JAWA

Despre lumea comunistelor şi motociclism în general, cu o mână tastând şi cu ailaltă strângând grijuliu paharul. Băutură la alegere!
Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 28
Contact:

JAWA

Mesaj necititde AdrianS » 03 Noi 2013, 20:56

Se pare că Jawa se-ntoarce la reuşita estetică din anii '70 - '80 cu noul model "350 Retro". L-am găsit întâmplător pe site-ul importatorului britanic F2 Motorcycles Ltd, anume jawamotorcycles.co.uk.

1.jpg
Jawa 350 Retro
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg


După umila mea părere, motocicleta asta arată grozav! Are linie, aripi, siluetă, rotunjimi şi pătrăţoşenii îmbinate plăcut, tot ce-mi place să văd la o (neo-)comunistă. Tobele mi se par cam ridicate, puteau să le lase oleacă mai jos, dar probabil s-or fi gândit că aşa-i mai uşor de scos axul roţii în caz de pană. Oricum, cred că puriştii retro vor găsi repede soluţia către tobele paralele cu linia şeii dacă-i deranjează :P. Şi parcă-i un pic cam scurtă aripa faţă.

Nu-mi dau seama dacă e pur şi simplu vorba de un rebranding amestecat al Jawelor model 634 (unul foarte reuşit după părerea mea, infinit superior 638-ului măcar estetic vorbind) şi Californian, dar văd actualizări de genul frânei pe disc în faţă, motorul cu pornire electrică şi altele. Văd acolo şi-un calculator de bord electronic. Motorul în sine pare să fie modelul cel mai nou de la Jawa pe filiera doi-timpilor bicilindrici de 350 cmc.

634_1.jpg
Jawa 634
Jawa 350 Californian IV.jpg
Jawa Californian


Site-ul importatorului precizează un raport de compresie de 9.8 la 1, 23 CP / 5250 rpm şi un consum de 3,4 l / 100 km la o viteză constantă de 80 km/h. Viteză de croazieră 100 - 105 km/h, viteză maximă 125 km/h. Eu zic că-s date foarte bune :)!

Link către galeria foto. Şi zic să-l chemăm pe Ivan Pedală ca să-şi dea cu părerea! :P

Avatar utilizator

owene
Propostăcios
Propostăcios
Mesaje: 282
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
Vârsta: 57

Re: JAWA

Mesaj necititde owene » 03 Noi 2013, 21:50

Parerea mea(o gaoaza s-o parere are oricine) e ca modelele in 2T nu au nicio modificare si ce e modificat, e la o catitate un pic dubioasa si oricum trebuia modernizat 30 de ani mai devreme. Cine are 3000 de lire de dat, gaseste chestii mai adevarate daca vrea vintage. Si acum se fabrica sabii "medievale" la 100$ bucata dar au zero valoare, chiar daca au otelul mai bun etc. Alea originale sunt cele adevarate. Modelul 4T de 250cc cred ca are vreun motor chinezesc, de-aia e si cel mai ieftin, si cel care ar merita atentia este modelul cu atas pentru incepatori in ale ataselor, dar la 6000 lire, cred ca la multi le trece instant.
Comparativ, cred ca cei de la Minsk se descurca mai bine.
http://www.minsk-moto.com/en/galleries/ ... ycles.html

Avatar utilizator

ivan pedala
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 111
Membru din: 30 Ian 2013, 17:35
Vehicule deţinute: CZ 175 Sport, CZ 250 Sport, CZ 350 Sport, Jawa 350 Ogar, Jawa 350 TS, BMW F 650, BMW 320 D
Localitate: Bilteni
Vârsta: 56
Contact:

Re: JAWA

Mesaj necititde ivan pedala » 10 Noi 2013, 20:12

Nu vreau sa incep povestea Jawei cu basmul motocicletei mele, ar fi prea banal si fara interes! O sa incep cu povestea unui amic, un necunoscut pina acum ~un an, iubitor de Jawa, sau...ce spun io...BOLNAV IREMEDIABIL de aceasta marca! Un necunoscut m-a sunat intr-o zi ca sa ma intrebe daca io-s domnu' Ivan Pedala, dar telefonul imi arata clar ca apelantul este totusi un bun prieten din jud. Dolj. M-am dumirit fuga atunci cind omul mi-a zis ca vorbeste de la telefonul bunului meu prieten, fiindca el nu are telefon, asa ca am lamurit iute problema. Si...timp de o jumatate de ora am vorbit doar de Jawa, de fiabilitatea ei, de problemele ei... A ramas apoi ca omul sa mai sune cind va gasi vreun telefon pe la cineva.

