Kardani - Niprul lui Marius

Ciopăreli, bobăreli, café-reisăreli. Tractorizări, motosăpătorizări, tricicletizări. Adică motociclete modificate substanţial. Eventual să mai şi zboare!
Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 447
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 28
Contact:

Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde AdrianS » 11 Iul 2013, 05:11

[align=center]Imagine
- întregul album Picasa cu poze la rezoluţia originală aici (link) -[/align]

Subtil, elegant şi din cale-afară de tacticos îl împing pe Marius nu neapărat de la spate să se-apuce de povestit. :) Fiindcă el are ceva motiv de bucurie. S-a pricopsit el cu ceva; ceva mare!

Era fericit la început, a rămas apoi ceva mai nehotărât în sentimente, dar e de vreo câteva zile încoace nestrămutat în optimism. Fiindcă şurubăreşte. Şurubăreşte şi strâmbă ţevi şi sudează şi dă indicaţii (mai ales!) şi supraveghează (şi mai ales!) şi aduce Pepsi şi haleală, fiindcă la mine-n ogradă se întâmplă minunea: Marius şi-a luat Nipru! Iar acum lucrăm la el.

Pe numele său iniţial "Satyricon" (şi într-adevăr a râs de noi destul până acum), Niprul MT-11 în cauză a fost modificat în timpuri aproape imemoriale de priceputul Andrei "Rat Jawa" din Constanţa, ca mai apoi să ajungă pe mâna lui Gabi zis "Mendoza". Cel din urmă i-a şi ars fierului o vopsea dichisită, marcându-i numele pentru posteritate. Următorul şi penultimul proprietar al motocicloiului a fost Sebi, pe care am avut cu această ocazie plăcerea să-l cunoaştem astă-primăvară.

Cam pe-aici începe şi povestioara noastră (deşi deocamdată scurtă), fiind vorba de un început cu destul răsunet şi tumult. Tumult fiindcă am transpirat ca-n saună în Loganul lui Marius pe drumul de dus către Constanţa. Afară erau puţinele grade ale sfârşitului de martie 2013, iar noi suntem vag incompatibili în termeni de confort termic. Gerilă şi... eu. Iar partea cu răsunetul este de-a dreptul spectaculoasă fiindcă - odată ajunşi în Constanţa - l-am găsit şi cules repejor pe inculpatul Sebi şi am fugit să pornim bestia.

"Satira" fusese trasă pe dreapta de ceva vreme în curtea părinţilor lui Andrei "Magic4ce", anume în oraşul Ovidiu. Dând buzna peste fainii oameni din acea curte, ne-am găsit cu motocicleta al cărei anunţ de vânzare a fost postat chiar pe site-ul ăsta.

[align=center]Imagine Imagine[/align]

Pomii abia se luptau să răzbească frigul şi să-nflorească, în vreme ce noi ne-am apucat imediat de făcut demersuri întru pornirea maşinăriei. Tratamentul de revigorare a fierului nepornit de doi ani a presupus subtilizarea temporară a bateriei de pe "Bombiţa" lui Andrei, curăţarea bujiilor, umplerea carburatoarelor cu benzină şi executarea silită a cca. şapte sute patruzeci şi două (virgulă opt) pedale de pornire.

Cadrul motocicletei a fost lungit, lăţit, coborât şi modificat în fel şi chip cu mult simţ de răspundere de mecanicul Andrei, având în vedere că - din câte mi-a povestit Sebi - paralelismul ţevilor sale a fost calculat în funcţie de două linii drepte trase cu creta pe asfalt. Pentru montarea roţii de Ford Transit pe spate a fost necesară dezaxarea întregii roţi către stânga şi mutarea ansamblului motor-cutie de viteze cât mai în dreapta cadrului. Aşadar, roata calcă acum cu câţiva centimetri mai în stânga faţă de mijlocul longitudinal al cadrului. Interesant este însă că particularitatea asta nu strică deloc ciclistica motocicletei, oricum extraordinar de stabilă datorită centrului de greutate coborât - dacă nu sub - măcar la nivelul axei roţilor. Bascula a fost şi ea refăcută ca să permită adaptarea enormei roţi şi a titanicului său butuc.

[align=center]Imagine Imagine Imagine Imagine[/align]

Cu toate că filmuleţul o ia înainte cu povestirea, prima parte ilustrează perfect starea de spirit şi eforturile din prima zi:

[align=center][bbvideo=560,340]http://www.youtube.com/watch?v=wh0Vz8G8E4I[/bbvideo][/align]

Duduitul demenţial al motocicletei a făcut ca entuziasmul pornirii să ne scoată urgentisim cu fier cu tot pe stradă, unde ne-am apucat să dăm ture ca nişte copchilaşi făr' de grijă pe lume.

[align=center]Imagine Imagine Imagine Imagine[/align]

Din buzunarul jachetei de costum moto a lui Marius (da, a stat cu pufoaica aia pe el tot drumul până la Constanţa, cu căldura pornită!) au sărit repede arginţii de arvună, iar soarta viitorului Kardani tocmai fusese pecetluită!

[align=center]Imagine[/align]

Totuşi, cele câteva defecte ale motocicletei puneau beţe în roate planului de a o aduce pe roţi înapoi la Bucureşti. Prinsoarea făcută ad-hoc a fost ca eu - liber de contract - să rămân la Constanţa câteva zile (trăiască garsoniera!) şi să îl ajut pe Sebi să aducă motoretul la stare cât de cât ITP-izabilă, ca mai apoi să purced motorizat către Capitală. Discul de frână spate de Oltcit era spart, pompa sa de frână - nefuncţională, plăcuţa de înmatriculare - ruptă pe jumătate, semnalizarea făcea fiţe şi tot aşa.

[align=center]Imagine[/align]

A urmat o văcănţioară tare neaşteptată şi tare bine primită pentru mine, fiindcă remedierea diverselor probleme s-a lungit vreme de aproape două săptămâni, până pe 9 aprilie. Mai umblă pe Poporului după rezervoraş de lichid de frână, mai ia şi un releu de semnalizare dacă tot eşti pe-acolo, mai aşteaptă un weekend cât să faci rost de o nouă plăcuţă de înmatriculare, mai înjură frâna spate de toţi dumnezeii după trei zile de meşterit la ea fără rezultat, mai fă o poză prin oraş, mai umblă pe străzi lăturalnice până la un atelier de sudură, mai, mai, mai...

[align=center]Imagine Imagine Imagine[/align]

De la Sebi am aflat şi eu ce-i aia să fii scafandru, să pleci în misiune, să fugi de o torpilă care s-a gândit să joace leapşa, să intri cu motocicleta în cauză printr-o tarabă plină cu pepeni şi câte şi mai câte! Povestirile curgeau neîntrerupte una după alta, în vreme ce degetele îngheţau pe inelare şi lucrul progresa. Dobrogea cea de veacuri şi-a iertat de zăpadă astă-iarnă oamenii, însă frigul muşcă tare lângă Pontul Euxin. Am cunoscut-o şi pe Andreea - nevasta lui Sebi şi alpinistă feroce -, care stătea să aibă grijă de bebe al lor câtă vreme noi plecam să facem pe ciopăriştii. :)

[align=center]Imagine Imagine[/align]

În cele din urmă, motocicleta a trecut inspecţia tehnică, eu am terminat rezervele de hrană, iar vremea bună a început să însorească şi litoralul. Am legat cu ajutorul lui Sebi şi al Andreei toate bagajele pe Nipru şi, înarmat cu câteva shaormale de la Cin-Cin, am luat calea Bucureştiului. Sigur că nu am putut pleca fără să-l vizitez şi pe Nea' Victor din Valu lui Traian, care s-a bucurat mult de vizită şi m-a însoţit pe-al său maxi-scuter până la ieşirea pe autostradă.

Peripeţiile s-au ţinut scai de mine după ce am trecut de punctul de taxare de la Feteşti. Unde pe toată porţiunea de autostradă până la Cernavodă mă jucasem cu camionagiii de-a "Trage de claxonu' ăla, frate!!", mai încolo au început să-mi facă fiţe diversele componente electrice: ba m-au lăsat semnalele pe spate, ba nu mi se mai aprindeau stopul şi poziţia, ba licăreau fazele. Soarele cam dădea să apună şi, nevrând să merg noaptea fără să fiu văzut din dos, m-am oprit cam periculos pe banda de urgenţe. Am desfăcut stopulca să înfig ceva şerveţele în spatele lamelelor deloc elastice, ajutându-le astfel să apese mai cu forţă pe cozile becurilor. Au oprit simultan o dubiţă şi o maşină de poliţie, îngroziţi ambii şoferi că mă văzuseră întins pe şosea (stopul era aşezat jos, la nivelul tobei, cum altfel să ajung la el decât întins pe jos?), iar motocicleta stătea rezemată aşa de aplecat în cric încât părea trântită.

Am dat să o iau din loc după ce am remediat problemele, însă chiar când să demarez am remarcat că fazele nu se mai aprindeau deloc. Poliţistul mă înştiinţase că exista o benzinărie câţiva kilometri mai înspre Bucureşti, aşa că n-am mai riscat să stau în beznă pe banda de urgenţe. Am aşteptat să apară un camion şi - numai cu luminile de poziţie aprinse - am purces în goană după dânsul până la benzinărie. Acolo am strâns o droaie de oameni împrejur, care-mai-de-care mai încântaţi de fier şi de apariţie în general. Până la urmă - văzând că nu dau de cap deloc fazelor - şoferul unui BMW foarte nou m-a invitat să merg în urma lui până-n Bucureşti. Nu mi-a venit să cred că omul chiar a ţinut maşina cu 90 km/h pe tot parcursul drumului şi cu atât mai mare mi-a fost surpriza să-mi dau seama că şoferul unui camion care îmi urmărise drama în benzinărie îmi ţinea acum spatele. Am mers aşa până pe Camil Ressu, unde ne-am despărţit cu multe gesturi evlavioase din partea mea.

Am făcut oprirea direct la Cicloburu în faţa blocului, fiindcă una din shaormale îi era destinată. Fazele s-au aprins gingaşe tocmai când dădeam să parchez. Măi să fie! Nimerind la el acasă fix în plină aniversare a unei prietene comune, am trecut repede la chitară şi i-am ars nişte ţigăncuşe şi nişte haiduci de-a duduit blocul la miezul nopţii!

La spartul petrecerii (să fi fost vreo două noaptea) am coborât să plec cu fier cu tot înspre casă, descoperind că afară ploua mocăneşte de o bună bucată de vreme. Satyriconul se cam răzgândise însă și n-a mai vrut să pornească neam. Am luat aşadar cu împrumut Uralul şi dus am fost!

Cu chiu, cu vai am pornit câteva zile mai târziu motocicleta. Pârlea bujii, mergea execrabil, nu ţinea ralantiul, consuma găleţi de combustibil. Am izbutit totuşi să ajungem aşa (eu pe Uralul de împrumut, iar Marius pe Nipru) până la Comana, oprindu-ne de multe ori ca să mai transferăm combustibil de la rusoaică la ucraineancă. Odată ajunşi la ţară am tras chiulasele afară şi am găsit garniturile de chiulasă explodate la ambii cilindri. Ce să-ţi mai meargă dacă scapă compresie? Le-am schimbat, iar motocicleta a dat să meargă bine pentru câteva momente, însă s-a răzgândit repejor şi aşa am lăsat-o până acum vreo câteva zile.

Marius a intrat în concediu şi a avut vreme să ne ocupăm de fier. Nu doar că i-am făcut motorul să pornească la prima pedală şi să tragă ca o locomotivă, dar ne-am apucat de ample lucrări de consolidare şi reinventare a multor sisteme: altă poziţie şi alte prinderi (mult mai solide) pentru şaua spate, alte prinderi pentru scăriţele pasagerului, altă poziţie pentru tobe (mai ridicate, mai apropiate de cadru şi în sfârşit paralele!), alt cric lateral (celălalt era greu accesibil şi se îndoia), alte şei etc.

[align=center]Imagine Imagine Imagine[/align]

Şi, dacă tot am reuşit să-i rup cardanul într-una din probe, ce nume mai bun să-i găsim (mai ales în spiritul lui Arkadi, al meu Nipru MT-10) decât cvasi-anagrama Kardani?! :D

[align=center]Imagine Imagine[/align]

Rebotezarea şi restilizarea elimină - poate întrucâtva spre dezamăgirea foştilor proprietari - anumite aspecte mai "sălbatice" ale motocicletei, precum unghiurile ţepoase sau briz-brizurile din inox. Însă am remediat şi vom remedia în continuare multe din neajunsurile de până acum, subiect pe care de-acum îl rog pe Marius să- detalieze.

Consider că i-am făcut o deschidere suficient de amplă ca să poată posta orice-l taie căpşorul domniei sale de super şi dibaci inginer. :P









Ah, şi era să uit! Uite şi-un Vulpoi! Venit din Moldova County aiurea aşa! :P

[align=center]Imagine[/align]


Magic4Ce
Postăcel
Postăcel
Mesaje: 11
Membru din: 18 Mar 2013, 08:07

Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde Magic4Ce » 11 Iul 2013, 08:46

Așteptăm detalii. )


Paul

Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde Paul » 11 Iul 2013, 14:45

Ah, şi era să uit! Uite şi-un Vulpoi! Venit din Moldova County aiurea aşa!



[align=center]Imagine
Crazy Fox by Chris Rypkema, on Flickr[/align]

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 447
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 28
Contact:

Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde AdrianS » 13 Iul 2013, 12:07

Voi ce părere aveţi? Care aripă arată mai bine pe faţă?

[align=center]Imagine Imagine[/align]

Avatar utilizator

DKW
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 131
Membru din: 14 Mai 2013, 13:00
Vehicule deţinute: DKW NZ350-1, Simson 425S, IZH Jupiter 4, Yamaha XS400, Gilera XRT600, Suzuki VX800
LRF Td4 ESX CommandShift '02
Localitate: Bucuresti
Vârsta: 44
Contact:

Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde DKW » 13 Iul 2013, 19:48

Daca vrei look de ciopar, aia neagra, daca vrei clasic aia albastra.
LROC Romania.

Avatar utilizator

luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1011
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 39

Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde luca.stere » 13 Iul 2013, 19:57

AdrianS » 13 Jul 2013, 12:07 scrie:[align=center]Imagine Imagine[/align]


Sunt sanse mari ca acea sudura sa nu tina, corect era sa faci o teava la cota cardanului si sa sudezi cardanul pe teava, adica cum este la cardanele auto care sunt facute din teava. Eu am facut asa ceva la o planetara si nu a rezistat, dupa aceea am facut o teava la cota planetarei si am sudat-o, nu a mai cedat.
Repar, deci exist! :D


Paul

Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde Paul » 13 Iul 2013, 20:43

Care aripă arată mai bine pe faţă?


Aia care o să fie vopsită.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 447
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 28
Contact:

Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde AdrianS » 13 Iul 2013, 21:22

luca.stere » 13 Jul 2013, 19:57 scrie:Sunt sanse mari ca acea sudura sa nu tina, corect era sa faci o teava la cota cardanului si sa sudezi cardanul pe teava, adica cum este la cardanele auto care sunt facute din teava. Eu am facut asa ceva la o planetara si nu a rezistat, dupa aceea am facut o teava la cota planetarei si am sudat-o, nu a mai cedat.

Înainte de ruperea sa, cardanul se pare că a rezistat la ture multe prin ţară, la burnout-uri în marşarier şi la venitul meu de la Constanţa până la Bucureşti. Aşa-zisa "rupere" a fost de fapt forfecarea celor două afturi în care fuseseră prinse cele două jumătăţi. Ruptura a fost "curată", afturile retezându-se aparent din pricina ruginii.

Şi noi am vrut iniţial să îmbrăcăm cardanul într-o ţeavă pentru sporirea rezistenţei sale la torsiune, însă sudura făcută (de jur împrejur, în "V" polizat în prealabil pentru a crea un căuş) este cu siguranţă foarte solidă. Rămâne de văzut dacă rezistă sau nu.

Paul » 13 Jul 2013, 20:43 scrie:Aia care o să fie vopsită.

Păi aşa ziceam şi eu! Arată toată motocicleta mai îmbrăcată. Marius pare să fie chitit deocamdată pe prezervativul ăla negru. :)

Avatar utilizator

luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1011
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 39

Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde luca.stere » 13 Iul 2013, 21:39

AdrianS » 13 Jul 2013, 21:22 scrie:Şi noi am vrut iniţial să îmbrăcăm cardanul într-o ţeavă pentru sporirea rezistenţei sale la torsiune, însă sudura făcută (de jur împrejur, în "V" polizat în prealabil pentru a crea un căuş) este cu siguranţă foarte solidă. Rămâne de văzut dacă rezistă sau nu.


Eu sper sa tina, ca sa nu muncesti de doua ori. La mine a tinut doua zile iar ideea unei astfel de suduri nu a fost a mea ci a strungarului care mi-a facut V-ul pentru sudura si a centrat planetara. Eu i-am zis de la inceput ca nu o sa tina dar el sustinea ca a mai facut asa si ca o sa tina. Daca nu tine te sfatuiesc sa-l faci cu teava, nu se mai rupe niciodata.

Zicea Urse ca tu stii unde este atelierul de batut ferodouri, undeva pe Viilor. Poti sa-mi spui unde este?
Repar, deci exist! :D

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 447
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 28
Contact:

Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde AdrianS » 13 Iul 2013, 22:58

Da, este un atelier micuţ lângă o vulcanizare. Le găseşti pe amândouă într-o clădire verde-praz la intersecţia dintre Viilor cu Constantin Istrati (colţul dinspre Trafic Greu, opus faţă de parcul Carol). Nenea cu ferodourile e priceput, reface şi discuri de ambreiaj. Iar cei de la vulcanizare sunt cei mai buni din Bucureşti la lipit valve noi pe camere şi alte munci de soiul ăsta, pe care alte vulcanizări nu le mai stăpânesc de mult.

Dacă nu va ţine sudura, clar următoarea soluţie este cu ţeavă. :)

Ce zici de aripi?

Avatar utilizator

luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1011
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 39

Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde luca.stere » 14 Iul 2013, 00:03

AdrianS » 13 Jul 2013, 22:58 scrie:Da, este un atelier micuţ lângă o vulcanizare. Le găseşti pe amândouă într-o clădire verde-praz la intersecţia dintre Viilor cu Constantin Istrati (colţul dinspre Trafic Greu, opus faţă de parcul Carol). Nenea cu ferodourile e priceput, reface şi discuri de ambreiaj. Iar cei de la vulcanizare sunt cei mai buni din Bucureşti la lipit valve noi pe camere şi alte munci de soiul ăsta, pe care alte vulcanizări nu le mai stăpânesc de mult.


Stiu sa bat si eu ferodouri, si de ambreiaj si saboti de frana. Problema e ca am saboti din aluminiu si mi-ar trebui niste nituri lungi de aluminiu, in afara de asta nu cred ca o sa gasesc ferodouri de sabot, s-a interzis vanzarea lor catre persoane fizice.

AdrianS » 13 Jul 2013, 22:58 scrie:Ce zici de aripi?


Acelasi raspuns ca al lui DKW dar o parere subiectiva pot da: aripa albastra.
Repar, deci exist! :D

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 447
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 28
Contact:

Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde AdrianS » 08 Aug 2013, 14:30

Netul îmi merge foarte încet deocamdată, aşa că mai bine vă povestesc :P. S-a lucrat intens şi foarte variat în ultima vreme la motocicletă. Cel mai mult efort a fost depus în refacerea prinderii pentru aripa spate.

Problema numero uno era că roata lovea în aripă la cel mai mic hop, aşa că am hotărât să ridicăm poziţia aripii. A doua bubă era că prinderea aripii flexa foarte mult sub greutatea pasagerului, chiar şi sub unul mititel. Soluţia a fost să croim un semicadru alambicat care să prindă aripa de cadrul motocicletei, să o rigidizeze complet (şi e beton, nu glumă!), să includă un spătar pentru noua şa de pasager (mai mare, cu mai mult burete) şi să aibă un portbagaj. Spătarul va avea, desigur, un fund buretat şi tapiţat. Totodată, semicadrul a fost gândit (sau mai degrabă nimerit) să poată susţine două genţi laterale şi să permită montarea centrală a stopului şi plăcuţei de înmatriculare.

Rezultatul ne-a plăcut tuturor:

[align=center]Imagine Imagine[/align]

Mai rămâne să-i adăugăm în partea superioară a spătarului două urechiuşe pentru a uşura agăţarea chingilor de prindere pentru bagaje. Am refăcut şi terminaţia aripii, optând pentru o linie mai clasică. Poziţia şeii spate încă nu fusese hotărâtă exact în poze.

Va urma!

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 447
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 28
Contact:

Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde AdrianS » 18 Aug 2013, 03:25

Eu vara nu dorm. Dar ghici ce fac! :P

[align=center]Imagine[/align]

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 447
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 28
Contact:

Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde AdrianS » 20 Aug 2013, 02:00

Pozele mari aici, ca de obicei. Am impresia că am aflat de ce s-a rupt la momentul respectiv cardanul. Şi e poate prima oară când m-am bucurat de o sudură slabă! :P

[align=center]Imagine[/align]

Am remarcat minunăţia asta abia astăzi, când am răsturnat motocicleta pe ambele părţi ca să-i tragem nişte suduri. Pare să fie capul hexagonal al unuia din şuruburile care strâng pinionul mare pe fus în grup. :)

Răsturnarăm iarăşi motocicleta pe toate părţile astăzi, a primit frecţie cu supertit foarte fin şi garnitură de amperi pentru aftuirea unei piuliţe de la scăriţa faţă-dreapta şi prelungirea unui colţ al fierului ce prinde etrierul spate pe basculă. Etrierul fusese poziţionat destul de rău, astfel încât 30% din suprafaţa de uzură a discului rămânea ferită de plăcuţele de frână. O să caut să fac o poză mâine.

[align=center]Imagine[/align]

Aşa cum am menţionat în prima postare din topic, de remarcat este că am ridicat şi apropiat de cadru ambele tobe, dându-le o linie mai închegată faţă de restul motocicletei. Ba chiar le-am şi înfundat fluierele cu câte doi bureţi de vase (conglomerat de-ăla de şpan) şi diferenţa este pe cât de sesizabilă, pe-atât de mulţumitoare!

Cu ocazia repoziţionării tobelor am schimbat şi cricul lateral. Cel existent venea pe sub tobe şi suferea de câteva neajunsuri: era prea scurt şi ţinea motocicleta prea aplecată, era prea moale şi se-ndoia când apăsai pedala de pornire şi nu-l puteai ridica suficient de mult ca să-l fereşti de asfalt în curbe. Adăugând o prindere babană pe cadrul motocicletei, am montat în schim un cric de MZ ETZ. Cel din urmă nu numai că funcţionează mult mai bine, dar este şi mult mai solid! Poza e mai veche.

[align=center]Imagine[/align]

Am apucat să vopsesc şi o parte din fiarele şi tablele care compun această basculantă. Cu respect faţă de artistul şi motociclistul Mendoza, am acoperit cu negru lucios picturile lui, din păcate degradate în urma expunerii îndelungate la intemperii, UV, deteriorări mecanice de tot soiul, precum şi a crăpării chitului şi lacului. Poate anul viitor - când vom avea timp mai mult la dispoziţie - vom desface motocicleta complet ca să-i vopsim cadrul şi celelalte componente. Om arunca şi ceva crom pe ici-colo, nu se ştie niciodată. Nu de alta, dar ne-ar prinde iarna tot bibilind aşa şi-i păcat de râvnita motocicleală a lui Marius. :)

[align=center]Imagine Imagine Imagine[/align]

Până la urmă - într-un act de maximă rebeliune faţă de protestele iniţiale sau iniţiatice ale noului proprietar - am hotărât să aleg aripa de Nipru în detrimentul celei originale de Honda CB 900 pentru furca faţă. Găsesc că aripa de Nipru îmbracă mult mai bine motocicleta, mai ales având proporţiile. Şi-n plus apără naibii de noroi! Aveam una de la Paul şi am aranjat-o un pic înainte s-o fardez cu grund: i-am decupat inestetica buză din partea din faţă, i-am îndreptat cele câteva gâlme şi i-am înlăturat brida de prindere care o agăţa de jugul Niprului. Treabă redundantă a făcut ucraineanul acolo: şi două nituri zdravene, şi un punct de sudură cu aripa. Noi am fost nevoiţi să croim două table ca să putem prinde aripa pe furcă, vezi prima şi a două poză din grupul de trei de mai sus.

Semicadrului care va susţine aripa spate, şaua pasagerului, plăcuţa de înmatriculare, stopul, genţile laterale (şi câte şi mai câte) i-am adăugat câteva urechi pentru a-i uşura viaţa proprietarului când va avea de legat diverse pe portbagaj. Am studiat problema la propriu-mi portbagaj (că Arkadi a căpătat şi el ceva asemănător) şi am remarcat nu o singură dată că mi-ar fi fost utile nişte puncte de agăţare pentru cârligele cordelinelor. Aşa că:

[align=center]Imagine Imagine[/align]

Tatăl meu a refăcut de la capăt şeile. Pentru recondiţionarea şeii faţă a refolosit numai buretele, căruia i-a dat o formă plăcută şi l-a montat pe un nou cadru din ţeavă îndoită cu fund din tablă de aluminiu tinichigerizată anatomiceşte. Cadrul şeii a fost gândit să poată fi dat jos şi montat pe motocicletă (ca şa completă) rapid. Am folosit mecanismul de zăvorâre de la o şa de Jupiter 4 (incompletă, făcută artizanal de cine-o fi fost făcută, dar având zăvorul original) şi am adaptat pe cadrul motocicletei două cârlige şi o placă pentru zăvor. Funcţionează excelent, iar zăvorul este bine camuflat. Şaua spate a fost reinventată într-o formă mai "normală", cu mai mult burete şi tot pe ideea cadrului din ţeavă peste care vine montat un fund din tablă groasă de aluminiu. Spătarul are fund din PAL; marginile îi sunt frezate în semicerc ca să poată fi montat îngropat în rama din țeavă rotundă. Tot taică-meu a tras la maşină toată tapiţeria şi abia aştept să vă arăt ce bine i-a ieşit!

Tu bi continiud. :)

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 447
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 28
Contact:

Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde AdrianS » 29 Aug 2013, 14:04

Deocamdată cam asta a ieşit:

[align=center]Imagine Imagine Imagine Imagine[/align]

Cu puţin noroc, astăzi ajung cu Marius la ţară, reglez carburatoarele (că le-am dereglat crunt după ce le-am avut pentru câteva probe pe propriu-mi Nipru) şi ne-ntoarcem cu fierul în Bucureşti. Vestea bună este că ne vin astăzi plăcuţele de frână pentru cel de-al doilea etrier de pe faţă, aşa că vom avea mai puţine emoţii la frânare.

A apărut şi o cutie de scule sub şaua pilotului, în spaţiul dintre aripa spate şi cutia cu electrice. În lipsă de electrozi pentru sudură-n aluminiu am reuşit să astup gaura din capacul grupului cu răşină epoxidică. Tare ca piatra, văd că ţine fără probleme.

Detalii:

[align=center]Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine[/align]

Evident, vopseaua nu este finală. Am grăbit partea estetică către un digerabil până când ne-om învrednici la sablare şi alte menajamente la iarnă sau anul viitor. Prioritatea este să-l văd pe Marius plimbându-se cu fierul în cauză!


George Urdarescu
Postăcel
Postăcel
Mesaje: 8
Membru din: 02 Sep 2013, 09:31

Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde George Urdarescu » 02 Sep 2013, 13:34

Ce povetire frumoasa si aici si pe celalalt topic cu Arkadi. Mi-am adus aminte de vremurile in care ma luptam cu Ijul, instaritii vremii aveau Ural sau Jawa, alea erau motocilete de vis in tineretea mea.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 447
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 28
Contact:

Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde AdrianS » 02 Sep 2013, 14:08

George Urdarescu » 02 Sep 2013, 13:34 scrie:Ce povetire frumoasa si aici si pe celalalt topic cu Arkadi. Mi-am adus aminte de vremurile in care ma luptam cu Ijul, instaritii vremii aveau Ural sau Jawa, alea erau motocilete de vis in tineretea mea.


Mulţumim frumos! Păi în sensul ăsta, având în vedere japonezele care circulă pe străzi în zilele noastre, Niprele par să fi evoluat la statutul Izh-ului despre care aţi amintit :P, cu toate că unii ar considera treaba asta ca pe o involuţie. :D

Basculanta a ajuns în sfârşit la bază. Kardani ăsta s-a luat după boala trecută a lui Arkadi şi face fix acelaşi lucru cu bujiile Sinterom 14 NP 21: le mănâncă fripte în numai câţiva kilometri! De la Comana până-n Bucureşti a păpat întregul set de patru bujii noi. Nu pricep fenomenul deşi am eu ceva în cap cu cifra termică (trebuie bujii mai reci), aşa că m-am hotărât să cred în supranatural. Eu unul mă-nchin la bujiile vechi şi ruginite, merg extraordinar de mulţi kilometri încoace şi Arkadi mănâncă jar!

Pe la Moghioroş, autocamionul negru s-a hotărât să se oprească definitiv şi nu s-a mai urnit din loc până n-am mers împreună cu Marius la benzinăria din apropiere ca să-i luăm alte bujii, ceva turcisme compatibile. Am montat două din cele patru bujii (şi mai) noi, iar motocicleta a pornit în amândoi cilindrii la prima pedală. Rămâne de văzut dacă-şi menţine buna dispoziţie.

[align=center]Imagine[/align]

Am reuşit să-i pierd sticla stopului undeva pe drumul european dintre Călugăreni şi 1 Decembrie, pesemne a zburat de la vibraţii când devansam în mare trombă nişte Matizuri speriate şi-l lăsam în urmă pe Marius care mă urmărea cu Loganul. Noroc că a mai avut la el un stop identic, demontat în trecut de pe-o altă dezmembrătură cu rol de donator.

Arcurile spate rămân în continuare prea moi (deşi sunt reglate pe "tare"), roata loveşte în aripă la gropile dure (solo) sau chiar la hârtoapele mai line cu pasager. Pentru început, soluţia va fi să adăugăm câte-un inel gros din fier între arcul şi telescopul fiecărui amortizor de pe spate. Asta ar trebui să ţină arcurile mai comprimate şi să întărească suspensia.

Cu chiu şi cu destul vai a reuşit Marius să găsească până la urmă o pereche de plăcuţe noi pentru celălalt etrier de pe furca faţă. Piaţa şi eBay-ul sunt pline de plăcuţe pentru Honda CB 900, însă toate în afară de cele găsite erau suficient de puţin diferite încât să nu le putem potrivi pe etrier. Capitalism şi ţâşpe mii de modele, s-ar plânge unii...

[align=center]Imagine[/align]

Totuşi, acum frânează acceptabil pe faţă. Iar pe spate au început să se păsuiască plăcuţele în noua lor poziţie pe disc, rămâne de văzut ce şi cum.

Ciclistica este ciudăţică: centrul de greutate pare să fie mai jos decât axul roţilor. Sau, în orice caz, este mult mai jos decât la un Nipru (o motocicletă) normal(ă). Treaba asta cam anulează orice tentativă de a înclina motocicleta prin înclinarea corpului. Mergând pe ea, eşti ca într-un leagăn. Nu am pretenţia de a fi surprins inginereşte chestiunea prin schema (oricum exagerată şi neproporţională) de mai jos, dar aşa o traduce mintea mea de filolog:

[align=center]Imagine[/align]

Reuşesc foarte lesne să înclin măgăoaia, mi-e mult mai uşor să o înclin decât mi-ar fi cu Arkadi, dar ea revine imediat la verticală şi direcţia de deplasare rămâne aproape neschimbată, precum şi poziţia pe şosea. În plus, masivitatea ei şi lăţimea anvelopei spate o fac să urmeze fiecare făgaş şi denivelare ale drumului în loc să "zburde" peste ele aşa cum îi dictează pilotul din tălpi, fund şi abdomen.

Una peste alta, Butch din Pulp Fiction ar zice "It's a chopper, baby!" şi cu asta ar fi spus tot. :) Este o motocicletă de drum lung şi întins, iar în mediul respectiv se descurcă de minune!


bacdava
Cvasipostac
Cvasipostac
Mesaje: 38
Membru din: 17 Mar 2013, 08:34

Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde bacdava » 02 Sep 2013, 17:48

Aia e , trebe bujii mai reci. 14np24 sau mai usor de gasit NGK BP7HS, BP8HS, BP9HS ( la NGK cu cat cifra este mai mare cu atat bujia e mai rece - deci pt mot care lucreaza la temp mai mare) sau echuivalentele pe orice alta marca (eu unu evit ngk care mi-au facut probleme in ultimii ani, deci s-ar putea ca zvonul despre ngk contrafacute sa aiba o samanta de adevar)

Iar in ceea ce priveste amortizoarele am avut si eu aceeasi problema la gs-u cand am coborat aripa. dupa ce i-am pus inel de 6mm de mi-a rupt spatele de cat de tare devenise si mi se facea si rau de la stomac , tot lovea la denivelari mai serioase. Solutia a fost sa pun 2 saibe de cauciuc panzat de 10mm fiecare pe tija amortizorului astfel se limiteaza cursa , lucru de loc deranjant, la mine cel putin si s-a rezolvat problema

Avatar utilizator

luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1011
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 39

Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde luca.stere » 02 Sep 2013, 20:25

Ca sa nu ai probleme cu NGK cumpara direct de la importatori care au magazine proprii: Bardi Auto, Autonet, Unix.
Repar, deci exist! :D

Avatar utilizator

owene
Propostăcios
Propostăcios
Mesaje: 282
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
Vârsta: 57

Kardani - Niprul lui Marius

Mesaj necititde owene » 04 Sep 2013, 10:38

nicio motocicleta nu o inclini din greutatea corpului, doar asa ti se pare.


Înapoi la “Cioplituri”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator