Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

Te supără vreun piston? Vreo roată? Vreo bujie? Doar n-or fi de capul lor! Postează aici şi ceata-ţi va sări în ajutor! Sau în cap...

drobu
LVL 9
LVL 9
Posts: 97
Joined: 20 May 2013, 08:01
Been thanked: 2 times

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

#101

Unread post by drobu »

ivan pedala wrote:Portfreze, pastile vidia si...capete portfreza complete! Eh...in alta ordine pozate!
Gresesc?!
Scuze, ma grabeam...
Da , vor fi freze pentru scaune de supape...
nu se gasesc de cumparat, sau , ce se gaseste , este pe stoc in suedia/germania si la preturi nesimtite....

in general , ce obisnuiesc sa postez nu este din categoria "like".....prefer idei sau solutii ...care sa submineze economia capitalista....

drobu
LVL 9
LVL 9
Posts: 97
Joined: 20 May 2013, 08:01
Been thanked: 2 times

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

#102

Unread post by drobu »

...am lipit si pastilele , si le-am si probat...merg!
Se pot ascuti cu disc diamantat , se pot inlocui oricand...probabil ca nu va fi nevoie niciodata...


...e o diferenta de pret intre 15lei si 70 de euro...si de aspect , dar in chiuloasa e oricum intuneric si nu se cunoaste cu ce au fost frezate scaunele... :)
https://zimber-scule.com/freza-pentru-r ... tools.html
Attachments
01.012016.jpg
User avatar

luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

#103

Unread post by luca.stere »

M-am apucat si de galvanizat:
platou aprindere electronica
platou aprindere electronica
Pentru ca nu am acces la un atelier de galvanizare care sa fie relativ aproape de casa nevoia m-a impins sa fac niste experiente. Am galvanizat un platou de aprindere pt a nu mai fi nevoit sa le vopsesc (nu-mi place cum arata vopsite). Operatia este relativ simpla, intr-un vas cu apa se pune niste soda de rufe (cam o lingura la 1L de apa) pt a se forma soultia electrolit, se foloseste un redresor la care pe borna de plus se pune materialul (zinc) iar la minus se pune piesa care se doreste a fi galvanizata. Piesa trebuie sa fie curata, fara rugina, grasimi sau alte impuritati si dureaza cateva ore ca sa faci o piesa mare. La piesele mici dureaza cca 30 minute.

Rezultatul este multumitor, calitatea obtinuta nu se ridica la nivelul atelierelor specializate dar depinde ce pretentii ai si ce disponibilitate de timp si bani ai. Dupa ultima experienta avuta cu atelierul de la Voineasa (mai bine de 100 lei pe mai putin de 1 kg de piese) si timpul necesar ca sa ajung la ei m-au impins sa-mi galvanizez eu anumie piesele.

Rezultate mai bune si mai rapide in ceea ce priveste calitatea galvanizarii s-ar obtine daca s-ar folosi sulfat de zinc pt solutia electrolit dar din pacate nu am reusit sa gasesc, la fel sunt in cautare de sulfat de cuprul (piatra vanata) ca sa incerc si cuprarea unor piese.

De asemenea ii rog pe cei care stiu cate ceva despre procesul de galvanizare sa-mi dea niste sfaturi, banuiesc ca drobu si owene stiu cate ceva despre aceste lucruri (curenti folositi, solutii electrolit, samd).
User avatar

cicloburu
LVL 10,8
LVL 10,8
Posts: 197
Joined: 28 Jan 2013, 12:09
Location: București
Been thanked: 1 time
Zodiac:
Age: 51
Contact:

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

#104

Unread post by cicloburu »

Ia legătura cu DimethylMercury de pe motociclism. El este chimist.
User avatar

luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

#105

Unread post by luca.stere »

cicloburu wrote:Ia legătura cu DimethylMercury de pe motociclism. El este chimist.
O fi el chimist dar are un caracter execrabil si nu vreau sa discut cu el, m-a atacat pe pro-bike absolut aiurea fara sa-l bag vreodata in seama iar eu cu astfel de indivizi nu discut, mai ales ca nu si-a cerut scuze nici pana in ziua de astazi.

drobu
LVL 9
LVL 9
Posts: 97
Joined: 20 May 2013, 08:01
Been thanked: 2 times

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

#106

Unread post by drobu »

luca.stere wrote:
cicloburu wrote:Ia legătura cu DimethylMercury de pe motociclism. El este chimist.
O fi el chimist dar are un caracter execrabil si nu vreau sa discut cu el, m-a atacat pe pro-bike absolut aiurea fara sa-l bag vreodata in seama iar eu cu astfel de indivizi nu discut, mai ales ca nu si-a cerut scuze nici pana in ziua de astazi.
Cea mai crunta razbunare este sa-l stergi de pe facebuk!.... este ca nu fel de ucidere rituala,,,,respectivul va fi complet distrus tot restul mizerabilei lui vieti...

mai stiu o speta de asta...problema disputata era preferinta de a te caca pe o buda in OMV sau la umbra unui brusture...cel cu brusturele a pierdut , si a fost dezintegrat din virtual...
Galvanizarea e o stiinta...sau la nivel de diletant , un vast camp de experiente...experientele mele au cam esuat
Undeva in Cluj se galvanizeaza , la kg , si nu e foarte scump...160 de spite cu tot cu nipluri, 3 arcuri de telesop spate , cupele de peste ele restul elementelor detasabile de la telescoapele spate /nipru...60 de lei....
User avatar

luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

#107

Unread post by luca.stere »

drobu wrote: Cea mai crunta razbunare este sa-l stergi de pe facebuk!.... este ca nu fel de ucidere rituala,,,,respectivul va fi complet distrus tot restul mizerabilei lui vieti...
Uite ca sunt asa de "prost" ca nici feisbuc nu am. Din observatiile mele am ajuns la concluzia ca majoritatea persoanelor care au feisbuc sunt cei care au niste probleme existentiale. Evident, eu nu am feisbuc :D .
drobu wrote:mai stiu o speta de asta...problema disputata era preferinta de a te caca pe o buda in OMV sau la umbra unui brusture...cel cu brusturele a pierdut , si a fost dezintegrat din virtual...
Intamplator cunosc speta si te asigur ca cel care prefera sa se cace la buda OMV-ului a pierdut mai mult. :whistling:
drobu wrote:Galvanizarea e o stiinta...sau la nivel de diletant , un vast camp de experiente...experientele mele au cam esuat
Undeva in Cluj se galvanizeaza , la kg , si nu e foarte scump...160 de spite cu tot cu nipluri, 3 arcuri de telesop spate , cupele de peste ele restul elementelor detasabile de la telescoapele spate /nipru...60 de lei....
Pai cam la fel era si in Bucuresti la atelierul de galvanizare din Strada Voineasa, dar uite ca de la 11-13 lei pe kg au sarit direct la 100-120 lei pe kg. Si au dreptul sa ceara oricat dar sa anunte dinainte, nu dupa.
User avatar

Kristian K
LVL 9,4
LVL 9,4
Posts: 112
Joined: 15 Apr 2015, 17:10
Location: CLUJ-NAPOCA
Has thanked: 11 times
Been thanked: 20 times
Zodiac:
Age: 54
Contact:

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

#108

Unread post by Kristian K »

...
[quote]
Uite ca sunt asa de "prost" ca nici feisbuc nu am. Din observatiile mele am ajuns la concluzia ca majoritatea persoanelor care au feisbuc sunt cei care au niste probleme existentiale. Evident, eu nu am feisbuc :D .
[quote]
...

Nici eu n-am faszbuc,daa' nici cablu teve de vreo 6 ani...
Ce bine e! :thumbsup:
Ne incleștăm cu disperare,
Intr-o supremă confruntare
In fiecare zi:viață sau moarte...
User avatar

luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

#109

Unread post by luca.stere »

Bobina de inductie de la M63 a cedat, sa zic ca mers cam 200km in timp ce eu ma asteptam sa faca o 1000km. Dar pe principiul cat dai atata face (40 lei la Gaspar) era normal sa cedeze rapid. Asa ca am desfacut-o ca sa vad care e treaba cu ea:
bobina 6V Ural-Dnepr (1).jpg
bobina 6V Ural-Dnepr (2).jpg
bobina 6V Ural-Dnepr (3).jpg
bobina 6V Ural-Dnepr (4).jpg
In ultimele doua poze se vede foarte clar ca sarma este deteriorata inca de la montaj, bobina a intrat in scurt si se vede cum s-a incins. Am decis sa fac o incercare si sa o rebobinez eu dar o sa fac ceva de calitate, nu mizeria asta.

drobu
LVL 9
LVL 9
Posts: 97
Joined: 20 May 2013, 08:01
Been thanked: 2 times

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

#110

Unread post by drobu »

...secundarul are f. multe spire si e greu de izolat pentru a nu aparea conturnari intre straturi....Un pronostic foarte retinut legat de reusita....
User avatar

luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

#111

Unread post by luca.stere »

drobu wrote:...secundarul are f. multe spire si e greu de izolat pentru a nu aparea conturnari intre straturi....Un pronostic foarte retinut legat de reusita....
Totusi o sa incerc, nu am mai facut niciodata asa ceva si cunosc procedura doar la nivel teoretic (mama era bobinatoare de mot. electrice).

Acum te intreb ceva, primarul avea doar un strat de bobine, daca pun doua straturi ce se intampla? Devine mai puternica? Se mareste rezistivitatea sau scade? Se schimba tensiunea de lucru?

drobu
LVL 9
LVL 9
Posts: 97
Joined: 20 May 2013, 08:01
Been thanked: 2 times

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

#112

Unread post by drobu »

creste rezistenta ohmica in primar...creste inductanta in circuitul primar, scade viteza de variatie curentului primar(bobina acumuleaza mai greu energie inductiva la turatii ridicate) , se modifica raportul de transformare(scade tensiunea in secundar...trebuie crescut si numarul de spire in secundar pentru a compensa efectul...) , creste inductanta de dispersie, in consecinta creste supratensiunea de autoinductie care apare in primar....Tot ansamblul ramane aceiasi labatristachinezeasca , facuta pe genunchi...
primarul ar trebui bobinat pe straturi si cu izolatie intre ele...cu 0.08 vreo 10.000 de spire , e un zen de o zi
User avatar

luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

#113

Unread post by luca.stere »

Bun, am inteles ideea. Atunci ma gandesc la alta chestie, cat a fost buna bobina mobra a pornit mereu la prima carja indiferent de starea motorului (rece, cald, statut cate 2-3 saptamani), ca sa nu ma complic sa fac o labatristachinezeasca mai bine incerc sa fac o labatristaromaneasca ca sa vedem ce iese. Ma gandesc sa fac aceleasi infasurari dar de calitate asigurate cu lac de bachelita care sa nu mai permita erodari intre fire de la vibratii si caldura si sa fixez cumva bobinele pe tole pt ca le-am gasit dansand pe tole.

drobu
LVL 9
LVL 9
Posts: 97
Joined: 20 May 2013, 08:01
Been thanked: 2 times

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

#114

Unread post by drobu »

...o idee ar putea fi , autopsia unei bobine de dacia de exemplu , care sigur este bobinata corespunzator(primarul este bobinata la exterior...), si separarea capetelor infasurarilor.Inceputul de primar si de secundat trebuie sa fie legate impreuna undeva... Dupa separare se pot scoate afara printr-un al doilea izolator...se poate recupera uleiul electrotehnic, si ar putea iesi o chestie interesanta...
User avatar

luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

#115

Unread post by luca.stere »

Sarma pentru infasurarea primara:
20160609_184940[1].jpg
Sarma pentru secundar:
20160609_185016[1].jpg
User avatar

luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

#116

Unread post by luca.stere »

Stie cineva unde gasesc lac de bachelita? I se spune si lac electroizolant.
User avatar

cicloburu
LVL 10,8
LVL 10,8
Posts: 197
Joined: 28 Jan 2013, 12:09
Location: București
Been thanked: 1 time
Zodiac:
Age: 51
Contact:

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

#117

Unread post by cicloburu »

Posibil să știe Feri, dar el nu mai intră pe forumul nostru. Vezi cum iei legătura cu el pe alte căi.
User avatar

luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

#118

Unread post by luca.stere »

Astazi am refacut bobina primara dar mi-a iesit alta rezistivitate, 1.8 ohmi in loc de 3.5 ohmi desi am aceeasi grosime de sarma. Trebuie sa vad care e treaba...
infasurarea primara bobina inductie Ural / Dnepr
infasurarea primara bobina inductie Ural / Dnepr

drobu
LVL 9
LVL 9
Posts: 97
Joined: 20 May 2013, 08:01
Been thanked: 2 times

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

#119

Unread post by drobu »

lac de bachelita nu se mai gaseste , pentru ca nu se mai foloseste...nu rezista foarte bine la temperatura...exista alte tipuri de lacuri electrotrehnice pentru clasele de izolatie folosite curent..Atelierele care bobineaza motoare trebuie sa aiba asa ceva.Dupa impregnare , de regula , urmeaza coacerea la temperatura controlata....
Ai folosit conductor de bobinaj din cupru, iar chinejii ceva aliaj cu rezistivitatea mai mare , si mai eftin...probabil...
User avatar

luca.stere
LVL 19,6
LVL 19,6
Posts: 1323
Joined: 10 May 2013, 05:57
Location: Mogosoaia
Has thanked: 2 times
Been thanked: 15 times
Zodiac:
Age: 45

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

#120

Unread post by luca.stere »

drobu wrote:lac de bachelita nu se mai gaseste , pentru ca nu se mai foloseste...nu rezista foarte bine la temperatura...exista alte tipuri de lacuri electrotrehnice pentru clasele de izolatie folosite curent..Atelierele care bobineaza motoare trebuie sa aiba asa ceva.Dupa impregnare , de regula , urmeaza coacerea la temperatura controlata....
Deci trebuie sa ma orientez catre alte solutii mai actuale, credeam ca lacul de bachelita va fi etern. Era bun si la etansari...
drobu wrote:Ai folosit conductor de bobinaj din cupru, iar chinejii ceva aliaj cu rezistivitatea mai mare , si mai eftin...probabil...
Am folosit marca Synflex, probabil difera rezistivitatea firului, cred ca o sa refac bobinarea si-i dau doua randuri de spire.
Post Reply