Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

Te supără vreun piston? Vreo roată? Vreo bujie? Doar n-or fi de capul lor! Postează aici şi ceata-ţi va sări în ajutor! Sau în cap...

drobu
Postac
Postac
Mesaje: 81
Membru din: 20 Mai 2013, 08:01

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

Mesaj necititde drobu » 28 Feb 2016, 18:19

ivan pedala scrie:Portfreze, pastile vidia si...capete portfreza complete! Eh...in alta ordine pozate!
Gresesc?!

Scuze, ma grabeam...
Da , vor fi freze pentru scaune de supape...
nu se gasesc de cumparat, sau , ce se gaseste , este pe stoc in suedia/germania si la preturi nesimtite....

in general , ce obisnuiesc sa postez nu este din categoria "like".....prefer idei sau solutii ...care sa submineze economia capitalista....


drobu
Postac
Postac
Mesaje: 81
Membru din: 20 Mai 2013, 08:01

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

Mesaj necititde drobu » 05 Mai 2016, 23:34

...am lipit si pastilele , si le-am si probat...merg!
Se pot ascuti cu disc diamantat , se pot inlocui oricand...probabil ca nu va fi nevoie niciodata...


...e o diferenta de pret intre 15lei si 70 de euro...si de aspect , dar in chiuloasa e oricum intuneric si nu se cunoaste cu ce au fost frezate scaunele... :)
https://zimber-scule.com/freza-pentru-r ... tools.html
Fişiere ataşate
01.012016.jpg

Avatar utilizator

luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1052
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

Mesaj necititde luca.stere » 22 Mai 2016, 09:07

M-am apucat si de galvanizat:

20160521_132709.jpg
platou aprindere electronica


Pentru ca nu am acces la un atelier de galvanizare care sa fie relativ aproape de casa nevoia m-a impins sa fac niste experiente. Am galvanizat un platou de aprindere pt a nu mai fi nevoit sa le vopsesc (nu-mi place cum arata vopsite). Operatia este relativ simpla, intr-un vas cu apa se pune niste soda de rufe (cam o lingura la 1L de apa) pt a se forma soultia electrolit, se foloseste un redresor la care pe borna de plus se pune materialul (zinc) iar la minus se pune piesa care se doreste a fi galvanizata. Piesa trebuie sa fie curata, fara rugina, grasimi sau alte impuritati si dureaza cateva ore ca sa faci o piesa mare. La piesele mici dureaza cca 30 minute.

Rezultatul este multumitor, calitatea obtinuta nu se ridica la nivelul atelierelor specializate dar depinde ce pretentii ai si ce disponibilitate de timp si bani ai. Dupa ultima experienta avuta cu atelierul de la Voineasa (mai bine de 100 lei pe mai putin de 1 kg de piese) si timpul necesar ca sa ajung la ei m-au impins sa-mi galvanizez eu anumie piesele.

Rezultate mai bune si mai rapide in ceea ce priveste calitatea galvanizarii s-ar obtine daca s-ar folosi sulfat de zinc pt solutia electrolit dar din pacate nu am reusit sa gasesc, la fel sunt in cautare de sulfat de cuprul (piatra vanata) ca sa incerc si cuprarea unor piese.

De asemenea ii rog pe cei care stiu cate ceva despre procesul de galvanizare sa-mi dea niste sfaturi, banuiesc ca drobu si owene stiu cate ceva despre aceste lucruri (curenti folositi, solutii electrolit, samd).

Avatar utilizator

cicloburu
Moderator general
Moderator general
Mesaje: 196
Membru din: 28 Ian 2013, 12:09
Localitate: București
Vârsta: 45
Contact:

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

Mesaj necititde cicloburu » 22 Mai 2016, 13:21

Ia legătura cu DimethylMercury de pe motociclism. El este chimist.

Avatar utilizator

luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1052
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

Mesaj necititde luca.stere » 22 Mai 2016, 15:05

cicloburu scrie:Ia legătura cu DimethylMercury de pe motociclism. El este chimist.


O fi el chimist dar are un caracter execrabil si nu vreau sa discut cu el, m-a atacat pe pro-bike absolut aiurea fara sa-l bag vreodata in seama iar eu cu astfel de indivizi nu discut, mai ales ca nu si-a cerut scuze nici pana in ziua de astazi.


drobu
Postac
Postac
Mesaje: 81
Membru din: 20 Mai 2013, 08:01

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

Mesaj necititde drobu » 24 Mai 2016, 11:23

luca.stere scrie:
cicloburu scrie:Ia legătura cu DimethylMercury de pe motociclism. El este chimist.


O fi el chimist dar are un caracter execrabil si nu vreau sa discut cu el, m-a atacat pe pro-bike absolut aiurea fara sa-l bag vreodata in seama iar eu cu astfel de indivizi nu discut, mai ales ca nu si-a cerut scuze nici pana in ziua de astazi.

Cea mai crunta razbunare este sa-l stergi de pe facebuk!.... este ca nu fel de ucidere rituala,,,,respectivul va fi complet distrus tot restul mizerabilei lui vieti...

mai stiu o speta de asta...problema disputata era preferinta de a te caca pe o buda in OMV sau la umbra unui brusture...cel cu brusturele a pierdut , si a fost dezintegrat din virtual...
Galvanizarea e o stiinta...sau la nivel de diletant , un vast camp de experiente...experientele mele au cam esuat
Undeva in Cluj se galvanizeaza , la kg , si nu e foarte scump...160 de spite cu tot cu nipluri, 3 arcuri de telesop spate , cupele de peste ele restul elementelor detasabile de la telescoapele spate /nipru...60 de lei....

Avatar utilizator

luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1052
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

Mesaj necititde luca.stere » 24 Mai 2016, 18:32

drobu scrie:Cea mai crunta razbunare este sa-l stergi de pe facebuk!.... este ca nu fel de ucidere rituala,,,,respectivul va fi complet distrus tot restul mizerabilei lui vieti...


Uite ca sunt asa de "prost" ca nici feisbuc nu am. Din observatiile mele am ajuns la concluzia ca majoritatea persoanelor care au feisbuc sunt cei care au niste probleme existentiale. Evident, eu nu am feisbuc :D .

drobu scrie:mai stiu o speta de asta...problema disputata era preferinta de a te caca pe o buda in OMV sau la umbra unui brusture...cel cu brusturele a pierdut , si a fost dezintegrat din virtual...


Intamplator cunosc speta si te asigur ca cel care prefera sa se cace la buda OMV-ului a pierdut mai mult. :whistling:

drobu scrie:Galvanizarea e o stiinta...sau la nivel de diletant , un vast camp de experiente...experientele mele au cam esuat
Undeva in Cluj se galvanizeaza , la kg , si nu e foarte scump...160 de spite cu tot cu nipluri, 3 arcuri de telesop spate , cupele de peste ele restul elementelor detasabile de la telescoapele spate /nipru...60 de lei....


Pai cam la fel era si in Bucuresti la atelierul de galvanizare din Strada Voineasa, dar uite ca de la 11-13 lei pe kg au sarit direct la 100-120 lei pe kg. Si au dreptul sa ceara oricat dar sa anunte dinainte, nu dupa.

Avatar utilizator

Cristian 1
Postac
Postac
Mesaje: 45
Membru din: 15 Apr 2015, 17:10
Vehicule deţinute: MOTO:MOBRA 50 HOINAR '89,CARPATI 69 SUPER '72,MZ 250 ETZ '86,DAELIM 125 VS '96,YAMAHA 125 TRAILWAY '00,APRILIA PEGASO 650 GA '94,YAMAHA XG 250 TRICKER '05,BETA 350 EURO '02(in prezent),APRILIA PEGASO 650 STRADA '08,HONDA NX 250 AX-1 '93,HONDA CX 500 E SPORTS '84,APRILIA SHIVER 750 SL '08,SUZUKI DR 200 SE DJEBEL '00(in prezent),SUZUKI DR 125 SE '00(in prezent),YAMAHA TOWNMATE T80 '89(in prezent) si DERBI MULHACEN 659 '06(in prezent).
AUTO:FIAT 600 '66,DACIA 1310 '91,FORD FIESTA 1.4 TDCI '06,DAEWOO CIELO EXECUTIVE 1.5 '04,DACIA LOGAN 1.4 MPI '07,SUBARU JUSTY 1.0 '08(in prezent) si VOLKSWAGEN JETTA 2.0 TDI '15(in prezent).
Localitate: CLUJ-NAPOCA
Vârsta: 48
Contact:

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

Mesaj necititde Cristian 1 » 27 Mai 2016, 07:02

...
[quote]
Uite ca sunt asa de "prost" ca nici feisbuc nu am. Din observatiile mele am ajuns la concluzia ca majoritatea persoanelor care au feisbuc sunt cei care au niste probleme existentiale. Evident, eu nu am feisbuc :D .
[quote]
...

Nici eu n-am faszbuc,daa' nici cablu teve de vreo 6 ani...
Ce bine e! :thumbsup:
Ne incleștăm cu disperare,
Intr-o supremă confruntare
In fiecare zi:viață sau moarte...

Avatar utilizator

luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1052
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

Mesaj necititde luca.stere » 29 Mai 2016, 14:50

Bobina de inductie de la M63 a cedat, sa zic ca mers cam 200km in timp ce eu ma asteptam sa faca o 1000km. Dar pe principiul cat dai atata face (40 lei la Gaspar) era normal sa cedeze rapid. Asa ca am desfacut-o ca sa vad care e treaba cu ea:

bobina 6V Ural-Dnepr (1).jpg


bobina 6V Ural-Dnepr (2).jpg


bobina 6V Ural-Dnepr (3).jpg


bobina 6V Ural-Dnepr (4).jpg


In ultimele doua poze se vede foarte clar ca sarma este deteriorata inca de la montaj, bobina a intrat in scurt si se vede cum s-a incins. Am decis sa fac o incercare si sa o rebobinez eu dar o sa fac ceva de calitate, nu mizeria asta.


drobu
Postac
Postac
Mesaje: 81
Membru din: 20 Mai 2013, 08:01

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

Mesaj necititde drobu » 30 Mai 2016, 10:01

...secundarul are f. multe spire si e greu de izolat pentru a nu aparea conturnari intre straturi....Un pronostic foarte retinut legat de reusita....

Avatar utilizator

luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1052
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

Mesaj necititde luca.stere » 30 Mai 2016, 10:36

drobu scrie:...secundarul are f. multe spire si e greu de izolat pentru a nu aparea conturnari intre straturi....Un pronostic foarte retinut legat de reusita....


Totusi o sa incerc, nu am mai facut niciodata asa ceva si cunosc procedura doar la nivel teoretic (mama era bobinatoare de mot. electrice).

Acum te intreb ceva, primarul avea doar un strat de bobine, daca pun doua straturi ce se intampla? Devine mai puternica? Se mareste rezistivitatea sau scade? Se schimba tensiunea de lucru?


drobu
Postac
Postac
Mesaje: 81
Membru din: 20 Mai 2013, 08:01

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

Mesaj necititde drobu » 30 Mai 2016, 11:28

creste rezistenta ohmica in primar...creste inductanta in circuitul primar, scade viteza de variatie curentului primar(bobina acumuleaza mai greu energie inductiva la turatii ridicate) , se modifica raportul de transformare(scade tensiunea in secundar...trebuie crescut si numarul de spire in secundar pentru a compensa efectul...) , creste inductanta de dispersie, in consecinta creste supratensiunea de autoinductie care apare in primar....Tot ansamblul ramane aceiasi labatristachinezeasca , facuta pe genunchi...
primarul ar trebui bobinat pe straturi si cu izolatie intre ele...cu 0.08 vreo 10.000 de spire , e un zen de o zi

Avatar utilizator

luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1052
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

Mesaj necititde luca.stere » 30 Mai 2016, 12:39

Bun, am inteles ideea. Atunci ma gandesc la alta chestie, cat a fost buna bobina mobra a pornit mereu la prima carja indiferent de starea motorului (rece, cald, statut cate 2-3 saptamani), ca sa nu ma complic sa fac o labatristachinezeasca mai bine incerc sa fac o labatristaromaneasca ca sa vedem ce iese. Ma gandesc sa fac aceleasi infasurari dar de calitate asigurate cu lac de bachelita care sa nu mai permita erodari intre fire de la vibratii si caldura si sa fixez cumva bobinele pe tole pt ca le-am gasit dansand pe tole.


drobu
Postac
Postac
Mesaje: 81
Membru din: 20 Mai 2013, 08:01

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

Mesaj necititde drobu » 31 Mai 2016, 08:14

...o idee ar putea fi , autopsia unei bobine de dacia de exemplu , care sigur este bobinata corespunzator(primarul este bobinata la exterior...), si separarea capetelor infasurarilor.Inceputul de primar si de secundat trebuie sa fie legate impreuna undeva... Dupa separare se pot scoate afara printr-un al doilea izolator...se poate recupera uleiul electrotehnic, si ar putea iesi o chestie interesanta...

Avatar utilizator

luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1052
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

Mesaj necititde luca.stere » 09 Iun 2016, 19:38

Sarma pentru infasurarea primara:

20160609_184940[1].jpg


Sarma pentru secundar:

20160609_185016[1].jpg

Avatar utilizator

luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1052
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

Mesaj necititde luca.stere » 10 Iun 2016, 16:17

Stie cineva unde gasesc lac de bachelita? I se spune si lac electroizolant.

Avatar utilizator

cicloburu
Moderator general
Moderator general
Mesaje: 196
Membru din: 28 Ian 2013, 12:09
Localitate: București
Vârsta: 45
Contact:

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

Mesaj necititde cicloburu » 11 Iun 2016, 20:26

Posibil să știe Feri, dar el nu mai intră pe forumul nostru. Vezi cum iei legătura cu el pe alte căi.

Avatar utilizator

luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1052
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

Mesaj necititde luca.stere » 12 Iun 2016, 18:19

Astazi am refacut bobina primara dar mi-a iesit alta rezistivitate, 1.8 ohmi in loc de 3.5 ohmi desi am aceeasi grosime de sarma. Trebuie sa vad care e treaba...

20160612_145706.jpg
infasurarea primara bobina inductie Ural / Dnepr


drobu
Postac
Postac
Mesaje: 81
Membru din: 20 Mai 2013, 08:01

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

Mesaj necititde drobu » 12 Iun 2016, 18:58

lac de bachelita nu se mai gaseste , pentru ca nu se mai foloseste...nu rezista foarte bine la temperatura...exista alte tipuri de lacuri electrotrehnice pentru clasele de izolatie folosite curent..Atelierele care bobineaza motoare trebuie sa aiba asa ceva.Dupa impregnare , de regula , urmeaza coacerea la temperatura controlata....
Ai folosit conductor de bobinaj din cupru, iar chinejii ceva aliaj cu rezistivitatea mai mare , si mai eftin...probabil...

Avatar utilizator

luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1052
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

Mesaj necititde luca.stere » 12 Iun 2016, 19:34

drobu scrie:lac de bachelita nu se mai gaseste , pentru ca nu se mai foloseste...nu rezista foarte bine la temperatura...exista alte tipuri de lacuri electrotrehnice pentru clasele de izolatie folosite curent..Atelierele care bobineaza motoare trebuie sa aiba asa ceva.Dupa impregnare , de regula , urmeaza coacerea la temperatura controlata....


Deci trebuie sa ma orientez catre alte solutii mai actuale, credeam ca lacul de bachelita va fi etern. Era bun si la etansari...

drobu scrie:Ai folosit conductor de bobinaj din cupru, iar chinejii ceva aliaj cu rezistivitatea mai mare , si mai eftin...probabil...


Am folosit marca Synflex, probabil difera rezistivitatea firului, cred ca o sa refac bobinarea si-i dau doua randuri de spire.


Înapoi la “Poiana lu' Ciocan”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 2 vizitatori