Aprindere electronică Nipru

Te supără vreun piston? Vreo roată? Vreo bujie? Doar n-or fi de capul lor! Postează aici şi ceata-ţi va sări în ajutor! Sau în cap...
Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 29
Contact:

Aprindere electronică Nipru

Mesaj necititde AdrianS » 13 Mar 2013, 16:13

[align=center]Imagine
* pozele pot fi văzute la rezoluţie mult mai mare aici (click)[/align]

După lupte seculare - ce au durat câteva luni de zile - am primit în sfârşit kit-ul de aprindere electronică pentru Nipru. Având preţul undeva pe la 150 lei, kit-ul cuprinde modulul de aprindere, rotorul (în cazul meu, din bloc de aluminiu cu două inserţii metalice înfipte şi lipite în rotor), bobina de inducţie, accesorii de montaj şi un mic manual de instrucţiuni, scris în ucraineană.

[align=center]Imagine[/align]

Bobina de inducţie este deşteaptă, construită special să poţi regla carburatoarele prin scoaterea unei fişe fără să te curentezi. Are pentru asta două bride metalice suplimentare, câte una în apropierea fiecăreia dintre cele două borne (tip regletă) de prindere a fişelor, care preiau arcul electric în momentul în care circuitul nu se mai închide prin bujie.

[align=center]Imagine Imagine[/align]

Nedumerirea mea este că atât manualul, cât şi cel de la care am cumpărat aprinderea (Dani din Siret) aduc vorba de o şaibă ⌀11mm care ar trebui să vină sub rotor. Şaiba are pasămite rol de distanţier, ea înălţând rotorul din aluminiu pe conul motorului pentru ca senzorul să "citească" aşa cum trebuie. Ei bine, mie îmi lipseşte acea şaibă din pachet şi îmi dau seama că nu-i un capăt de ţară, fiindcă găsesc eu o şaibă să o pun sub rotor ca să-l înalţ corespunzător, dacă va fi cazul.

[align=center]Imagine
- în afară de bobină şi aprindere, asta e tot ce am primit; aici, rotorul este fotografiat pe partea dinspre blocul motor -[/align]

În timp ce bag la cap lămuririle primite de la Dani şi încerc să descifrez atât instrucţiunile din manual, cât şi cele postate de alţii pe forumuri anglo-saxone, aştept sfaturile voastre în legătură cu măsurile pe care ar trebui să le iau pentru un montaj corespunzător şi pentru protejarea aprinderii la cine ştie ce scurturi sau alte catastrofe.


Cristi 57
Postac
Postac
Mesaje: 47
Membru din: 02 Feb 2013, 16:05
Vehicule deţinute: MZ-125; JAWA-350; SIMSON-250; DNEPR-650; VIRAGO-535
auto multe
Localitate: Bucuresti

Aprindere electronică Nipru

Mesaj necititde Cristi 57 » 13 Mar 2013, 20:38

AdrianS » 13 Mar 2013, 16:13 scrie:...construită special să poţi regla carburatoarele prin scoaterea unei fişe fără să te curentezi. Are pentru asta două bride metalice suplimentare...
...aştept sfaturile voastre în legătură cu măsurile pe care ar trebui să le iau pentru un montaj corespunzător şi pentru protejarea aprinderii...

..."bridele" se numesc eclatori, iar scopul lor este cu totul altul. Bobina este tip dual(produce doua scantei simultan). Astfel poate alimenta bujiile a doi cilindri simultan, evident producand doua scantei pe ciclu. Prima scanteie este in compresie iar a doua la sfarsitul evacuarii cand gazele sunt foarte rarefiate(mai exact la iceperea incrucisarii supapelor admisie si evacuare). Chiar daca supapa de admisie incepe sa se deschida scanteia nu are ce sa aprinda, in acel moment presiunea din camera de ardere este de cca 5-6 ori mai mica decat cea atmosferica.

Scopul eclatorilor este in primul rand de a proteja bobina(circuitul secundar). De ce? In momentul in care deschizi un circuit(scoti o fisa de bujie) sunt posibile doua fenomene:

  1. nu mai produce scanteie pe cealalta bujie;
  2. circuitul se inchide in interiorul bobinei, adica produce arc electric intre spire fapt ce duce la stricarea bobinei.
Evident ca acesti eclatori devin multifuctionali pentru ca poti scoate fisele pe rand regland astfel carburatia mai usor si mai precis sau nu te mai curenteaza (asa cum ai precizat tu), etc...

Sfaturi? Nu exista, o montezi si merge, nu ai ce sa gresesti! Sa fi atent sa nu frece rotorul pe cititor, este tot ce pot sa spun, apoi cred ca ai citit deja tot ce am scris despre acest sistem.

Succes, ai sa fii foarte incantat de functionarea motorului!

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 29
Contact:

Aprindere electronică Nipru

Mesaj necititde AdrianS » 13 Mar 2013, 22:02

Mulţam fain pentru explicaţie! :)

Nu ştiu cum s-o simţi bobina, dar eu rămân fericit în privinţa avantajului imediat, anume că nu mă mai pomenesc curentat la câteva mii de volţi când dau să scot vreuna din fişe! :P


Paul

Aprindere electronică Nipru

Mesaj necititde Paul » 06 Aug 2013, 18:12

O nebunie de aprindere
Merge motorul ca un japonez rusificat... urlă chiar şi la 5500 ture. Pe testate.

minutul 1:30

http://www.youtube.com/watch?v=an0-RRngCLc


Înapoi la “Poiana lu' Ciocan”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator