BMW F650GS

Alergătoare prin junglă de frunze sau beton.

Autorul subiectului
Iuli-Voshod
Postac
Postac
Mesaje: 67
Membru din: 02 Feb 2013, 18:54

BMW F650GS

Mesaj necititde Iuli-Voshod » 16 Mar 2013, 20:47

Salutare!

Vin cu o veste bună şi anume că în sfârşit am reuşit şi eu să-mi iau un BMW F650 GS, o motocicletă muuult visată şi planificată, fabricată în 2001, dar din păcate nu mă pot bucura pe deplin de ea! :(

file_501150_phpvBsxjg.jpg
file_501150_phpvBsxjg.jpg (1.04 MiB) Vizualizat de 5478 ori
file_501150_phpFmODlV1.jpg
file_501150_phpFmODlV1.jpg (1.1 MiB) Vizualizat de 5478 ori
file_501150_php9mQhH7.jpg
file_501150_php9mQhH7.jpg (875.11 KiB) Vizualizat de 5478 ori


Am adus-o din Tg.Mureş pe roţile ei, şi după cum se vede cu număr roşu. A mers ireproşabil de bine, am parcat-o lângă Voshod şi a stat 2 zile. Când să dau să plec cu ea, problem grav. Nu stă la relanti sub niciun fel! Am desfăcut şi curăţat tot ce-am putut.

Problema suna cam asa:
  • il pornesc, si nu de fiecare data, dar de multe ori, sta putin la relanti si se opreste brusc; am patit-o si in mers la semafor;
  • stand la relanti are din cand in cand un impuls ca o impiedicare, iar acul turometrului are o mica bataie in jos, dupa care revine;
  • de cateva ori, stand la relanti merge, dar cand vreau sa accelerez fie catusi de putin, iar se opreste brusc.
  • ulei pe la furtunasul cu dop, nu curge jos cand scot dopul, mai are un furtunas subtire care vine din baza cutiei "AirBox" care duce undeva jos la cricul central, si p-acolo picura mereu ulei prin el.
  • nivelul uleiului este cam mare, nu am facut eu schimbul de ulei; il voi scoate, masura, si il voi turna iar in motor atat cat trebuie.

Am desfacut astazi si am curatat AirBox-ul, ca era mizerie si ulei in el, am schimbat bujia, am curatat tot blocul de admisie cu clapeta de acceleratie, am suflat injectorul si l-am inspectat vizual, (nu are urme ciudate sau uzura); am scos mufa cea lunga de sub sa de pe cutia de aluminium (cdi sau ceva de genu) si am asteptat 2 ore dupa care i-am am pus-o la loc, dar am gasit 2-3 pini oxidati, i-am curatat; am resetat acceleratia, (tragand de acceleratie cu contactul pus de trei ori); am verificat bateria, am completat-o cu apa distilata si am curatat si strans bornele bine. Mai am sa schimb si fisa, ca era cam ruginita pe interiorul pipei!

Astăzi am luat de pe motocicleta lui Ovidiu aka ow3x3xpr3ss tot ce se putea schimba. Am inlocuit pe rand fisa, bujia, toti senzorii de pe traseu (aer,relanti si acceleratie) calculatorul, si nimic. Ba din contra, parca face mai des asa. Am resetat si TPS tragand si de 3x si de 4x pana la maxim cu contactul pus, si nicio schimbare. Mai am sa-i schimb filtrul de benzina si bobina de inductie! Nu stiu ce sa ii mai fac, asa de suparat sunt! Nici nu am apucat sa o inscriu si deja lucrez la ea de cateva zile fara rezultat!

Vreo idee de ce aş mai putea face până să chem asistenţa şi diagnoză BMW din Bucureşti?!?

Avatar utilizator

schumydan
Postac
Postac
Mesaje: 43
Membru din: 31 Ian 2013, 18:29

BMW F650GS

Mesaj necititde schumydan » 16 Mar 2013, 22:00

in primu rand sa o stapanesti sanatos :)
in al doilea rand vezi pompa benzina cum baga si daca injectorul este curat, din ce spui tu pare o problema de alimentare cu benzina, in momentul in care accelerezi, ii vine aer da benzina ioc si se opreste, am patit la masina treaba asta cu apa in benzina sau cand aveam pompa dusa, pornea normal si cand dadeam sa o accelerez murea subit, cat i-am dat si eu tarcoale pana i-am dat de cap :silly:

PS: in rezervor te-ai uitat? intreb ca am patit odata sa ma apuc sa umblu la planeta ca nu mai pornea da in rezervor nu m-am uitat sa vad ca e gol :whistle:
La Vita e Bella!


edivkv
Postăcel
Postăcel
Mesaje: 16
Membru din: 04 Feb 2013, 20:07

BMW F650GS

Mesaj necititde edivkv » 17 Mar 2013, 02:25

Iulica, verifica daca uleiul miroase a benzina, pt ca zici ca e nivelu mare
Daca miroase a benzina, inseamna ca ii vine prea multa sau nu o pulverizeaza cum trebuie
Injectorul l-ai schimbat ? Incearca cu alt injector
Mai vb , sa o stapanesti sanatos si fara incidente
Numai bine


bacdava
Cvasipostac
Cvasipostac
Mesaje: 38
Membru din: 17 Mar 2013, 08:34

BMW F650GS

Mesaj necititde bacdava » 17 Mar 2013, 10:56

Salutare,

Vezi servo-ul de relanti (1). Este amplasat pe partea stanga a corpului admisiei, in fata senzorului de deschidere clapeta. Este un pistonas actionat electric, care se mai strica cateodata, dar de cele mai multe ori se umple de funingine si nu mai merge ca lumea. Pentru asta dai jos airboxu', scoti mufa (2) si desfaci surubelele (3) dupa care scoti tot ansamblul spre stg motocicletei prin tragere si usoara rasucire(daca e nevoie). Vei vedea in capat un element ogival afumat. Il curesti. Apoi, cu ansamblul demontat pui mufa la loc si pui contactul. Capatul curatat ar trebui sa se miste longitudinal, fata de axa ansamblului. Daca nu ori e stricat ansamblul, ori ai o problema pe instalatia electrica. In acest caz recomand sa incerci cu ansamblul de pe motocicleta unui prieten, sa vezi exact care e problema, sau daca te descurci sa masori pe mufa sa vezi daca primeste curent.

Daca se misca il pui la loc si in prop de 90% ar trebui sa mearga bine.

In alta ordine de idei, desi ma bucur pentru tine ca ti-ai indeplinit visul, te sfatuiesc sa renunti la F650 , care , in opinia mea, dupa ce am reparat destule, este o motocicleta foarte fragila ca mecanica si foarte putin fiabila (singurul plus fiind bicicleta). Iti recomand orice BMW R (indiferent de an , km, model- R65,80,100,850,1100,1150,1200, R, RT, GS)
Fişiere ataşate
Throttle_Body_Reassembly.JPG
Throttle_Body_Reassembly.JPG (179.53 KiB) Vizualizat de 5478 ori


Autorul subiectului
Iuli-Voshod
Postac
Postac
Mesaje: 67
Membru din: 02 Feb 2013, 18:54

BMW F650GS

Mesaj necititde Iuli-Voshod » 17 Mar 2013, 11:02

Am facut ce spui tu aici, intradevar era afumat acel senzor/releu etc; l-am curatat si schimbat cu unul care merge pe alta motocicleta, aceiasi problema!

La fiabilitate, Ovidiu are peste 21000 de km cu al lui (peste 50.000 are moto), si merge ireposabil, fara sa-i faca absolut nimic(doar consumabile)! Merci mult de sfat, mie imi place foarte mult motocicleta asta.


Autorul subiectului
Iuli-Voshod
Postac
Postac
Mesaje: 67
Membru din: 02 Feb 2013, 18:54

BMW F650GS

Mesaj necititde Iuli-Voshod » 17 Mar 2013, 11:03

Multumesc schumydan si edivkv ptr urari! Sper sa rezolv cat mai repede problema si sa ne vedem cu ele in tara! :dry:

Avatar utilizator

ivan pedala
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 111
Membru din: 30 Ian 2013, 17:35
Vehicule deţinute: CZ 175 Sport, CZ 250 Sport, CZ 350 Sport, Jawa 350 Ogar, Jawa 350 TS, BMW F 650, BMW 320 D
Localitate: Bilteni
Vârsta: 57
Contact:

BMW F650GS

Mesaj necititde ivan pedala » 18 Mar 2013, 11:35

Verifica si siguranta principala sa faca bine conmtact cit si firele principale care duc si ies in/din contactul cu cheie... ;)
Cin' se ia cu mine bine,
Ii dau haina de pe mine...


Atentie marita! Oltean pur!


Autorul subiectului
Iuli-Voshod
Postac
Postac
Mesaje: 67
Membru din: 02 Feb 2013, 18:54

BMW F650GS

Mesaj necititde Iuli-Voshod » 23 Mar 2013, 22:57

Am constatat azi cand l-am pornit, ca atunci cand socul automat actioneaza, motorul sta pornit, cum scade socul turatia catre cea de relanti, motorul se opreste! Abia astept sa-i iau filtru de benzina! Revin cu detalii!


Lolo_ID
Cvasipostac
Cvasipostac
Mesaje: 37
Membru din: 02 Feb 2013, 19:54

BMW F650GS

Mesaj necititde Lolo_ID » 25 Mar 2013, 03:34

S-o stapanesti sanatos !

Incearca sa iei legatura cu user-ul ZIDU (de pe motociclism.ro). Si el are BMW F650 si cred ca te poate ajuta cu un sfat.


Autorul subiectului
Iuli-Voshod
Postac
Postac
Mesaje: 67
Membru din: 02 Feb 2013, 18:54

BMW F650GS

Mesaj necititde Iuli-Voshod » 25 Mar 2013, 21:26

Merci domnu'! Am vorbit cu ZIDU', el are RT pe carburatie, mi-a dat cateva sfaturi cu ce as putea face la al meu! Ii schimb filtrul de benzina si apoi vad ce si cum!


Autorul subiectului
Iuli-Voshod
Postac
Postac
Mesaje: 67
Membru din: 02 Feb 2013, 18:54

BMW F650GS

Mesaj necititde Iuli-Voshod » 31 Mar 2013, 17:18

Revin cu detalii! Am schimbat ieri filtrul de benzina, am rematisat cablurile cu banda arsa de acid, izolatia firelor era ok, si am mai sters-o pe ici-colo!

Se vede o imbunatatire, in sensul ca la rece tot asa face, dar am plecat cu ea mai departe, afara din oras, unde i-am dat 130-140! Trage foarte bine, si am observat ca sta la relanti, dupa un drum asa mai lung si cu viteza mai mare! Merge exact cum am luat-o!

Daca o opresc, si o pornesc dupa 5 minute, problema revine! Altceva nu stiu daca ii mai pot face! Weekendul viitor merg cu ea la diagnoza si vedem care ii treaba!
Fişiere ataşate
30032013380.jpg
30032013380.jpg (256.61 KiB) Vizualizat de 5478 ori
30032013382.jpg
30032013382.jpg (210.5 KiB) Vizualizat de 5478 ori
30032013384.jpg
30032013384.jpg (213.56 KiB) Vizualizat de 5478 ori
30032013385.jpg
30032013385.jpg (354.27 KiB) Vizualizat de 5478 ori
30032013387.jpg
30032013387.jpg (357.02 KiB) Vizualizat de 5478 ori

Avatar utilizator

owene
Propostăcios
Propostăcios
Mesaje: 282
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
Vârsta: 57

BMW F650GS

Mesaj necititde owene » 03 Apr 2013, 17:41

Iuli, sa-l stamanesti sanatos. Incerc si eu 2 intrebari?

- bateria e incarcata inainte sa o pornesti? Dar imediat dupa pornire? Intreb ca spui ca daca mergi mai mult revine, ca si cum acumulatorul apuca sa se incarce, si dupa ce opresti si stai, apare problema, ca si cum acumulatorul are capacitate scazuta.

Zic si eu, ca e usor de pus voltmetru pe el.

- ai senzor de pozitie la acceleratie? Ala de obicei se manifesta prin neliniaritatea gazului, nu ca la tine. da mai stii. masoara-l cu ohmmetrul, ca el e o rezistenta variabila, ca un potentiometru, si ii gasesti valorile limita in manual.


Bafta.

owene


ow3x3xpr3ss
Postăcel
Postăcel
Mesaje: 6
Membru din: 03 Mar 2013, 20:25

BMW F650GS

Mesaj necititde ow3x3xpr3ss » 03 Apr 2013, 18:21

nu cerd ca se va mai stresa cu ea ! weekend-ul asta o sa mergem in service cu ea sa o punem pe un tester,sper sa ii gaseasca acolo prblema. cu bateria descarcata(proasta) eu am umblat cateva luni ,cateodata trebuia sa o imping ca nu mai invartea dar o data pornita nu imi facea probleme.

senzorul de la clapeta de acceleratie l-am pus de pe moto meu ,degeaba! deci ............sa ajungem cu ea la service cumva sa vedem ce si cum.

oricum mai nou face figuri si la cald.


