Page 3 of 7
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele vo
Posted: 03 Apr 2014, 22:24
by luca.stere
In lucru o cutie de Nipra:
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele vo
Posted: 08 Apr 2014, 22:40
by luca.stere
Si cutia de viteze terminata:
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele vo
Posted: 05 May 2014, 21:59
by luca.stere
Si mai bag o cutie de M72 la reparat pentru un amic:
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele vo
Posted: 08 May 2014, 22:28
by luca.stere
Diverse instantanee:
Piesele spalate si rulmentii noi:
Urmeaza sa iau simeringurile si trebuie sa fac fac niste lucrari de strungarie la timoneria schimbatorului.
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele vo
Posted: 11 May 2014, 09:02
by luca.stere
Cutia este aproape gata, problema ei era ca nu mai schimba corect treptele, mai ales de la mare la mic. Am gasit o furca uzata, joc in carcasa la levierul schimbator si pintenul de pedala de pornire uzat. Furca am incarcat-o cu sudura si am rectificat-o iar pintenul l-am planat pana a disparut uzura. A mai ramas de bucsat levierul schimbator pt care trebuie sa ajung la strungar. Daca tot am desfacut-o am schimbat rulmentii si simeringurile:
La cutie a mai umblat cineva incercand sa regleze schimbarea treptelor, problema e ca fara piesa din imaginea de mai sus este imposibil sa reglezi corect schimbatorul, ca sa nu mai zic ca levierul schimbator avea joc destul de mare. Rulmentii i-am schimbat din start pt ca nu sunt deloc scumpi (31 lei) si aveau vibratie la rotatie, probabil au fost afectati de apa din ulei (in prima poza se vede uleiul maro deschis, e de la apa). Ei ar mai fi mers destul dar daca tot am desfacut-o iar rulmentii sunt ieftini era pacat sa nu-i schimb.
Daca nu ma insel Cicloburu acuza cam aceleasi probleme la cutia lui de M63, deci acum stie ce-l asteapta
.
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele vo
Posted: 11 May 2014, 10:12
by ursu gunoier
Exact...
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele vo
Posted: 11 May 2014, 20:07
by cicloburu
Da, sînt convins că e cel puțin la fel și la mine, dacă nu mai rău!
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele vo
Posted: 11 May 2014, 20:19
by luca.stere
Am uitat sa fac poze la flansa cardanului si la pinionul vitezometrului. Pinioanele vitezometrului sunt distruse iar flansa cardanului cardanului este uzata in zona de lucru a simeringului. Din pacate nu am gasit printre fiarele mele, sa vedem cum voi rezolva...
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele vo
Posted: 11 May 2014, 20:20
by luca.stere
Nu o fi dracul chiar asa de negru, poate facem o constatare candva, sau macar un reglaj. Pentru reglajul levierului schimbator nici macar nu trebuie data cutia jos.
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele vo
Posted: 13 May 2014, 20:56
by luca.stere
Cutia e gata, strungarul a rectificat axul levierului schimbator si a facut o bucsa de bronz in suport, acum nu mai are joc. Ca sa intelegeti cat de important este sa nu ai jocuri in timoneria schimbatorului a trebuit sa reglez din nou cursa schimbatorului. Prima oara reglasem cursa folosind timoneria uzata pentru a proba cutia, dupa ce am montat timoneria rectificata a trebuit sa reglez din nou cursa schimbatorului:
Cu asta am terminat, acum va intra la verificat si reparat cutia de la M63-ul meu.
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele vo
Posted: 14 May 2014, 22:08
by luca.stere
Uitasem sa pun pozele cu simeringul de la schimbator, marca Corteco. Dupa cum se vede in imaginea de mai jos simeringul vechi este original (cu pasla), cine stie cati ani are. Simeringul gasit de mine este cu 2mm mai lat ( la nevoie se poate poliza camasa exterioara) dar a avut spatiu destul astfel incat levierul sa nu atinga in simering iar partea care etanseaza calca spre partea interioara, deci etanseaza perfect:
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele vo
Posted: 15 Jun 2014, 19:47
by luca.stere
O cutie de Nipra, probleme la pinionul de la treapta a 3-a si rulmenti uzati:
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele vo
Posted: 24 Jun 2014, 06:53
by luca.stere
Am mai centrat pentru cineva niste roti de Ural:
A se inmulti cu 4.
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr
Posted: 06 Dec 2014, 17:11
by luca.stere
N-am mai reparat nimic la mobra mea (teoretic nu detin deocamadata o mobra personala) dar am facut un banc de pornit motoare boxer rusesti ( Dnepr, Ural, M72, K750) si boxere BMW mai vechi:
Bancul imi va fi foarte util pt ca nu voi mai fi nevoit sa pornesc motoarele reparate direct pe mobra. Astfel le pot porni si proba fara sa mai fiu nevoit sa urc motorul pe mobra si pe urma sa remediez invartindu-ma pe langa mobra.
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr
Posted: 07 Dec 2014, 13:34
by cicloburu
Aș fi făcut baza puțin mai mare. Sau va fi prins undeva pe podea? Mi se pare foarte util.
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr
Posted: 07 Dec 2014, 17:26
by luca.stere
cicloburu wrote:Aș fi făcut baza puțin mai mare. Sau va fi prins undeva pe podea? Mi se pare foarte util.
Nu i-am facut baza mai mare pt ca vreau sa fie cat mai compact, in afara de asta eu m-am inspirat de la cineva care a postat un film pe youtube si am vazut ca bancul se comporta foarte bine, al lui era chiar mai firav. O sa-i pun doua roti si un maner ca sa pot deplasa usor un motor montat pe banc. In video se poate vedea ca bancul nu se misca desi motorul inca nu este reglat fiind la prima pornire:
https://www.youtube.com/watch?v=OOOZqeT ... e=youtu.be
cicloburu wrote:Mi se pare foarte util.
Da, este foarte util, ai acces foarte facil peste tot.
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr
Posted: 08 Dec 2014, 23:16
by luca.stere
Astazi i-am adaugat si rotile:
Urmeaza sa-i fac manerul si rezervorul.
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr
Posted: 17 Dec 2014, 20:45
by luca.stere
Mare lucru n-am mai facut dar am avut grija sa-mi procur doua bolturi pentru a repara un ambielaj (mai am un ambielaj de M72). Bolturile le-am cumparat cu placere (mai bine zis le-am facut la comanda) avand in vedere faptul ca sunt facute in Romania iar calitativ sunt superioare celor produse de Ural/Rusia/Ucraina/samd. In afara de asta bolturile sunt facute "pe plus", adica la presare vor avea o strangere foarte buna.
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr
Posted: 18 Dec 2014, 00:00
by ursu gunoier
Totusi. ar fi bine ca tovarasul Corleone sa intre mai in detaliu in legatura cu aceste ambielaje si sa ne povesteasca si noua, celor nestiutori, cum sta treaba cu acesti arbori, care ar fi preponderent defectele lor, cum vede dansul rezolvarea acestor defecte, daca a intalnit ambielaje noi insa descentrate din fabrica, etc.
Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr
Posted: 18 Dec 2014, 02:47
by Lolo_ID
Cine stie ce inseamna "cota de presare" la ambielaj nu are nevoie de mai multe detalii......totusi.....sunt destui care nu stiu de ce trebuie sa refaci ambielajul la M72 ( si nu numai modelul asta - rusesti/nemtesti ) foarte des asa ca......