Kardani - Niprul lui Marius

Ciopăreli, bobăreli, café-reisăreli. Tractorizări, motosăpătorizări, tricicletizări. Adică motociclete modificate substanţial. Eventual să mai şi zboare!
Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 28
Contact:

Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde AdrianS » 05 Sep 2013, 10:06

Păi din ce? Oi fi eu vreun necredincios, dar înclin să cred că poziţia corpului meu pe motocicletă are un rol activ în schimbarea direcţiei sale. :)


Marius
Cvasipostac
Cvasipostac
Mesaje: 29
Membru din: 25 Feb 2013, 15:28

Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde Marius » 05 Sep 2013, 17:22

Ma nedumerste in continuare noua mea jucarie cu stilul ei pagubos de functionare. Ultimul upgrade al ei a fost o pereche de filtre de aer la carburatoare. Din acelea tronconice, cica sport. Am banuit ca ele sint cauza lipsei de aer in functionare, drept pentru care azi l-am demontat pe cel de pe carbul drept si am facut 2 ture printre blocuri. Am ales carburatorul drept pentru ca pe partea aia mureau bujiile cel mai repede si complet. Rezultatul a fost contrar asteptarilor. Nu am obtinut un debit de aer suficient iar bujiile sint in continuare negre ca carbunele. Partea buna este ca porneste la prima pedala in orice conditii (rece /calda) doar sa inund carburatoarele inainte.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 28
Contact:

Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde AdrianS » 05 Sep 2013, 20:12

Menţionăm că ne-a ars până acum 8 bujii noi-nouţe, fiecare durând câţiva kilometri. Cu patru Sinteroame 14 NP 21 am ajuns greu din Comana până-n Militari.

Marius, încep să bănuiesc şi partea de aprindere. Eu am o bobină clasică de Nipru, să o înlocuim pe cea de pe Kardani şi să vedem ce şi cum. Sunt la Comana acum, ţi-o aduc mâine. O fi avansul într-atât de dereglat? Reglajul carburatoarelor nu dădea niciun rezultat pozitiv, doar schimba ritmul ralantiului împiedicat. Am început să suspectez şi releul de încărcare, o băga curent aiurea şi ne zăpăceşte bobina.

Heeelp!

Avatar utilizator

ivan pedala
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 111
Membru din: 30 Ian 2013, 17:35
Vehicule deţinute: CZ 175 Sport, CZ 250 Sport, CZ 350 Sport, Jawa 350 Ogar, Jawa 350 TS, BMW F 650, BMW 320 D
Localitate: Bilteni
Vârsta: 56
Contact:

Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde ivan pedala » 05 Sep 2013, 20:26

Ai prea mult aer si putina benzina...in rest totul e OK! ;)
Cin' se ia cu mine bine,
Ii dau haina de pe mine...


Atentie marita! Oltean pur!

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 28
Contact:

Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde AdrianS » 05 Sep 2013, 20:49

Asta-i o constantă la posesorii de comuniste :), nene Ivane!

Totuşi, nu-mi explic cum am ajuns astă-primăvară bine-mersi (deşi cu garniturile de chiulasă explodate la ambii cilindri) din Constanţa pân' la Bucureşti călare pe motocicleta asta, fără să-mi întrerupă sau să-mi afume bujiile. Nu-mi dau seama ce s-a-ntâmplat între timp. Să-i fi bulibăşit eu în aşa hal avansul că nu-l mai nimeresc deloc? Să se fi prăjit bobinschi?


Magic4Ce
Postăcel
Postăcel
Mesaje: 11
Membru din: 18 Mar 2013, 08:07

Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde Magic4Ce » 05 Sep 2013, 22:02

Carburatia Adriane. Vezi ce zice manualul ca zice bine.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 28
Contact:

Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde AdrianS » 07 Sep 2013, 03:40

Da, aşa ne gândeam şi noi. Între timp am mai gândit niţel problema şi mi-au mai venit nişte idei. Marius, uite ce-am mai socotit:

  • scoate improvizaţiile alea de sisteme de şoc din ambele carburatoare şi vezi să aibă tot ce trebuie pe ele, să nu ţină circuitul de îmbogăţire al amestecului deschis
  • încearcă mai întâi să cobori o poziţie acul de dozaj la ambele carburatoare, poate aşa mai sărăceşte amestecul în sarcină
  • coboară niţel nivelul de benzină din camera de nivel constant la ambele carburatoare ca să încercăm să-i sărăcim niţel amestecul

Avatar utilizator

owene
Propostăcios
Propostăcios
Mesaje: 282
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
Vârsta: 57

Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde owene » 07 Sep 2013, 14:01

AdrianS » 05 Sep 2013, 10:06 scrie:Păi din ce? Oi fi eu vreun necredincios, dar înclin să cred că poziţia corpului meu pe motocicletă are un rol activ în schimbarea direcţiei sale. :)


pai n-are, faci involuntar countersteering cand misti corpul ca te sprijini de ghidon involuntar pe partea in care te apleci si faci push-steering(alt nume pt countersteering) dar o sa iei curbele mult mai sigur, rapid si mai in controlul motocicletei daca faci countersteering in mod constient. Si asta se face doar din ghidon, fara sa asezi corpul pe de o parte si alta, care e degeaba si lungeste timpul de reactie( ia gandeste-te cat de rapid poti sa-ti muti corpul de pe o parte pe alta la o succesiune de jaloane romanesti(=gropi in asfalt) sau cat de rapid poti sa iti arunci corpul pe o parte ca sa eviti un cauciuc care cade brusc dintr-o remorca(patit). Corpul ramane in acelasi plan cu motocicleta, se inclina cu motocicleta fara sa se aplece.

Are, dar doar pana pe la 30km/h. peste, si cu cat viteza creste, fortele giroscopice iti minimizeaza tot mai mult inclinarea corpului.
De pe la 15km/h in sus poti deja conduce doar din countersteering, sub viteza asta(viteze de parcare) faci "normal" - sucesti ghidonul si inclini corpul.

Tu esti mare si greu si ti se pare "normal" ca aplecand un corp greu spre dreapta sa muti centrul de greutate spre dreapte si motorul sa se incline la dreapta(asta se intampla pana la 20-30 km/h viteza limita depinzand de motocicleta). Gandeste-te ca am un prieten care e usor ca fulgul(60km max), nu e nici foarte inalt si calareste ditamai vaca incarcata de tura care in total cu pasager si bagaje de tura ajungea pe la 500-550kg. Greutatea corpului nu te mai ajuta, trebuie sa stii ceva in plus.

Vorbeste cu Cicloburu sa-ti explice, se poate testa cu succes si pe bicicleta daca nu iti dai seama intuitiv si trebuie sa simti mai intai

Pana atunci o explicatie la viteza

http://www.youtube.com/watch?v=s8M_7fBR63Y

http://www.youtube.com/watch?v=PgUOOwnZcDU

In caz ca nu ai mimat nestiinta, m-am considerat dator sa fac offtopic si sa iti explic fiidca desi o faci inconstient, daca faci countersteering constient "esti mai bun"


Marius
Cvasipostac
Cvasipostac
Mesaje: 29
Membru din: 25 Feb 2013, 15:28

Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde Marius » 09 Sep 2013, 09:38

Deci imi dau seama ca imi mai merge biblica si imi mai aduc aminte chesti, caci am umblat deja la cuiu de dozaj (pontou parca), am banuit si ca tobele ar avea o influenta cu buretii aia bagati si i-am scos. Nu am unblat la restu ca nu mi s-a parut esential sa aiba carburatorul plin si cu nivel mare. Nu va trece prin jiglere decit cit poate trage prin gaurele oadata cu jetul de aer. Ca doar nu e cu injectie. Dar am s-a fac si treaba asta daca nu obtin maro pe electrod.

Cu toate astea nu am resit sa o mai pornesc, am verificat bujiile si erau duse.


Marius
Cvasipostac
Cvasipostac
Mesaje: 29
Membru din: 25 Feb 2013, 15:28

Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde Marius » 09 Sep 2013, 10:41

Intre-timp incerc sa gasesc bujia fermecata. Dar consultanta este egal cu zero. Cica sa le dau seria la sasiu, dar astia stiu doar muran gura, si de Nipru sint in ceatza.
Deci daca va pricepeti mai bine, am gasit un magazin cu site si multe DENSO, nu stiu care e mai rece mai calda

http://www.epiesa.ro/piese-auto-denso/b ... cat-10251/


Marius
Cvasipostac
Cvasipostac
Mesaje: 29
Membru din: 25 Feb 2013, 15:28

Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde Marius » 09 Sep 2013, 11:06

Iata ce am mai gasit:
http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... -maker.cgi

cu trimitere la

http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... =mc-36.txt

si am ales W 24 FS-U (echivalent cu NGK 3014) pe care le-am gasit la cei de mai sus. Sa fie cu noroc ca parca prea a reiesit repede deodata si nu-mi vine sa cred.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 28
Contact:

Re: Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde AdrianS » 25 Feb 2014, 13:05

Între timp Kardani a primit şi el o bobină japoneză de Suzuki şi sperăm noi că treaba asta va pune capăt poliloghiei cu bujia care se tot prăjeşte.

După o iarnă în care a tot zăcut, sâmbăta trecută ne-am luat curaj să bibilim un pic motocicleta, că de-acum nu mai are voie să stea de pomană. Am ajuns la Marius călare pe Arkadi şi am tras ambele motociclete mai la lumină ca să avem loc să ne-nvârtim în jurul basculantei. Din capul locului am remarcat că maneta de acceleraţie avea cablul rupt, pesemne vreun dobitoc s-a gândit să tragă de agregat.

Am desfăcut carburatoarele ca să le curăţăm, eu ştiind că K-68-urile astea adoră să stea îngropate sub troianul de zăpadă. Aşa cum era de aşteptat, am găsit ceva apă-n ele, fapt pentru care le-am desfăcut complet, le-am suflat şi uscat. Kardani are un repartitor pentru cablurile de acceleraţie, că din comanda de pe ghidon pleacă un singur cablu şi carburatoarele-s două la număr. Aşa că am scos rezervorul şi am desfăcut repartitorul - un cilindru făcut la strung, în interiorul căruia culisează o piesă din plastic. Piesa asta are trei găuri: una pe mijloc în care se-nfige cablul dinspre ghidon şi două pe margine în care se-nfig cablurile dinspre carburatoare. Nouă ni se rupsese guguloiul cositorit de pe capătul dinspre repartitor al cablului de la ghidon.

Am stat un pic pe gânduri fiindcă n-aveam la Marius nici cositor şi nici măcar o aspirină pe post de soluţie decapantă, moment în care mi-a dat prin cap că am putea simplifica destul de mult treaba cu ajutorul unei reglete. Cum coincidenţele nu sunt coincidenţe când în ecuaţie-i vorba de noi, Marius a scormonit prin cutia cu maimuţe şi a găsit un şir de reglete pe care le-avea de la Ovidiu. :) Am pus mâna pe-un cutter şi am scos o regletă din învelitoarea ei de plastic, după care am stat o vreme cu gândul la burghie, freza electrică de-acasă şi alte câteva scule dedicate. Ideea era să renunţ la a mai turna guguloi pe acest capăt al cablului, şi-n schimb să înfig regleta în blocul din plastic şi ea - strângându-i cele două şurubele pe cablu - să joace rolul guguloiului.

În cele din urmă am băgat în funcţiune ingeniozitatea carpato-danubiano-pontică şi am strâns regleta pe o şurubelniţă mică, cât să o pot ţine deasupra aragazului şi să nu mă ard. Am încins astfel regleta de câteva ori şi am înfipt-o progresiv în culisa din plastic, până când am adus-o la faţă. Credeţi că sunt încântat de rezultat? Da, şi-ncă cum! :P

DSC_7229.jpg
DSC_7230.jpg
DSC_7231.jpg
DSC_7227.JPG


Nefiind vorba de forţă mare ca la cablurile de frână (deşi motocicleta asta nu mai are aşa ceva, având în vedere că stă cu discuri şi lichid de frână pe toate părţile), sunt convins că nu va exista riscul alunecării cablului din strânsoarea celor două şurubele. Partea bună e că Marius va avea mai puţin de muncă la schimbarea cablului, că poate lua din târg unul de bicicletă cu guguloi gata turnat la un capăt, fiind necesar doar să-i modifice niţel căpăţâna.

Am schimbat şi pipele din capetele fişelor, fiindcă cele cu care-a venit echipată bobina au fost gândite pentru bujii mai mici în diametru. Noi le-am căsăpit oleacă pe cele originale de le-am convins să intre pe Sinteroamele noastre, doar că mie-mi dădeau impresia că furau scânteie.

Mâine (miercuri) urmează să montăm la loc ansamblul cablurilor de acceleraţie, să punem nişte benzină şi să-ncercăm să pornim dihania. De-acum mă aştept la rezultate optimiste, având în vedere că Arkadi şi Kardani au aceeaşi configuraţie în materie de aprindere (GoTronic pe platinile originale şi acelaşi tip de bobină japoneză). Om vedea ce-o zice, vă ţinem la curent continuu. :)


Paul

Re: Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde Paul » 27 Feb 2014, 09:38

Da' aprinderea electronica??

Avatar utilizator

owene
Propostăcios
Propostăcios
Mesaje: 282
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
Vârsta: 57

Re: Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde owene » 28 Feb 2014, 01:36

AdrianS » 25 Feb 2014, 12:05 scrie:Arkadi şi Kardani au aceeaşi configuraţie în materie de aprindere (GoTronic pe platinile originale şi acelaşi tip de bobină japoneză). Om vedea ce-o zice, vă ţinem la curent continuu.

va spun eu, si va spune si Gotronic la fel daca-l intrebati.

Ce scrie in manualul de instalare la Gotronic despre rezistenta primarului bobinei? Ati masurat bobina de Suzuki?

Avatar utilizator

Rocknroll
Postăcel
Postăcel
Mesaje: 7
Membru din: 07 Aug 2013, 18:38
Vehicule deţinute: Mai multe motociclete si citeva masini
Localitate: Valu lui Traian
Vârsta: 64

Re: Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde Rocknroll » 28 Feb 2014, 14:25

Salut. Aprinderea electronica va fi intr-o alta configuratie, momentan necunoscuta. La atitia bani bagati in dosul lui Kardani vor mai gasi ei 200 lei sa-i cumpere si o "panarama" din aia. Daca a-ti pastrat pistoanele de Oltcit atentie mare la distanta dintre capul pistonului si supape. Confectionati o garnitura mai groasa intre cilindru si blocul motor. S-au. Demontat pistoanele de pe biele, masurat daca permite si frezat aprox. 1mm in locasul supapelor. Frezarea actuala nu este suficient de adinca. Cu garnituri normale, din setul de reparatie, exista riscul de a strimba supape, sparge ghiduri de supapa, eventual strimba biela si alte belele ce apar in cazul cind supapele ating pistonul. Retineti, vorbesc in cunostinta de cauza. Pentru mai multe detalii, sunati-ma si vorbim pe indelete. (Doar asa mai "fac" niste minutele ca tare le duc dorul) Numai bine.


Paul

Re: Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde Paul » 28 Feb 2014, 16:01

Care doar 160 lei, nea Victore :)

Cât despre pistonul de Oltcit.... vezi că este pe aici discuţie despre aşa ceva. Am şi Oltcit (nu mai am, da' mă rog, am avut ani de zile inclusiv recondiţionat unul cap-coadă - a se vedea blogul meu) am şi Nipră. Am avut pistonul de Oltcit în stânga şi cilindrul de Nipră în dreapta.
Calcule peste calcule, pe scurt io zic că-i mai bun tot pistonul de Nipră. Are segmentul ăla pe fustă, o chestie deşteaptă. Iar pistonul de Oltcit comprimă oleacă , dar nesesizabil estimez eu.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 28
Contact:

Re: Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde AdrianS » 02 Mar 2014, 12:40

Nea' Victor, şi Sebi ne-a pus în gardă la momentul respectiv despre toleranţa mică dintre capul supapei şi piston, menţionând că numai cu garnitură mai groasă între carter şi cilindru a reuşit să evite problema. Pistoanele sunt frezate destul de mult, sunt curios câtă carne ar rămâne în ele dacă le-am mai freza niţel.

Am reuşit azi-noapte să ne "dăm" în două boxere. Eu pe Arkadi, Marius pe Kardani. Chopper-ul trage vânjos în orice treaptă şi cam la orice turaţie, însă parcă nu reuşesc deloc să nimeresc un ralanti plăcut: se bâlbâie şi ratează explozii, mergând inegal şi împiedicat. Şi întotdeauna fum destul de gros. Mă tot gândesc că o fi de vină combinaţia dintre pistoanele de Oltcit şi jicloarele existente în Karteh-urile ucrainene care echipează motocicleta. O să mă mai joc întâi cu nişte bujii care n-au fost afectate de bobina originală (că multe am prăpădit până să trecem la bobina de Suzuki), iar apoi am să mai umblu pe la avans ca să văd dacă pot corecta situaţia de-acolo.

Porneşte însă la prima pedală, aşa cum ar trebui. Deocamdată suntem cu GoTronic şi platină, mai aştept oleacă cu aprinderea electronică (nu m-a convins deloc).

Azi-noapte (de ziua soţie-sii) am ajuns cu Marius din Drumul Taberei până-n Berceni la Ovidiu acasă, numa' că Cicloburul-şef n-a stat mult cu noi că-i tuşea Ana non-stop. Sper că acum e mai bine. Plimbarea a fost totuşi neaşteptat de plăcută, fiind prima raită-n două boxere pe anul ăsta. :)

DSC_7233_small.jpg
DSC_7234_small.jpg
DSC_7236_small.jpg
DSC_7238_small.jpg


Toate ca toate, Kardani merge mai bine decât a mers de când a ajuns la Bucureşti astă-primăvară (cu ambele garnituri de chiulasă explodate). Stopul are lamelele moi şi becul de poziţie face fiţe câteodată. Comanda electrică dreapta de pe ghidon are o chichiţă şi câteodată trebuie să tragi sau să împingi de mănunchiul de fire din ea ca să ţi se-aprindă fazele. Acum am adus motocicleta la mine-n spatele blocului, în speranţa că o să am timp zilele astea să-i dau de cap. Dacă-i fac ralantiul, mai trăiesc o viaţă!

Şi neapărat să-i înfig la loc bureţii de vase în tobe, că bubuie al naibii de zici că trece elicopterul! :P Eu numa' pe Kardani îl auzeam ieri (din şaua lui Arkadi), indiferent că era în spate la douăzeci de metri sau în faţă la o sută.

Avatar utilizator

luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1029
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 39

Re: Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde luca.stere » 02 Mar 2014, 21:51

AdrianS » 02 Mar 2014, 10:40 scrie: Chopper-ul trage vânjos în orice treaptă şi cam la orice turaţie, însă parcă nu reuşesc deloc să nimeresc un ralanti plăcut: se bâlbâie şi ratează explozii, mergând inegal şi împiedicat. Şi întotdeauna fum destul de gros. Mă tot gândesc că o fi de vină combinaţia dintre pistoanele de Oltcit şi jicloarele existente în Karteh-urile ucrainene care echipează motocicleta.


Nu are nici o treaba pistonul de Oltcit cu balbaiala si rateurile, nu are cum.

Avatar utilizator

luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1029
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 39

Re: Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde luca.stere » 02 Mar 2014, 21:52

AdrianS » 02 Mar 2014, 10:40 scrie: Pistoanele sunt frezate destul de mult, sunt curios câtă carne ar rămâne în ele dacă le-am mai freza niţel.


Ai o poza?

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 28
Contact:

Re: Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde AdrianS » 02 Mar 2014, 22:13

Da, aşa zic şi eu, n-ar avea legătură. Doar fenomenologia paranormală ce-a tot însoţit motocicleta asta m-a făcut să bănuiesc până şi tipul de asfalt pe care aleargă. Cât despre poze, n-am fost pe fază să trag nişte cadre când i-am scos chiulasele şi cilindrii astă-primăvară la Comana. Data aviatoare însă...


Înapoi la “Cioplituri”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator