luca.stere scrie:Asta e model carenat

Da, carenat prost!

owene scrie:Neh, e copia chinezeasca dupa Yezdi, care e copia indiana dupa Jawa
Că tot veni vorba, uite aici Yezdi 250-ul. Nu există două la fel, aşa că mă limitez la astea patru poze. Şi un
filmuleţ Yezdi 250, cu şlapi şi stăpânii lor.
De remarcat varianta "oilking" (a patra poză de mai sus), o reproducere după invenţia CZ cu pompa de ulei dedicată pentru realizarea amestecului. Unii CZ-işti spun că nu era cea mai fiabilă tehnologie din lume. Mă rog, inovaţie măcar pentru lumea socialistelor, că - dacă nu mă-nşel - Suzuki rezolva chiar mai cu cap încă de prin târziul anilor '60 problema ungerii deficitare la ambielajul motorului în doi timpi şi zămislea pe calea asta motocicleta Suzuki T-500 "Cobra" - o rachetă de 500 cmc în doi cilindri şi 47 CP. Cum arăta? Ca o Jawă, zic eu. Că doar cu asemenea estetică luai ochii europeanului dacă erai producător moto japonez.
Filmuleţ Suzuki T-500 "Cobra".
Bulgarii au copiat şi ei (cam din topor, după părerea mea) Jawa de 250 cmc, atât varianta Perak (tip 11) cât şi Kyvacka (tip 353). Iată aşadar motocicleta Balkan.
Balkan M1 (copie Perak, sau zic ei că mai degrabă copie DKW RT 250):
Filmuleţ Balkan M1 (calitate video cam ca şi cum ar fi filmat cu un cartof)
Balkan M2 / C2 (copie Kyvacka):
Filmuleţ Balkan M2 / C2 (ăsta nu prea are benzină în carburator şi, implicit, nici ralanti, dar se vede ok)