuli nu-i place, stiu.

Daca e rateu din saracire, si saracirea e comandata din injectie, singurii parametri de intrare pentru injectie sunt - temperatura motorului, tensiunea de alimentare injectiei si a calculatoruluii, sonda Lambda daca are, senzorul de temperatura areului din admisia de aer. Tensiunea de alimentare s-a mai zis ca nu e asa sensibil, deci eu m-as uita la senzorul(ii) ala de temperatura, unde e, cum e si ce valori ar trebui sa aiba, si la sonda Lambda daca are. Sonda Lambda iese pe tester de obicei.

florin.radu
LVL 1
LVL 1
Posts: 2
Joined: 10 Apr 2013, 21:09

BMW F650GS

#28

Unread post by florin.radu »

Iulica tata ai un mecanic foarte bun la Ciolpani... George il cheama (TNG) fa-i o vizita ca e tatic la mecanica si scapi de bataie de cap si te bucuri si tu de fier ca doar deaia ti l-ai cumparat.
Bafta
User avatar

ivan pedala
In Memoriam
In Memoriam
Posts: 199
Joined: 30 Jan 2013, 17:35
Location: Bîlteni
Has thanked: 28 times
Been thanked: 16 times
Zodiac:
Age: 62

BMW F650GS

#29

Unread post by ivan pedala »

Vezi ca droasca nu sare de la punct asa, din senin...si daca fuge, porneste si nu a crapat pina acum, inseamna ca trebuie umblat la amestecul benzina/aer...sau vezi cum stai cu incarcarea...uneori si lipsa curentului face sa dea rateuri, fiindca nu are curent deajuns sa dea scinteia puternica sa poata aprinde amestecul (am patit-o io), dar distributia nu sare, iar supapele e greu sa le prajesti sau sa indoi tijele din senin! ;)
Cin' se ia cu mine bine,
Ii dau haina de pe mine...


Atentie marita! Oltean pur!

retromotor
LVL 10,4
LVL 10,4
Posts: 174
Joined: 02 Feb 2013, 16:15

BMW F650GS

#30

Unread post by retromotor »

Sau suna-l pe Gabi din partea mea 0722741213, este taticul F-urilor. Mai stie sa faca si altceva in afara de Zundapp-uri. :lol:

ow3x3xpr3ss
LVL 2
LVL 2
Posts: 6
Joined: 03 Mar 2013, 20:25

BMW F650GS

#31

Unread post by ow3x3xpr3ss »

se pare ca problema este rezolvata 99% ,dar va povesteste el mai in detaliu ca eu nu am rabdare. sa dea domnu sa ne plimbam cat mai mult de acum incolo iuli..........

Bunu
LVL 6,5
LVL 6,5
Posts: 53
Joined: 20 Feb 2013, 20:00

BMW F650GS

#32

Unread post by Bunu »

Ce s-a mai intamplat cu manifestarea ciudata a motocicletei?
User avatar

owene
LVL 12
LVL 12
Posts: 295
Joined: 13 Feb 2013, 10:06
Been thanked: 4 times
Zodiac:
Age: 63

BMW F650GS

#33

Unread post by owene »

hai ca ramane topicul in coada de peste.
Vrem povestea cu diagnosticul.

ow3x3xpr3ss
LVL 2
LVL 2
Posts: 6
Joined: 03 Mar 2013, 20:25

BMW F650GS

#34

Unread post by ow3x3xpr3ss »

haide sa va spun eu asa foarte scurt ,vad ca nu se oboseste baiatul............ :whistle: . asa din cateva cuvinte,"tragea" aer fals (sau mai bine zis prea mult aer) pe la clapeta de acceleratie care era deschisa prea mult.

am umblat la surubelul acela de reglaj si instantaneu si-a revenit,deci mai face asa (foarte rar) ,dar functioneaza semnificativ mai bine acum . probabil mai trebuie sa ne "jucam" cu reglajul clapetei putin, dar am vazut ca merge si nu am mai umblat la el. noi zicem ca asta ar fi problema .
User avatar

owene
LVL 12
LVL 12
Posts: 295
Joined: 13 Feb 2013, 10:06
Been thanked: 4 times
Zodiac:
Age: 63

BMW F650GS

#35

Unread post by owene »

nu se explica bine, nu pare dependent de temperatura. Sa fie doar atat. Masoara compresia ca nu desfaci nimic si spune multe.

Topic author
Iuli-Voshod
LVL 7,5
LVL 7,5
Posts: 67
Joined: 02 Feb 2013, 18:54

BMW F650GS

#36

Unread post by Iuli-Voshod »

deci, fara deci...motocicleta este buna, "noi" suntem prosti! :P

pentru a 5-6-a oara am desfacut tot corpul admisiei, inclusiv guma de cauciuc, si am curatat-o si inspectat vizual! Arata foarte bine, nu avea fisuri sau crapaturi; e un cauciuc foaaarte gros! Am curatat si inspectat vizual iar injectorul si clapeta de acceleratie!

Am montat la loc, si neavand ce sa-i mai fac, (ea mergand la fel de ...prost) am inceput sa ma joc cu surubelul ce regleaza clapeta de acceleratie! Nu am umblat la el pana acum, crezand ca e sigilat cu vopsea rosie, dar se pare ca o fost umblat la el!

Asadar slabind acest surubel de reglaj,(inchizand clapeta de acc.), am constatat ca motoreta statea la relanti, am pornit-o si oprit-o de foarte multe ori! Am pus repede carenele pe ea, si am plecat la o tura prin oras, nu s-a mai oprit deloc!

Insa, am observat ca daca merg cu ea, o opresc, si dupa 5 min pornesc iar, tot da sa se opreasca, dar daca o tin accelerata pana la 2000rpm, timp de 10sec, merge normal! Se simte o imbunatatire a mersului!

Sambata ii schimb uleiul, antigelul, bujia si lichidul de frana pe spate,(urmeaza si pe fata cand voi lua un bidonas de DOT4), si mai slabesc un sfert de tura surubelul; nici prea mult; din puctul meu de vedere, el are un rol important, si anume limiteaza cursa clapetei de acc. pentru a nu uza corpul de admisie de la etansarea clapetei pe corp!

Eu cred ca de aici a fost! In ture tragea bine, isi lua aer prin clapeta de acc., la relanti are alt traseu pentru aer, clapeta trebuie sa stea inchisa complet; altfel se comporta exact ca si cum ar trage aer fals "pe sub ea", gat de cauciuc spre exemplu!

Maine iar plec cu ea, sa vedem cum mai merge, si sambata ii fac cele spuse mai sus! Voi pune si poze cu prima ocazie!

...fara doar si poate, apelam la George TNG din Ciolpani daca nu ii dadeam de cap, sau daca voi mai avea vre-o problema de mecanica voi apela cu siguranta la el,mi-a dat sfaturi foarte utile prin telefon; (el neavand soft ptr. diagnoza BMW)!

Oricum fara ajutorul lui Ovidiu, nu reuseam nici 2% sa fac ceva la el, si ii multumesc mult cu aceasta ocaziune! Sa dea Domnul, Ovidiu, sa ne plimbam cat ii tara de lunga si lata!

Va salut cu respect!

Iulian
User avatar

owene
LVL 12
LVL 12
Posts: 295
Joined: 13 Feb 2013, 10:06
Been thanked: 4 times
Zodiac:
Age: 63

BMW F650GS

#37

Unread post by owene »

Ma bucur pentru tine si ca merge, dar cand eu nu inteleg complet, mai pu si intrebarea da' acum de ce merge.

Am mai intrebat si coleg care se pricepe care e faza similara la masini si as pus ca asa se manifesta cand se murdareste clapeta de aer sau nu e reglata bine(motor p-p busit de ex.) dar nu e dependenta de temperatura. Senzorii de temperatura de pe motor ii spun la ECU sa selecteze una sau mai multe harti de injectie in functie de temperatura, iar daca temperatura e de soc se alege harta de soc si aia nu e prea putin dependenta de clapeta de aer. Dar inafara de soc, in celelalte cazuri indiferent de temperatura, relantiul balbaie, iar cand tragi de gaz prima data da in nas inainte sa ii creasca turatia. Daca pui pe tester nu da alarma ci sunt date niste valori si acolo conteaza meseriasul, prea putini stiu sa se uite la valori si daca nu e sarit tare din marja sa dea automat alarma, e "bine".

Daca era motor carburat(4T si 2T), faptul ca imediat in primele 5 minute dupa oprire da aceste probleme la repornire, iar imbunatatirea e pregnanta cu cresterea turatiei, arata catre o cota de set uzata. Pistonul in primele minute dupa oprire se raceste mai rapid decat cilindrul si accentueaza pierderea de compresie datorata uzurii, vacuumul nu mai e suficient sa isi traga benzina suficienta pentru mersul la relanti, astea vechi in 2T nu mai pornesc la kick ci doar impinse ca fortezi turatie mai mare decat la kick.

De aia ziceam fa un test de compresie ca nici nu costa mult si nici nu trebuie sa demontezi nimic, scoti bujia, baga compresiometrul, apesi butonul de demaror si gata. Stii o treaba. Daca iese compresia buna, stii ca totul e ok, stii ca si supapele inchid etans, deci nu strica.

Topic author
Iuli-Voshod
LVL 7,5
LVL 7,5
Posts: 67
Joined: 02 Feb 2013, 18:54

BMW F650GS

#38

Unread post by Iuli-Voshod »

o sa caut sa-i fac testul de compresie, cu socul tras nu s-a oprit, numai cand schimba harta se oprea, de la soc automat la cea de stand-by, sau relanti!
cu uleiul schimbat si bujie noua, parca e alta motocicleta! :)

Topic author
Iuli-Voshod
LVL 7,5
LVL 7,5
Posts: 67
Joined: 02 Feb 2013, 18:54

BMW F650GS

#39

Unread post by Iuli-Voshod »

Datorita faptului ca era sa iau foc din cauza side-case-urilor ce au atins de tobe si au facut o gaura de toata frumusetea intr-unul din ele, weekendul trecut am confectionat, home-made, cadru de protectie pentru tobe! Iata rezultatele:
23062013706.jpg
23062013706.jpg (254.4 KiB) Viewed 16057 times
23062013706.jpg
23062013706.jpg (254.4 KiB) Viewed 16057 times
23062013705.jpg
23062013705.jpg (348.31 KiB) Viewed 16057 times
23062013705.jpg
23062013705.jpg (348.31 KiB) Viewed 16057 times
23062013704.jpg
23062013704.jpg (326.26 KiB) Viewed 16057 times
23062013704.jpg
23062013704.jpg (326.26 KiB) Viewed 16057 times
Mie imi plac cum vin, voi putea folosi si gentile dupa ce le repar, iar in viitorul nu foarte indepartat le voi modifica pentru cutiile de aluminiu! m/
User avatar

pedros
LVL 5,5
LVL 5,5
Posts: 41
Joined: 11 Feb 2013, 12:50
Location: Bucuresti-Grozavesti
Zodiac:
Age: 56

BMW F650GS

#40

Unread post by pedros »

Ce bine si frumos ti-a iesit, da bine ochiului.
Post Reply