Autorul subiectului
Iuli-Voshod
Postac
Postac
Mesaje: 67
Membru din: 02 Feb 2013, 18:54

BMW F650GS

Mesaj necititde Iuli-Voshod » 03 Apr 2013, 19:07

la cald face muuult mai rar, decat la rece; adica atunci cand motorul e pornit prima oara nu sta deloc. Sta doar cat e socul automat in functiune, apoi moare! La cald, cu motorul mers mult drum, vad ca sta la relanti! Vedem ce zice diagnoza!

Avatar utilizator

owene
Propostăcios
Propostăcios
Mesaje: 282
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
Vârsta: 57

BMW F650GS

Mesaj necititde owene » 08 Apr 2013, 10:46

Atunci intreb si eu ca nestiutorul: daca vorbim de temperatura si carburator, se ma leaga cate ceva, iar la carb socul e diferit de restul lucrurilor prin faptul ca ia benzina de pe funduc camerei de nivel, deci nu prea e dependent de nivel, temperatura samd. Dar aici e throttle body nu carb, asa ca 2 chestii nu inteleg: prin ce difera socul de restul regimurilor? Ca tot din injectie il face nu? Nu depinde de temperatura? sau cum? Socul e automat?

Si a doua intrebare: Dependenta de temperatura asupra injectiei practic nu exista, se face o masuratoare a temperaturii - deci e un senzor de temperatura, apoi procesorul de injectie face o corectie a dozarii ca sa mearga bine in fiecare regim termic. Senzorul de temperatura l-ati verificat? Cupla lui, oxid pe cupla, fir, traseu? E si asta tot o rezistenta variabila cu temperatura. Nu stiu care e, ia temperatura din antigel? Nivel antigel?

Intreb si eu "out of the box", evident ca o sa fiu curios de solutia finala.


ow3x3xpr3ss
Postăcel
Postăcel
Mesaje: 6
Membru din: 03 Mar 2013, 20:25

BMW F650GS

Mesaj necititde ow3x3xpr3ss » 08 Apr 2013, 18:37

urmatoarea solutie...........verificam ,reglam jocul supapelor. dupa acea mai vedem ,daca nu isi revine!


bacdava
Cvasipostac
Cvasipostac
Mesaje: 38
Membru din: 17 Mar 2013, 08:34

BMW F650GS

Mesaj necititde bacdava » 08 Apr 2013, 19:49

Nu v-apucati sa dati jos capacul de chiulasa ca nu aveti ce regla. La asta nu se regleaza joc la supape, are capacele actionate hidraulic care urmaresc cama.
Un reglaj se face din grosimea saibelor de rulaj care stau intre "capacele"si cama dar de obicei de asta nu e nevoie decat daca s-au rectificat scaunele de supape, s-au schimbat supapele, etc. Eu unul nu am fost nevoit sa schimb saibe la nici o chiulasa pana acum, deci sansele sa fie de acolo(sa nu mearga motoreta din cauza jocului gresit la supape) sunt f mici (parerea mea).


ow3x3xpr3ss
Postăcel
Postăcel
Mesaje: 6
Membru din: 03 Mar 2013, 20:25

BMW F650GS

Mesaj necititde ow3x3xpr3ss » 08 Apr 2013, 22:29

putem macar sa ne uitam la jocul supapelor nu se intimpla nimica ,stiam ca se regleaza din pastile. de ce da flama pe evacuare de fiecare data cand se opreste motorul?????!!hmmm.............


Autorul subiectului
Iuli-Voshod
Postac
Postac
Mesaje: 67
Membru din: 02 Feb 2013, 18:54

BMW F650GS

Mesaj necititde Iuli-Voshod » 10 Apr 2013, 21:11

Revin cu completari la problema mea!

Am fost cu motorul la diagnoza, nu a gasit erori sau alte balarii in calculator sau senzori! Mi-a resetat toti parametrii, inclusiv acceleratia! Problema persista!

Mi-a fost recomandat sa verific jocul supapelor, e posibil ca una sa nu inchida mereu bine; am constatat atunci cand am pornit-o fara AirBox, ca in momentul in care se opreste, da un rateu in admisie, face flama sub clapeta de acceleratie!

Ceva sfaturi? Vreau sa incep sa ma dau cu ea distante luungi, si nu vreau sa o chinui, tot sa-mi moara la stop si treceri de pietoni!


Paul

BMW F650GS

Mesaj necititde Paul » 11 Apr 2013, 09:37

...sau supapa să nu revină la loc... ghiduri, simeringuri de supape... arcuri... d-astea...


Înapoi la “Enduro”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator