Dacia Nova 1.6 GTI - retrogradare la carburaţie

Fiindcă patru roţi sunt mai multe decât două!
Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 29
Contact:

Dacia Nova 1.6 GTI - retrogradare la carburaţie

Mesaj necititde AdrianS » 08 Mar 2014, 05:08

[align=justify]Nene Ivane, pregăteşte-ţi aparatul foto să-ţi faci o poză peste cinci minute, că ar fi spectaculos să-ţi vedem culorile semaforului pe faţă când oi citi topicul ăsta şi - mai ales - când vei vedea pozele şi filmuleţul :P. Poate recunoşti "Cârja" din prim-plan, care n-a rezistat să se ştie rebotezată "Vişinica", să se vadă deodată - din spaima Olteniei - maşină cu scaun de copil în ea şi să-şi etaleze GJ-ul mândru al plăcuţei prin B.

A cedat aşadar nervos după vreun an de zile de ménage à Cicloburu, lovitura de graţie probabil dându-i-o din greşeală chiar noi când am umblat să-i recondiţionăm crunt-poziţionatul demaror, operaţiune după care n-a mai vrut să dea niciun fel de scânteie şi pace. Fiat pax, că mortua est. Ţin în mod special să-i vorbesc de rău pe cei care s-au băgat în electrica maşinii ăsteia (şi zău că nu discriminez), fiindcă mai mult şi-au bătut joc de dânsa şi ne-au îngreunat nouă viaţa decât să-i aducă îmbunătăţiri. Improvizaţii mai facem şi noi, dar aici e deja vorba de nişte chestii magistrale şi spectaculoase pe care noi n-am reuşit să le pricepem ori descoasem. Acestea fiind zise, să mergem mai departe până nu vin iar minerii să se răzbune! :P

Procedeu: se ia una bucată cheie de la portbagaj. Se descuie portbagajul. Apoi din portbagaj se ia una bucată cheie de prezoane roţi. Cu braţul extins şi cu cheia în mâna acestui braţ, se apasă cu capătul util al cheii pe ţâmburuşul care descuie portiera dreapta-spate. Se deschide apoi de-afară portiera dreapta-spate şi se ridică ţâmburuşul care descuie portiera dreapta-faţă. Se deschide apoi portiera dreapta-faţă şi se ajunge în sfârşit la ţâmburuşul care descuie portiera şoferului. Se deschide portiera şoferului, se trage de mânerul ce descuie capota, se ridică respectiva capotă şi se apucă de treabă.

Trăiască aici Mihai, zis Jawa1960 pe forumul nostru, că într-atât de mult şi-a dorit să ne-ajute încât a găsit o soluţie cel puţin pe placul tustreilor: renunţarea la ceea ce am conchis noi a fi un calculator ars (şi o injecţie defectuoasă) şi retrogradarea către delcoul, carburatorul şi pompa de benzină clasice ale Daciei 1310. Donatorul de organe zis Zambilica (Dacia 1310) îşi aştepta oricum cuminte şi resemnată soarta remăţească, aşa că am săltat din ea piesele necesare.

Trebuie lăudaţi inginerii de la Dacia pentru redundanţa din motorul Daciei Nova pe injecţie. Cu toate că au folosit noile sisteme pentru gestionarea aprinderii şi alimentării cu carburant, nu au modificat blocul motor şi nu au înlăturat mecanismele de antrenare ale vechilor subansambluri. De pildă au lăsat la locul lui pinionul ce învârte delcoul şi n-au umblat la cama care acţiona vechea pompă de benzină. Pur şi simplu le-au astupat cu nişte capace şi aia a fost! Mihai a descoperit treaba asta inspirându-se de la Novă din Sinaia ce a păţit o modificare asemănătoare. Noi am înlăturat capacele, am vârât delcoul clasic la locul său, apoi am compus o pompă de benzină din cele două şi jumătate pe care le aveam pe post de piese schimbate (deci nu neapărat de schimb) şi am înfipt-o unde-i e locul.

Am anulat vajnicul calculator şi am purces la a da chei şi pedale. De precizat că-n filmuleţ ne-am chinuit până ne-am dat seama că pinionul delcoului nu era aşezat la semn, ceea ce ne-a dat iniţial un avans la aprindere complet aiurea. Am scos pinionul şi tot atunci am aflat (trăiască smartfeonurile astea, că bine e să poţi intra pe Gugăl când ai nevoie) că ăsta se montează în felul următor: îl ridici pe nenea cilindrul 1 (cel mai dinspre volantă / cutia de viteze) la PMS, să-ţi apară şi semnul pe volantă. Iei după asta pinionul (efectiv îl scoţi din locaşul lui, că nu-i prins cu nimic) şi îl aliniezi cu teşitura din capul lui perpendicular pe blocul motor. Grijă la faptul că teşitura nu este dată fix pe mijlocul diametrului, ci puţin într-o parte, rezultând două semicercuri - unul mai mare şi unul mai mic în lungime. Semicercul mai lung vine înspre volant. Din vorbe pare greu de înţeles, dar la faţa locului se dumireşte imediat tot nărodul.

[bbvideo=560,340]http://www.youtube.com/watch?v=brgcHWmj4Vo[/bbvideo]

Trebuie schimbat şi bendixul, fiindcă este lesne de văzut în filmuleţ cât de des ratează cuplarea demarorului pe coroana dinţată. Dacă o fi el de vină.

Oricum, ce nu am surprins încă în filmuleţ este carburatorul pe care Mihai şi cu Ovidiu au reuşit să-l monteze spre căderea nopţii, adaptând atât flanşa fostului modul de injecţie cât şi cea care a ţinut carburatorul pe Zambilica. Câtă vreme au luat ei flanşele la bonfaiere şi flexuri, eu am dat fuga-fuguţa până la magazin după şuruburile, şaibele, piuleţe şi gasket sealant-ul necesare adaptării. Nu ne-a venit niciunuia să credem ce pornire uşoară a făcut şi ce ralanti frumos a-nceput Vişinica să ţină apoi, mai frumos şi regulat ca oricând. Rezultatul filmat al muncii va urma în partea a doua. ;)

Aşa că ne-a luat o zi întreagă (ce-i drept, începută cam pe la miezul zilei efectiv) să facem modificarea şi ne va mai lua niţel timp să înlăturăm de-acuma kilometrii de fire care atârnă aiurea şi care nu ne mai trebuie. Cu puţin noroc poate ne-o primi şi la ITP în felul ăsta, cu toate că Mihai era cam sceptic. Până la următoarea vizită a lui Mihai (căruia-i mulţumim frumos de tot pentru efort şi reuşită), eu mă voi lupta în continuare cu portierele; trebuie să ajungem pe la un magazin de piese auto ca să luăm alte broaşte, că cheia ce porneşte motorul şi descuie portbagajul nu se potriveşte şi-n portiere. Se pare că nu mai există nici pârghiile dintre broaşte şi mecanismele care descuie portierele, din câte-mi dau seama este vorba de nişte tije care seamănă mult cu cea care leagă pârghia acceleraţiei de cea a şocului la carburator. În fine, oi găsi la magazin sau le-oi face din vreo sârmă. Mai avem de inventat prinderea pentru filtrul de aer, o prindere solidă pentru cablul de acceleraţie (diferită faţă de vechea bridă care stătea prinsă între două din cele trei prezoane ale chiulasei, fiindcă am fost nevoiţi să montăm carburatorul niţel răsucit şi s-au schimbat unghiurile utile) şi alte câteva nimicuri... importante.

Ca fapt divers, frâne nu mai există deloc, s-or fi scurs dacă au stat atâta, aşa că trebuie să le revizuim şi pe ele. Am apucat de-am schimbat anul trecut coloana de direcţie cu cea primită de schimb de la mata, nene Ivane. Aia veche avea joc de vreo 25° şi doar un ciotuleţ din ceea ce fusese cândva cruce cardanică o mai împiedica să nu se dezintegreze complet. Arcurile şi suspensiile, precum şi bucşăraia sunt şi ele obosite, abia aşteptăm să vedem cum se va comporta şi simţi maşina după ce le-om repara.[/align]
Fişiere ataşate
DSC_7269.jpg
DSC_7270.jpg
DSC_7271.jpg
DSC_7272.jpg
DSC_7280.jpg
DSC_7282.jpg
DSC_7281.jpg
DSC_7288.jpg
DSC_7290.jpg
DSC_7295.jpg


Paul

Re: Dacia Nova 1.6 GTI - retrogradare la carburaţie

Mesaj necititde Paul » 08 Mar 2014, 05:57

De asta nu răspundeţi voi la telefoane.
Lasă tu frumuşel monocorpul injecţiei funcţional şi foloseşte doar aprinderea clasică. E normal să fie pintenii delcoului excentrici pentru a nu-l monta invers. Ceea ce aţi şi făcut. Să zici mersi că n-ai luat rateu în freza...
S-apăi să vezi ce bine merge.

Avatar utilizator

luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1061
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Dacia Nova 1.6 GTI - retrogradare la carburaţie

Mesaj necititde luca.stere » 08 Mar 2014, 10:11

AdrianS » 08 Mar 2014, 03:08 scrie:[align=justify]Ca fapt divers, frâne nu mai există deloc, s-or fi scurs dacă au stat atâta, aşa că trebuie să le revizuim şi pe ele.[/align]


Daca masina avea frane cand ati tras-o pe dreapta va recomand sa incepeti controlul franelor pe spate dupa care sa controlati si restul. La Dacii, in majoritatea cazurilor problemele de franare pleaca de la tamburi.

Ati facut bine ca ati pus carburator normal, cel dublu corp cu care erau echipate Novele e cam sensibil de felul lui. Cat priveste injectia de Dacia... reparatiile ei pot fi mai scumpe decat o reparatie similara la o marca occidentala.


mihă.Escu
Postăcel
Postăcel
Mesaje: 18
Membru din: 05 Feb 2013, 10:42

Re: Dacia Nova 1.6 GTI - retrogradare la carburaţie

Mesaj necititde mihă.Escu » 08 Mar 2014, 11:13

Tare importante frânele alea! Mai ales când, după trei zile de Făgăraș în decembrie, tremuri în vârf la Fundata să încropești un aerisitor și vii aproape frânless până la București, noaptea, pe ploaie!

Avatar utilizator

ivan pedala
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 111
Membru din: 30 Ian 2013, 17:35
Vehicule deţinute: CZ 175 Sport, CZ 250 Sport, CZ 350 Sport, Jawa 350 Ogar, Jawa 350 TS, BMW F 650, BMW 320 D
Localitate: Bilteni
Vârsta: 57
Contact:

Re: Dacia Nova 1.6 GTI - retrogradare la carburaţie

Mesaj necititde ivan pedala » 08 Mar 2014, 11:53

M-am inchinat cind am vazut titlul topicului...asta inainte de a incepe sa citesc...iar acum ma inchin cu ambele miini fara pauze de cind am terminat de citit si sa vad tot! Bai, voi nu sinteti normali! :))
In urma acestei operatii reusite o sa constatati ca masina va consuma aproape dublu, viteza de top va scadea si va trebui saltata capota si suflat prin carburator macar o data pe saptamina!
Nu pricep de ce nu ati optat pentru un electrician auto care sa-i redea viata perfuziei si sa coafeze firele care vi se pareau deranjante? Apoi, cu deschiderea usilor...intreb doar, da' ce are inchiderea centralizata (sau descentralizata) de nu mai merge? In felul asta nimeni, dar nimeni nu putea intra in masina decit cu telecomanda masinii, sau cunoscind intrarea de urgenta pe care ai descris-o la inceput! Probabil acum nu mai functioneaza nici alarma...asa ca atentie, sa nu "fuga" bateria sau alte componente, dupa bateria sau masina ta, Adriane, plecate la ale vesnice! In fine, stiti voi mai bine ce ati facut acolo si nu va cert, probabil ati vrut ca sa va murdariti pe minute si sa invatati mecanica/electrica fara profesor! Bendixul dupa zgomot pare bun, asa ca inlocuiti voi frumusel doar bobina de aruncare...ca aia pare sa fie buba in cazul pornirilor ratate! In fine, va doresc succes si bafta in sodomizarea masinii si apoi sa va ajute al' de sus sa functioneze asa cum va doriti...si sa puteti trece cu ea si ITP-ul! Daca nu reusiti cu ITP-ul, va astept cu ea la mine ca sa o fac io sa treaca, garantat! :thumbsup:

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 29
Contact:

Re: Dacia Nova 1.6 GTI - retrogradare la carburaţie

Mesaj necititde AdrianS » 08 Mar 2014, 12:29

Paul » 08 Mar 2014, 05:57 scrie:De asta nu răspundeţi voi la telefoane.

Dap. :)


Paul » 08 Mar 2014, 05:57 scrie:Lasă tu frumuşel monocorpul injecţiei funcţional [...]

Nup. :)


luca.stere » 08 Mar 2014, 10:11 scrie:
AdrianS » 08 Mar 2014, 03:08 scrie:[align=justify]Ca fapt divers, frâne nu mai există deloc, s-or fi scurs dacă au stat atâta, aşa că trebuie să le revizuim şi pe ele.[/align]


Daca masina avea frane cand ati tras-o pe dreapta va recomand sa incepeti controlul franelor pe spate dupa care sa controlati si restul. La Dacii, in majoritatea cazurilor problemele de franare pleaca de la tamburi.

Am impresia că nu doar pe spate erau probleme. Aşa cum spunea mihă.Escu şi cum mai mult ca sigur ar putea preciza Cicloburu, ţin minte că maşina avea ceva incontinenţă la etriere. Şi luând modelul marmotei care învelea ciocolata-n staniol, am înţeles că aşa au îndesat şi oamenii ăştia ceva staniol ca să etanşeze (parcă) aerisitoarele acum vreun an şi ceva, când se-ntorceau de la munte. :) Trebuie pusă la punct întreaga instalaţie, nu încape discuţie!

Dumneata eşti mecanic auto. Ne poţi sfătui ceva în legătură cu amortizoarele? Recondiţionare / înlocuire? Sunt praf toate.


ivan pedala » 08 Mar 2014, 11:53 scrie:M-am inchinat cind am vazut titlul topicului...asta inainte de a incepe sa citesc...iar acum ma inchin cu ambele miini fara pauze de cind am terminat de citit si sa vad tot! Bai, voi nu sinteti normali! :))

=)) =)) =)) Întotdeauna incofundabil stilu' Pedală, chiar dacă a fost mai pacifist de data asta! :P

Nene, o să râzi, da' mai ales consumul spunea Mihai că i l-a lăudat omul ăla din Sinaia, care-n cazul respectivului a scăzut de la 10-11 l/100 km (cât îi consuma şi lui Ovidiu) la 5-6. Şi cică nu mai trece cu ea de 110 km/h, însă nu a făcut nicio modificare jicloarelor şi nu s-a sinchisit să le gâdile-n sensul ăsta. Nouă ni s-a părut că are o repriză mult mai bună acum, pe carburaţie, iar cu viteza maximă rămâne de văzut. Oricum, vitezomanul Ovidiu susţine că n-are nevoie de top speed. Ceea ce mă bucură, fiindcă pe Ural mă înspăimânta de fiecare dată când îl însoţeam pasager, iar în Zambilica mă bucuram că n-avea cu ce! :D


ivan pedala » 08 Mar 2014, 11:53 scrie:Nu pricep de ce nu ati optat pentru un electrician auto care sa-i redea viata perfuziei si sa coafeze firele care vi se pareau deranjante?

Păi să ştii că ori n-au vrut să se bage, ori s-au aruncat la bani. Iar cum noi stăm deocamdată cu finanţele-n piuneze, ajutorul pătimaş venit din partea lui Mihai a fost de-a dreptul mană cerească!


ivan pedala » 08 Mar 2014, 11:53 scrie:Apoi, cu deschiderea usilor...intreb doar, da' ce are inchiderea centralizata (sau descentralizata) de nu mai merge? In felul asta nimeni, dar nimeni nu putea intra in masina decit cu telecomanda masinii, sau cunoscind intrarea de urgenta pe care ai descris-o la inceput! Probabil acum nu mai functioneaza nici alarma...asa ca atentie, sa nu "fuga" bateria sau alte componente, dupa bateria sau masina ta, Adriane, plecate la ale vesnice! In fine, stiti voi mai bine ce ati facut acolo si nu va cert, probabil ati vrut ca sa va murdariti pe minute si sa invatati mecanica/electrica fara profesor!

Alarma a fost unul din primele sisteme care a cedat şi-a-nceput ba să pornească din senin, ba să consume curent aiurea. Odată cu ea a început să facă fiţe sistemul închiderii centralizate, la care am decis să renunţăm deocamdată. Om reveni la ideea de alarmă plus închidere centralizată, dar totuşi în combinaţie cu posibilitatea de a descuia maşina şi cu o simplă cheie.

Şi ia hai că-l las pe proprietarul de facto să-ţi răspundă-n continuare, că prea îi fur tot dreptul la replică! :)

Avatar utilizator

ivan pedala
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 111
Membru din: 30 Ian 2013, 17:35
Vehicule deţinute: CZ 175 Sport, CZ 250 Sport, CZ 350 Sport, Jawa 350 Ogar, Jawa 350 TS, BMW F 650, BMW 320 D
Localitate: Bilteni
Vârsta: 57
Contact:

Re: Dacia Nova 1.6 GTI - retrogradare la carburaţie

Mesaj necititde ivan pedala » 08 Mar 2014, 12:48

M-ai lamurit! Faptul ca frinele au cedat in timp ce masina odihnea trasa pe dreapta, e normal...lichidul de frina isi face loc si se scurge pe unde nu te-astepti...
Suspensiile merg reconditionate (telescoapele se refac la un atelier din capitala, asa ca interesati-va si nu aruncati banii pe unele noi, care crapa apoi in decurs de un an sau doi).
Consumul indicat de Ovidiu ma sperie, fiindca nu am ajuns la astfel de performante cit am avut-o in batatura!
Daca ziceti voi, nu pot sa contest, dar vedeti voi, eu nu am umblat la motor, injectie, calculator...decit sa dau cu un spray de curatire, sa suflu praful sau sa schimb o pompa de benzina cu alta noua...in rest am facut totul la un service din Tg-Jiu...si nu am ramas niciodata pe drum, nu mi-a consumat cu galeata benzina (si vreo citeva luni Emil, fiul, a facut distributie de pizza pe-aci cu masina si consumul mi-a zis ca nu a sarit de 8l/100km, in contextul in care nu a facut economie la demaraje sau viteza).
Dar ce va dadacesc io la cap?! Stiti voi cum s-o scoateti la liman, doar este Dacia si cu un patent si-o sirma se rezolva...asa ca tineti-ma la curent cu evolutia lucrarilor, iar daca nu puteti rezolva cu ITP-ul, va astept prin Gorj! =))
Sigur o sa va rezolv problema! :thumbsup:

Avatar utilizator

luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1061
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Dacia Nova 1.6 GTI - retrogradare la carburaţie

Mesaj necititde luca.stere » 08 Mar 2014, 15:44

AdrianS » 08 Mar 2014, 10:29 scrie:Dumneata eşti mecanic auto. Ne poţi sfătui ceva în legătură cu amortizoarele? Recondiţionare / înlocuire? Sunt praf toate.


Recomand inlocuirea, reconditionarea nu reuseste intotdeauna si merita doar daca diferenta de pret este mare.


Cristi 57
Postac
Postac
Mesaje: 47
Membru din: 02 Feb 2013, 16:05
Vehicule deţinute: MZ-125; JAWA-350; SIMSON-250; DNEPR-650; VIRAGO-535
auto multe
Localitate: Bucuresti

Re: Dacia Nova 1.6 GTI - retrogradare la carburaţie

Mesaj necititde Cristi 57 » 08 Mar 2014, 20:05

Am dat un click pe linkul de pe face... si am ajuns aici! Apoi am citit toata peripetia... daca-mi dadeai un telefon cand erai langa masina cred ca te rezolvam in cateva minute, evident in timpul acelei convorbiri. (In trei cazuri nu ai scanteie, atunci cand motorul se invarte... le-am fi eliminat pe rand...)
Personal nu as fi renuntat la injectie din multe motive! Oricum subiectul nu mai este de actualitate...

In ceeace priveste consumul de 10-11% sa sti ca este normal in traficul din bucuresti - eu ajung in acest anotimp si la 14%... am un stil mai "agresiv", iar faptul ca un traseu de 10 km il parcurgi in 45 de minute din care 40% il faci cu treapta I si II iar ceva mai mult din jumatatea timpului il stai pe loc cu motorul mergand, intr-o coloana intepenita... deh, toate acestea isi spun cuvantul! La drum intins 5-6% daca megi sub 90, dar eu nu pot... un 7% este o performanta cand rulezi cu 130 - 140 sau chiar mai mult.

Sistemul de franeare trebuie luat la mana tot, curatat, degripat, uns, reglat, etc(in special tamburii de pe spate, mecanismul franei de mana si repartitorul).
O problema des intalnita la un vehicul cu peste 10 ani, apare la pompa centrala - o supapa blocata la unul din pistonase. Aparent nu-ti dai seama, dar acest lucru lungeste cursa de amorsare iar frana este ineficienta fara a fi elastica. Cu motorul oprit se simte mai bine la pedala - pedala ataca pistonul, dar o treime din cursa lichidul este sifonat atunci cand apasarea este repetata cu miscari rapide.

Amortizoarele? Eu recomand inlocuire mai ales la cele de pe fata(sistem Mc Pherson)(chiar si un SH de la dezmembrari), in nici un caz reparatie! Stabilitatea, sisiguranta ta si a celor de langa tine este mult mai importanta. La frane, directie, pivoti, amortizoare si pneuri a face economie inseamna altceva...

Monzoleste cu vasilina de cate ori iti amintesti cuplajul cardanic de la caseta(devine indestructibil).

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 29
Contact:

Re: Dacia Nova 1.6 GTI - retrogradare la carburaţie

Mesaj necititde AdrianS » 03 Mai 2014, 04:39

Am să-mpart în vreo două postări povestirea ultimelor lucrări, că-s poze multe. Şi cică pe 16 martie am reluat activităţile de dry-dock la vedeta rapidă Vişinica, de data asta bătuţi toată ziua de un vânt rece şi nesimţit.

Din punctul meu de vedere, una din marile bucurii ale zilei se regăseşte în pozele astea două:
DSC_7470.jpg
DSC_7511.jpg

Momentul în care Mihai (@Jawa1960) - înarmat cu sfic - a tăiat şi azvârlit anaconda aia de căblăraie cât colo, io mi-am lipit imediat pe faţă un ditamai rânjetul pe care numai după vizita fructuoasă la toaletă îl poate obţine cineva. Că cam (sic!) aşa m-am simţit de uşurat când au părăsit incinta toate firele alea - cu calculator cu tot -, care mai de care mai înnădite şi mai fără căpătâi.

De altfel, mai toată ziua 'ceea de duminică a gravitat în jurul simplificării şi ordonării instalaţiei electrice. Am înlăturat aşadar fire inutile, am înlocuit fire prăpădite şi am papucit şi termocontractat cam tot ce trebuia. Ne-am dat seama cu ocazia asta că releul nu încarcă deloc satisfăcător, dar deocamdată l-am lăsat în pace fiindcă nu l-am găsit. Ori suntem chiori cu toţii, ori este inclus în corpul alternatorului şi l-om schimba astfel când om pune în schimb alternatorul de Solenza pe care ni l-a dat Ivan în 2012.

DSC_7467.jpg
DSC_7468.jpg
DSC_7469.jpg
DSC_7472.jpg
DSC_7489.jpg
DSC_7491_bnw.jpg


Simpatică a fost formula completă în care ne-am trezit la un moment dat, când eram la un loc lângă maşină eu cu Mihai şi Ada, Ovidiu cu fetele, iar ca invitaţi speciali Cristi Florescu (care mi-e vecin de bloc şi amic din copilărie) şi cu Marius. Ăi din urmă veniţi unul ca să-şi plimbe în entuziasm de cauză prima şi proaspăt cumpărata motocicletă Yamaha Virago 535, iar celălalt ca să ne vadă şi să-mi aducă tobele pentru Kardani, îmbunătăţite şi amortizate ceva mai bine decât erau - sperăm noi - prin adăugarea unui fluier.

DSC_7471.jpg
DSC_7490.jpg
DSC_7515.jpg
DSC_7517.jpg
DSC_7527.jpg
DSC_7534.jpg
DSC_7537.jpg


Seara s-a lăsat cu clătite marca Ovidiu (declarat de fani şi autointitulat "tătuca clătitelor"), avându-l ca invitat-surpriză pe Feri (@owene). El a picat seara din tren în Bucureşti cu o mare şi urgentă nevoie de încărcător pentru laptop, cum urmează să vă povestesc pe alt topic.

Filmuleţ #1 - relaxare cu clătite, 16 martie

DSC_7554.jpg
DSC_7557.jpg
DSC_7561.jpg
DSC_7558.jpg
DSC_7563.jpg


În ziua următoare, luni, ne-am concentrat pe înlocuirea pompei de benzină electrice cu una mecanică de 1310. Fiindcă bucăţile de pompă pe care le mai aveam eu şi Ovidiu ca piese de schimb nu voiau deloc să-şi facă treaba, am dat fuga-fuguţa pe la câteva magazine auto până când am găsit una nouă şi de calitate foarte bună la Emcom Invest Serv SRL, un magazin de pe Calea Ferentari dedicat pieselor auto- (c-or fi ele -turisme, -utilitare sau -tractoare mai ales). În restul după-amiezii ne-am chinuit mai mult decât preconizaserăm cu furtunele şi conductele de benzină, că erau ba înfundate, ba prea scurte, ba trasate rău pentru noua configuraţie. Cu benzina ne-a ieşit foarte bine treaba, doar că la finalul zilei ne-am trezit cu fum gri pe tobă după ce-am pornit maşina. Ofticaţi şi dezamăgiţi de apariţia noii probleme, am strâns sculele şi am gătat lucrul.

Filmuleţ #2 - Mecanică şi bătutul câmpiilor în douăzeci de minute

DSC_7589_bnw2_forum.jpg
DSC_7590_bnw_forum.jpg
DSC_7604_bnw.jpg
DSC_7605.jpg
DSC_7607_bnw.jpg
DSC_7626.jpg
DSC_7631.jpg
DSC_7638.jpg
DSC_7670_bnw.jpg
DSC_7698_bnw.jpg
DSC_7767_bnw.jpg
DSC_7789.jpg


Sfârşitul primei părţi.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 29
Contact:

Re: Dacia Nova 1.6 GTI - retrogradare la carburaţie

Mesaj necititde AdrianS » 03 Mai 2014, 06:21

Partea a doua

Rupţi în şaptişpe după înşelător de multă muncă, mai mult am boscorodit maşina decât orice altceva. Din aceeaşi cauză m-am mirat să aflu de la Mihai - după ce-mi spusese că multă vreme de-atunci înainte n-aveam să-l mai prind pe la Bucureşti - că pe data de 25 ale aceleiaşi luni era chitit să vină înapoi şi să ne reapucăm de treabă. Asta a picat într-o marţi şi chiar m-am luminat la faţă să-l văd în aşa toane grozave (cum de altfel îi e stilul): aflase între timp care era treaba cu fumul gri - lichid de frână intrat în galeria de admisie. Abia atunci am făcut şi eu legătura cu balta de lichid de frână de pe preşul şoferului: cedaseră pesemne garniturile din pompa de frână şi tulumba de servo-frână, lăsând lichidul să ajungă în galeria de admisie şi să se prelingă în jos pe axul pedalei de frână.

Aşa am început ziua de lucru cu desfacerea pompei de frână, ca să găsim prin ea numa' jeg şi depuneri şi garnituri terminate şi pistonaşe cam uzate. Umblând apoi pe la magazinele de piese, am găsit pentru repararea ei numai garniturile sau pompe noi cu totul (care nu arătau neapărat grozav, fiind reproduceri turceşti), dar nu şi cele două pistonaşe. Până la urmă ne-am mulţumit cu setul de garnituri şi ne-am mai chinuit ceva vreme până am montat-o la loc, însă problemele persistă. Cu toate că am eliminat (din câte se pare) scurgerile de lichid în habitaclu, frâna este în continuare ineficientă şi pedala trebuie apăsată puternic ca să acţioneze pistonaşele etrierelor. Va trebui probabil să reparăm / schimbăm şi tulumba servofrânei, iar apoi să inspectăm garniturile etrierelor. Başca etrierul de pe dreapta-faţă are aerisitorul rupt şi n-am reuşit să-l aerisim corespunzător. Am mai remediat şi funcţionarea turometrului, care o luase razna până să înlocuim condensatorul de la aprindere cu un modul GoTronic. Iar senzorul de presiune ulei (nu cel care aprinde becul, ci ăl' de controlează poziţia acului în bord) era defect: ţinea acul permanent la capătul de presiune maximă. L-am înlocuit cu cel de pe Zambilica şi acum funcţionează perfect. Ce ţi-e şi cu fiabilitatea bătrânei 1310...

Cristi ne-a onorat iarăşi cu prezenţa; deşi i-a fost vizita cam scurtă, Mihai l-a ajutat şi pe el deblocându-i un microcontact de frână cu mult WD-40 şi golindu-i bănuita apă din ceştile carburatoarelor. Într-adevăr motocicleta a mers mai bine dup-asta.

Filmuleţ #3 - Şurubăreală generală

DSC_7818.jpg
DSC_7819.jpg
DSC_7820.jpg
DSC_7821.jpg
DSC_7827.jpg
DSC_7833.jpg
DSC_7837.jpg
DSC_7858.jpg
DSC_7869.jpg
DSC_7885.jpg
DSC_7886_bnw.jpg


Tot atunci a fost prima dată când Cristi a urcat la Ovidiu-n casă; dacă ţin eu bine minte, chiar a servit şi câteva clătite! La plecare târziu în noapte (să fi fost vreo 1:30), eu m-am suit în Nejiglentă şi pe Cristi l-am rugat să-şi împingă Viroaga câţiva paşi mai încolo înainte s-o pornească ca să nu trezească tot cartierul. Deh, are tobele goale şi orăcăie de mamă-mamă. Însă a pornit-o tare greu, iar cilindrul din spate numa' în rateuri funcţiona. Cam nedumerit am scos frontala şi m-am uitat la carburatoare, pe ale căror flanşe de admisie - nişte bocanci din metal îmbrăcat în cauciuc - tronau nişte crăpături de ţi-era mai mare dragul!

DSC_7889.jpg


Punând degetul pe crăpături am simţit imediat forţă de sucţiune şi mi-am dat seama care era problema: aerul fals. Am reuşit totuşi să încălzim motocicleta, după care s-a putut merge fără probleme cu ea. Ulterior am căptuşit zonele afectate cu răşină epoxidică, om povesti în alt topic pe viitor.

Miercuri, pe 26, ne-am concentrat pe cosmetizarea întregii maşini, începând cu instalaţia electrică. Toate capacele ce o ascundeau şi găzduiau sub bord stăteau încă desfăcute, aşa că Mihai a profitat de ocazie ca să-mi vadă-n acţiune deprinderile letconice, sacâzice şi fludorifice. N-are rost să mai spunem că l-am impresionat până dincolo de lacrimi! Am suflat cu aer cald în vreo câteva zeci de bucăţele de termocontractant, am legat la loc (de cinste) ventilatorul radiatorului la un buton din habitaclu (fiindcă termocuplă funcţională nu mai are şi probabil că nu va mai cumpăra nici naiba pentru maşina asta) şi am vârât toate cele sub plasticele enervant de casante ale bordului.

Strângând catrafusele şi ciorciobutele, ne-am suit eu la volan, Mihai pe locul din dreapta şi Cristi cu aparatu-mi foto-n spate ca să-i umflăm la benzinăria de peste drum roţile.

Filmuleţ #4 - Vişinica a pornit şi mişcă!

DSC_7896.jpg
DSC_7915.jpg


Iar apoi... nu vă zic ce distracţie a urmat cu Vişinica-n trafic - troncănind din toate fiarele ce au fost odinioară arcuri, amortizoare şi bucşe - şi în ce hohote de râs am ţinut o întreagă spălătorie auto - cu angajaţi şi clienţi cu tot - când am dus-o să-i facem baie cu spumă şi jet. Pesemne băiatul cu Kärcher-ul a nimerit un cuib de păianjeni la un moment dat, c-au început să zboare din ungherele caroseriei prin toată spălătoria!

DSC_7899.jpg
DSC_7904.jpg
DSC_7921.jpg
DSC_7925.jpg
DSC_7929.jpg
DSC_7931.jpg
DSC_7932.jpg
DSC_7935.jpg


Cea din urmă fază până să dăm fuga la o staţie de ITP din apropiere (că de-asta ne strofocaserăm să-i dăm maşinii o faţă) a fost să trecem pe la vulcanizare ca să doftoricim buba de pe dreapta-faţă - anume o roată care nu voia să ţină aer în ea mai mult de două zile. Cam expeditiv ne-a rezolvat unul din băieţii de-acolo, a tras o reetanşare în doi timpi şi trei mişcări şi aia a fost.

DSC_7936.jpg
DSC_7940.jpg
DSC_7913.jpg
DSC_7914.jpg


Enfin, la ITP nu l-am găsit pe individul căutat (deh), însă a rămas c-om rezolva altădată. Obosiţi dar şi cu destulă voie bună la bord, ne-am întors în spatele blocului şi am strâns ultimele scule. Lui Mihai şi Adei le-am făcut în aceeaşi noapte vânt la Ploieşti, ca să doarmă sub acoperişuri mai familiare. Însă, în acea zi, întunericul serii s-a lăsat mai târziu decât ar fi trebuit pe Aleea Stupilor. De ce? Fiindcă până târziu în noapte a strălucit reflectată lumina din caroseria unei anumite Dacii Nova, de curată ce era!

Eu unul am tot zis - de când cu trecerea la carburator - că maşina asta n-a mers niciodată aşa de bine de când o are Ovidiu. Impresia mi s-a confirmat de curând, pe 25 aprilie, când m-am trezit cu Alin (@ s@rpe) la gura de metrou de la Timpuri Noi, venit în Bucureşti cu socoteli care nu-i ieşiseră, aşa că acum avea timp de pierdut. Pe lângă faptul că i-am făcut cunoştinţă cu Kardani, l-am dus în vizită la Ovidiu, unde am pornit-o pe Vişinica ca s-o vadă mergând. Ultima oară o văzuse-n 2012, când plecam din faţa porţii lui Ivan. Nu ştiu ce ne-a venit că am zis să dăm o tură, aşa că Ovidiu s-a aruncat la volan, iar eu şi cu Şarpe ne-am agăţat de mânerele din habitaclu ca mâţele de pom. De ce? Păi vitezomanul-şef, privat vreme de-un an de experienţa condusului, s-a-nfipt imediat în pedala de acceleraţie şi a-nceput să facă Formula 1 prin cartier. Că am rămas fără benzină şi-am împins maşina cu Şarpe vreo sută de metri până să se sature el de râs în barbă (la volan, evident) şi să-mi amintească c-aveam un bidon de cinci litri cu benzină în portbagaj, asta nu mai contează. Cert este că la final a zis: "Bă, n-a mers niciodată aşa bine maşina asta!" Imediat am rânjit fasolele de bucurie şi l-am binecuvântat în sinea mea pe Mihai, da-i-ar zeii sănătate! :)

DSC_8277.jpg
DSC_8278.jpg
DSC_8280.jpg
DSC_8284.jpg


Şi cam atâta progresarăm deocamdată. Nu tu suspensii ori bucşe schimbate, că bani ioc. Buba-i că maşina mai are ITP valabil doar până pe 15 mai. Musai este să rezolvăm până atunci. Să vedem cum om sta cu finanţele, pentru toate cele. Om vedea. Şi vă ţin, evident, la curent! :)


Paul

Re: Dacia Nova 1.6 GTI - retrogradare la carburaţie

Mesaj necititde Paul » 05 Mai 2014, 09:09

Mi-aduceţi aminte de tinereţe :)

Da' las că vă reveniţi voi...


Paul

Re: Dacia Nova 1.6 GTI - retrogradare la carburaţie

Mesaj necititde Paul » 06 Mai 2014, 21:08

seara clatitelor


la câte ouă erau în bucătăria ceia nici nu putea să nu iasă altceva... hihihi... :D


Jawa1960
Postăcel
Postăcel
Mesaje: 9
Membru din: 18 Feb 2013, 17:16
Vehicule deţinute: Jawa 125cc
Jawa 250cc
Kawasaki GPX 600cc
O superba Super Nova (JafMobil)
Localitate: Paulesti
Vârsta: 28
Contact:

Re: Dacia Nova 1.6 GTI - retrogradare la carburaţie

Mesaj necititde Jawa1960 » 08 Mar 2016, 19:32

Pot sa spun ca am revenit din nou in afaceri...ar fi fost pacat sa ramana Visinica trasa pe dreapta , pacat de munca noastra si mai ales ca pornea destul de bine. Eu impreuna cu iubita mea am decis ca cel mai bine ar fi sa o aducem pe Visinica la Paulesti City (Pipera al' Ploiestiului) pentru ca drumul la Bucuresti pentru mine momentan e cam anevoios, cu toate ca mi-a placut calatoria cu metroul pe lada de scule.
Asa ca intr-o zi frumoasa de Sambata am decis sa vin la Ovi sa-i salt masina.
Ce pot sa spun ... ma simt ca pe podium :sweating: le multumesc tuturor celor care m-au ajutat in primu' rand prietenei mele (Financiar) si parintilor ei (Masina ptr. tractat) si lui Alex (sofer) si nu in ultimul rand lui Cristi caruia ii multumim ca nea scos din capitala (si da folosesc cam multi " si " :whistling: ).
Treaba pana la Ovi a fost simpla Paulesti - Buc. Aleea Stupilor ... plecarea e.... mai complicat nu de alta trebuia decongestionat depozitul.
Dupa o pornire rapida a Visinica-i si o scurta plimbare (si da Adrian inca tin franele foarte bine, da si eu am ramas masca 8| ) am schimbat un bec doua,
am legat masina si am plecat.
Bineinteles ca la prima "dreapta" poc am omorat cablul de tractat al lui Ovi, e asta e se mai intampla :whistling: .
Am legat din nou masina cu sufa mea de data asta si am pornit la drum (da Ovi stiu ca mi-ai spus ca sufa ta se va rupe :whistling: )
Prin Bucuresti minunat ce pot sa spun ... chiar am invatat injuraturi noi ... soferii de autobuz ... se cred la NFS si da nici la ei nu exista semnalizare dar data viitoare daca mai plec la sufa prin capitala o sa iau un aspacardin sau doua poate o cutie sa fiu sigur ... dar sa revenim.
Dupa ce nea scos Cristi din nebunia bucuresteana neam luat larevedere de la el intr-un peco si neam continuat drumul mai departe.
Drumul a fost unul linistitot si fara peripetii cu toate ca am inghetat in masina.
Ajunsi la Paulesti am dezlegat-o pe Visinica si ... nu stiu ce nu ia convenit dar a refuzat sa porneasca si a trebuit impinsa in curte pentru a ii tine companie unui Opel Corsa si el in repratii.
A doua zi o Duminica superba numai buna de facut curatenie in depozit ... in Visinica ma scuzati, urmata de o bine meritata bae.
Sper ca zilele urmatoare sa va tin la curent cu noutati (Adrian ajutor...nu stiu cum sa inchei :sweating: )
Fişiere ataşate
12822870_603383376477409_177534917_o.jpg
12822788_603383396477407_96714759_o.jpg
12822723_603383383144075_1809098311_o.jpg
12790076_603383339810746_1359407333_o.jpg
12482869_603383403144073_703771277_o.jpg
12443628_603383416477405_2026184156_o.jpg
11659919_603383423144071_591908277_o.jpg
12822012_603681869780893_1892465106_n.jpg
12788138_603681856447561_389721772_n.jpg
12804372_603681943114219_228596565_n.jpg
12443222_603681903114223_1012132682_n.jpg

Avatar utilizator

ivan pedala
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 111
Membru din: 30 Ian 2013, 17:35
Vehicule deţinute: CZ 175 Sport, CZ 250 Sport, CZ 350 Sport, Jawa 350 Ogar, Jawa 350 TS, BMW F 650, BMW 320 D
Localitate: Bilteni
Vârsta: 57
Contact:

Re: Dacia Nova 1.6 GTI - retrogradare la carburaţie

Mesaj necititde ivan pedala » 08 Mar 2016, 20:41

Bai ce m-au napadit amintirile cind am vazut iarasi "fiara"! :'((
Faceti-o sa mearga si dati fum la nari bucurestenilor care injura cind vad numar de provincie! :D
Vad ca pe spate nu mai are numar, l-ati pierdut?!
Va pot comanda si trimite unul nou ca sa nu cadeti in abatere, sa va ia gineri-miu certificatu' ca circulati ilegal!
Hai, dati-i bataie si invirtiti-i rotile ca rugineste degeaba si ea nu asa a fost educata! :whip:


Jawa1960
Postăcel
Postăcel
Mesaje: 9
Membru din: 18 Feb 2013, 17:16
Vehicule deţinute: Jawa 125cc
Jawa 250cc
Kawasaki GPX 600cc
O superba Super Nova (JafMobil)
Localitate: Paulesti
Vârsta: 28
Contact:

Re: Dacia Nova 1.6 GTI - retrogradare la carburaţie

Mesaj necititde Jawa1960 » 09 Mar 2016, 19:39

Salut Ivan.
Nu nu am pierdut nr. de inmatriculare e poveste lunga :hihi: .
Ma enerveaza rau ploaia ca ma tine pe loc dar nu ma pot abtine :/ azi am demontat ceasurile.
12825296_604762056339541_695040548_n.jpg

12087449_604762073006206_1716535819_n.jpg

12822221_604762063006207_965021323_n.jpg

10581134_604762059672874_1968345908_n.jpg

Pe drumul de intoarcere am observat ca in bord nu functioneaza toti martorii si nici iluminatul lui.
Asa ca azi am demontat ceasurile, le-am spalat, am scos greierul
10577633_604761986339548_1895802351_n.jpg
, si am inlocuit o parte din becuri cu led-uri.
12804411_604762036339543_1575727264_n.jpg
12833243_604762039672876_891537530_n.jpg

12804118_604762019672878_1031685627_n.jpg
12804564_604762006339546_1734928107_n.jpg


Cam asa arata produsul final.
Fişiere ataşate
702931_604761956339551_2116342582_n.jpg
12833246_604762043006209_1607862759_n.jpg

Avatar utilizator

ivan pedala
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 111
Membru din: 30 Ian 2013, 17:35
Vehicule deţinute: CZ 175 Sport, CZ 250 Sport, CZ 350 Sport, Jawa 350 Ogar, Jawa 350 TS, BMW F 650, BMW 320 D
Localitate: Bilteni
Vârsta: 57
Contact:

Re: Dacia Nova 1.6 GTI - retrogradare la carburaţie

Mesaj necititde ivan pedala » 09 Mar 2016, 19:43

Stau cu ochii pe tine...faci bine ce faci, asa ca spor la treaba! :thumbsup:


Jawa1960
Postăcel
Postăcel
Mesaje: 9
Membru din: 18 Feb 2013, 17:16
Vehicule deţinute: Jawa 125cc
Jawa 250cc
Kawasaki GPX 600cc
O superba Super Nova (JafMobil)
Localitate: Paulesti
Vârsta: 28
Contact:

Re: Dacia Nova 1.6 GTI - retrogradare la carburaţie

Mesaj necititde Jawa1960 » 15 Mar 2016, 07:35

Dupa un schimb de ulei si ceva preobleme pe la instalatia electrica am scoso pe Visinica la o bine meritata plimbare.
Ivane care ai schimbat uleiul ultima data :whip: ? nu de alta da busonu si filtru de ulei au fost foarte stranse 8| , mult prea stranse.
In fine dupa ceva munca am reusit sa le desfac :thumbsup: .
IMG_20160313_101531.jpg
IMG_20160313_101538_1.jpg
IMG_20160313_101545_1.jpg
IMG_20160313_101956.jpg
IMG_20160313_101956_1.jpg

Ajungand si pe la capitolul estetic am inlocuit bara spate, am reparat incuietoare usii si spalat stopuri.
IMG_20160313_142727.jpg
IMG_20160310_190214.jpg
IMG_20160310_190217.jpg
IMG_20160310_190220.jpg
IMG_20160310_190342.jpg
IMG_20160310_190345.jpg
IMG_20160310_191151.jpg
IMG_20160310_191156.jpg
IMG_20160311_192057.jpg

A si sa nu uit remediat proiectoare :hihi: .
IMG_20160314_073510.jpg
IMG_20160314_073513.jpg

O alta problema a fost mucegaiul de pe canapele dar sa rezolvat la spalatorie.
IMG_20160314_084454.jpg
IMG_20160314_084454_1.jpg

Dupa o curatare destul de buna zic eu cu toate ca a fost cam scumpa dar rezultatul pe masura am iesit la o plimbare cu directia ITP.
https://www.youtube.com/watch?v=nbbqYMF ... e=youtu.be
Acum Visinica are si ITP (traiasca socramiu mult si bine cu soacramea) si asigurare.
Urmeaza sa vedem ce troncane pe partea dreapta pentru ca ieri nu am reusit sa ajung la itp sa ma uit pe canal.
Sper ca maine sa arunc un ochi si sa si remediez problema eu fiind foarte constrans cu timpul.

Avatar utilizator

ivan pedala
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 111
Membru din: 30 Ian 2013, 17:35
Vehicule deţinute: CZ 175 Sport, CZ 250 Sport, CZ 350 Sport, Jawa 350 Ogar, Jawa 350 TS, BMW F 650, BMW 320 D
Localitate: Bilteni
Vârsta: 57
Contact:

Re: Dacia Nova 1.6 GTI - retrogradare la carburaţie

Mesaj necititde ivan pedala » 15 Mar 2016, 08:02

Fii pe pace, ultimul schimb de ulei facut la mine (nici nu-mi amintesc acum citi ani in urma) a fost facut la service, dupa reglajul culbutorilor...si stiu ca baietii de-acolo se pricep. Posibil sa fi strins busonul de golire si filtrul mai tare fiindca, o data, dupa schimbul de ulei mi-a cazut busonul de golire si am pierdut aproape tot uleiul si i-am certat! Probabil, ca sa nu se repete treaba, au strins voiniceste! Si...dupa atita vreme, ma mir ca nu s-au sudat intre ele piesele respective! Ma bucur ca s-a teminat cu bine si acum circula iarasi! Va urez multi kilometri impreuna fara incidente...si da-i forja, ea asa e invatata!


Jawa1960
Postăcel
Postăcel
Mesaje: 9
Membru din: 18 Feb 2013, 17:16
Vehicule deţinute: Jawa 125cc
Jawa 250cc
Kawasaki GPX 600cc
O superba Super Nova (JafMobil)
Localitate: Paulesti
Vârsta: 28
Contact:

Re: Dacia Nova 1.6 GTI - retrogradare la carburaţie

Mesaj necititde Jawa1960 » 15 Mar 2016, 22:43

Azi am reusit sa inlocuiesc amortizorul buclucas :thumbsup: . Din pacate din lipsa de timp si finante am folosit un amortizor sh :decayed: .
Sper sa nu ma tragi de urechi Ivan >.< .
IMG_20160315_151121_1.jpg
IMG_20160315_151121.jpg

In schimbul amortizorului vechi am primit o semnalizare stanga si un furtun pentru etrierul din dreapta :cheers: .
IMG_20160315_180914.jpg

IMG_20160315_151000.jpg

IMG_20160315_151003_1.jpg

Cel putin acu nu mai sta lasata.
IMG_20160315_180936_1.jpg

o sa aerisesc maine franele si o sa vedem cum se comporta.


Înapoi la “Automobilism”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator