Masina mea

Fiindcă patru roţi sunt mai multe decât două!
User avatar

Topic author
burg_man
LVL 9
LVL 9
Posts: 95
Joined: 02 Feb 2013, 18:17

Masina mea

#1

Unread post by burg_man »

Deoarece am ajuns la o varsta la care mersul pe motocicleta in extrasezon nu mai e chiar o bucurie, si la insistentele necontenite ale consoartei intru-n final am cedat nervos si am comis-o...l-am luat.
Un Ford Focus de 1,8 tdci, 100cp varianta familiar.
La prima vedere masina se prezinta dpdv mecanic destul de binisor, in primele zile am facut schimbul de ulei si filtre, a ramas de schimbat cureaua de distributie.
As vrea sa-i montez un carlig pt remorca, na...tre sa-mi car si motoreta cu mine, cei care au mai facut asa ceva la masinile lor imi pot da ceva pareri cu privire la efectele negative sau pozitive ale remorcii asupra masinii, tinand cont ca nu e 4x4.

alexandru68
LVL 4
LVL 4
Posts: 24
Joined: 02 Feb 2013, 18:30
Location: hunedoara
Zodiac:
Age: 56

Masina mea

#2

Unread post by alexandru68 »

Pozitiv: pastrezi masina curata indiferent ce cari ,volum mare de marfa fara a afecta masina.
Negativ: consum mai mare, daca ai un stil mai sportiv si tragi sarcina mare pot aparea si probleme la ambreiaj
La remorca taxele sunt mici asigurare mica nu platesti rovigneta intretinere usoara. Postam si ceva poza dar vad ca nu merge trebuie micite.
Image Image Image

Colban Mihai-Codrin
LVL 2
LVL 2
Posts: 7
Joined: 22 Feb 2013, 23:08

Masina mea

#3

Unread post by Colban Mihai-Codrin »

Alexandru, ai o bijuterie de motocicletă! Știu că sunt off-topic dar nu m-am putut abține. :whistle:
User avatar

kraz-trial
LVL 9,2
LVL 9,2
Posts: 109
Joined: 28 Jan 2013, 23:33

Masina mea

#4

Unread post by kraz-trial »

na Ovidiule :P

cateva poze de ieri B)
Attachments
DSCN0877.JPG
DSCN0877.JPG (141.42 KiB) Viewed 17893 times
DSCN0877.JPG
DSCN0877.JPG (141.42 KiB) Viewed 17893 times
DSCN0876.JPG
DSCN0876.JPG (128.08 KiB) Viewed 17893 times
DSCN0876.JPG
DSCN0876.JPG (128.08 KiB) Viewed 17893 times
User avatar

cicloburu
LVL 10,8
LVL 10,8
Posts: 197
Joined: 28 Jan 2013, 12:09
Location: București
Been thanked: 1 time
Zodiac:
Age: 51
Contact:

Masina mea

#5

Unread post by cicloburu »

Beton! Asta va trebui s-o probez și eu!
User avatar

Topic author
burg_man
LVL 9
LVL 9
Posts: 95
Joined: 02 Feb 2013, 18:17

Masina mea

#6

Unread post by burg_man »

Ma sa stii ca-i buna Niva, si pe aici am vazut o gramada. Le folosesc astia cand se duc la vanatoare pe coclauri.
Asa ca spor la fugarit Niva ;)
User avatar

cicloburu
LVL 10,8
LVL 10,8
Posts: 197
Joined: 28 Jan 2013, 12:09
Location: București
Been thanked: 1 time
Zodiac:
Age: 51
Contact:

Masina mea

#7

Unread post by cicloburu »

Apropo de șleauri și noroi... ieri am mers cu Alioșa pe niște drumuri muuult mai urîte, înclinate, ude, desfundate decît cel din prima poză pusă de tine. Nu zic că Niva n-ar trece p-acolo, ba chiar foarte bine, dar mă gîndeam că nu m-așteptam să mă descurc așa de bine. De Alioșa nu mă mir, ci de „calitățile” mele de endurist, puse pentru prima dată la încercare. Din păcate, numai de poze nu mi-a ars, dar ar fi meritat. Data viitoare mă voi opri în mod special pentru poze.
User avatar

kraz-trial
LVL 9,2
LVL 9,2
Posts: 109
Joined: 28 Jan 2013, 23:33

Masina mea

#8

Unread post by kraz-trial »

intrucat e distrusa rau saraca (caroserie),am renuntat la ea in favoarea unui bun amic din targoviste. pana atunci insa o mai plimb io usurel - saptamana viitoare trebuie sa strabat 500 km cu ea,si cu slep dupa dansa.
mi-ar fi placut-o,insa trebuie dezbracata toata-toata,si luata de la 0.amicul meu e tinichigiu de profesie,are si tate cele,eu nu. poate alta data 'oi gasi una mai buna :dry:

am ramas surprins de consumul ei. ori lada bea putin,ori solenza bea ca raba. solenza m-a dezamagit si din acest punct de vedere,miram-as lada nu,asta in ciuda "avertizarilor' facute de scepticii rusoaicelor.

pentru a doua oara lada m-a surprins in detrimetrul daciei. prima data fu acum 10 ani - lada 1200 vs dacia 1310.
User avatar

Topic author
burg_man
LVL 9
LVL 9
Posts: 95
Joined: 02 Feb 2013, 18:17

Masina mea

#9

Unread post by burg_man »

Dupa cum am mentionat in primul post cum ca tre sa schimb kit-ul de distributie, am intrat in posesia lui...intinzator si curea.
Distractia incepe abia acum ca tre sa-l pun pe motor, din varii motive as vrea sa-l montez eu, experienta pe auto nu am dar banuiesc ca nu-i chiar asa de dificil.
oricum....ceva sfaturi ar fi binevenite.
Attachments
pozetf1012.jpg
pozetf1012.jpg (154.95 KiB) Viewed 17893 times
pozetf1012.jpg
pozetf1012.jpg (154.95 KiB) Viewed 17893 times
pozetf1007.jpg
pozetf1007.jpg (154.09 KiB) Viewed 17893 times
pozetf1007.jpg
pozetf1007.jpg (154.09 KiB) Viewed 17893 times
User avatar

schumydan
LVL 6
LVL 6
Posts: 46
Joined: 31 Jan 2013, 18:29
Been thanked: 1 time

Masina mea

#10

Unread post by schumydan »

ehe, ai de demontat o gramada, tre sa faci poze sa stii unde venea fiecare sau daca tii minte cu atat mai bine, inainte sa demontezi cureaua veche pune motoru la punct, ca sa nu te mai chinui tu sa il pui dupaia, e simplu, invarti de surubul la fulia motorului pana iti vin toate fuliile si pinioane la semne, dupa aceea dai intinzatorul jos, dai cureaua, pui intinzator nou pui cureaua, cred ca trebuie reglat intinzatorul la semnul de new belt, dupa ce ai montat cureaua invarte motorul manual 2-3 ture sa fii sigur ca ai pus bine la loc si nu se blocheaza sa nu ai vreo surpriza.

PS: daca nu ai trusa de scule cu tubulare, imbusi, torxuri, tubulare de torx de calitate nu te apuca degeaba ca ajungi la jumatea trebii si iti dai seama ca nu ai cu ce desface in continuare
La Vita e Bella!
User avatar

Topic author
burg_man
LVL 9
LVL 9
Posts: 95
Joined: 02 Feb 2013, 18:17

Masina mea

#11

Unread post by burg_man »

o sa revin cu cateva poze a locului unde e montata cureaua. de scule nu e nici o problema am o trusa, si daca o mai trebui mai cumpar cateva chei nu-i problema se gasesc la bucata... si is de calitate nu tiganeli.
la chestia cu reglarea intinzatorului la semnul de new belt, nu prea sant lamurit :(

Paul

Masina mea

#12

Unread post by Paul »

Arcul rotiţei din poza ta care apasă cureaua are o poziţie mai strînsă decît la cureaua veche, care în timp se întinde puţin.

Cum a zis, la Fordalău ai o grămadă de desfăcut...
...mai bine te duci în servis... îţi dau ăia garanţie pe lucrare. De-aia e de preferat să cumperi piesele de la ei. Dacă plesneşte cureaua nu-ţi bagi tu deştu'n cur, ci şi-l bagă ei cînd desfac toată chiulasă să schimbe supape îndoite şi alte celea sparte pe acolo....

Distribuţia nu e o anvelopă!
Că şi la asta şi tot îţi trebe maşină de echilibrat centrifugal...
User avatar

schumydan
LVL 6
LVL 6
Posts: 46
Joined: 31 Jan 2013, 18:29
Been thanked: 1 time

Masina mea

#13

Unread post by schumydan »

rola intinzatoare ar trebui sa aiba niste semne pe ea cu new si old, ca poti sa pui o rola noua la o curea mai veche de exemplu, bagi frumos un imbus in urechea aia si o tensionezi sa iti vina pe new, acum din poza aia nu vad unde are semnele, mai bine o duci la un service ca am impresia ca trebuie sa dai si tamponul la motor jos dupa cum arata poza ta,
stai linistit paul, cunosc cazuri de masini de firma cu distributii puse aiurea in service, si doar au repus-o corect la loc si motoru a ramas paradit cu zgomote suspecte pana in ziua de azi, vorbesc de servisuri gen reprezentata nu dastea de cartier

daca vrei mai mult detalii intra pe forumu de ford si cauta la modelul tau cum se schimba, vezi daca merge in regim amator sau la servis
La Vita e Bella!
User avatar

Cristi 57
In Memoriam
In Memoriam
Posts: 47
Joined: 02 Feb 2013, 16:05
Location: Bucuresti

Masina mea

#14

Unread post by Cristi 57 »

burg_man » 09 Mar 2013, 11:17 wrote:...as vrea sa-l montez eu, experienta pe auto nu am dar banuiesc ca nu-i chiar asa de dificil.
oricum....ceva sfaturi ar fi binevenite.
Daca esti pe varf de munte in imposiilitate de a merge la un service auto... probabil ca nu ai sculele necesare pentru calat motorul, apoi nu sti cum sa o faci, etc. Poti avea surpriza ca pinionul arborelui motor sa nu aibe pana si nici semne, deasemeni la axele cu came sa nu existe semne. In acest az ai nevoie de cale ce se monteaza in capetele opuse ale arborilor cu came...

Totusi se poate si asa, dar trebuie sa privesti de 3 ori inainte de a demonta ceva...
- vezi daca cureaua noua are marcaje de pozitonare, daca pinioanele au si ele marcaje
- aduci pistoanele 1 si 4 in PMS, daca pinioanele sunt marcate semnele trbuie sa fie sus, daca nu mai fai o tura
- inainte de a demonta cureaua fa capturi foto din mai multe unghiuri dupa ce demontezi fulia de la vilbrochen
- fa-ti semne cu un marker pe curea si pe unul din dintii cei mai vizibili de la pinioanele distributiei, pompei si vilbrochenului
- fa o sageata pe cureaua veche, sensul de rotatie motor, apoi numeri dintii dintre marcaje si ti notezi
- daca intinzatorul curelei este automat(cu arc), memoreaza pozitia acestuia(exista un semn vizibil), daca nu cureaua se intinde la diapazon...
- daca esti sigur ca nu ti-a scapat nimic poti slabii intinzatorul si inlocui cureaua..

Scucces, dar daca este prima data mai bine ia un mecanic sa te asiste(sfatul meu), o greseala te va costa de zeci de ori mai mult..

PS. Inlocuieste si kitul de accesorii
User avatar

Topic author
burg_man
LVL 9
LVL 9
Posts: 95
Joined: 02 Feb 2013, 18:17

Masina mea

#15

Unread post by burg_man »

nu sant pe varf de munte :) dar nici aici unde sant nu mie rusine, majoritatea sant comozi ca sa nu zic ft comozi, fac treaba in doua viteze incet si lent si uneoi si prost vb de service-urile autorizte,dar bine...cel putin am garantie, vorba lui Paul nu merg cu destul in dos, de cele de cartier nu vb pt ca nu am incredere si nu da garantie.
Cureaua e mica (scurta) nu cuprinde decat 2 arbori in miscare + intinzatorul, nu pot sa spun care pt ca nu am reusit sa dau capacul ala jos, schumydan a intuit bine trebuie sa demontez si tamponul ca sa pot scoate capacul sa merg mai departe cu demontaul, la faza asta motorul trebuie agatat de tavan sau bagat ceva sub el sa stea pe pozitie.

shumydan...pe rola nu are semnele de care amintesti, tot ce e psibil sa fie marcate pe bloc, pina nu dau capacul ala jos nu am de unde sa stiu.
Attachments
motor002.jpg
motor002.jpg (269.33 KiB) Viewed 17893 times
motor002.jpg
motor002.jpg (269.33 KiB) Viewed 17893 times
User avatar

schumydan
LVL 6
LVL 6
Posts: 46
Joined: 31 Jan 2013, 18:29
Been thanked: 1 time

Masina mea

#16

Unread post by schumydan »

bagi un cric sub motor, cu grija sa nu indoi baia, preferabil ar un cric hidraulic mic cu o scandura in cap sa ai suprafata mai buna de contact, daca nu are semne pe rola inseamna ca trebuie sa o tensionezi tu, asta in cazul in care rola este reglabila, daca este rola fara reglaj cu atat mai bine, bagi imbusul acolo, o strangi, pui cureaua si ii dai drumu si se tensioneaza automat, vezi la rola veche cum este cand demontezi, s-ar putea sa fie rola fara reglaj si parghia pentru imbus sa fie pentru montaj demontaj curea sa o detensionezi.
semnele, la majoritatea motoarelor, sunt: la arbore jos pe bloc inspre baie si la axa cu came sus spre cer :D(la motoarele cu un pinion la axa cu came) pe un plastic ceva, dar ti-am zis, pui motorul la punct inainte sa demontezi si iti vine mai usor, vezi semnele chiar daca sunt prafuite, sau murdare ca stii unde sa te uiti
La Vita e Bella!
User avatar

Cristi 57
In Memoriam
In Memoriam
Posts: 47
Joined: 02 Feb 2013, 16:05
Location: Bucuresti

Masina mea

#17

Unread post by Cristi 57 »

burg_man » 10 Mar 2013, 11:16 wrote:...fac treaba in doua viteze incet si lent si uneoi si prost vb de service-urile autorizte...
Nu stiu la ce sevice "autorizat" faci referire! ...motivul tau este altul, dar nu conteaza.
La o reprezentanta dureaza cca 1,5 ore, tie-ti ia cateva ore pe putin(in cazul in care sti ce ai de facut si nu stai sa descoperi ca roata se invarte)
User avatar

Topic author
burg_man
LVL 9
LVL 9
Posts: 95
Joined: 02 Feb 2013, 18:17

Masina mea

#18

Unread post by burg_man »

Teoretic, dureaza 1,5 ore, prioritate au cei cu masinile in garantie, si e vb si de costuri.
in final o sa tin cont de sfatul tau, cel cu asistatul.
User avatar

Cristi 57
In Memoriam
In Memoriam
Posts: 47
Joined: 02 Feb 2013, 16:05
Location: Bucuresti

Masina mea

#19

Unread post by Cristi 57 »

burg_man » 11 Mar 2013, 08:57 wrote:Teoretic, dureaza 1,5 ore, prioritate au cei cu masinile in garantie, si e vb si de costuri...
De cand n-ai mai intrat intr-un service auto? Toate service-urile din ro lucreaza sub 50%, multe isi dau din personal afara... garantiile sunt undeva la 2-3%, in ultimii ani nu s-au mai cumparat masini noi... reprezentantele fac multimarca... restul sunt doar vorbe!

La capitolul finante/costuri ai dreptate... dar ia in calcul si cat te poate costa o gresala(pe care o poti comite usor) sau ghinionul unui defect de fabricatie a curelei pe care magazinul nu o va lua in considereare si nici OPC-ul sau CASCO considerandule ca fiind o actiune neautorizata. Mecanicul din "colt de strada" v-a ridica din umeri dand vina pe piesa... Iti spun toate acestea pentru ca ai spus ca nu ai mai facut niciodata o distributie - nu este greu a doua oara!

De ce nu intri pe forum la Ford sa vezi ca nu este deloc asa cum crezi?
User avatar

ivan pedala
In Memoriam
In Memoriam
Posts: 199
Joined: 30 Jan 2013, 17:35
Location: Bîlteni
Has thanked: 28 times
Been thanked: 16 times
Zodiac:
Age: 62

Masina mea

#20

Unread post by ivan pedala »

Uite si tractoru' meu...un 320 Diesel, din '99, cu aproape 300.000km la bord, in care am bagat in ultimele sase luni peste 5000lei si tot nu-mi place cum merge...motiv pentru care regret zilnic "furia visinie turbo" sau "visinica" aflata acum in proprietatea lui Cicloburu!
Cin' se ia cu mine bine,
Ii dau haina de pe mine...


Atentie marita! Oltean pur!
Post Reply