Prin vara m-a sunat sa-i dau detalii despre doua Jawe Ogar pe care le gasisem io si nu le-am cumparat din lipsa actelor (le avea un fost militian, probabil casate...si puse pe doua mormane de pamint in curtea acestuia de la tara, ca sa vada lumea cine a fost el in tinerete)! I-am vindut omului pontu' si...omu' le-a cumparat! Le-a dus acasa si le-a asezat frumusel linga celelalte peste 15-20 motociclete care-i umplu batatura. A incercat sa le porneasca, sa le completeze...sa faca ceva din ele. Omul este sarac, sau nu...saraci sintem noi, ceilalti! Omul este bogat sufleteste, dar sarman...asa ca s-a hotarit sa faca rost de acte, sa le puna pe roti si sa umble cu ele prin lume. Pina atunci insa, avea nevoie de sfaturi, nu facuse modificari la instalatiile electrice de la 6V la 12V niciodata si la sfatul unui prieten comun, a umplut doi saci de rafie cu fiare de Jawa si alternatoare de citeva modele si ieri m-am trezit cu stimabilul la poarta! M-a uimit...am ramas mut...nu pot crede ca traiesc in anul 2013...omul asta mi-a amintit instantaneu de anii '80... Pozele vor spune totul! Echipamentul omului era format din casca RDG fabricatie 1982, papuci de plastic, doua perechi de sosete, pantaloni de pinza subtire, camasa, pulovar din colectia de primavara-vara alui Bote' si o gecuta la fel de vaziva! Nu tu manusi, nu tu nimic altceva care sa ma faca sa cred ca omul asta venea de la peste 100Km calare pe motocicleta, echipat ca la adunat de corcoduse!

Si asta nu-i tot! In rezervorul Jawei sale avea un amestec de gazolina, motorina de la tractoarele satului si ulei ars (uzat)...in proportii doar de el stiute! Uzura motocicletei era mai mult decit vizibila, cauciucurile "slick", joc urias in rulmenti si la bascula, furca si cadrul strimbe dintr-un accident avut in vara cind o "vaca" nu l-a vazut si s-a suit pur si simplu cu masina pe el in trafic, bataie la motor (ambielaj terminat, set motor praf...), si totusi omul mergea pe "regina" lui fara sa-i pese! Stiti voi cum se numeste asta in mintea mea?! PASIUNE ADEVARATA! Nah, luati de savurati pozele, fiindca mie nici acum nu-mi vine sa cred ca vizita lui VIOREL (asa il cheama pe acest temerar al trecutului prezent!) a fost reala!
Fişiere ataşate
DSCN3109.jpg
DSCN3110.jpg
DSCN3111.jpg
DSCN3112.jpg
DSCN3113.jpg
DSCN3114.jpg
DSCN3115.jpg
DSCN3116.jpg
DSCN3117.jpg
DSCN3118.jpg
DSCN3119.jpg
DSCN3120.jpg
DSCN3121.jpg
DSCN3122.jpg
DSCN3123.jpg
DSCN3124.jpg
DSCN3125.jpg
DSCN3126.jpg
DSCN3127.jpg
DSCN3128.jpg

Avatar utilizator

owene
Propostăcios
Propostăcios
Mesaje: 282
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
Vârsta: 57

Re: JAWA

Mesaj necititde owene » 11 Noi 2013, 21:00

Acolo e alta problema.
Cand esti falit, n-ai drujba, n-ai 2 biciclete, n-ai 2 masini sau motociclete, dar cand ai 15-20 si ruginesc, adica ai avea din ce sa faci troc cu piese, sa faci din 15 rele una buna. Nu-i realist daca vrea sa le faca pe toate sau sa faca rost de acte la unele care n-au, cand piese totusi se mai gasesc.

Cel mai prost ulei 2T "de drujba" care se gaseste e vreo 9 lei/l, iar Arol-ul e cam 11 lei-12 lei, hai ca esti in gaura pui mineral 30W ca merge si ala(cu asa ceva se mergea pe vremuri fara probleme) dar ulei ars fara proprietati de ungere, doar fiindca e gratis... Nu faci nicio economie, cu 1l de ulei aditivezi 33l de benzina, sau ce carburant arde el.

Toata lumea stie: motorul merge ori cu benzina, ori cu piese, ca in cazul de fata, economie nu se poate face. Eu nu l-as da ca exemplu de pasiune fiindca merge cu multa nepasare cu un agregat cu care se poate vatama, si pe care cu buna stiinta il distruge. Vad de multe ori cand trec prin Medias un mos cu un CZ din '60, am si vorbit cu el, il trimite baba la cumparaturi, arata motorul ca scos din cutie, merge ceas, are peste 100kkm, trecut prin 6RK si porneste la prima pedala. Fara sa comparam situatiile materiale desi nici mosul acela nu arta cazut de pe sacul cu bani, acel om cu CZ-ul lui nu e pasionat? Si daca ambii sunt pasionati, de ce rezultatul difera? Scartaie.

Daca se poate sa primesc pe PM adresa lui, o sa-i trimit cu posta un telefon mobil Nokia nustiucat, cu lanterna(functional), trebuie sa-i gasesc incarcatorul ca l-am ratacit, de nu-l gasesc,cumpar unul. +2l de ulei 2T. Daca se mai baga cineva sa sponsorizeze de-o cartela prepaid, o bag si pe aia in pachet.

--owene

Avatar utilizator

ivan pedala
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 111
Membru din: 30 Ian 2013, 17:35
Vehicule deţinute: CZ 175 Sport, CZ 250 Sport, CZ 350 Sport, Jawa 350 Ogar, Jawa 350 TS, BMW F 650, BMW 320 D
Localitate: Bilteni
Vârsta: 56
Contact:

Re: JAWA

Mesaj necititde ivan pedala » 11 Noi 2013, 21:34

Stai linistit, omule! Individul de fata are peste 59.000Km cu un set motor (arata-mi cite motoare in doi timpi care merg cu benzina de la statie si ulei dedicat ajung la numarul asta de kilometri facuti de omul in cauza!)...iar anul asta are peste 16.000km...asa ca solutia lui este una viabila, macar pentru el, de vreme ce nu-l costa mai nimic si se poate deplasa. Motoarele ce le are in curte le mai schimba uneori cu altele care ii fac mai abitir cu ochiul, uneori pe ceva bani, iar altele le da la schimb pe piesele care ii lipsesc pentru a-si repara motorizatele cu care se plimba. Io nu l-am judecat si n-o voi face, nu ma intereseaza parerea altora depsre cit de pasionat este X sau Y, sau care este cel mai muscat de virusul motociclismului. Nu fac statistici! In textul de mai sus am vrut sa reliefez viata unui pasionat moto lipsit de mijloace materiale cu care sa-si plateasca pasiunea, un om simplu, fara judecata prea multa, posibil pericol pe drumurile noastre, expus tuturor pericolelor naturale si nu numai, dar care a reusit sa isi satisfaca pasiunea pentru Jawa si motociclete in general pina la extrem! Sau...poate mi se pare mie! Dar citi nu-s pericole in ziua de azi?! Sau citi nu se (ne) expun(em) la pericole mergind pe motociclete?! Oricum, l-am dotat pe om cu bocanci noi, cu geaca, vesta, manusi...si pentru viitor incerc sa-i procur o casca bunicica, niste pantaloni cu protectii si chiar un telefon. Cei care doresc si pot sa ma ajute in acest demers, pot aduna ce au de donat si i le voi duce acasa mai spre primavara, fiindca acum l-am convins sa desfaca motocicleta pentru o reparatie capitala, cit vremea mai tine cit de cit cu noi. Nu-i am adresa, am in schimb un numar de telefon la care raspunde cineva din familia lui, uneori chiar el...dar m-a rugat sa nu-l fac public. Asa ca, atunci cind voi avea pregatit tot ce mi-am propus sa-i duc, il voi contacta sau cu ajutorul unor prieteni comuni o sa-l gasesc si ma voi achita de sarcina propusa. Multumesc pentru oferta cu telefonul si cartela, uleiul si ce ti-ai mai propus sa-i dai omului, te-am notat! Iti las numarul meu de telefon si ne auzim!

Avatar utilizator

owene
Propostăcios
Propostăcios
Mesaje: 282
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
Vârsta: 57

Re: JAWA

Mesaj necititde owene » 12 Noi 2013, 11:14

Toata lumea care ma stie, stie ca sunt mai caustic pe net, direct, dar la fel se stie ca nu sunt rau-intentionat si nici nu iau in deradere pe nimeni, dar cand vad o problema, nu o bag sub pres.
In chestiunea de fata, scopul nu a fost sa compar pe nimeni cu nimeni(exista doar pasiune, nu pasiune mai putina sau mai multa), doar sa pun sub semnul intrebarii informatiile care nu se asezau, in opinia mea. Cu partea a 2-a m-am lamurit.

matrafoxul respectiv nu e secretul fiabilitatii, nici pe departe.
S-a ajuns la kilometri mult mai multi pe benzina+ulei sintetic (115.000km in cota zero) si inca mergea. Prost, dar inca mergea. Exemple mai pot da, dar nu e scopul.
Evoca anii '80 cand nu era benzina si Simsonul tatalui meu cu combinatie benzina-motorina a fost nenorocit, pornit pe benzina si mers pe combinatie. Plus alte aberatii. Acum e prea scumpa motorina ;-)
Dar ziceam ca daca tot priveaza motorul de benzina si baga gazol+motorina, macar uleiul sa fie ce trebuie, cu uleiul ars nu face economie, dar un ulei bun ar putea atenua niste efecte nedorite.

Am luat telefonul de pe PM, cand adun si eu ce am spus, fac pachet si vi le pun la posta.

Avatar utilizator

ivan pedala
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 111
Membru din: 30 Ian 2013, 17:35
Vehicule deţinute: CZ 175 Sport, CZ 250 Sport, CZ 350 Sport, Jawa 350 Ogar, Jawa 350 TS, BMW F 650, BMW 320 D
Localitate: Bilteni
Vârsta: 56
Contact:

Re: JAWA

Mesaj necititde ivan pedala » 12 Noi 2013, 15:25

Intentia mea nu a fost sa scot in evidenta cit de fiabile sint Jawele, sau cit de mult poate merge un motor prost exploatat, ca in cazul de fata...ci am dorit sa arat ca pasiunea lui Viorel nu are limite ca la altii (circula si fara a avea un leu in buzunar, fara benzina si fara ulei, fara echipament, fara RCA sau alte maruntisuri inutile pentru el). In rest, numa' de bine! Sper sa putem sa-l ajutam nitel pe omul asta ca sa-i indulcim putin viata. Apreciez gestul lui Owene si daca se mai ofera cineva sa-i trimita ceva de care un motociclist poate avea nevoie, promit ca voi aduna totul intr-un colet mare si poate chiar inainte de sarbatori voi trage o fuga pina la el sa ii ofer cadoul. :cheers:

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 28
Contact:

Re: JAWA

Mesaj necititde AdrianS » 25 Noi 2013, 13:35

Uite-o Jawa Perak 350 cmc în variantă triciclu de transport:
jawa-perak-ricksha.jpg


Şi cum a rămas cu nenea călăreţ al reginei asfaltului? :) Că mi-a plăcut mult povestea lui!

Avatar utilizator

owene
Propostăcios
Propostăcios
Mesaje: 282
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
Vârsta: 57

Re: JAWA

Mesaj necititde owene » 25 Noi 2013, 14:13

De la mine - telefonul este pregatit, astazi i-am gasit incarcatorul. Este un telefon simplu Nokia, cu lanterna, dar nu este codat, este functional, fara probleme.

Cu uleiul de 2T n-am avut noroc sa-l cumpar cand am vrut, aseara - la Kaufland au ulei 2T propriu, semi-sintetic, am renuntat ca l-au scumpit la 25 lei/l si am zis ca iau de la benzinaria MOL ca e 19.5lei/l sortimentul lor semisintetic (Sprint) dar am ajuns prea tarziu, au inchis rafturile de afara, si in interior nu aveau la indemana, asa ca am luat doar benzina. Asa ca doar s-a amanat cumpararea. vreo 2 zile pana ajung mai pe lumina. Dupa aia il sun pe @ivan_pedala si trimit pachetul.

Avatar utilizator

owene
Propostăcios
Propostăcios
Mesaje: 282
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
Vârsta: 57

Re: JAWA

Mesaj necititde owene » 25 Noi 2013, 14:17

o intrebare - in cutie banuiesc ca nu are ulei de cutie, tot ulei ars are?

Avatar utilizator

ivan pedala
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 111
Membru din: 30 Ian 2013, 17:35
Vehicule deţinute: CZ 175 Sport, CZ 250 Sport, CZ 350 Sport, Jawa 350 Ogar, Jawa 350 TS, BMW F 650, BMW 320 D
Localitate: Bilteni
Vârsta: 56
Contact:

Re: JAWA

Mesaj necititde ivan pedala » 25 Noi 2013, 19:20

Apreciez gestul de a dona cite ceva pentru Viorel...si sper sa foloseasca sanatos cele adunate de noi. :cheers:
Cit priveste uleiul pe care il avea in cutie, nu am fost curios sa-l intreb, dar daca se doreste, pot s-o fac. :thumbsup:

Avatar utilizator

ivan pedala
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 111
Membru din: 30 Ian 2013, 17:35
Vehicule deţinute: CZ 175 Sport, CZ 250 Sport, CZ 350 Sport, Jawa 350 Ogar, Jawa 350 TS, BMW F 650, BMW 320 D
Localitate: Bilteni
Vârsta: 56
Contact:

Re: JAWA

Mesaj necititde ivan pedala » 25 Noi 2013, 19:30

Si acum, pentru ca am promis, o sa incerc, pentru a nu mai stiu cita oara, sa incropesc un text in care sa spun povestea Jawei mele. Este vorba despre o ciopirtita de Jawa 350 TS, model 638, fabricata dupa 1990 (cred ca ’91 sau maximum’92), pe care am zarit-o intr-o seara de toamna pe un site, la vinzare. Pretul si apoi marca mi-au facut imediat cu ochiul…si am zis ca ar trebui s-o vad, eventual s-o cumpar. Dupa un apel telefonic, in care n-am putut afla mai nimic din ce ma interesa, m-am hotarit sa merg si sa vad tinicheaua.

Inarmat cu rabdare, haine groase, o Dacia papuc si citeva sute de lei in buzunar, am plecat intr-o zi de iarna in care soarele isi etala dantura pe cer, sa vad minunea. Obiectul vizat se afla la cca 150km de casa mea, asa ca drumul n-ar fi fost o problema prea mare, daca Dacia ar fi mers asa cum ma asteptam. Dupa cca 80km am avut prima problema, adica filtrul de motorina s-a imbicsit, motorul s-a incapatinat sa mai traga, ca apoi sa refuze ca un magar, sa mai porneasca. Am rezolvat problema si am continuat drumul…cu soare stralucitor in parbriz si un frig de crapau pietrele. Si…normal, caldura nu functiona la masina, decit sub capota! Ajuns la fiara, am gasit in locul vinzatorului cu care discutasem la telefon si cu care ma intelesesem ca va fi acasa, pe parintii acestuia, doi oameni cam de virsta mea, morocanosi, care doreau cu orice pret sa scape de tinicheaua din curtea lor.

Am verificat vizual ce deja vazusem in poze, adica o motocicleta cu cadrul modificat rau, fara instalatie electrica, fara ghidon (avea o teava de instalatii prinsa in locul ghidonului), un motor care nu-l puteam asculta si nu puteam sa vad cum merge, iar cind a fost vorba de acte…am fost pasat sa-l sun pe baiatul lor, care politist fiind, plecase urgent la munca, la peste 200km de casa. Acesta m-a aburit ca imi va trimite actele prin posta, raminind ca eu sa fac actele ulterior. Am adunat fiarele care constituiau parte componenta din motocicleta si le-am pus in papuc, am urcat apoi si motocicleta cu chiu cu vai, am asigurat-o, am scris un act de vinzare-cumparare (cu un pix inghetat) cu parintii vinzatorului, am semnat toti, inclusiv citiva martori care ne-au ajutat si la urcatu’ motocicletei in masina si am plecat voios, dupa ce am numarat in palma tatalui politistului jumatate din suma convenita cu acesta telefonic! Nici nu-mi venea sa cred!

Am ajuns acasa cu peripetii, fiindca masina de imprumut a facut iarasi precum magarul, poticnindu-se de citeva ori in drum si lasindu-se induplecata doar dupa ce i-am aratat certificatul de inmatriculare si permisul! Pina primavara motocicleta a zacut sub un morman mare de zapada care a surprins-o chiar in zilele imediat urmatoare, zapada care nu m-a lasat sa ma bucur de minunea tacuta. Au urmat apoi multe telefoane, rugaminti, discutii…ca sa recuperez actele, care intre timp s-au volatilizat… adica motocicleta a fost radiata din circulatie (nu stiu de ce, dar cred ca fusese deja radiata inainte de a cumpara-o), tocmai de catre stapinul ei din acte! Asta e un aspect pe care deja l-am trecut cu vederea, iar ce a urmat cind am adunat fiara si am incercat s-o pun la treaba, o sa povestesc intr-un episod viitor, cind sper sa am timpul necesar sa postez si ceva poze, la obiect!

Avatar utilizator

owene
Propostăcios
Propostăcios
Mesaje: 282
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
Vârsta: 57

Re: JAWA

Mesaj necititde owene » 07 Dec 2013, 20:12

s-a adunat continutul pachetului, cam tarziu dar asta-i viata. Urmeaza impachetatul si trimisul - am trimis PM

Avatar utilizator

ivan pedala
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 111
Membru din: 30 Ian 2013, 17:35
Vehicule deţinute: CZ 175 Sport, CZ 250 Sport, CZ 350 Sport, Jawa 350 Ogar, Jawa 350 TS, BMW F 650, BMW 320 D
Localitate: Bilteni
Vârsta: 56
Contact:

Re: JAWA

Mesaj necititde ivan pedala » 07 Dec 2013, 20:39

Nu am primit PM-ul...asta daca mie mi-a fost adresat! Ieri am vorbit cu Viorel (cel cu "regina asfaltului") si mi-a zis ca a desfacut motocicleta bucatele ca sa o repare, sa fie apta pentru inceputul sezonului. Sa-i uram spor la treaba!

Avatar utilizator

luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1029
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 39

Re: JAWA

Mesaj necititde luca.stere » 07 Dec 2013, 22:24

Prima data cand am mers cu o Jawa de trei jumate a fost la 18 ani, nu aveam permis moto si pana atunci mersesem numai prin coclauri cu mobre, pe sosea mergeam cu un Piaggio Si. In acele vremuri singurii motociclisti din Mogosoaia eram eu si cu Urse, de fapt ar mai fi fost doi batranei dar ei nu mai rulau cu mobrele (unul avea un Ij si unul un Ural, ambele cu atas).

Si vine Urse intr-o seara de vara la mine cu o Jawa de trei jumate la care umblase el la aprindere ca sa o faca mai puternica. Ii daduse avans mare si-i intarise arcurile la platine ca sa se tureze mai mult, pornea un pic mai greu dar era turbata rau.

-Hai Niculaie sa vezi cum fuge Jawa, nu se compara cu Simsonul" (atunci inca aveam un Simson)
-Hai Urse sa vedem cum fuge.


Amandoi eram inconstienti la acea vreme, ba as zice ca lui Urse nu i-a trecut. Mobra nu era inmatriculata, eu nu aveam permis, frana pe fata era praf tandari, nu aveam casca... Bineinteles ca aceste "detalii" nu mi-au stat in cale sa alerg Jawa respectiva avandu-l pe Urse drept pasager, el fiind practic mai inconstient ca mine. Fugea Jawa cu doi insi pe ea 140 km/h fara probleme, iar asta in scurt, nu la drum. Nu dau mai multe detalii despre goana respectiva pt ca as fi considerat mai mincinos decat pescarii.

Uitandu-ma in urma imi dau seama de ce tatal meu era impotriva motocicletelor (desi cand era adolescent calarea MZ-ul fratelui sau), inconstienta maxima, puteam muri in orice clipa. Probabil numai norocul si traficul foarte lejer din acei ani ne-a scapat de probleme. :)

Avatar utilizator

owene
Propostăcios
Propostăcios
Mesaje: 282
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
Vârsta: 57

Re: JAWA

Mesaj necititde owene » 08 Dec 2013, 10:04

am mai trimis un PM, acum a intrat in Outbox, nu direct in Sentbox, oi fi fost eu mai ametit :-)

Avatar utilizator

ivan pedala
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 111
Membru din: 30 Ian 2013, 17:35
Vehicule deţinute: CZ 175 Sport, CZ 250 Sport, CZ 350 Sport, Jawa 350 Ogar, Jawa 350 TS, BMW F 650, BMW 320 D
Localitate: Bilteni
Vârsta: 56
Contact:

Re: JAWA

Mesaj necititde ivan pedala » 08 Dec 2013, 10:17

Asta a ajuns...ti-am si trimis raspuns!
Iarna frumoasa si scurta va doresc, motociclistilor!

Avatar utilizator

owene
Propostăcios
Propostăcios
Mesaje: 282
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
Vârsta: 57

Re: JAWA

Mesaj necititde owene » 09 Dec 2013, 14:30

Cand s-a fabricat prima Jawa cu frana disc? Adica daca stiti model, cand s-a dat catre public si daca mai inainte s-a dat cumva doar la politie?

Zice-se a gasit cineva o jawa la un cetatean, sta in gradica de cativa ani, si are frana disc pe care scrie jawa, dar nu e smecheria Jawa cu fata de MZ ETZ.

Multumesc!

Avatar utilizator

ivan pedala
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 111
Membru din: 30 Ian 2013, 17:35
Vehicule deţinute: CZ 175 Sport, CZ 250 Sport, CZ 350 Sport, Jawa 350 Ogar, Jawa 350 TS, BMW F 650, BMW 320 D
Localitate: Bilteni
Vârsta: 56
Contact:

Re: JAWA

Mesaj necititde ivan pedala » 09 Dec 2013, 17:23

Jawa 350 TS cu frina disc pe fata a aparut cam in acelasi timp cu modelul cu frina pe tambur, fiind doar o varianta mai scumpa si avind ceva dotari suplimentare (frina disc pe fata, carenaj de fibra sau plastic, far dreptunghiular, tobe negre...etc.). Daca imi amintesc bine, modelul a aparut la inceputul anilor 1990...iar militia/politia de la noi nu a avut in dotare acest model.

Avatar utilizator

owene
Propostăcios
Propostăcios
Mesaje: 282
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
Vârsta: 57

Re: JAWA

Mesaj necititde owene » 09 Dec 2013, 18:20

Nu se prea potriveste cu ce a gasit omul asta: far rotund, bord cu cele 2 ceasuri rotunde clasice, cheia "de tractor" clasica la 35TS, rezervor ca la 350TS patratos, roata fata cu aripa de platic ascutita si disc de frana zice el cu gaurele rotunde(dar se ma uita odata)
Tobe cromate tip trabuc, sa patratoasa, maner lateral de saltat pe cric.

Pare a fi struto-camila, totusi el spune ca pare NOS, suruburile la motor neatinse, zonele de frecare cu omul fara uzura.
Din pacare fara acte.


Înapoi la “Generalităţi”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori