Cum s-o ardem cat mai ieftin

Te supără vreun piston? Vreo roată? Vreo bujie? Doar n-or fi de capul lor! Postează aici şi ceata-ţi va sări în ajutor! Sau în cap...

Topic author
bacdava
LVL 5,5
LVL 5,5
Posts: 38
Joined: 17 Mar 2013, 08:34

Cum s-o ardem cat mai ieftin

#1

Unread post by bacdava »

Propun acest topic in vederea cautarii de solutii pentru a face mersul pe motoreta cat mai ieftin, implicit plimbarile cat mai lungi si accesibile.Sa incercam sa gasim variante noi si accesibile(realizabile cu mijloace pompieristice) de hranit calutii.



La capitolul asta am avut cateva incercari. Prima a fost incercarea cu hidrogen (generator "uscat" - dry cell - de gaz Brown - HHO) tentativa cu rezultate neconcludente. A doua varianta a fost instalatia GPL care a redus costul la combustibil pe la 60% fata de benzina.
A treia idee ar fi instalarea unui motor electric in butucul rotii fata, pentru mersul in oras, din ce in ce mai anevoios din cauza aglomeratiei, chiar si mpentru motociclete (varianta mai costisitoare, eventual proiect pe termen mai lung).
Urmeaza sa revin la HHO, sa vedem daca iesew intr-adevar ceva.

In alta ordine de idei, uite ce au facut altii ...

http://www.ev-propulsion.com/motorcycle-hub-motors.html

http://www.wilma-roger.nl

http://www.ezto.nl

http://www.youtube.com/watch?v=iPuPeiGN62A

http://www.greenflymotorcycle.com

... asa ca hai cu breinstormingu' ca dor la noi se fac bicele din rahat, si mai si troznesc

Topic author
bacdava
LVL 5,5
LVL 5,5
Posts: 38
Joined: 17 Mar 2013, 08:34

Cum s-o ardem cat mai ieftin

#2

Unread post by bacdava »

La capitolul asta am avut cateva incercari. Prima a fost incercarea cu hidrogen (generator "uscat" - dry cell - de gaz Brown - HHO) tentativa cu rezultate neconcludente. A doua varianta a fost instalatia GPL care a redus costul la combustibil pe la 60% fata de benzina.
A treia idee ar fi instalarea unui motor electric in butucul rotii fata, pentru mersul in oras, din ce in ce mai anevoios din cauza aglomeratiei, chiar si mpentru motociclete (varianta mai costisitoare, eventual proiect pe termen mai lung).
Urmeaza sa revin la HHO, sa vedem daca iesew intr-adevar ceva.

In alta ordine de idei, uite ce au facut altii ...

http://www.ev-propulsion.com/motorcycle-hub-motors.html

http://www.wilma-roger.nl

http://www.ezto.nl

http://www.youtube.com/watch?v=iPuPeiGN62A

http://www.greenflymotorcycle.com

... asa ca hai cu breinstormingu' ca dor la noi se fac bicele din rahat, si mai si troznesc
User avatar

luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Cum s-o ardem cat mai ieftin

#3

Unread post by luca.stere »

Eu as merge pe GPL, mi se pare cea mai buna solutie si aici ma refer si la faptul ca se poate implementa destul de rapid.
Repar, deci exist! :D

Topic author
bacdava
LVL 5,5
LVL 5,5
Posts: 38
Joined: 17 Mar 2013, 08:34

Cum s-o ardem cat mai ieftin

#4

Unread post by bacdava »

In plus este singura metoda testata. Totusi este destul de greu de indesat toate componentele instalatiei pe o motocicleta deja inghesuita iar la motoarele racite pe aer/ulei mai apare o problema cu incalzirea vaporizatorului(plamanului). La motoarele cu atas e ceva mai simplu iar din cate am inteles se poate pune si pe 2T (nu m-am interesat de detali pt ca eu nu am 2t)

Cam asta mi-a iesit mie. Consumul e pe la 10/100 urban si undeva 7,5 afara (fata de 8,5-9 si 6-6,5 benzina) cu gazul la juma de pret merita
IMG305.jpg
IMG305.jpg (551.68 KiB) Viewed 22204 times
IMG305.jpg
IMG305.jpg (551.68 KiB) Viewed 22204 times
IMG303.jpg
IMG303.jpg (644.34 KiB) Viewed 22204 times
IMG303.jpg
IMG303.jpg (644.34 KiB) Viewed 22204 times
IMG244.jpg
IMG244.jpg (732.76 KiB) Viewed 22204 times
IMG244.jpg
IMG244.jpg (732.76 KiB) Viewed 22204 times
IMG243.jpg
IMG243.jpg (720.91 KiB) Viewed 22204 times
IMG243.jpg
IMG243.jpg (720.91 KiB) Viewed 22204 times
IMG241.jpg
IMG241.jpg (491.08 KiB) Viewed 22204 times
IMG241.jpg
IMG241.jpg (491.08 KiB) Viewed 22204 times
IMG239.jpg
IMG239.jpg (749.87 KiB) Viewed 22204 times
IMG239.jpg
IMG239.jpg (749.87 KiB) Viewed 22204 times
oricum nu vreua sa ma opresc aici, fiecare leu economisit inseamna km in plus. Ideea cu HHO pare foarte interesanta si ar duce la o reducere de consum de inca 30-50% din cate citeam, deci merita studiata cu tot interesul. Aici fac apel la vre-un fizician, daca avem pe forum, sa incercam sa abordam problema si teoretic, nu numai experimental cum am facut eu in primele incercari , unde, desi instalatia producea gaz, consumul de curent era destul de mare (peste 15A). Deci va trebui disecata problema si eficientizat sistemul, apoi vazut daca gazul degajat, care teoretic ar trebui sa fie un amste de H si O ajuta la scaderea consumului

Topic author
bacdava
LVL 5,5
LVL 5,5
Posts: 38
Joined: 17 Mar 2013, 08:34

Cum s-o ardem cat mai ieftin

#5

Unread post by bacdava »

Si sa nu uitam de

http://www.autoblog.com/2013/08/24/wood ... onversion/

parca mi-as faceun generator de-asta, in caz ca incepe razboiu'
User avatar

owene
LVL 12
LVL 12
Posts: 295
Joined: 13 Feb 2013, 10:06
Been thanked: 4 times
Zodiac:
Age: 63

Cum s-o ardem cat mai ieftin

#6

Unread post by owene »

Eu prin oras unde e consumul mare, am renuntat complet la auto, merg cu bicicleta, astfel benzina ramane pentru iesiri, care sunt la consum de extraurban. Mi s-a parut cea mai ieftin de implementat modificare. Pot sa vizitez si carciumile, alt beneficiu.
User avatar

DKW
LVL 9,8
LVL 9,8
Posts: 132
Joined: 14 May 2013, 13:00
Location: Bucuresti
Zodiac:
Age: 50

Cum s-o ardem cat mai ieftin

#7

Unread post by DKW »

Pentru mers "economic" folosesc un maxi' Piaggio X9 de 180 cc, are media de 3,5% consum.
La faza cu hidrogenul mai este mult de munca pana va fi fiabil si la scara mica, pana atunci gazul ramane cea mai viabila solutie. Momentan testez o instalatie de gaz secventiala montata pe o masina cu motor de 2,5 l, pe injectie. Pana acum rezultatele sunt satisfacatoare. Dar pe mobra parca nu as monta butelie de gaz decat daca ar fi cu atas si sa arunc butelia in atas.
Electric ar fi o varianta, dar acumulatorii deep cycle sunt inca foarte scumpi...
LROC Romania.

Topic author
bacdava
LVL 5,5
LVL 5,5
Posts: 38
Joined: 17 Mar 2013, 08:34

Cum s-o ardem cat mai ieftin

#8

Unread post by bacdava »

Daca te gandesti la siguranta (pericol de explozie)vreau sa spun ca m-am tot gandit la treaba asta vre-o 3 ani(cauza pentru care am si lungit-o atat cu proiectul) timp in care am discutat cu diverse persoane,am studiat accidente in care au fost implicate autovehicule dotata cu GPL si am ajuns la concluzia ca este foarte sigura solutia. Am discutat si cu o persoana de la departamentul testari al fabricii (Step, Turcia) care mi-a povestit cum testeaza ei buteliile din toate punctele de vedere (presiune maxima suportata, comportament la impact, comportament in flacara deschisa..) si intr-un final m-am convins ca e cu mult mai sigura decat un rezervor de benzina din tabla de aprox 1 mm sau plastic. Asta in cazul in care folosesti o butelie GPL dedicata auto. In schimb daca improvizezi( ma refer la o improvizatie proasta pentru ca una buna poate fi mai ok decat originalul) cum am vazut diverse exemple pe net sau pe la bulgari (butelii de voiaj, instalate in topcase sau pe laterale etc. ) atunci sunt de acord, o cauti cu lumanarea.


In ceea ce priveste motorul electric ma gandesc la un motor mic legat la bateria de 12 V a motoretei (35AH) care sa fie folosit exclusiv pentru trafic extrem de aglomerat, cand mai mult stai decat mergi, motor care sa fie folosit pana pe la un 20-25/h max. Bineinteles voi face incercarea asta daca reusesc cumva cu investitie spre 0
User avatar

DKW
LVL 9,8
LVL 9,8
Posts: 132
Joined: 14 May 2013, 13:00
Location: Bucuresti
Zodiac:
Age: 50

Cum s-o ardem cat mai ieftin

#9

Unread post by DKW »

bacdava » 04 Sep 2013, 20:32 wrote:Daca te gandesti la siguranta (pericol de explozie)vreau sa spun ca m-am tot gandit la treaba asta vre-o 3 ani(cauza pentru care am si lungit-o atat cu proiectul) timp in care am discutat cu diverse persoane,am studiat accidente in care au fost implicate autovehicule dotata cu GPL si am ajuns la concluzia ca este foarte sigura solutia. Am discutat si cu o persoana de la departamentul testari al fabricii (Step, Turcia) care mi-a povestit cum testeaza ei buteliile din toate punctele de vedere (presiune maxima suportata, comportament la impact, comportament in flacara deschisa..) si intr-un final m-am convins ca e cu mult mai sigura decat un rezervor de benzina din tabla de aprox 1 mm sau plastic. Asta in cazul in care folosesti o butelie GPL dedicata auto. In schimb daca improvizezi( ma refer la o improvizatie proasta pentru ca una buna poate fi mai ok decat originalul) cum am vazut diverse exemple pe net sau pe la bulgari (butelii de voiaj, instalate in topcase sau pe laterale etc. ) atunci sunt de acord, o cauti cu lumanarea.
Nu-mi place sa ma "joc cu focul" la modul gratuit, instalatia este una omologata, montata la service specializat, la cat am investit in masina asta n-am chef sa se aleaga prafu' de ea. :lol:
Momentan tin consumul sub observatie pentru o recalibrare cat mai corecta a instalatiei, pana la urma am pus GPL sa ies mai ieftin la consum, investitia se va amortiza destul de repede la cat consuma masina in mod normal pe benzina, 17% in oras. :pinch:

In schimb, pentru o motocicleta ma gandesc si eu la varianta electrica, dar as prefera sa folosesc cutia de viteze si ambreiajul si in locul arborelui sa montez un motor electric. Pentru un proiect d-asta as avea ca material de studiu si incercari un motor de XS400 care zace bucati. Dupa ce mai termin cu celelalte proiecte o sa-mi indrept atentia si asupra unui proiect electric.
LROC Romania.

Topic author
bacdava
LVL 5,5
LVL 5,5
Posts: 38
Joined: 17 Mar 2013, 08:34

Cum s-o ardem cat mai ieftin

#10

Unread post by bacdava »

La motor electric nu ai nevoie de ambreiaj si cutie. Nu ar face decat sa consume energie. Motorul electric de curent continuu porneste in sacina f bine, iti trebuie doar baterii performante si o unitate electronica de control. Tin legatura cu un tip care inceraca de ceva vreme sa faca o motocicleta electrica si e destul de dificil si costisitor

Oricare ar fi solutia, problema deplasarii ieftine (eventual si eco) mi se pare un subiect ce merita discutat serios si analizate toate ideile aparute ca daca nu erau unii sa gandeasca afara din cutie (parca in engleza suna mai bine) trageam si acum cu prastia dupa maimute.
User avatar

owene
LVL 12
LVL 12
Posts: 295
Joined: 13 Feb 2013, 10:06
Been thanked: 4 times
Zodiac:
Age: 63

Re: Cum s-o ardem cat mai ieftin

#11

Unread post by owene »

La alcool v-ati gandit? Cifra octanica mai mare ca la benzina, modelul de ardere e ardere, nu explozie in consecinta cuplu marit fata de benzina, putere mai mica cu 30% decat la benzina deci consum un pic mai mare. Molecula contine C, H si O deci arderea e fara noxe(azotati, etc) nu necesita catalizator in toba(H2O + CO2)
Nu e nimic nou, se folosea in anii 60 la competitiile moto si s-a scos deoarece ardea fara flacara vizibila. Doar ca nu se folosea degeaba, benzina era si atunci.
Ca fapt divers, alcoolul ni se serveste demult in benzina de la pompa, varianta E85 din vest fiind 85% alcool, 15% benzina.
Apoi un mare avantaj - in timp ce benzina nu poti produce acasa, alcool poti. Cum sa faci asta in parametrii de calitate si cost asta e alta poveste, uitati-va la Brazilia - se poate.

AdrianP
LVL 5,5
LVL 5,5
Posts: 38
Joined: 26 Mar 2013, 18:38

Re: Cum s-o ardem cat mai ieftin

#12

Unread post by AdrianP »

Adica sa fabric alcool acasa, sa-l folosesc in loc de benzina (care costa sub 6 lei/l) in loc sa il beau, sa nu dau 60 lei/l...hmmm...
User avatar

owene
LVL 12
LVL 12
Posts: 295
Joined: 13 Feb 2013, 10:06
Been thanked: 4 times
Zodiac:
Age: 63

Re: Cum s-o ardem cat mai ieftin

#13

Unread post by owene »

Preturile pe care le spui nu reflecta realitatea _adevarata_ si ai omis o gramada de parametri.
Pretul la benzina asta e, de fapt contine mai mult accize in pret decat pret de baril si prelucrare.
la 60lei/l te referi la un alcool alimentar premium, care fiind alimentar, contine in pret foarte multe accize. Ca sa bagi in motor niste etanol nu e nevoie sa fie alimentar. Alcool tehnic am cumparat 85% 0.9l cu 18 lei care contine si o gramada de profit, adica se poate produce si mai ieftin. Ala sigur nu vrei sa-l bei ca sa orbesti. Eu zic ca se poate fabrica alcool tehnic sub pretul de benzina, care in curand o sa sara in sus din nou si din nou. Bineinteles nu e simplu de produs un alcool de 99% puritate si sa mai fie si ieftin. Oricum trebuie sa ne miscam repede ca desi in Romania alcoolul tehnic e scutit de accize, in UK l-au bagat la combustibili si l-au accizat.
Fiind un proces puturos, doar daca reusesti sa-l faci inodor poti sa spui ca il faci pe sestache si ti-l consumi singur in liniste.
User avatar

luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Cum s-o ardem cat mai ieftin

#14

Unread post by luca.stere »

Parerea mea e ca orice combustibil ai inventa vine statul idiot care va acciza respectivul combustibil. Si apa daca ai folosi si tot ar pune acciza pe ea, in acest moment peste tot in lume combustibilul este folosit ca o metoda de taxare a populatiei pentru a acoperi fel de fel de gauri din buget.

AdrianP
LVL 5,5
LVL 5,5
Posts: 38
Joined: 26 Mar 2013, 18:38

Re: Cum s-o ardem cat mai ieftin

#15

Unread post by AdrianP »

Mai Feri, sigur ca am exagerat, era o gluma. Ideea de a folosi alcool e buna in principiu dar sa nu uitam un aspect: multi fac plimbari cu moto doar din placere. Iar pretul platit echivaleaza poate cu alte sporturi sau placeri. Asadar, din punctul meu de vedere pt. mine efortul ar fi prea mare. Dar nu inseamna ca nu trebuie incurajata cautarea.
User avatar

owene
LVL 12
LVL 12
Posts: 295
Joined: 13 Feb 2013, 10:06
Been thanked: 4 times
Zodiac:
Age: 63

Re: Cum s-o ardem cat mai ieftin

#16

Unread post by owene »

Placerea nu exclude o oarecare independenta energetica. Anul asta am mers 4400km, deci clar de placere si evident "biker de duminica". Dar asta a insemnat la un consum de 4l/100km 44x4=176 l de benzina. Daca "rezolvam" 100 litri, era o treaba. Chiar daca ieseam mai scump, eram fericit si liber, si visam mai departe, cum sa fac 1000l sau cum sa sa-l fac mai ieftin. Cum de obicei productia in volum scade costul...
Credeti ca degeaba s-a facut cantecul "am cazanul meu"?
User avatar

owene
LVL 12
LVL 12
Posts: 295
Joined: 13 Feb 2013, 10:06
Been thanked: 4 times
Zodiac:
Age: 63

Re: Cum s-o ardem cat mai ieftin

#17

Unread post by owene »

motto: La inceput a fost Cuvantul.

Intelegerea fenomenului incepe de aici, dar nu e suficient, mai sunt foarte multe cuvinte cheie de inteles. In acest curs exista toate cuvintele, dar nu si explicatia lor, la multe. Cine intelege la ce e bun refluxul, e deja aproape de adevar.
TEHNOLOGIA_ALCOOLULUI_SI_A_DROJDIEI_MATERII_PRIME_UTILIZATE_LA_FABRICAREA_ALCOOLULUI_SI_A_DROJDIEI.zip
User avatar

owene
LVL 12
LVL 12
Posts: 295
Joined: 13 Feb 2013, 10:06
Been thanked: 4 times
Zodiac:
Age: 63

Re: Cum s-o ardem cat mai ieftin

#18

Unread post by owene »

Am facut rost de un al doilea carburator, care va fi modificat sa dozeze alcool. Alcoolul vine cu 3 probleme fata de benzina, 2 sunt simplu de rezolvat, a 3-a e si ea simpla dar trebuie un pic de lucru manual.

P1 - doar la 2T - uleiul 2T nu e asa miscibil in etanol, se poate separa. Rezolvarea e folosirea anumitor uleiuri, de obicei sintetice si mai scumpe care nu se taie ca maioneza

P2 - din cauza ca etanolul este un combustibil oxigenat, proportia combustibil-aer este alta fata de benzina. Cam 30% mai mult etanol in proportie fata de proportia benzinei. Asta inseamna cel putin schimbarea jiclorului principal cu altul care are aria gaurii cu 30% mai mare. Diferenta de diametru o calculati :-). Eu o sa pregatesc un carburator pentru asa ceva.
Consumul pe alcool este cu 30% mai mare la 100km fata de benzina, daca socotim in litri, problema era s-o ardem ieftin, dar e clar ca pentru inceput o sa cumpar alcoolul ala asa ca numai ieftin nu o sa fie.

P3 - Pornirea la rece mai grea cu etanol, cred ca nu e asa volatil la rece ca benzina. Probabil un rezervor mic aditional cu benzina, un robinet cu selectie de sursa, si cand opresti tai robinetul si lasi motorul sa consume cat de mult combustibil poate din camera de nivel pana moare din lipsa de carburant. Asta ca atunci cand dai drumul pe benzina sa umple camera de nivel. cu benzina.

AdrianP
LVL 5,5
LVL 5,5
Posts: 38
Joined: 26 Mar 2013, 18:38

Re: Cum s-o ardem cat mai ieftin

#19

Unread post by AdrianP »

Pai si cum faci cu jiglorul? Ca va fi unul mai mare, asa ai spus. Cum va merge pe benzina? Diametrul mai mare cu 30% nu o sa dea peste cap amestecul?
User avatar

owene
LVL 12
LVL 12
Posts: 295
Joined: 13 Feb 2013, 10:06
Been thanked: 4 times
Zodiac:
Age: 63

Re: Cum s-o ardem cat mai ieftin

#20

Unread post by owene »

Pornirea de la rece se face tot cu soc, aia deja e foarte bogat(mult peste +30%), prin jiclorul de soc neschimbat, zero diferente.

+30% in benzina chiar daca e un amestec mai bogat nu e chiar extraordinar de bogat, si in 500m pana apuca motorul sa se incalzeasca un pic, nici bujia nu apuca sa o afume. Cand 1l de benzina iti ajunge 50 de porniri, este irelevant regimul mai bogat de la inceput, cat timp asigura pornirea.

Apoi nu ai citit atent: am spus clar: este +30% din aria gaurii calibrate din jiclor, nu a diametrului. In diametru, cresterea este foarte mica. (consumul e proportional cu fluxul, adica cu aria gaurii)
Post Reply