Keihin pe Nipru

Te supără vreun piston? Vreo roată? Vreo bujie? Doar n-or fi de capul lor! Postează aici şi ceata-ţi va sări în ajutor! Sau în cap...
Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 447
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 28
Contact:

Keihin pe Nipru

Mesaj necititde AdrianS » 13 Sep 2013, 02:07

Exasperaţi de funcţionarea carburatoarelor ruseşti şi ucrainene care ne echipează Niprele, am hotărât împreună cu Marius să ne căutăm carburatoare japoneze. S-a-ntâmplat să facem astăzi rost de un "şir" de patru carburatoare vacuumatice Keihin, demontate cândva de pe o Honda Fireblade de 900 cmc. Cică primesc două din ele cadou dacă reuşesc să le adaptez cu succes pe fierul meu.

Carburatoarele au difuzorul de 38 mm. M-a speriat un pic treaba asta ştiind că Niprul are diametrul admisiei în chiulasă cu vreun centimetru mai mic, dar m-am bucurat să citesc despre succesul unuia cu nişte Mikuni-uri de acelaşi diametru montate pe o astfel de motocicletă. El le găsise pe un Suzuki GSX-R de 750 cmc şi cică i-a mers Niprul la marele fix fără să mai regleze la carburatoarele proaspăt adaptate. Dacă e să o iau băbeşte, eu am 2 cilindri de 325 cmc fiecare, care lucrează între 1000 - 4/5000 ture. La Suzuki-ul amintit, 750 cmc împărţiţi la 4 cilindri = 187,5 cmc, pe câtă vreme cei 900 cmc ai Hondei împărţiţi tot la 4 = 225 cmc. Asta la RPM asemănătoare. Aşadar rezultate mai rele decât ale lui nu văd de ce aş putea suferi, din moment ce eu mă apropii un pic mai mult de capacitatea cilindrică a cilindrului nipresc cu aceste Keihin-uri.

Enfin. Ale mele Keihin-uri sunt complete, doar niţel jegoase. Le-am separat adineauri şi le-am marcat niţeluş ca să ştiu care-i care, pentru orice eventualitate. Găsiţi pozele mai mari aici.

[align=center]Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine Imagine[/align]

Camera de nivel constant pare să fie destul de înclinată faţă de planul vertical al carburatorului, dar în urma unei scurte întrebuinţări a ochiometrului personal am remarcat că s-ar putea să stea montat la fix carburatorul pe admisia oricum cam înclinată din chiulasa Niprului.

Am însă o nedumerire: camerele membranelor de vacuum erau toate conectate între ele, iar din conexiunea lor ieşea un furtun mai gros (vezi a treia poză de mai jos). Unde venea furtunul conectat pe motocicletă în original? Din moment ce am separat carburatoarele, ce să fac cu respectiva conexiune? Să obturez camerele membranelor de vacuum? Sau să trag furtun din fiecare şi să mă cuplez cu furtunele undeva?

[align=center]Imagine[/align]

Îmi închipui că aceste carburatoare aveau mai multe orificii decât vor avea nevoie odată montate pe Nipru. Am remarcat că înspre camera de nivel constant dau două orificii, respectiv unul mai sus, imediat lângă cel de spuneam că trebuie obturat în poza anterioară, şi unul mai jos, chiar deasupra camerei de nivel constant (se vede şi o sită pe-acolo). Încă nu am desfăcut capacele plutitoarelor, aşa că vă-ntreb: care orificiu ce face? Cumva este unul de alimentare cu benzină iar celălalt un retur?

Primesc bucuros lămuriri şi sfaturi pe tema asta. Mâine mă apuc să mă uit la cotele jicloarelor.

Avatar utilizator

luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1009
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 39

Keihin pe Nipru

Mesaj necititde luca.stere » 13 Sep 2013, 10:05

Furtunul de la camerele membranelor se conecta la airbox, celelalte gauri ar trebui sa fie de alimentare (cea cu sita) iar cealalta suspectez ca ar fi un preaplin. Ca sa fii sigur demonteaza bazinul (nu ai ce strica) si urmareste canalele.
Repar, deci exist! :D

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 447
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 28
Contact:

Re: Keihin pe Nipru

Mesaj necititde AdrianS » 24 Sep 2013, 00:10

Migăleală multă în lipsa unui strung. Numai unul din cele patru carburatoare avea deja confecţionată rotiţa pe care o acţionează cablul de acceleraţie, aşa că a fost nevoie să construim alte trei rotiţe pentru celelalte. Partea haioasă este că niciunul din aceste carburatoare nu este identic cu celelalte, toate au diferenţe de turnare, de poziţionare a diverselor orificii, unele au anumite găuri filetate, altele nu. Aşa că toate rotiţele au fost confecţionate "pe comandă", iar prelucrătorul-şef (alias taică-meu) s-a muncit cu diverse improvizaţii şi scule ca să ajungă totuşi la rezultate lăudabile.

Rotiţe sunt confecţionate din şaibe sudate / nituite împreună, ulterior montate pe bormaşina prinsă pe banc şi frezate atent cu pânze de bonfaier diamantate ca să aibă toate acelaşi diametru pe viitoarele căi de rulare ale cablurilor de acceleraţie. Urmează să le găurim ca să stabilim poziţia "butoiaşelor" din capetele cablurilor.

Mai anevoioasă va fi chestiunea confecţionării flanşelor de montare a acestor carburatoare pe chiulase. Mai vedem...
Fişiere ataşate
DSC_5677.jpg
DSC_5676.jpg
DSC_5675.jpg
DSC_5673.jpg


drobu
Postac
Postac
Mesaje: 77
Membru din: 20 Mai 2013, 08:01

Re: Keihin pe Nipru

Mesaj necititde drobu » 25 Sep 2013, 09:29

Fara socuri nu-l vei porni.Deci trebuie facuta o ţiganie ca sa poti actiona si socurile...
Niprul nu este simetric oricat l-ai freca , si va fi dificil sa faci sincronizarea ...genul asta de carburatoare sunt sensibile la vacuum(supape care nu inchid, ghiduri uzate , aer fals , etc)... jigloarele/tuburile de emulsie sunt mult mai mici decat pe troacele rusesti...deci jegul din rezervor care ajunge in ele , face minuni...si apa , la fel...
Posibil sa trebuiasca sa ajustezi nivelul in camera de nivel , treaba foooarte gingaşa , care trebuie repetata de multe ori pana ce iese la fel....
De asemenea carburatia la genul asta de carburartoare , este destul de dependenta de filtrul de aer si de ce ai in toba de esapament...se numesc carburatoare cu viteza de aer constanata(sectiune variabila).
Nu le place noroiul si apa(mai ales iarna)... care se aduna turturi pe sub chiuloase
Nu le place aerul fals care poate apare pe la lagarele clapetei de aer/sibarul actionat de membrana...
Nu le place membrana perforata...
Nu le place praful in zona de glisare a sertarului de aer...
In functionare , daca iese cat decat adaptarea , efectul este asemanator cu prezenta unei pompe de şpriţ, adica nu se sufoca motorul oricum ai trage de acceleratie ( regimul dinamic mai bun) dar nici nu va merge mai repede , nici nu va fi mai nervos, nici nu va consuma mai putin.Acelasi lucru mecanic trebuie facut cu aceiasi benzina si aer...
In regimuri statice de functionare (turatie constanta) si carburatoarele clasice sunt echivalente ca si randament (carburatie, consum)
Am un set de 4 din care 2 complete (de pe ceva Kawa nu stiu modelul) plus cele doua cu care am mers si eu un an si am renuntat din cauza pornirilor in sezonul rece, si din cauza de lipsa de jigloare potrivite(20-50 de euro perechea)
Deci ai un camp de experimentare vast...daca iti pot folosi la ceva , te pot ajuta cu 'pese'....s-ar putea sa mai fie flansele de adaptare...


Marius
Cvasipostac
Cvasipostac
Mesaje: 29
Membru din: 25 Feb 2013, 15:28

Re: Keihin pe Nipru

Mesaj necititde Marius » 25 Sep 2013, 19:04

Si a fost o experienta neplacuta cu carburile tale la moto? Eu ma chinui cu lipsa de aer in orice regim de functionare.Am ales solutia cu carburi vacumatice ca ultima solutie in speranta ca va sti sa se regleze mai bine asa amestecul. Nu caut sa o fac mai economica sau mai rapida. Si in combinatie cu o viitoare aprindere electronica poate scap de problemele principale (lipsa aerului si prajirea bujiilor). Treaba ca sint pretentioase carburatoarele asta e, si eu am cerinte de la motocicleta si sper sa ma bucur mai mult de ea asa. Pentru montarea pe cilindri am de facut o reductie de la diametru carburatorului la intrarea in cilindru, pentru care am gasit ca solutie niste ajutaje PSI din aluminiu care vor fi sudate pe flansi confectionate din tabla tot de aluminiu. Pentru sudura cica pot gasi in Obor electrozi la fir, un pachet fiind prea mult si scump in acelas timp. Sper ca montajul sa iasa in acelas timp cu restul chestiilor ce se fac pentru actionarea clapetelor la carburatori. In rest multumim de sfaturi, si sa mearga bine din prima. Eu abea astept.

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 447
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 28
Contact:

Re: Keihin pe Nipru

Mesaj necititde AdrianS » 25 Sep 2013, 23:05

drobu » 25 Sep 2013, 10:29 scrie:Fara socuri nu-l vei porni.Deci trebuie facuta o ţiganie ca sa poti actiona si socurile...

Şocurile astea sunt sensibilicoase la poziţie? Sau de regulă le foloseşti doar complet închise şi complet deschise? Adaptarea unor clapete pentru a le face să stea în poziţie complet deschisă ar fi mai simplă decât o cursă progresivă. Pe cea din urmă aş realiza-o cu o maneţică pe ghidon, cu cablu.


drobu » 25 Sep 2013, 10:29 scrie:Am un set de 4 din care 2 complete (de pe ceva Kawa nu stiu modelul) plus cele doua cu care am mers si eu un an si am renuntat din cauza pornirilor in sezonul rece, si din cauza de lipsa de jigloare potrivite(20-50 de euro perechea)

Chiar aşa de mari probleme ţi-au făcut pe vreme rece? Dar acum la ce ai trecut? Înapoi la K-urile ruseşti sau la altceva? Povesteai tu mai demult că ai încercat odată şi cu un carburator de Dacie dar ai renunţat că a scos untul din tine.


drobu » 25 Sep 2013, 10:29 scrie:Deci ai un camp de experimentare vast...daca iti pot folosi la ceva , te pot ajuta cu 'pese'....s-ar putea sa mai fie flansele de adaptare...

Deocamdată stau prost cu fondurile, dar mi-ar plăcea să te scap de asemenea piese, mai ales de flanşele de adaptare!


Marius » 25 Sep 2013, 20:04 scrie:Pentru sudura cica pot gasi in Obor electrozi la fir, un pachet fiind prea mult si scump in acelas timp.

Nenea, m-aş fi bucurat să nu pice pe noi măgăreaţa cu sudura-n aluminiu. :P M-a "speriat" filmuleţul ăsta!


Marius
Cvasipostac
Cvasipostac
Mesaje: 29
Membru din: 25 Feb 2013, 15:28

Re: Keihin pe Nipru

Mesaj necititde Marius » 26 Sep 2013, 09:19

Cum era vorba aia? VIATA BATE FILMU
Intreb eu la momentul potrivit de sudor bun pentru treab asta (sa am toate piesele si electrozii). Am mai aflat ca sint si ateliere prin Colentina unde se ocupa de sudat orice. Da ma gindeam ca o experienta in plus, sa vezi cum merge, pe viitor poate mai ai ocazia. Sa topesti 2, 3 fire nu esti curios?


drobu
Postac
Postac
Mesaje: 77
Membru din: 20 Mai 2013, 08:01

Re: Keihin pe Nipru

Mesaj necititde drobu » 26 Sep 2013, 19:13

...socurile functioneaza si progresiv, dar nu e necesar la pornire..
...carburatorul de Dacia jivreaza cu galeri lungi de admisie(ar trebui incalzite)
...daca crezi ca ar putea sa-ti foloseasca ceva , e nevoie doar de o adresa...eventual pot sa-ti trimit ceva poze cu tipurile de carburatoare...

K68 rulz!

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 447
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 28
Contact:

Re: Keihin pe Nipru

Mesaj necititde AdrianS » 27 Sep 2013, 07:48

Bun aşa, eu îţi las adresa-mi într-un mesaj privat. Mulţam! Poţi pune pozele şi aici, până la urmă i-o interesa încă pe destui să citească pe tema asta. Mergi pe principiul "more is more"! :P

Cât despre K68-uri, crede-mă că-mi plac şi mie. Doar că nu găsesc pe nicăieri să cumpăr ceva bun, piaţa pare să fie plină de chinezării; iar o pereche de K68-uri noi la Gaşpar costă de două ori cât l-au costat pe Marius cele patru Keihin-uri. Dacă îmi pune în braţe cineva o pereche bună şi la un preţ acceptabil, nu refuz. Cel puţin Alioşa lui Ovidiu se-nţelege de minune cu ele.


drobu
Postac
Postac
Mesaje: 77
Membru din: 20 Mai 2013, 08:01

Re: Keihin pe Nipru

Mesaj necititde drobu » 30 Sep 2013, 22:06

Keihin cvk 4 bucati luate de la un ciudat , si nu s-a mai facut nimic cu ele...complete, membrane ok ...etc...doua au flansele admisie/evacuare ce se vad in poze , si ceva adaptari la actionare, alimentare...
keuhinVG doua bucati , doar unul are flansa de prindere (cealalta e ratacita prin negura timpului de pe unde am tot fost exilat...poata gasibila...Au mers la mine pana m-am saturat sa dau pedale cate o juma de ceasa iarna...acum jigloarele de relanti cred ca sunt 'tunate'(a se citi futute)
Fişiere ataşate
Fotografie0418.jpg
Fotografie0417.jpg
Fotografie0416.jpg
Fotografie0415.jpg
Fotografie0414.jpg
Fotografie0413.jpg
Fotografie0412.jpg
Fotografie0411.jpg
Fotografie0410.jpg
Fotografie0409.jpg
Fotografie0408.jpg
Fotografie0407.jpg
Fotografie0406.jpg
Fotografie0405.jpg

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 447
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 28
Contact:

Re: Keihin pe Nipru

Mesaj necititde AdrianS » 01 Oct 2013, 16:53

Până la urmă ce soartă intenţionezi să le dai acestor carburatoare şi flanşe? :)

Şi oare de ce sunt aşa problematice carburatoarele astea pe timp de iarnă?


Paul

Re: Keihin pe Nipru

Mesaj necititde Paul » 03 Oct 2013, 13:52

Pen' că Honda aia porneşte la buton iar fluxul de aer este constant. La nipră, mai pui talpa-n cui !

Taaare vă mai place să vă chinuiţi singuri.... măcar dac-ar fi cine ştie ce rezultate.
Ce, nu caşaişopt? nica, caşaişinşi atunci. Cam tot un drac, poate chiar mai bun la ămtău. La IJ, da, da' la ămtău... sfîrîie.

Avatar utilizator

luca.stere
Postăcioi
Postăcioi
Mesaje: 1009
Membru din: 10 Mai 2013, 05:57
Vehicule deţinute: Ural M72, Ural M63, K750, Dnepr 650, My Ural M72
Localitate: Mogosoaia
Vârsta: 39

Re: Keihin pe Nipru

Mesaj necititde luca.stere » 01 Noi 2013, 23:21

Fişiere ataşate
003.802_1_XL.jpg

Avatar utilizator

Autorul subiectului
AdrianS
Administrator
Administrator
Mesaje: 447
Membru din: 26 Ian 2013, 20:16
Vehicule deţinute: Jawa 250 - 1956, Dnepr MT-10.36 - 1979, Dacia Logan MCV2 - 2016
Localitate: Bucureşti
Vârsta: 28
Contact:

Re: Keihin pe Nipru

Mesaj necititde AdrianS » 06 Mar 2014, 16:55

Na că avem în sfârşit şi flanşele brute! Gâturile sunt de la nişte extinctoare (sau hidranţi?) şi-i mişto că-s niţel conice, cu diametrul mai mic către flanşă. Foaia de tablă a fost pesemne ceva lopată de zăpadă şi a provenit ca donaţie din vastele apartamente ciclobureşti. Marius le-a sudat în argon la uzină la el.

Mai rămâne să le găuresc după un şablon, apoi să le finisez şi să le montăm care pe unde trebuie. Dup-aia de terminat lucrul la carburatoare şi... de făcut cruci şi mătănii întru reuşită. :) La carburatoare mai avem de inventat un sistem pentru şoc, de găurit rotiţele ca să putem prinde cablurile de acceleraţie şi de văzut cum înfigem ţevuştile de alimentare cu benzină. Şi alte o mie de lucruri.
Fişiere ataşate
DSC_7265.jpg
DSC_7264.jpg
DSC_7263.jpg
DSC_7262.jpg


Înapoi la “Poiana lu' Ciocan”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator