Kardani - Niprul lui Marius

Ciopăreli, bobăreli, café-reisăreli. Tractorizări, motosăpătorizări, tricicletizări. Adică motociclete modificate substanţial. Eventual să mai şi zboare!
Avatar utilizator

luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1073
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde luca.stere » 02 Mar 2014, 22:31

AdrianS » 02 Mar 2014, 20:13 scrie: Cât despre poze, n-am fost pe fază să trag nişte cadre când i-am scos chiulasele şi cilindrii astă-primăvară la Comana. Data aviatoare însă...


Tata freza pistoanele de Oltcit "la drept" pentru a le monta pe motoarele de Dacia care aveau pistoane cu cap drept. Practic modifica motoarele de Dacia de 1300cmc prin alezarea cilindrilor de la 73mm la 74mm si se bagau pistoane de Oltcit care erau mult mai rezistente fata de cele de Dacia, aveau si segmentii mai buni. Cateodata mai crapa cate un piston din cauza frezarii si atunci ca sa nu mai aiba problema asta a comandat la Slatina pistoane de Oltcit dar cu cap drept, astfel a eliminat acest risc.

Daca tu ai frezat doar ca sa nu loveasca supapa e putin probabil sa ai probleme dar depinde si cat de mult ai intrat in piston.

Avatar utilizator

Rocknroll
Postăcel
Postăcel
Mesaje: 7
Membru din: 07 Aug 2013, 18:38
Vehicule deţinute: Mai multe motociclete si citeva masini
Localitate: Valu lui Traian
Vârsta: 64

Re: Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde Rocknroll » 04 Mar 2014, 15:19

Salut. Incerc sa mai lamurim putin din problemele lui Kardani. Pistoanele de Oltcit au fost aduse de Sebi, probabil via Manu- Andrei. Toate recomandarile despre prelucrari au fost bune. Impreuna cu Sebi le-am montat pe motorul lui Satiricon. Retineti, am folosit garniturile din setul care vine de la Dany, Gaspar s-au alt basarabean-ucrainean. Am folosit carburatoare K65 (care le avea Sebi la acel moment) si aprindere electronica cu bobina de inductie ruseasca. (Este aprinderea mea cu bobina izolata in plastic, nu in banda izolatoare. Asa bobina are Cristi57 si paremi-se Bubaq) Am alimentat carburatoarele cu siringa, motorul pe un banc de lucru, a pornit relativ usor si repede. Ne-am bucurat ca mergea foarte bine, echilibrat, rotund, lua turatie rapid. Totul pina cind s-a incalzit mai bine. A urmat un zgomot ca o lovitura infundata si fil-fil fil s-a oprit motorul. Ce pedale, scintei, bujii si injuraturi au fost, degeaba. Nu a mai pornit. Am demontat capacele de chiulasa si ...surprizele au inceput sa apara. Jocuri mari la supape si ce a pus capac, jocul supapelor in ghidaje. Din nou schimba ghidaje, rectifica si slefuieste scaune monteaza la loc. Dupa pornire exact aceeasi situatie, la indigo. Dupa pornire motorul a mers frumos pina s-a incalzit. Iarasi trosc si fil-fil-fil. Exact acelasi lucru, ca la prima faza. Am dat o chiulasa jos si am vazut ca a atins in piston o supapa. Nu a fost nici o alta paguba. Trebuie sa recunosc ca nu mi-am dat seama de asta la prima figura. Normal, trebuia putin mai mult frezat in pistoane. Sebi si-a luat motorul acasa, a ramas ca va duce pistoanele la frezare. Am inteles ca ulterior a confectionat garnituri mai groase intre cilindru si bloc motor ptr. a compensa lipsa frezarii. Parerea mea este ca loc ptr. frezare e destul, nu exista riscuri de spargere,topire a pistonului. Ori asa cum scria cineva mai sus pistoanele de Oltcit sunt calitativ foarte bune. Cred ca sunt calitativ mai bune decit cele rusesti facute dupa '90. Am aceeasi parere despre segmentii de Oltcit. Sa revin la felul in care functioneaza motorul acum. Dupa parerea mea totul este de la aprindere. Poti sa-i pui carburatoare Bing, Mitsuba, Weber, Jikov, K nu stiu cit, J&B, J- Walker ele i-si vor face treaba. Daca nu are scinteie cind trebuie, mai bine te duci la plimbare. Sunteti doi, Kardani si Arkadi puneti jumi-juma luna asta luati aprindere electronica ruseasca- ucraineana ptr. Kardani. Peste doua luni la fel jumi-juma si luati ptr. Arkadi. S-au invers. Sa stiti ca nu vind aprinderi rusesti s-au am procent din vinzari. Cu rahaturile astea de aprinderi rezolvati multe dureri de cap. Am spus peste tot si repet, aprinderea asta este sfinta. Care vreti sa folositi alte tipuri de aprinderi... este optiunea voastra. Si chinurile voastre. Si frica de a pleca la drum cu riscul de a avea probleme. Numai bine.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 29
Contact:

Re: Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde AdrianS » 04 Mar 2014, 16:13

Mă bucur că-n felul ăsta mai aflu şi eu câte ceva din istoria lui Kardani. Odată cu dânsul au venit şi două pistoane de Oltcit nefolosite pe care mă gândeam să le adaptez pe viitor pentru Arkadi. Aşa că mulţumesc că ne povesteşti, Nea' Victore!

A fost vremea nasoală zilele-astea, încă plouă afară, şi treaba asta m-a ţinut departe de şurubăreală. Într-adevăr şi eu cred că problema este la aprindere şi avans. Cu noi de faţă în curte la Andrei, Sebi a schimbat astă-primăvară bobina ce-i servise ciopărului până atunci, pe motiv că aia veche era buboasă. Şi cea "nouă" se bâlbâia binişor, dar m-a adus până la Bucureşti. Avem deja aprinderea electronică ucraineană, cumpărată astă-iarnă din Republica Moldova cu ajutorul lui Paul, dar ni s-a părut că nu funcţiona corect când am montat-o (ce-i drept, nici nu ne ajutau întunericul ori frigul), aşa că am înlocuit-o deocamdată cu platina şi avansul centrifugal clasic, împerecheate cu un GoTronic şi bobina de Suzuki.

Eu sunt păţit cu aprinderile astea ucrainene şi le-am luat frica, având una comandată de nouă de la Dani şi nu mi-a dat nicio scânteie. Înapoind-o, mi-a zis omul că cică-i lipseau din fabrică nişte lipituri - urmează s-o primesc înapoi şi să văd ce-o zice. La fel de mult m-a alarmat cititorul ăla din aluminiu care vine montat pe axa cu came, părea să fie descentrat rău în raport cu senzorul şi avea bătaie destulă.

Dar om remonta-o pentru noi probe cu proxima ocazie. Răbdarea de a sta lângă fier creşte proporţional cu gradele Celsius, asta până pe la 20° încolo, când începe iar să scadă. Încerc să-mi dau seama dacă pot să-mperechez sau nu liniştit aprinderea electronică ucraineană cu bobina japoneză.


Paul

Re: Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde Paul » 04 Mar 2014, 17:03

Încerc să-mi dau seama dacă pot să-mperechez sau nu liniştit aprinderea electronică ucraineană cu bobina japoneză.


Tu ce crezi?
Vezi cum faci la polaritatea bobinei. Încolo, chef şi voie bună pt reglat carburatoare. Altceva nu mai ai ce.

Avatar utilizator

cicloburu
Moderator general
Moderator general
Mesaje: 196
Membru din: 28 Ian 2013, 12:09
Localitate: București
Vârsta: 46
Contact:

Re: Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde cicloburu » 21 Iun 2014, 15:02

Hai cu noutăți despre fier!


Marius
Cvasipostac
Cvasipostac
Mesaje: 29
Membru din: 25 Feb 2013, 15:28

Re: Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde Marius » 03 Iul 2014, 20:38

De citeva zile am ajuns cu Kardani la un inteles. Merge si el ca omu. Are carburatoarele de la Arcadi (si RCA si chef si pofta). A.... si turometru :)) . Asta era problema lui principala, carburile. Au ramas citeva secundare dar ca la toate comunistele totusi merge trecind peste ele ne bagindu-le in (de) seama. Totusi as vrea sa mai rezolv dintre ele pe una cu ajutor de la dvs.
E vorba de melcul din roata fata, care le Kardany este imprumutata de la Honda CB 750 Custom, si care invirte cablul de kilometraj.

Caut un melc si nu gasesc! toate melcurile sa vina la mine!

Orice informatie utila va fi rasplatita.
Fişiere ataşate
IMG_20140703_093406.jpg
IMG_20140703_093302.jpg
IMG_20140703_093244.jpg

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 29
Contact:

Re: Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde AdrianS » 05 Iul 2014, 07:08

Na că-mi făcu Marius una bucată mare vizită surpriză aseară, pe când începusem a mă pregăti să plec la slujbă. Cică ia să vedeţi yoghinul cum se pregăteşte spiritual pentru o tură cu basculanta:

20140704_185024.jpg


Şi ia să vedeţi ce anvelopă miştocuţă i-a trântit pe botul kardanicosului în absenţa subsemnatului! Donaţie de la Florin Radu din Ploieşti, adusă de moi pe Alioşa lui Cicloburu împreună cu alte trei anvelope, azvârlite colac peste şaua pasagerului. :P

20140704_185115.jpg


Şi, în sfârşit, ia priviţi-l cum pleacă maiestuos fără să pună piciorul jos... prea mult! :D

https://plus.google.com/105441320583558 ... eqUSEfbtcw

Aşadar de ceva vreme-ncoace i-am refăcut motocicletei instalaţia de la zero, cu releu regulator de Dacie (şi diode adăugate în circuit pentru buna funcţionare a martorului de încărcare), priză de brichetă şi bloc de siguranţe. Am recondiţionat alternatorul, care era plin de jeg şi avea cărbunii obosiţi. Unul din cărbuni nu se potrivea deloc în locaşul său şi astfel călca tare prost pe inelul colectorului, la un unghi zăpăcit şi numai cu vreo 30% din suprafaţă. Am luat din târg nişte cărbuni de... ceva şi i-am pilit cu grijă până când au intrat superb la locurile lor. Adăugând diodele necesare martorului de încărcare în combinaţie cu releul de Dacie, am înlocuit şi cele trei şuruburi de pe blocul de textolit, cele pe care se leagă papucii firelor care duc ulterior curentul prin restul instalaţiei - erau ruginite rău şi aveau filetele terminate.

1502703_10154193015780557_217368520856661326_o.jpg
DSC_8977.JPG
DSC_8978.JPG
DSC_8979.JPG


E ciudăţel şi incomod să lucrez în spatele blocului, mai ales când m-am obişnuit cu atât de convenabila Comană. Dar astea-au fost condiţiile, cu ele am defilat! :) Başca mi-au ţinut companie câţiva amici care - pe durata acelor zile şi nopţi - şi-au mutat ieşirile-n oraş la mine-n spatele blocului!

DSC_8752.JPG
DSC_8798.JPG


Bordul ăla de Hondă a avut un milion de fire şi beculeţe, însă l-am înduplecat pân' la urmă şi - ca să-l dau gata definitiv - i-am mai şi adaptat un turometru electronic de Lada 1500 (cel de Honda era acţionat prin cablu, de unde atâta la Nipru?!...), reutilizând totuşi carcasa şi cadranul de Honda, ca să păstrăm aspectul unitar.

DSC_8818.JPG


Am refăcut şi sticluţa martorului de semnalizare de pe partea stângă, adăugând totodată socluri şi becuri pentru ambii martori, că lipseau.

DSC_7802.JPG
DSC_7804.JPG
DSC_7807.JPG
DSC_7809.JPG
DSC_7810.JPG


Am revizuit aranjamentul ciorciobutelor prin cutia de electrice de sub şa, preferând de data asta să scot toate cele pe exteriorul ei ca să uşurez accesul. Am schimbat blocul de siguranţe, cele de tip "baionetă" fiind mai ţapene şi mai puţin predispuse la bube datorate oxidării.

DSC_8606.JPG
DSC_8607.JPG
DSC_8608.JPG
DSC_8610.JPG


Merge, încarcă, dă flash, claxonează, semnalizează, başca mai şi arată-n bord că face toate astea! Mai rămâne să-i trântim Keihin-urile-n locul sovieticelor păguboase şi pe urmă chiar c-o zbârnâi! :)

Tu bi continiud.

Avatar utilizator

luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1073
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde luca.stere » 05 Iul 2014, 08:02

AdrianS » 05 Iul 2014, 05:08 scrie:Bordul ăla de Hondă a avut un milion de fire şi beculeţe, însă l-am înduplecat pân' la urmă şi - ca să-l dau gata definitiv - i-am mai şi adaptat un turometru electronic de Lada 1500 (cel de Honda era acţionat prin cablu, de unde atâta la Nipru?!...), reutilizând totuşi carcasa şi cadranul de Honda, ca să păstrăm aspectul unitar.


Turometrul iti va indica doar jumatate din turatie, dar banuiesc ca deja stii asta.


Înapoi la “Cioplituri”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator