Sfat

Despre lumea comunistelor şi motociclism în general, cu o mână tastând şi cu ailaltă strângând grijuliu paharul. Băutură la alegere!

Topic author
darie
LVL 2,5
LVL 2,5
Posts: 9
Joined: 07 Mar 2013, 14:29

Sfat

#1

Unread post by darie »

Salut,pe la sfarsitul lunii pot face rost de niste bani pentru o moto si vreau un sfat.Pot lua o Jawa 350 TS pentru inceput? Am gasit anuntul asta http://www.tocmai.ro/jawa-350-8797927.html si fiind aproape de mine,ma gandeam sa o iau.Pareri pro si contra? Multumesc anticipat
User avatar

ivan pedala
In Memoriam
In Memoriam
Posts: 199
Joined: 30 Jan 2013, 17:35
Location: Bîlteni
Has thanked: 28 times
Been thanked: 16 times
Zodiac:
Age: 62

Sfat

#2

Unread post by ivan pedala »

Pentru inceput pare o alegere buna! Mergi cu un meserias care sa verifice eventualele hibe si...asta poate reduce nitel din pret, in cazul ca nu-i batut in cuie! Cu ocazia achizitiei Jawei o sa inveti si meserie! ;)
Cin' se ia cu mine bine,
Ii dau haina de pe mine...


Atentie marita! Oltean pur!

Topic author
darie
LVL 2,5
LVL 2,5
Posts: 9
Joined: 07 Mar 2013, 14:29

Sfat

#3

Unread post by darie »

Sper!incepusem sa invat pe o mobra,care am incercat sa o transform intr'un bobber pana a fost furata :cheer:
http://25.media.tumblr.com/ef17bfd4d384 ... o1_500.jpg
User avatar

AdrianS
Administrator
Administrator
Posts: 508
Joined: 26 Jan 2013, 20:16
Location: Bucureşti
Has thanked: 21 times
Been thanked: 3 times
Zodiac:
Age: 34
Contact:

Sfat

#4

Unread post by AdrianS »

În vremurile lui bune, nenea Ivan era un zelos preaslăvitor al Jawei TS! Trebuia doar să aduci vorba de modelul în cauză (nu mai zic să-l întrebi ce părere are despre ea şi să-l mai şi rogi să te sfătuiască!) şi deodată te trezeai cu paragrafe întregi mirosind a letopiseţ oltenesc, asaltându-te cu blagosloviri şi laude!

Nu ştiu ce-a păţit în seara asta, că tare scump e la vorbă! Dar să ştii că el, ca tătic al familiei Jawa, are o părere foarte bună despre această motocicletă şi una-două s-ar sui pe ea mai ceva ca pe... hm :) - divan!

Deşi n-am călărit aşa ceva, îmi permit o părere şi o remarcă. Părerea este că este o motocicletă urâtă :P, dar eu par să fiu tare mofturos la capitolul ăsta. Remarca este că absolut toţi cei pe care i-am auzit vorbind de Jawa TS au avut în comun următoarea exclamaţie: "[...] cea mai nervoasă dintre comuniste!" :P
User avatar

ivan pedala
In Memoriam
In Memoriam
Posts: 199
Joined: 30 Jan 2013, 17:35
Location: Bîlteni
Has thanked: 28 times
Been thanked: 16 times
Zodiac:
Age: 62

Sfat

#5

Unread post by ivan pedala »

Sincer, oboseala si plictisu' ma face sa scriu tot mai putin pe orice forum, fiindca am observat ca interesul asupra unor modele moto este minimal...iar dupa un post de preaslavire, urmeaza zeci de flame-uri, controverse si injurii...motive pentru care ma abtin. Cine vrea cu adevarat detalii, informatii sau sfaturi, ma poate contacta! De scris voi scrie din ce in ce mai putin... :(
Cin' se ia cu mine bine,
Ii dau haina de pe mine...


Atentie marita! Oltean pur!

Topic author
darie
LVL 2,5
LVL 2,5
Posts: 9
Joined: 07 Mar 2013, 14:29

Sfat

#6

Unread post by darie »

Mie mi se pare potrivita ca marime, tinand cont ca am peste 190 cm inaltime. Nu ma intereseaza viteza care o poate "baga" si alte nimicuri de genul. De ce trebuie sa tin cont cand o voi cumpara si dupa? Ce trebuie sa aiba sau sa nu aiba? Si cam cat consuma in conditii normale de utilizare? :)

Paul

Sfat

#7

Unread post by Paul »

Aşa voiam să grăiesc şi eu, că pintru nenea Ivan , Iavele e mnezeul lui, pe care cusîrguinţă îl preaslăveşte...
Poveşti sunt multe şi vechi, dar pentru darie, trebuie să înţelegi că, ca şi începător, fugi de bicilindre. Dacă vrei musai comunistă, ia-ţi Planeta. Nu Jupiter. (Jawa TS = IJ Jupiter).

Jawa nu e urîtă, e bună pentru offroad, e uşoară, soluţiile tehnologice şi realizarea ei sunt mai vestice, dar aprinderea e problematică, bujiile la fel, greu de umblat la/în carburator, iar în motor e limba chineză.

Planeta e mama fiabilităţii comunstelor. (de fapt ar fi Minsk-ul, dar totuşi...)
Are suficientă putere pentru pilot + ceva bagaj, la nevoie se descurcă onorabil şi cu pilot + pasager + ceva bagaj, are suspensie excelentă dacă e întreţinută corespunzător, cam toate, dacă ai microbul, sunt omologate cu ataş.

Sau, dacă ai puternice înclinaţii mecanice, poţi trece pe MZ-uri, care sunt frumoase, sau direct pe clasa 650 boxer, adică Ural sau Nipră.

Dar pentru început îţi recomand clasa 350-2T. Aşa am început şi eu... prima dacă cînd am dus Jawa, am şi scăpat-o pe partea dreaptă, mi se părea extraordinar de grea. Acum... Planeta o manevrez numai din "labii" :) şi chiar Nipra mi se pare moft.

Topic author
darie
LVL 2,5
LVL 2,5
Posts: 9
Joined: 07 Mar 2013, 14:29

Sfat

#8

Unread post by darie »

Paul » 14 Mar 2013, 11:32 wrote:trebuie să înţelegi că, ca şi începător, fugi de bicilindre.
Da' ce au bicilindrele si nu au monocilindrele? sau invers

Paul

Sfat

#9

Unread post by Paul »

:woohoo:
Au un cilindru în plus....
User avatar

ivan pedala
In Memoriam
In Memoriam
Posts: 199
Joined: 30 Jan 2013, 17:35
Location: Bîlteni
Has thanked: 28 times
Been thanked: 16 times
Zodiac:
Age: 62

Sfat

#10

Unread post by ivan pedala »

Astea in doi cilindri is precum chineza...pentru unii, sau mai simplu, nu e pentru blonde!
Cind am inceput sa merg pe drumurile publice calare pe doua roti motorizate, am facut-o pe bicilindru, adica pe un CZ 250 Sport, care nu-i mult mai prejos decit TS-ul. Daca inveti un lucru simplu si elementar, adica sa-ti reglezi singur aprinderea la TS, restul e cancan! In carburator n-ai la ce umbla (jegul adunat acolo se poate indeparta usor desfacind citeva suruburi, fara sa dereglezi altceva), iar in motor cind vei umbla, putina atentie si migala vor face din motorasul tau o mica racheta, care iti va tine mereu zimbetul pe figura! Lui Paul e normal sa nu-i placa Jawa, fiindca n-o cunoaste! :P
Cin' se ia cu mine bine,
Ii dau haina de pe mine...


Atentie marita! Oltean pur!
User avatar

AdrianS
Administrator
Administrator
Posts: 508
Joined: 26 Jan 2013, 20:16
Location: Bucureşti
Has thanked: 21 times
Been thanked: 3 times
Zodiac:
Age: 34
Contact:

Sfat

#11

Unread post by AdrianS »

Darie, în legătură cu chestiunea bicilindrelor vs. monocilindre. Una din calităţile apreciate ale motocicletelor aşa-zis "comuniste" este simplitatea lor. Toate îşi au rădăcinile într-un model comun de dinainte de al doilea război mondial, ceea ce le face în mare parte asemănătoare. Deşi fiecare model are chichiţele lui proprii şi personale, te trezeşti că ştii să umbli într-un Izh dacă ai mai umblat într-o Jawă, sau vice-versa.

Sigur, fiecare fabricant a căutat să introducă modele noi de-a lungul timpului, respectiv să facă motoarele mai puternice, mai echilibrate, mai năzdrăvane. Izh-ul (care de atâta amar de vreme se baza pe încercatele monocilindre, vezi renumitele Izh '49, '56, Planeta, Planeta Sport etc.) a introdus modelul "Jupiter", care avea motorul în doi cilindri. În rest, era aceeaşi motocicletă, motorul în sine avea aceeaşi capacitate cilindrică, dar cu doi cilindri, două ambielaje, de două ori mai mulţi rulmenţi şi mai multe simeringuri, două manetoane, două bolţuri, două pistoane, două seturi de segmenţi şi tot aşa. Asta a cam însemnat şi două aprinderi, adică două reglaje separate.

Avantajele unui motor bi-cilindru în doi timpi precum Jawa TS sau Izh Jupiter sunt remarcabile: în primul rând ai sub tine un motor mult mai echilibrat, mai lipsit de vibraţii, fiind acum două forţe care se anulează reciproc în loc să fie un singur ambielaj enorm cu un piston cât China care să-ţi ţină amortizoarele ocupate câtă vreme tu laşi motocicleta să se încălzească. Apoi, sigur, pe o răsucire de 360° a ambielajului, ai acum două explozii în loc de una singură. Ceea ce înseamnă că produci energie mai repede, ceea ce înseamnă un motor mai puternic, mai rapid în acceleraţie, cu mai mult zvâc.

Am ilustrat dezavantajul în primul paragraf: mai multe piese, mai multe lucruri de întreţinut, mai multe reglaje de făcut şi necesitatea atenţiei sporite la reglaje, dat fiind faptul că trebuie să ai ambele părţi reglate cât mai egal cu putinţă.

Pe de altă parte, nenea Ivan are atâţia kilometri pe al său CZ 250 Sport (doi cilindri), prietenul Burgman este fan înrăit Izh Jupiter 4, Cicloburu este călăritor convins de Ural (deşi ai săi doi cilindri au amândoi câte doi timpi în plus :P) şi tot aşa. Eu sunt convins că nu-i dracul aşa de negru! :)

Motocicleta comunistă într-un singur cilindru este aşadar considerată mai simplă din toate punctele de vedere. Cât despre Jawa TS, ştiu că este o motocicletă foarte nervoasă şi va "trage" de tine să te-nfigi în ea tot timpul. Dacă reuşeşti să-ţi temperezi stilul şi să o tratezi omeneşte, îi vei lungi durata de viaţă. Iar reparaţiile, oricum, nu-ţi vor lua cămaşa de pe tine.

Iar preţul Jawei amintite de tine, dacă motocicleta este în minţile ei, este chiar decent!
User avatar

owene
LVL 12
LVL 12
Posts: 295
Joined: 13 Feb 2013, 10:06
Been thanked: 4 times
Zodiac:
Age: 63

Sfat

#12

Unread post by owene »

Paul » 14 Mar 2013, 11:32 wrote:Planeta e mama fiabilităţii comunstelor. (de fapt ar fi Minsk-ul, dar totuşi...)
Buna asta :whistle:
User avatar

ivan pedala
In Memoriam
In Memoriam
Posts: 199
Joined: 30 Jan 2013, 17:35
Location: Bîlteni
Has thanked: 28 times
Been thanked: 16 times
Zodiac:
Age: 62

Sfat

#13

Unread post by ivan pedala »

6OskarWhiskeyNovember » 15 Mar 2013, 22:15 wrote:
Paul » 14 Mar 2013, 11:32 wrote:Planeta e mama fiabilităţii comunstelor. (de fapt ar fi Minsk-ul, dar totuşi...)
Buna asta :whistle:
...De adormit copiii!...Sau necunoscatorii! :lol:

...Si Jawa este tatal! :woohoo:
Cin' se ia cu mine bine,
Ii dau haina de pe mine...


Atentie marita! Oltean pur!
User avatar

schumydan
LVL 6
LVL 6
Posts: 46
Joined: 31 Jan 2013, 18:29
Been thanked: 1 time

Sfat

#14

Unread post by schumydan »

monocilindricele, in general, sunt mai usor de intretinut si reparat decat bicilindricele, dar, daca ai grija de ele, si nu le ceri performante de japoneza toate te vor duce unde poftesti zi de zi
La Vita e Bella!

bacdava
LVL 5,5
LVL 5,5
Posts: 38
Joined: 17 Mar 2013, 08:34

Sfat

#15

Unread post by bacdava »

1) MZ indiferent care (de evitat ETZ turcesc)
2) Planeta 5
3) Restul monocilindru + boxere
4) Restul altele

Fii foarte atent sa nu fie ciobanita, altfel o sa ai mult de tras cu ea ca sa remediezi "reparatiile" diversilor mesteri-fierari, de-a lungul timpului.

Multa bafta si daca ai nevboie te pot ajuta, macar cu un sfat. :)

Bunu
LVL 6,5
LVL 6,5
Posts: 53
Joined: 20 Feb 2013, 20:00

Sfat

#16

Unread post by Bunu »

In calitate de detinator si ,dincandincand folositor ,de Jawa 350 TS,imi permit sa dau si eu cateva sfaturi.In primul rand aceasta motocicleta este foarte puternica.Are 26 cp,ceeace pentru socialiste este mult.Una bine pusa la punct merge cu 130 km/h fara nicio problema.Deci trebuie avut grije ca te indeamna sa-i dai goarna .In al doilea rand,daca nu te pricepi la surubareala si reparatii ,n-ai ce cauta cu o socialist.In ce priveste mersul cu un specialist ca sa o vada si sa-ti dea un sfat,e cam cu dus si intors.Eu cand am cumparat Jawa mea ,de la o persoana cu care ma intalnesc mereu si peste tot,am analizat-o,am probat-o si nu parea a avea niciun fel de hibe.Si.....la un moment dat m-a lasat ambreiajul.O desfac si ce crezi ca gasesc?Oala de ambreiaj fusese rupta efectiv de pe axul ei si baiatu,altfel baiat bun,nu zic cine,a pus-o asa cum era si a strans-o puternic,cu grovere,cat sa plece de la el.Am facut cu carpeala omului vreo 600 km.Si m-a lasat pe la Buzau.Daca tot am intrat in motor hai sai fac si o segmentare la cota cu hornuire.Ce sa veeeezi?Una din chiulase era "rectificata".Ailalta nu.Si cand plec la 7 scari cu Pedro si cu Cristi,acu 4 ani fac pana la Ploiesti.Si cand dam roata spate jos ce sa veeezi?Un rulment "varza".Cu carne.A mers sia asa.Si mai pot continua.
Neica asta este farmecul la "socialiste".Nu stii ce te asteapta dupa colt.Dar daca ai curajul sa-ti cumperi un TS si sa-i faci o revizie generala si sa-i faci reparatiile respective si sa inveti sa-i faci reglajele,eu spun cu toata responsabilitatea ca nu-ti va fi rusine sa mergi in card cu japonezele.

Paul

Sfat

#17

Unread post by Paul »

Reglajele în platoul platinilor de Jawa se fac uşor. Să ai în trusa de scule o bujie "ciobănită" pe post de "ceas comparator" (o bujie cu şurub tăiat/polizat la fix înfipt în ea), cînd loveşte pistonul acolo să întrerupă platina.

În rest, cum am zis, ca şi soluţii tehnice, Este totuş o motoretă deşteaptă. Iar carburatorul e cel mai tare din toate.

Şi da, ETZ e motoretă care frizează a japoneză. Are transmisie ambielaj-ambreiaj prin pinioane, din cîte ştiu, nu prin păcătos de lanţ ca la restul. Iar frîna pe disc standard şi masivitatea aripioarelor de răcire...

bacdava
LVL 5,5
LVL 5,5
Posts: 38
Joined: 17 Mar 2013, 08:34

Sfat

#18

Unread post by bacdava »

Apropo de jawa 638, in prezent reconditionez una pentru un prieten si am luat o aprindere electronica cu senzor de la Tg Mures (Go-tronic parca ii zice), cu ruptoare magnetice. Nu am apucat s-o termin de montat da va spun dupa aia cum merge. In principiu traba asta merge facuta cu orice 12v. La 638(2 platini a fost vreo 2 mil). Cand o sa ma apuc de mz-ul meu o sa ma interesez daca merge si la 6V.

Topic author
darie
LVL 2,5
LVL 2,5
Posts: 9
Joined: 07 Mar 2013, 14:29

Sfat

#19

Unread post by darie »

Într-un final găsit-am un Nipru,trebuie să-l completez,dar e al meu :cheer: ,scuzați personajul de pe el,dar e singura poza pe care o am.
Attachments
P1010098.JPG
P1010098.JPG (3.03 MiB) Viewed 16795 times
P1010098.JPG
P1010098.JPG (3.03 MiB) Viewed 16795 times

Marius
LVL 4,5
LVL 4,5
Posts: 29
Joined: 25 Feb 2013, 15:28

Sfat

#20

Unread post by Marius »

Personajul de pe moto arata ca un viitor motorist. dar tu vroiai moto sa te dai cu ea sau sa faci mecanica?:D. HIHIHI
Tre sa il ajutam pe viitorul coleg de trafic sa o completeze.
Post Reply