Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

Te supără vreun piston? Vreo roată? Vreo bujie? Doar n-or fi de capul lor! Postează aici şi ceata-ţi va sări în ajutor! Sau în cap...
Avatar utilizator

Autorul subiectului
ursu gunoier
Postac
Postac
Mesaje: 64
Membru din: 18 Mar 2013, 18:02
Vehicule deţinute: Minimobra. Mobra super 50, CZ 125, Jawa 350 TS, Simson Sport, Planeta V, CBR 600 FII, Iupiter IV, GS 500E, Ural 650. K800, Opel Kadett C.
Localitate: Mogosoaia Ilfov
Contact:

Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

Mesaj necititde ursu gunoier » 10 Mai 2013, 21:17

Cum cine merge zi de zi are intodeauna de facut ceva la mobra poate se vor inspira si altii din lucrarile voastre!

Eu maine am de facut ceva banal: de schimbat cauciucul de pe roata atas urmat de un control nivel uleiuri si ceva reglaje la frane. Apoi am un scuter care uda constant bujia.

Avatar utilizator

luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1061
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 40

Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

Mesaj necititde luca.stere » 10 Mai 2013, 22:39

Eu o sa spal si o sa ung lantul la mobra. Lichidele sunt la nivel, ca asa e la japoneze. Daca am timp o sa fac si cate ceva la conserva.
Repar, deci exist! :D

Avatar utilizator

owene
Propostăcios
Propostăcios
Mesaje: 282
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
Vârsta: 57

Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

Mesaj necititde owene » 13 Mai 2013, 11:08

Frumos topic
astept sa-mi vina un curier cu piese pentru mine si ceva frati locali

am niste bucsi de cauciuc sa bag sub suportii de motor, cred ca bucsile vechi s-au tasat si la viteza mica vibratia motorului se transmite la cadru, facandu-mi un fel de voblaj. Ar fi penultimul loc ca sursa de voblaj, am cam inlocuit totul ce se cerea: cetntrat roti din spite, cauciucuri noi in locul celor vechi, rulmenti noi in juguri ca cei vechi erau aproape blocati(25 de ani expusi la elemente)
Mai am bucsi noi si pentru bascula, singura nebunie e ca trebuie scos axul basculei, asta e o nebunie completa, o sa mai dureze...

Amortizoarele spate trebuie sa le testez, eventual refurbisat/schimbat, sa mearga egal. Nu-i bai, mai am 2 amortizoare facute. Normal asta o sa-mi ia o ora/ 2 maxim.

Sambata asta am schimbat cauciucul fata, cum spuneam, si deschis, curatat etrierii in care ma asteptam sa fie ceva mizerie, ca parca nu se retragea un pistonas, dar erau curati, si am schimbat garniturile pistonaselor cu altele noi, sper sa tina proba timpului, primele teste le-au trecut, vom vedea.

Mai am de cumparat ulei 2T ca mi s-a terminat, sa refac stocul

Ar mai fi si niscai elemente de vopsitorie, dar am sa acopar ciobiturile sporadice cu ceva si cand termin si cu axul basculei si pufferele aferente, atunci am sa ma gandesc la vopsitorie. Nu pre-am vine sa o fac lucioasa, ca atunci ori stau si-mi fac mustata in ea si nu mai merg, ori o trantesc si n-am chef. Acum arata mai tractor asa, dar cand o calaresc, ma uit in fata si in jur, nu la aripa fata :-)

Spor la tinerea in functiune! omnibet

Avatar utilizator

LIL DEBUL
Cvasipostac
Cvasipostac
Mesaje: 22
Membru din: 14 Mar 2013, 06:20
Vehicule deţinute: Honda Deauville, Mercedes w201 (190d) '86.
Vârsta: 50

Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

Mesaj necititde LIL DEBUL » 14 Mai 2013, 01:21

Eu am de bagat enspe milioane , ca i-a venit sorocul la gume , ulei , filtre si alte deranjuri. Deci anul acesta sint conservar.


Iuli-Voshod
Postac
Postac
Mesaje: 67
Membru din: 02 Feb 2013, 18:54

Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

Mesaj necititde Iuli-Voshod » 14 Mai 2013, 16:00

eu nu mai bag bani in Voshod, doar in funtionare nu si infrumusetare sau alte spare parts-uri; ultima ghidusie fiind inlocuirea camerei pe roata fata, de origina china de un an jumate, cu un una RUSIA de peste 5-6-7 ani, poate si mai bine! aia china s-a rascopt de s-a facut praf! Am recuperat valva, si o tin pentru petice dar nu de vulcanizat, ci de pus ici colo! ;)

iar la bmw, caut sa imbunatatesc, bani sa am! urmatorul pas e sa-mi iau cizme si manusi, apoi poate dau coburile givi si fac rost de bani pentru cadru si suportii de prindere ai cutiilor de Al, Konvoi. urmeaza o vopsea, si consumabile, dar momentan e ok, merg ambele foarte bine!

de masini nu vorbim aici! :P


AdrianP
Cvasipostac
Cvasipostac
Mesaje: 38
Membru din: 26 Mar 2013, 18:38

Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

Mesaj necititde AdrianP » 14 Mai 2013, 22:04

Nu stiu despre ce cutii de Al vorbesti dar iti recomand sa vorbesti si cu Bogdan Harea, poate iti face o oferta mai buna.

Avatar utilizator

LIL DEBUL
Cvasipostac
Cvasipostac
Mesaje: 22
Membru din: 14 Mar 2013, 06:20
Vehicule deţinute: Honda Deauville, Mercedes w201 (190d) '86.
Vârsta: 50

Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

Mesaj necititde LIL DEBUL » 15 Mai 2013, 10:25

Corect , Bogdan H. este o solutie foarte buna si mai e si din Bucale , pt. bucuresteni.
Am fost 1 zi la el in "uzina" , are si scule si le si stie cu lacatuseria , e tipicar si perfectionist. Va rog sa il incurajam in productie , face lucruri bune.


Iuli-Voshod
Postac
Postac
Mesaje: 67
Membru din: 02 Feb 2013, 18:54

Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

Mesaj necititde Iuli-Voshod » 15 Mai 2013, 22:10

am deja cutiile, de la Kovoi! Imi mai trebuiesc doar suportii! asta dupa ce dau textilele Givi, ca nu am bani altfel! :(

Avatar utilizator

Autorul subiectului
ursu gunoier
Postac
Postac
Mesaje: 64
Membru din: 18 Mar 2013, 18:02
Vehicule deţinute: Minimobra. Mobra super 50, CZ 125, Jawa 350 TS, Simson Sport, Planeta V, CBR 600 FII, Iupiter IV, GS 500E, Ural 650. K800, Opel Kadett C.
Localitate: Mogosoaia Ilfov
Contact:

Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele voastr

Mesaj necititde ursu gunoier » 06 Iun 2013, 22:53

Adriane! baga frate povestea cu grupul aici ce naiba, ca mai au si altii nevoie de informatii!

Avatar utilizator

owene
Propostăcios
Propostăcios
Mesaje: 282
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
Vârsta: 57

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele vo

Mesaj necititde owene » 17 Oct 2013, 17:35

Am mai reparat ceva la moral, prima miscare de la Leaota incoace.

Imagine

Peste 2 saptamani o sa am timp sa mai rezolv niscai treburi prin garaj :-) Cat trebuie sa facem ce trebuie ca sa avem 2-3 ore sa facem ce vrem...

Avatar utilizator

AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 29
Contact:

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele vo

Mesaj necititde AdrianS » 17 Oct 2013, 19:31

Mai porneşte după aşa ceva? :P

Avatar utilizator

owene
Propostăcios
Propostăcios
Mesaje: 282
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
Vârsta: 57

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele vo

Mesaj necititde owene » 18 Oct 2013, 07:53

de ce sa nu porneasca? Care e diferenta intre asta si ploaie torentiala?
A pornit fara probleme.

Avatar utilizator

owene
Propostăcios
Propostăcios
Mesaje: 282
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
Vârsta: 57

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele vo

Mesaj necititde owene » 18 Oct 2013, 13:21

Adaug:
AdrianS » 17 Oct 2013, 18:31 scrie:Mai porneşte după aşa ceva? :P

- daca nu porneste dupa spalare jet in care bineinteles sa fi pompat 20l de apa sub sa la electrica sau alte asemenea, cea mai posibila problema e fisa/fisele cu probleme.
Contrar asteptarilor, la 12V nu prea se face scurt prin apa decat daca intre firele + si - apropierea e mare, sub 2-3 mm. Daca ar face ceva, ar face electroliza, care nu merge bine in apa chioara. In borcanul de electroliza in apa se baga o sare sau un acid sa faca ioni multi.
Dar prin apa se propaga foarte bine inalta tensiune.

Daca aveti intreruperi in mers pe ceata, ploaie torentiala sau o ia razna dupa o spalare cu jetul, verificare la bobina de inalata tensiune, fisa, etansarea antiacvatica a bujiei

Avatar utilizator

AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 29
Contact:

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele vo

Mesaj necititde AdrianS » 14 Ian 2014, 02:57

Hai să râdeţi un pic de admin! Am zis că postez de-afară cu mobilul, dar zău că nu mai aveam timp (şi destulă temperatură-n degete) s-o mai fac şi pe-asta. Iaca-ia ce-am stat eu să fac - de nevoie, nicidecum plăcere - de la orele 18:00 până mai adineauri la 01:00 fără pic de întrerupere:

arkadi_ambreiaj7.jpg


Tocmai ce mă mândrisem cu reglajul supapelor (operaţiune amânată de multă vreme) şi m-am suit pe Arkadi ca să mă repede până la Marius acasă, când - în timp ce mă strecuram delicat printre automobiliştii înşiraţi la semafor - mă trezesc cu un progresiv dar repejor-crescând bocănit în motor: "toc-toc-toc-bang-bang-bang". Să fi trecut cel mult trei secunde din momentul în care am devenit conştient de sunet (şi norocu-i că l-am prins chiar de la început) şi până am oprit motorul. Fenomenul n-a venit cu vreo pierdere de putere sau ceva vibraţie-n plus.

M-am învârtit un pic în jurul lui Arkadi - de un' să-l iau? Am dat să apăs uşor cu mâna pe pedala de pornire, iar motorul părea să fie blocat. M-am panicat un pic. Zic "bă, nu-i chestie de ulei, că avea". Aşa că am luat tacticos la verificat subansamblurile: cutia de viteze şi roata spate se-nvârteau bine-mersi la unison dacă eram la punctul mort sau dacă - într-o treaptă viteză - trăgeam ambreiajul. Am făcut greşeala să consider că problema se ascundea altundeva, aşa că am dat chiulasele şi cilindrii jos. Şi ce să vezi? Toate piesele stăteau bine-mersi cu pare-se aceleaşi toleranţe de astă-primăvară-ncoace. Ba chiar calamina groasă din vremurile pre-bobină japoneză dispăruse în mare parte. Nimic spart, nimic strâmbat, doar arborele ce părea să fie blocat.

arkadi_ambreiaj1.jpg
arkadi_ambreiaj2.jpg
arkadi_ambreiaj3.jpg
arkadi_ambreiaj4.jpg
arkadi_ambreiaj5.jpg


Ovidiu era ocupat, însă pe Marius l-am corupt să vină. Şi, în timp ce ăl' din urmă logănea repejor înspre mine cu un braţ de cârpe şi ceva scule, eu - cel eşuat la intersecţia dintre Calea 13 Septembrie şi Bd. Tudor Vladimirescu - m-am apucat să demontez şi roata spate, cu grup şi cutie cu tot. Surpriză! Motorul s-a deblocat imediat după ce am scos cutia. Dar cutia să fie de vină? Părea că nu! Başca sistemul de acţionare al ambreiajului confecţionat artizanal astă-vară în "cooperativă" cu taică-meu se prezenta surprinzător de bine şi de solid. Dar stai: ce-i totuşi cu atâta pilitură de aluminiu pe carcasa cutiei şi pe discurile de ambreiaj? Doar o privire mai atentă mi-a fost suficientă să constat că toate cele şase şuruburi care încheagă discurile de ambreiaj erau slăbite! Vorbesc de şuruburile 'celea cretine cu cap înecat şi şliţ de şurubelniţă dreaptă. Nu ştiu cine le-o fi inventat, dar se pare că trebuie să le strângi nebuneşte la montare şi să le tragi şi nişte körnere-n cap ca să le asiguri pe poziţie.

Unul din şuruburi ieşise într-atât de mult în afară încât începuse a lovi în carcasa cutiei de viteze, aşa că m-am prins imediat de sursa zgomotului. Şi din cauză că şuruburile erau slăbite inegal, ambreiajul lui Arkadi nu mai stătea paralel cu nimic, el oscilând cam 4 mm (enorm!) înspre carcasa cutiei de viteze.

arkadi_ambreiaj6.jpg


Şi dă-i şi luptă la cămaşă pe frigul şi vântul de seară, refă şliţuri cu un cuţit mai dur cică, pune ce teflon ai la-ndemână, înşurubează cât poţi cu ce şurubelniţe n-ai, remontează cilindri, chiulase, refă jocuri, completează uleiul şi ţine-o tot aşa până târziu în noapte, când mintea deja nu-mi mai funcţiona şi nu mai simţeam şale ori tâmple, ci doar o sfâşietoare durere de gleznă şi picior pe dreapta.

Mă-ntinsesem cu tot agretatul (mărunţit bine) pe trotuar ca-n caricaturile din Manualul motociclistului.

arkadi_ambreiaj8.jpg


Am ajuns într-un târziu acasă şi, acum că am un ambreiaj funcţional care a-nceput brusc să semene cu-al lui Ovidiu, îmi dau seama că Arkadi funcţiona de fapt cu buba asta de nişte mii de kilometri încoace. Să-mi trag una dacă mi-aş fi putut da seama!

Sunt însă complet nemulţumit de şuruburile alea tâmpite şi nu mai am nici dram de încredere-n ele. Mâine (adică azi) bucăţesc iar motocicleta (fir-al al naibii), iau un şurub din cele şase şi mă duc în vizită pe la tot ce-nseamnă magazin de specialitate cu şuruburi. Vreau aşa ceva:

Imagine

Sper să găsesc. Pot fi şi mai lungi, doar să le intre bine căpăţânile şi să aibă cap pentru inbus, ca să am ce strânge la ele!

Avatar utilizator

owene
Propostăcios
Propostăcios
Mesaje: 282
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
Vârsta: 57

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele vo

Mesaj necititde owene » 14 Ian 2014, 09:02

Sa cauti si niste blocator de filet. Bison albastru daca vrei ceva soft, Permatex albastru daca vrei ceva sa inghete limba in el, sau Permatex rosu(nu recomand) daca vrei sa nu mai desfaci in veci.

Deci iar ai ajuns in Cipru.

Avatar utilizator

ivan pedala
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 111
Membru din: 30 Ian 2013, 17:35
Vehicule deţinute: CZ 175 Sport, CZ 250 Sport, CZ 350 Sport, Jawa 350 Ogar, Jawa 350 TS, BMW F 650, BMW 320 D
Localitate: Bilteni
Vârsta: 57
Contact:

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele vo

Mesaj necititde ivan pedala » 14 Ian 2014, 09:43

Mai Adriane, mai...si ti-am zis de atitea ori sa lasi rusismele pentru Remat si sa circuli cu cehoaica...da' tu nimic...betmen, betmen... :))

Avatar utilizator

AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 29
Contact:

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele vo

Mesaj necititde AdrianS » 14 Ian 2014, 11:03

În timp ce nu-mi mai simţeam şalele azi-noapte puneam pariu cu mine însumi că voi doi aveaţi să-mi răspundeţi în felul ăsta. :P

owene » 14 Ian 2014, 09:02 scrie:[...] Deci iar ai ajuns in Cipru.


Să zicem că buba s-a-ntâmplat din vina mea. Dar mă simt prea puţin vinovat din moment ce sistemul este idiot şi nu te-ajută câtuşi de puţin. Cu toate acestea, îmi dau seama că motocicleta mergea aşa încă de la sfârşitul primăverii. De-atunci şi până acum am făcut câteva mii de kilometri. Iar dacă de-aici şi până-n Cipru sunt vreo 1600 km, eu am făcut de câteva ori mai mult de-atât. So... ce spuneam de anduranţă? :D

Deci Bison sau Permatex albastru. Pricipit. Cristi57 mai spunea ceva de Loctite, dar am uitat codul.

ivan pedala » 14 Ian 2014, 09:43 scrie:Mai Adriane, mai...si ti-am zis de atitea ori sa lasi rusismele pentru Remat si sa circuli cu cehoaica...da' tu nimic...betmen, betmen... :))

Nene Ivane, mi-e un dor de Zeta de nu-ţi pot spune! :) De-aia şi stă trasă pe dreapta, că vreau să fac rost întâi de fonduri să o refac cap-coadă. Merită cu vârf şi îndesat!

Prin comparaţie cu ea, îi laud totuşi lui Arkadi design-ul în ideea în care pot să-l desfac şi să-l pun la loc mult mai repede şi mult mai simplu. Şi-oricum Zeta-i Zeta, merge dumnezeieşte oricum ar fi, aflu prin contrast că biata Ivankă a lui Roşkatu' din Braşov este la al doilea set măcelărit din pricina unei siguranţe de bolţ sărite.

Avatar utilizator

kraz-trial
Postăcios
Postăcios
Mesaje: 109
Membru din: 28 Ian 2013, 23:33

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele vo

Mesaj necititde kraz-trial » 14 Ian 2014, 12:23

nu pot sa cred, ai desfacut tu sovietica in midal of da bucarest :thumbsup:

daca va mai amintiti,exact asa se mirau si cei 2 de la long way round,cand au poposit in mongolia si un stepar (sau ce era,ma rog..) isi desfacuse pe plaja cutia la planeta 5.
se tot mirau aia 2 cum au facut rusii asa motor sa-l poti depana in mijlocul desertului.. `si noi ne-am luat bmw.. :'( `

in legatura cu zeta,nu-ti fa tu griji ca-ti sare boltu.. :P

:cheers:

Avatar utilizator

AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 450
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 29
Contact:

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele vo

Mesaj necititde AdrianS » 14 Ian 2014, 12:59

Şi dă-ţi seama că am avut la dispoziţie numa' câteva chei fixe, şurubelniţe mici şi un patent blocat! Plus ciocanul adus de Marius, folositor la ştemuirea (cât de cât) capetelor şuruburilor. Plus ce-am mai cumpărat de la un Petrom din apropiere un gasket sealant, se pare că şi-a făcut treaba bine până acum fiindcă n-am găsit pic de scurgeri la baza cilindrilor.

Deci sunt în căutări de şuruburi M8 x 25 mm, pas de 1, duritate 10.9, cap înecat pentru cheie inbus. Aşa că tocmai am sunat la BADI şi la RoCast. Rezultatul? Sunt dezamăgit complet de industria românească, cică nu au aşa ceva. Ăi' dintâi au numa' cap hexagonal, pe câtă vreme ceilalţi au numa' pas de 1,25. Rămâne să mă duc acum la un magazinaş specializat şi el pe şuruburi, e undeva la intersecţia dintre Toporaşi cu Calea Ferentari.

Alternativa e să comand de pe Ural Zentrale sau Oldtimer Garage (clic pe link-uri, o să vă placă), dar ca să dau 9 - 10 Euro numa' pe şuruburi... nici nu mă mai gândesc la costul transportului.

Avatar utilizator

owene
Propostăcios
Propostăcios
Mesaje: 282
Membru din: 13 Feb 2013, 10:06
Vârsta: 57

Re: Ce ati mai reparat sau ce aveti de reparat la mobrele vo

Mesaj necititde owene » 14 Ian 2014, 17:27

AdrianS » 14 Jan 2014, 10:03 scrie:În timp ce nu-mi mai simţeam şalele azi-noapte puneam pariu cu mine însumi că voi doi aveaţi să-mi răspundeţi în felul ăsta. :P


Deci daca te gandeai la noi, inseamna ca te pregateai sufleteste pentru o critica constructiva. Asta ne face sa ne simtim mai bine, nu mai prost.

prin contrast că biata Ivankă a lui Roşkatu' din Braşov este la al doilea set măcelărit din pricina unei siguranţe de bolţ sărite.

contrastul l-a facut nu Jawa, ci Roskatu care a refolosit siguranta de bolt ramasa, tinand cont ca perechea si-a dat duhu'. Predictibil, asa ca a cautat-o, nu-i vina Jawei.

Să zicem că buba s-a-ntâmplat din vina mea. Dar mă simt prea puţin vinovat din moment ce sistemul este idiot şi nu te-ajută câtuşi de puţin. Cu toate acestea, îmi dau seama că motocicleta mergea aşa încă de la sfârşitul primăverii. De-atunci şi până acum am făcut câteva mii de kilometri. Iar dacă de-aici şi până-n Cipru sunt vreo 1600 km, eu am făcut de câteva ori mai mult de-atât. So... ce spuneam de anduranţă?

Nu-mi lace cum avantul se transforma dintr-o treaba ascutita intr-o pasare de vina si in final o lauda :-) Iti dai seama ca alternativa placuta era sa mearga fara probleme si sa nu insiri piese pe trotuar?

Ce conteaza a cui e vina. Acum ca stii si ai gasit defect de concept, remediabil frumos, daca nu imbunatatesti, atunci o sa fie mai mult decat vina.

Fiabilitatea japonezelor are si ea explicatii. Se foloseste blocator de filet. Si altele, bineinteles.

Orice surub predispus la vibratii trebuie blocat cu ceva. Daca prin deblocare poate sa se plimbe sa faca prapad, cu atat mei mult. Cu blocator de filet sau diversele metode daca au fost prevazute. De exemplu nipra lui Silviu din Cluj gemea de blocator de filet.

Hai ca o faci


Înapoi la “Poiana lu' Ciocan”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator