Fieratania

Fiindcă patru roţi sunt mai multe decât două!
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Fieratania

#1

Unread post by luca.stere »

Prin 2001-2002 m-am apucat sa fac o masina cu sasiu construit de mine. Ideea o aveam de mult timp dar costurile mari la acea vreme pentru piese SH imi taiau avantul, o amarata de punte costa prin 1997-1998 si 500$. Incepand cu anii 2000 preturile au scazut mult si am reusit sa achizitionez ce-mi trebuia pentru a face masina mult dorita: un roadster.
caterham-seven-160-11.jpg
Totul a inceput cand am cumparat cu 3 milioane o Lada 1500 de la Dinu, mai intai m-am distrat cu ea si i-am taiat plafonul cu tot cu stalpi si dupa ce am haituit-o la propriu cateva saptamani am pus flexul pe ea si am pastrat doar panoul de bord si o parte din podea si praguri. Dupa care am cumparat doua profile de la Marola si am facut sasiul, la operatia asta m-a ajutat si Urse pentru ca nu aveam cum sa-l fac singur si a durat cam trei ore.

Motorul si transmisia (cutie si punte spate) proveneau de la Un Opel Commodore pe care l-am detinut eu: motor 2500cmc, sase cilindri, 120CP. Puntea fata a fost initial de la Lada 1500 dar am renuntat repede la ea pt ca vira foarte putin si am pus o punte de Opel Ascona. Ambreiajul l-am facut hidraulic cu elementele preluate de la Lada (Opelul era pe cablu). Fixarea puntii fata a fost usor de facut dar la puntea spate a fost mai complicat pt ca a trebui sa masor de n ori.

Din pacate din aceasta masina au mai ramas doar trei poze de slaba calitate:
lateral.jpg
fata.jpg
spate.jpg
Radiatorul de dimensiuni generoase era de Mercedes 280SE si avea si radiator de ulei pe care nu am apucat sa-l conectez. Fixarea motorului a fost usor de facut din cauza sistemului de prindere folosit de Opel (doua tampoane motor si jug plat la cutie), partea din fata a cardanului a trebuit scurtata iar frane aveam doar pe rotile din fata (nu am apucat sa mai fac frane si pe spate).

Masina cantarea maxim 600kg iar raportul greutate/putere (ca sa nu mai vorbim de cuplu) facea ca masina sa fie foarte rapida, daca nu erai atent cum calcai acceleratia iti fugea spatele chiar si in mers, avea acelasi comportament si in varianta aspirata si in varianta turbo (la un moment i-am pus si un turbo). Cu masina asta am iesit de cateva ori pe sosea, nu pot sa uit cand imi spunea un amic ca venea din spate cu viteza mare (130-140km/h) iar eu abia plecasem de pe loc iar ei nu au reusit sa ma ajunga. Dare pe asfalt? cate 10 metri si asta in conditiile in care facea si plecare rapida.

A fost o experienta frumoasa pe care sper sa o repet candva dar la un cu totul alt nivel.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Fieratania

#2

Unread post by luca.stere »

Mi-am adus aminte ca mai am o poza cu Lada taiata:
20140309_094330.jpg
Ce vremuri, ce distractii...
User avatar

AdrianS
Administrator
Administrator
Posts: 508
Joined: 26 Jan 2013, 20:16
Location: Bucureşti
Has thanked: 21 times
Been thanked: 3 times
Zodiac:
Age: 34
Contact:

Re: Fieratania

#3

Unread post by AdrianS »

Foarte mişto jucăria! Şi cum de n-ai păstrat-o? :)
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Fieratania

#4

Unread post by luca.stere »

AdrianS » 09 Mar 2014, 09:28 wrote:Foarte mişto jucăria! Şi cum de n-ai păstrat-o? :)
Am plecat din tara si am donat-o cuiva.

Paul

Re: Fieratania

#5

Unread post by Paul »

Pentru aşa ceva, mai adecvat e un Oltcit. Am avut şi io planuri d-astea, dar deh, priorităţile sunt altele...
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Fieratania

#6

Unread post by luca.stere »

Pentru ce am vrut eu sa fac nu era bun Oltcitul. Eu am urmarit sa fac o masina performanta si cu propulsie clasica, motor fata si tractiune spate
Post Reply