Dnepr diesel

Ciopăreli, bobăreli, café-reisăreli. Tractorizări, motosăpătorizări, tricicletizări. Adică motociclete modificate substanţial. Eventual să mai şi zboare!
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Dnepr diesel

#1

Unread post by luca.stere »

Dupa ce termin M72-ul intentionez (doar intentionez, nu stiu daca voi face) sa transform un motor de Nipra intr-un motor diesel, probabil 20CP si consum 3-4% cu atas.

Ce parere aveti, ati fi interesati de asa ceva? Nu cunosc costurile, intrebarea este pur teoretica. De altfel nu as vrea sa raspundeti la intrebare prin prisma costurilor.
Repar, deci exist! :D
User avatar

DKW
LVL 9,8
LVL 9,8
Posts: 132
Joined: 14 May 2013, 13:00
Location: Bucuresti
Zodiac:
Age: 50

Dnepr diesel

#2

Unread post by DKW »

dieselmotorcycles
Pentru studiu mai cauta si Neander Turbodiesel. De facut se pot face multe, inclusiv Kawasaki a facut pentru armata unchiului Sam niste KLE-uri de 250cc diesel.
LROC Romania.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Dnepr diesel

#3

Unread post by luca.stere »

Ce ai postat tu sunt motociclete performante, facute cu costuri mari. Pe mine nu ma intereseaza asa ceva, vreau sa fac ceva economic din mai multe puncte de vedere: executie, costuri de executie, montaj, intretinere.
Repar, deci exist! :D
User avatar

DKW
LVL 9,8
LVL 9,8
Posts: 132
Joined: 14 May 2013, 13:00
Location: Bucuresti
Zodiac:
Age: 50

Dnepr diesel

#4

Unread post by DKW »

L-am postat ca material de studiu, oricand se poate gasi o solutie mai ieftina/simpla daca stii ce anume vrei sa obtii. Tot ca material de studiu : dieselbike. Problema cea mai mare va fi sa reziste motorul de Dnepra la compresia necesara unui diesel.
LROC Romania.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Dnepr diesel

#5

Unread post by luca.stere »

DKW » 10 Iun 2013, 20:29 wrote:Problema cea mai mare va fi sa reziste motorul de Dnepra la compresia necesara unui diesel.
Nu am emotii decat in privinta prezoanelor care fixeaza camasile pe bloc, mi se par destul de firave.
Repar, deci exist! :D
User avatar

DKW
LVL 9,8
LVL 9,8
Posts: 132
Joined: 14 May 2013, 13:00
Location: Bucuresti
Zodiac:
Age: 50

Dnepr diesel

#6

Unread post by DKW »

luca.stere » 11 Iun 2013, 09:38 wrote:
DKW » 10 Iun 2013, 20:29 wrote:Problema cea mai mare va fi sa reziste motorul de Dnepra la compresia necesara unui diesel.
Nu am emotii decat in privinta prezoanelor care fixeaza camasile pe bloc, mi se par destul de firave.
Dnepra are cam 7:1 compresie iar cel mai "decomprimat" diesel are 14,1:1. In plus, diesel-ul are blocul motor din fonta, nu din aluminiu. Asa ca vezi cum iti faci calculele. In teorie ai putea cobora la un nivel de compresie 12:1 dar nu prea mai e diesel si o sa te rogi de el si nici economic nu o sa fie. Un diesel ok si cu consum decent/cc are compresie minim 16:1. Cel mai bine ar fi sa te orientezi catre un motor SH Kubota decat sa te chinui sa adaptezi un benzinar la motorina.
Kubota Z602-E4B
LROC Romania.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Dnepr diesel

#7

Unread post by luca.stere »

DKW » 11 Iun 2013, 14:12 wrote:
luca.stere » 11 Iun 2013, 09:38 wrote:
DKW » 10 Iun 2013, 20:29 wrote:Problema cea mai mare va fi sa reziste motorul de Dnepra la compresia necesara unui diesel.
Nu am emotii decat in privinta prezoanelor care fixeaza camasile pe bloc, mi se par destul de firave.
Dnepra are cam 7:1 compresie iar cel mai "decomprimat" diesel are 14,1:1. In plus, diesel-ul are blocul motor din fonta, nu din aluminiu. Asa ca vezi cum iti faci calculele. In teorie ai putea cobora la un nivel de compresie 12:1 dar nu prea mai e diesel si o sa te rogi de el si nici economic nu o sa fie. Un diesel ok si cu consum decent/cc are compresie minim 16:1. Cel mai bine ar fi sa te orientezi catre un motor SH Kubota decat sa te chinui sa adaptezi un benzinar la motorina.
Kubota Z602-E4B
Iti multumesc pentru "informatii", mai ales ca mi-ai atras atentia ca dizelu' are bloc motor din fonta:
Attachments
bmwdiesel3.JPG
bmwdiesel3.JPG (106.27 KiB) Viewed 20963 times
bmwdiesel3.JPG
bmwdiesel3.JPG (106.27 KiB) Viewed 20963 times
bmwdiesel2.JPG
bmwdiesel2.JPG (110.9 KiB) Viewed 20963 times
bmwdiesel2.JPG
bmwdiesel2.JPG (110.9 KiB) Viewed 20963 times
bmwdiesel.JPG
bmwdiesel.JPG (69.36 KiB) Viewed 20963 times
bmwdiesel.JPG
bmwdiesel.JPG (69.36 KiB) Viewed 20963 times
Repar, deci exist! :D
User avatar

DKW
LVL 9,8
LVL 9,8
Posts: 132
Joined: 14 May 2013, 13:00
Location: Bucuresti
Zodiac:
Age: 50

Dnepr diesel

#8

Unread post by DKW »

Tot ce se poate ca noile dieseluri sa fie cu bloc din aluminiu, Pe masina am un diesel BMW 2.0 (M47R) din 2001, si cam e de fonta. Dar nu te contrazic...
LROC Romania.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Dnepr diesel

#9

Unread post by luca.stere »

DKW » 16 Iun 2013, 19:36 wrote:Tot ce se poate ca noile dieseluri sa fie cu bloc din aluminiu, Pe masina am un diesel BMW 2.0 (M47R) din 2001, si cam e de fonta. Dar nu te contrazic...
Din cate imi aduc aminte si Renault 18, 20 si 25 au avut motoare diesel din aluminiu, iar astea sunt destul de vechi. Multe motoare diesel au fost din fonta pt ca de regula motoarele diesel s-au dezvoltat din cele pe benzina iar majoritatea erau din fonta. In cazul Renault motorul pe benzina a fost din aluminiu iar cel diesel a fost facut tot din aluminiu.

Apropo, sunt mecanic auto, asa ca stiu cate ceva despre motoare.

Si nu ma refer doar la teorie.
Repar, deci exist! :D
User avatar

DKW
LVL 9,8
LVL 9,8
Posts: 132
Joined: 14 May 2013, 13:00
Location: Bucuresti
Zodiac:
Age: 50

Dnepr diesel

#10

Unread post by DKW »

Tocmai d-aia am zis ca nu te contrazic, nu le stiu chiar pe toate. Asa ca astept cu interes sa vad realizat Dnepr diesel.
Btw, Renault nu mi se mai pare un punct de referinta in ziua de azi, cum nici BMW nu au fost prea tari la diesel-uri.
LROC Romania.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Dnepr diesel

#11

Unread post by luca.stere »

Un Dnepr americanizat, mi se pare destul de reusit:

[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=USDDfbL0m3s[/BBvideo]
User avatar

AdrianS
Administrator
Administrator
Posts: 508
Joined: 26 Jan 2013, 20:16
Location: Bucureşti
Has thanked: 21 times
Been thanked: 3 times
Zodiac:
Age: 34
Contact:

Re: Dnepr diesel

#12

Unread post by AdrianS »

Şi mie-mi place mult, am doar ceva reţineri în privinţa auriului, semnalizatoarelor faţă şi altor mici detalii cu sau fără care motocicleta rămâne la fel de reuşită.

Exemplarul ăsta te pune oleacă pe gânduri: ce-ar fi fost dacă fabrica din Kiev n-ar fi avut soarta pe care-o are şi ar fi continuat în schimb cu producţia Niprelor? Şi dacă-mi trântea pe piaţă ceva de genul motocicletei din filmuleţ şi de calitate adusă la standarde globale (metalurgie, prelucrări, electrică etc.), zic fără jenă că dădea lecţii Uralului din zilele noastre, începând cu estetica (pe care Uralul a tot pierdut-o de când cu modelele apărute după M-63).
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Dnepr diesel

#13

Unread post by luca.stere »

AdrianS » 02 Mai 2014, 23:09 wrote:Şi mie-mi place mult, am doar ceva reţineri în privinţa auriului, semnalizatoarelor faţă şi altor mici detalii cu sau fără care motocicleta rămâne la fel de reuşită.
Cand am spus ca este destul de reusita m-am referit la linia generala, e clar ca auriul acela nu are ce cauta pe mobra.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Dnepr diesel

#14

Unread post by luca.stere »

AdrianS » 02 Mai 2014, 23:09 wrote: Exemplarul ăsta te pune oleacă pe gânduri: ce-ar fi fost dacă fabrica din Kiev n-ar fi avut soarta pe care-o are şi ar fi continuat în schimb cu producţia Niprelor? Şi dacă-mi trântea pe piaţă ceva de genul motocicletei din filmuleţ şi de calitate adusă la standarde globale (metalurgie, prelucrări, electrică etc.), zic fără jenă că dădea lecţii Uralului din zilele noastre, începând cu estetica (pe care Uralul a tot pierdut-o de când cu modelele apărute după M-63).
Problema mai importanta este alta, daca scoteau mobre mai bune si le-ar fi permis cei din Europa de Est? Probabil ca acest este motivul pt care multe marci estice au disparut.

In alta ordine de idei pot sa spun ca m-am mai gandit la ideea mea cu motor de Dnepr diesel, dupa ce termin M63-ul s-ar putea sa incep un astfel de proiect in paralel cu al doilea M72. Cea mai mare problema ar fi chiulasele pt ca trebuie sa fac altele de la zero si nu ma sperie executia lor cat costurile si dependenta fata de strungar.
User avatar

ursu gunoier
LVL 7,5
LVL 7,5
Posts: 64
Joined: 18 Mar 2013, 18:02
Location: Mogosoaia Ilfov

Re: Dnepr diesel

#15

Unread post by ursu gunoier »

Dieselul pe moto poate fi si o dezamagire totala avand in vedere vibratiile foarte puternice. Poate cu un sistem de tampoane adecvat sa se atenueze acele vibratii
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Dnepr diesel

#16

Unread post by luca.stere »

Vibratiile sunt mari doar in relanti iar scopul urmarit ar fi o mobra economica, disconfortul vibratiilor il mai treci cu vederea. Pana la vibratii mai sunt probleme destule. Numai dupa o evaluare foarte atenta voi decide daca ma apuc sau nu de treaba asta.
User avatar

ursu gunoier
LVL 7,5
LVL 7,5
Posts: 64
Joined: 18 Mar 2013, 18:02
Location: Mogosoaia Ilfov

Re: Dnepr diesel

#17

Unread post by ursu gunoier »

nu e vorba numai de discomfort ci si de suruburi care se slabesc, fisuri in cadru si in alte componente, etc.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Dnepr diesel

#18

Unread post by luca.stere »

ursu gunoier » 05 Mai 2014, 18:15 wrote:nu e vorba numai de discomfort ci si de suruburi care se slabesc, fisuri in cadru si in alte componente, etc.
Bai da cobesti mai ceva ca aia de pe motociclism.ro, ca sa nu mai zic de drobul de sare.
User avatar

Topic author
luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Dnepr diesel

#19

Unread post by luca.stere »

Am reusit sa gasesc niste pistoane care se preteaza pt ceea ce as vrea sa fac eu, diametru 76mm si bolt de 21mm. Diametrul de 76mm ma ajuta pt ca la un motor diesel cilindrii au peretii mai grosi decat la un motor pe benzina. Daca reusesc sa gasesc toate elementele de care am nevoie (pistoane, pompa injectie, injectoare) la un pret rezonabil voi incepe acest proiect.

cisu68
LVL 4,5
LVL 4,5
Posts: 29
Joined: 06 Jan 2014, 23:25

Re: Dnepr diesel

#20

Unread post by cisu68 »

salut nu ti ar fi mai usor cu asta http://www.motociclism.ro/forum/index.p ... tie-vit/si asa sta de pomana si pot sa ati fac un pret bun .
Post Reply